آموزش ساخت بنر متحرک تبلیغاتی

آموزش ساخت بنر متحرک تبلیغاتی

ساخت بنر متحرک تبلیغاتی به مراتب دشوارتر از بنر های ثابت است و قیمت بیشتری دارد. اما اغلب افراد این نوع بنر را به نمونه های ثابت ترجیح می دهند.

پیشگفتار


به کمک بنر متحرک تبلیغاتی طراحان می توانند، محتوای و هدف اصلی تبلیغات را به صورت داستان و در قالب تصاویر متحرک نشان دهند. ساخت بنر تبلیغاتی یکی از روش های فوق العاده و پر بازده در دیجیتال مارکتینگ است. از مزایای بنر تبلیغاتی می توان به خروجی مطلوب در مدت زمان کوتاه اشاره کرد. در واقع از آنجایی که این نوع بنر ها در وب سایت های پربازدید منتشر می شوند، در مدت زمان کوتاهی می توانند مخاطبان بسیاری را جذب کنند. روزانه کاربران بیشماری از وب سایت های اینترنتی استفاده می کنند و یک بنر تبلیغاتی جذاب می تواند توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. بنر های متحرک از انواع بنر تبلیغاتی پرطرفدار و جذاب به حساب می آیند. 
به طور کلی بنر متحرک تبلیغاتی جذابیت بیشتری نسبت به نمونه های ثابت دارند و تصاویر متحرک و گیف ها بیشتر از تصاویر ایستا ذهن مخاطبان را مشغول می کنند. معمولا از انیمیشن در ساخت بنر متحرک استفاده می شود. از آنجایی که طراحی بنر های متحرک پیچیده تر است و طراح باید از ابزار تخصصی برای طراحی این نوع بنر ها استفاده کند، معمولا قیمت بنر تبلیغاتی متحرک بیشتر از دیگر انواع بنر تبلیغاتی می باشد. با این وجود اغلب افراد از این نوع بنر ها برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. زیرا در بنر های متحرک می توانند محتوای های مختلفی قرار دهند و یا محصولات بیشتری معرفی کنند. 

مقدمه    


•    بررسی ویژگی های بنر متحرک تبلیغاتی 
•    آموزش ساخت بنر متحرک تبلیغاتی به زبان ساده
•    مرحله اول طراحی بنر متحرک تبلیغاتی در فتوشاپ 
•    مرحله دوم طراحی بنر متحرک تبلیغاتی  

بررسی ویژگی هایی  بنر متحرک تبلیغاتی 


یک طراح بنر حرفه ای پیش از طراحی و ساخت بنر متحرک تبلیغاتی باید با ویژگی های این نوع بنر ها به خوبی آشنا باشد. در این صورت می تواند یک بنر کاربردی و مناسب طراحی کند. اگر چه بنر تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، شانس موفقیت بیشتری دارد اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که همیشه به کار بردن المان های زیبا برای جذب مخاطبان کافی نیست. در حقیقت طراحان باید با تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی نیز آشنا باشند. 
در ساخت بنر متحرک تبلیغاتی همانند ویدیو های تبلیغاتی از تصاویر متحرک استفاده می شود با این تفاوت که مدت زمان بنر های تبلیغاتی محدود است. مدت زمان استاندارد و مرسوم برای بنر های تبلیغاتی 15 ثانیه می باشد. در واقع عامل برتری بنر های تبلیغاتی متحرک بر دیگر روش های بازاریابی نیز همین موضوع است. در بنر های تبلیغاتی متحرک طراح سعی می کند تا بدون پرداختن به حاشیه ها و موارد کم اهمیت در مدت زمان کوتاهی هدف اصلی تبلیغ را به مخاطبان منتقل کند. همچنین در بنر های متحرک طراح می تواند برای هر تصویر و یا هر محصول لینک دسترسی جداگانه قرار دهد. به این ترتیب امکان دسترسی کاربران به بخش های مختلف وب سایت اصلی به راحتی فراهم می شود. 

آموزش ساخت بنر متحرک تبلیغاتی به زبان ساده  


تبلیغات صحیح و موثر از مهمترین عوامل موفقیت در تجارت می باشد و بنر های تبلیغاتی در این راستا تاثیر بسیار زیادی دارند. ابزار متنوعی برای ساخت بنر متحرک تبلیغاتی وجود دارد. برنامه فتوشاپ به عنوان ابزار قدیمی و مرسوم در طراحی انواع بنر های تبلیغاتی اعم از بنر های ثابت و متحرک شناخته می شود. در این قسمت به آموزش ساخت بنر تبلیغاتی متحرک با استفاده از نرم افزار فتوشاپ پرداخته شده است. به منظور دسترسی به تمام قابلیت های جدید برنامه فتوشاپ، بهتر است پیش از شروع طراحی بنر متحرک تبلیغاتی، نرم افزار خود را بروز رسانی کنید. ممکن است این موضوع چندان با اهمیت به نظر نرسد اما فراموش نکنید که در هر اپدیت کارایی و افزونه های نرم افزار ها ارتقا پیدا می کند و نسخه بروز رسانی شده به شما کمک می کند تا بنری با کیفیت تر و زیباتر طراحی کنید. 

مرحله اول طراحی بنر متحرک تبلیغاتی در فتوشاپ  


طراحی بنر متحرک تبلیغاتی با استفاده از فتوشاپ کار چندان دشواری نیست و فقط کافی است مراحل نام برده شده را به درستی انجام بدهید. همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کردیم، پس از انتخاب هدف و موضوع بنر شما باید سایز و ابعاد مدنظرتان را برای بنری که می خواهید طراحی کنید، مشخص کنید. می توانید از میان ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد، نمونه مناسب خود را انتخاب کنید. بهتر است ابعاد بنر تان را مطابق با ابعاد بنر هایی که در وب سایت منتشر کننده، قرار دارند، تعیین کنید. به این ترتیب در هنگام بارگذاری بنر مشکلی ایجاد نمی شود.  
پس از انتخاب ابعاد بنر متحرک تبلیغاتی، شما باید سند جدیدی در Photoshop ایجاد کنید. همانطور که در تصویر زیر هم قابل مشاهده است، این بخش شما باید ابعاد مد نظرتان را وارد کنید. 

تشکیل سند جدید

در لایه جدید ایجاد شده، با استفاده از ابزار Polygonal Lasso Tool شکلی مانند تصویر زیر ایجاد کنید. به کمک ابزار Paint Bucket Tool موجود در می توانید داخل محیط شکل گرفته را با رنگ پر کنید. حالا در این بخش می توانید توضیحات بنر متحرک را قرار دهید. 

محل قرار دادن توضیحات بنر


تصویری از محصول، لوگو برند و یا هر چه که برای معرفی در بنر متحرک تبلیغاتی در نظر دارید را مانند تصویر زیر در یک قسمت از سند وارد کنید. در قسمت دیگر هم محتوای متنی لازم را قرار دهید. هر چه متن ها کوتاه تر و درشت تر باشند، خروجی بنر بهتر می شود. اما نباید در افزایش اندازه متن ها زیاده روی کنید. محتوای متنی خیلی بزرگ جلوه بدی به بنر می دهد. 

قرار دادن محتوای متنی در سایز مناسب

مرحله دوم طراحی بنر متحرک تبلیغاتی


در این مرحله از طراحی بنر متحرک تبلیغاتی شما باید دکمه Call To Action را برای بنر طراحی کنید. به کمک ابزار Rounded Rectangle Tool، دکمه CTA را به بنر اضافه کنید. برای این کار می توانید از عنوان هایی مانند ورود به فروشگاه، اطلاعات بیشتر و یا موارد مشابه استفاده کنید. بهتر است این گزینه در کنار محتوای متنی و در رنگی متضاد با زمینه اصلی بنر قرار داده شود. پس از انیمیشن شدن این دکمه تغییر رنگ می دهد. تا اینجا بنر شما به صورت ثابت است. شما میتوانید هر المان دیگری که در نظر دارید مانند تخفیف و دیگر موارد مشابه را به بنر اضافه کنید و با خلاقیت خود بنر تان را زیباتر کنید. 
پس از اتمام طراحی اولیه بنر متحرک تبلیغاتی، از بخش بالایی برنامه گزینه Window  را انتخاب کنید و Timeline را فعال کنید. در قسمت نمایش داده شده بر روی گزینه Create Frame Animation   کلیک کنید. به کمک گزینه Duplicates selected Frame می توانید یک فریم جدید بسازید. فریم جدید نتیجه تغییرات بنر شما است. هر فریم به صورت جداگانه تنظیمات لایه خود را انجام می دهد. پس روی فریم دوم کلیک کنید و از دکمه و متن روی آن با استفاده از Ctrl+j  یک کپی ایجاد کنید. رنگ لایه دکمه کپی شده را به یک رنگ و لایه متن کپی شده را به رنگ دیگری تغییر دهید. 

استفاده از فریم ها در طراحی بنر متحرک تبلیغاتی


به فریم اول بازگردید و در قسمت پایینی فریم زمان را از 0 به 0.5 تغییر دهید. سپس بر روی گزینه Once کلیک کنید و گزینه Forever را انتخاب کنید و در نهایت یک چرخه ایجاد می شود. در پایان کار با کلیک بر گزینه Save as… فایل شما ذخیره خواهد شد. شما می توانید فرمت مدنظرتان را در هنگام ذخیره فایل انتخاب کنید.  

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *