ایده های طراحی بنر تبلیغاتی جذاب و خلاقانه

ایده های طراحی بنر تبلیغاتی جذاب و خلاقانه

بنر تبلیغاتی جذاب در جذب مشتریان نقش تعیین کننده ای دارد. به کار بردن المان های خلاقانه در طراحی بنر ها منجر به افزایش جذابیت آنها می شود.

پیشگفتار


ساخت بنر تبلیغاتی جذاب می تواند در گسترش هر کسب و کاری مفید باشد. امروزه با توسعه تبلیغات نمایشی در اینترنت، یادگیری قواعد ساخت بنر ها و آشنایی با اصول استفاده از انواع بنر تبلیغاتی برای مشاغل مختلف ضروری است. یاد گرفتن این موارد و رعایت آن ها می تواند نرخ تبدیل را در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارتقا دهد. به این ترتیب صاحبان مشاغل مختلف می توانند با افزایش ترافیک وب سایت، علاوه بر معرفی کسب و کار خود، سرمایه مناسبی را از طریق جذب مشتریان جدید بدست آورند. مزایای بنر تبلیغاتی بسیار زیاد است و بر اساس آمار های ثبت شده، این شیوه تبلیغ در افزایش ترافیک ورودی وب سایت ها، افزایش نرخ کلیک (CTR)، برند سازی (Branding) و آگاهی از برند (Brand Awareness) و جذب مخاطبان راغب (Lead) بسیار موثر است. 

با روی کار آمدن رسانه های اجتماعی مثل Instagram، Facebook، Telegram و موارد مشابه، بازار کار طراحی بنر رنگ و شکل تازه ای به خود گرفته است. با افزایش تعداد کاربران فعال رسانه های گوناگون، این پلتفرم ها به بستر مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده اند. ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام یکی از روش های پر بازده برای بازاریابی آنلاین است. 

تبلیغات
ساخت بنر تبلیغاتی جذاب نیازمند رعایت نکات و اصول خاصی است. آشنایی با شیوه های جدید طراحی بنر می تواند در طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه و جذاب به شما کمک کند. به عنوان مثال امروزه استفاده از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی بسیار گسترش یافته است و بنر های متحرک بسیار بیشتر از گذشته مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است. جذابیت بالا، امکان استفاده از فریم های مختلف، پالت رنگ متنوع و ... همگی باعث شده اند تا بنر متحرک تبلیغاتی به نمونه ای جذاب و پر طرفدار تبدیل شود.  

مقدمه    


•    بنر تبلیغاتی جذاب چگونه بنری است؟ 
•    بررسی خصوصیات و ویژگی های بنر تبلیغاتی جذاب  
•    چگونه یک بنر تبلیغاتی جذاب بسازیم؟  
•    نتیجه گیری 

بنر تبلیغاتی جذاب چگونه بنری است؟


برای طراحی بنر تبلیغاتی جذاب، طراح باید با ساز و کار دنیای بازاریابی و روش های گوناگون تبلیغات به خوبی آشنا باشد. بنر جذاب بنری است که بتواند در کنار سایر بنر های منتشر شده، توجه مخاطبان را به خوبی به خود جلب کند. گاهی به کار بردن تکنیک هایی خلاقانه و ساده می تواند در جلب توجه کاربران موثر واقع شود. یک طراح بنر حرفه ای پیش از طراحی و ساخت هر بنر ایده ای مناسب و خلاقانه برای انتقال هدف و پیام اصلی به مخاطبان پیدا می کند. به طور کلی بنر هایی که تعامل بهتری با مخاطبان برقرار کنند عملا جذاب تر و کاربردی تر خواهند بود. چنین بنری هایی را می توان در وب سایت های مختلف استفاده کرد. 

بنر تبلیغاتی جذاب چگونه بنری است؟
برای ساخت بنر تبلیغاتی جذاب، طراح باید از ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی پیشرفته و تخصصی استفاده کند. آشنایی با تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی و رعایت استاندارد های ساخت بنر در کنار استفاده از المان های جذاب و خلاقانه، موفقیت یک بنر را تضمین کند.   
پیش از طراحی بنر تبلیغاتی جذاب و خلاقانه باید بدانید که تنها به کار بردن یک سری عناصر جذاب برای جذب مخاطبان کافی نیست و کیفیت طراحی بنر ساخته شده در بهبود خروجی نهایی آن بسیار موثر است. حتی استفاده از المان های جذاب هم اصول و قواعدی دارد که طراح باید آن ها را رعایت کند. در ادامه برخی از خصوصیات بنر های تبلیغاتی جذاب معرفی شده اند. بررسی موارد زیر می تواند در ساخت بنر خلاقانه و کاربردی به شما کمک کند.    

  
بررسی خصوصیات و ویژگی های بنر تبلیغاتی جذاب  


تبلیغات صحیح و اصولی از مهمترین عوامل موفقیت در تجارت به شمار می روند و بنر های تبلیغاتی در این راستا توانسته اند جایگاه خوبی در حوزه بازاریابی آنلاین پیدا کنند. بنر تبلیغاتی جذاب که در قالب طرح های گرافیکی ثابت و متحرک ارائه می شوند می تواند توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. همیشه بنر های عجیب که با استفاده از تکنیک های پیشرفته طراحی شده اند، جذاب نیستند. باید در نظر داشته باشید که مهمترین فاکتور در طراحی بنر های جذاب، رعایت اصل تعادل است. یک بنر منسجم و منظم به خودی خود می تواند جذاب باشد. رعایت اعتدال در تعداد رنگ ها، میزان محتوای متنی، ترتیب قرار گیری عناصر مختلف و جایگاه هر کدام، فونت متن ها و اندازه کلمات و .... همگی از ویژگی های اصلی بنر های جذاب به حساب می آید.    

پیدا کردن ایده های خلاقانه


چگونه یک بنر تبلیغاتی جذاب بسازیم؟  


جذابیت بنر تبلیغاتی تاثز بسزایی در میزان بازده آن و جذب مخاطبان دارد. ایجاد بنر جذاب بر نرخ بازگشت سرمایه تاثیر مستقیم خواهد داشت. هر چه بنر طراحی شده متفاوت تر و جذاب تر باشد ماندگارتر خواهد بود. در این بخش نکاتی ساده اما بسیار کاربردی برای طراحی بنر تبلیغاتی جذاب معرفی کرده ایم. 


1. انتخاب رنگ مناسب 


رنگ ها به عنوان عناصر اصلی بنر های تبلیغاتی هستند. رعایت تعادل و تناسب در رنگ های به کار برده شده در بنر می تواند در افزایش جذابیت بنر ها بسیار تاثیر گذار باشد و طراح باید با روانشناسی رنگ ها در تبلیغات بنری به خوبی آشنا باشد. انتخاب بیش از 3 یا 4 رنگ بنر را شلوغ و بی نظم نشان می دهد و ذهن مخاطب را خسته می کند. 


2. استفاده از متن های کوتاه 


امروزه افراد وقت کنی برای مطالعه بنر ها می گذارند و بنر های شلوغ و پر از متن عملا بی کاربرد هستند. بنر تبلیغاتی با سایر آگهی های تبلیغاتی فرق دارد و این بنر ها باید در مدت زمان کوتاهی با چند المان خاص و محدود، نظر کاربران را به خود جلب کند. پس افراط در استفاده از متن توصیه نمی شود. یک یا دو جمله کوتاه اما کاربردی و مفهومی برای یک بنر تبلیغاتی جذاب کافی است. همچنین سعی کنید در متن بنر از کلمات کلیدی و موثر استفاده کنید. 


3. استفاده از فونت های جذاب


به کار بردن فونت های مختلف، می تواند در افزایش جذابیت بنر تبلیغاتی موثر باشد. به طور کلی چشم ما تفاوت ها را راحت شناسایی می کند و شما می توانید از این مسئله به نفع خود استفاده کنید. فونت های مختلف در اندازه و سایز های گوناگون، جلوه بصری خوبی در بنر ایجاد می کند. 


4. استفاده از تصاویر جذاب 


تصاویر جذاب در جلب توجه افراد موفق تر از متن ها عمل می کنند. برای داشتن یک بنر تبلیغاتی جذاب می توانید از تصاویر باکیفیت و مرتبط با موضوع بنر استفاده کنید. (رعایت اصل رنگ ها در تصاویر هم ضروری است)        


نتیجه گیری 


ساخت بنر تبلیغاتی جذاب در بازاریابی آنلاین اهمیت بسیاری دارد. الهام گرفتن از نمونه های جذاب و خلاقانه می تواند در پیدا کردن ایده های جدید برای طراحی بنر به شما کمک کند. همیشه به دنبال پیچیدگی نباشید. هر بنر حرفه ای و پیچیده ای به عنوان بنر جذاب شناخته نمی شود. سادگی به عنوان اصل اساسی در طراحی شناخته می شود و  به کار بردن عناصر و المان های محدود و یک دست باعث می شود که بنر ساخته شده کاربری بهتری داشته باشد. گاهی یک ایده خلاقانه می تواند در اوج سادگی بسیار موفق تر از المان های پیچیده عمل کند. همچنین سعی کنید فایل بنر شما تا حد امکان کم حجم باشد تا در هنگام بارگذاری بنر در وب سایت های مختلف مشکلی ایجاد نشود. فرمت های PNG، GIF، JPG، HTML5 خروجی های مناسبی برای ذخیره کردن فایل بنر طراحی شده هستند. بنابراین بهتر است فایل طراحی خود را در این فرمت ها ذخیره کنید.       

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *