نکات مهمی که باید در ساخت بنر تبلیغاتی بدانید

نکات مهمی که باید در ساخت بنر تبلیغاتی بدانید

ساخت بنر تبلیغاتی یکی از روش های کاربردی و مقرون به صرفه برای تبلیغ کسب و کار ها در دیجیتال مارکتینگ می باشد.


پیشگفتار

ساخت بنر تبلیغاتی در چند سال اخیر در دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترش یافته است. به طوریکه هر روز روش ها و ابزار های جدیدی، برای ارتقا سرعت و کیفیت بخش های مختلف این حوزه ارائه می شود. ساخت بنر تبلیغاتی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش های تبلیغ در حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار می روند. بنر های تبلیغاتی در مقایسه با روش های سنتی تبلیغ، بسیار کاربردی تر و در عین حال مقرون به صرفه تر هم هست. با افزایش کاربران وب سایت های اینترنتی، شانس دیده شدن بنر های تبلیغاتی افزایش می یابد و همین امر در گسترش کسب و کار ها بسیار موثر است. مزایای بنر تبلیغاتی بیشمار است. اگر شما هم به دنبال یک راه مناسب و تضمینی برای معرفی کسب و کار و محصولات خود هستید، آشنایی با انواع بنر تبلیغاتی به شما کمک می کند تا بهترین نمونه را انتخاب کنید. 


در ساخت بنر تبلیغاتی، طراح نکات مختلفی را در نظر می گیرد. کیفیت بالا طراحی و استفاده از جدیدترین روش ها، ارائه محتوا مناسب، رعایت اصول Call To Action در کنار موارد دیگر در جلب نظر مخاطبان و افزایش کلیک ها بسیار تاثیر گذار است. بنابراین هر چه بنر ها جذاب تر و کاربردی تر طراحی شوند، می توانند کلیک بیشتری بگیرند. در این مقاله نکات مهم در ساخت بنر های تبلیغاتی، به طور کامل بررسی شده است. 

مقدمه 

•    نکات مهم در ساخت بنر تبلیغاتی 
•    طراحی بنر تبلیغاتی در اندازه استاندارد و موثر
•    رعایت اصل سادگی در ساخت بنر تبلیغاتی
•    آشنایی با ترتیب صحیح چیدمان محتوای بنر تبلیغاتی 
•    طراحی و ایجاد چارچوب مشخص برای بنر
•    استفاده صحیح از دکمه ها در ساخت بنر تبلیغاتی
•    استفاده از تصاویر متحرک در ساخت بنر تبلیغاتی  

نکات مهم در ساخت بنر تبلیغاتی 

طراحی مناسب و اصولی، مهمترین اصل در ساخت بنر تبلیغاتی به حساب می آید. در مواردی طراحی نامناسب و استفاده از متن ها و تصاویر بی ربط، خروجی مطلوبی را ندارد و در نظر مخاطبان تاثیر منفی می گذارد. طراحی حرفه ای و مناسب بنر های تبلیغاتی، در ذهن مخاطب ماندگار می شود. 

طراحی بنر تبلیغاتی در اندازه استاندارد و موثر 

 بسته به سلیقه و درخواست صاحبان کسب و کار های مختلف، طراح می تواند بنر های تبلیغاتی را در اندازه های متفاوتی طراحی کند. از آنجایی رعایت اصول بصری در تبلیغات اهمیت بسیاری دارد؛ طراحان تلاش می کنند تا بنر های تبلیغاتی را بر اساس فضای نشر بنر، به بهترین شیوه طراحی کنند. 
تبلیغات بنری در وب سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی گوناگون و... منتشر می شوند. به همین دلیل ابعاد بنر تبلیغاتی متفاوت است. در هنگام ساخت بنر تبلیغاتی باید به بستر نشر بنر دقت کنید و سایز و اندازه بنر مورد نظرتان را بر آن اساس انتخاب کنید. 

اندازه های استاندارد در ساخت بنر تبلیغاتی
اندازه های مرسوم در ساخت بنر تبلیغاتی عبارتند از : 
120 در 600 پیکسل ( عمودی )
728 در 90 پیکسل ( افقی ) 
300 در 250 پیکسل ( افقی ) 
970 در 250 پیکسل ( افقی ) 
300 در 100 پیکسل ( افقی )

رعایت اصل سادگی در ساخت بنر تبلیغاتی 

در ساخت بنر تبلیغاتی هر چه از المان ها و عناصر ساده تر استفاده شود، ماحصل کار زیباتر، جذاب تر و کاربردی تر خواهد بود. معمولا کسی به تبلیغات شلوغ و بی نظم توجهی نمی کند و در چنین حالتی نتیجه مطلوب، بدست نمی آید. ممکن است ایده طراحی بنر تبلیغاتی متفاوت باشد اما توصیه می شود در طراحی بنر تبلیغاتی از محتوا و تصاویر ساده،گیرا، واضح استفاده کنید تا مخاطبان بلافاصله پس از دیدن بنر بر روی آن کلیک کنند.

آشنایی با ترتیب صحیح چیدمان محتوای بنر تبلیغاتی 

ساخت بنر تبلیغاتی باید به صورتی باشد که تعامل متن تبلیغ در آن رعایت شود. به همین دلیل توصیه می شود به ترتیبی که در ادامه ارائه شده است، توجه کنید. بنر تبلیغاتی موثر که به منظور آگاهی مخاطبان از برند ها (Brand Awareness) و افزایش ترافیک وب سایت ها طراحی شده اند، سه مولفه اساسی دارند:

1. لوگوی شرکت     

یکی از مهمترین نکات در ساخت بنر تبلیغاتی، قرار دادن لوگو شرکت ها در بنر می باشد. یک بنر تبلیغاتی حرفه ای، بنری است که لوگو شرکت را در خود داشته باشد.از آنجایی که برای افزایش مخاطبان از برند، وجود لوگو ضروری می باشد؛ قرار دادن لوگو شرکت ها در بنر تبلیغاتی موجب ماندگار شدن برند در ذهن مخاطب می شود. 

2. ارزش پیشنهادی  

اصطلاح ارزش پیشنهادی به منافع و خدماتی که محصولات معرفی شده در بنر تبلیغاتی به مشتریان می رسانند، مربوط می شود. ارائه شرایط استثنایی به مشتریان، در جلب اعتماد مخاطبان موثر می باشد. کیفیت مطلوب، قیمت مناسب، طرح های تخفیفی مختلف، تنظیم محدودیت های زمانی برای خرید و.... همگی از مواردی هستند که توجه مشتریان احتمالی را برای خرید جلب می کند. 

ارزش پیشنهادی

توصیه می شود که بخش زیادی از فضای بنر تبلیغاتی خود را به این موضوع اختصاص دهید. در نوشتن ارزش پیشنهادی جذاب، شناخت تیتر های جذاب تبلیغاتی و کاربرد بنر تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند. 

3. دکمه Call To Action 

دکمه Call To Action یا همان دعوت به اقدام، به دکمه یا متنی گفته می شود که کاربران می توانند با کلیک بر روی آن به صفحه فرود مورد نظر وارد شوند. 

دکمه CTA


عبارت هایی مانند "شروع کنید"، "بیشتر بدانید"، "همین حالا بدانید" از نمونه های دعوت به اقدام مرسوم به شمار می روند.  

طراحی و ایجاد چارچوب مشخص برای بنر

به طور طبیعی توجه عموم افراد به سمت کادر ها و چارچوب ها جلب می شود. بنابراین در ساخت بنر تبلیغاتی بهتر است که محتوای مورد نظرتان را در چارچوب مناسب قرار دهید. بنر تبلیغاتی کاربردی باید کادر واضح و مشخص با شکل و گرافیکی مناسب داشته باشد. تبلیغات بنری دارای کادر معمولا خروجی بهتری نسبت به دیگر نمونه ها دارند. بهتر است برای تاثیر گذاری بیشتر، رنگی متضاد با رنگ اصلی بنر، برای کادر انتخاب شود. همچنین توجه کنید که در ضخامت و ابعاد کادر زیاده روی نکنید. اندازه یک پیکسل برای ابعاد کادر بنر تبلیغاتی، اندازه ای مناسب و استاندارد می باشد. 

استفاده صحیح از دکمه ها در ساخت بنر تبلیغاتی 

یکی از مهمترین عناصر در ساخت بنر تبلیغاتی، دکمه هایی هستند که با یک دعوت به اقدام مناسب می توانند نرخ کلیک را به طور چشمگیری بالا ببرند. در طراحی بنر ها می توان از هر دکمه ای در کنار محتوا های مختلف استفاده کرد اما یک طراح بنر حرفه ای می داند که دکمه ها باید در کنار محتوا های مناسب و جایگاه مخصوص خود قرار بگیرند. استفاده درست از دکمه موجب تاثیرگذاری بیشتر بنر و افزایش نرخ کلیک می شود. 

استفاده از تصاویر متحرک در ساخت بنر تبلیغاتی  

یکی از راه های افزایش تاثیرگذاری بنر تبلیغاتی، استفاده از تصاویر متحرک است. توجه کنید که نباید از بنر تبلیغاتی متحرک به صورت اغراق آمیز استفاده کرد. این کار ممکن است توجه مخاطب را از پیام اصلی تبلیغ منحرف کند. در مواردی استفاده از انیمیشن در ساخت بنر تبلیغاتی می تواند در جلب نظر کاربران، موثر باشد. انیمیشن های ساده و کوتاه (در حد 15 ثانیه یا حتی کمتر) مناسب هستند اما نباید بیشتر از سه بار پخش شوند. تویه می شود در انتهای انیمیشن ارائه شده، دکمه فراخوان یا همان Call To Action قرار داده شود تا کاربران به راحتی به صفحه فرود وب سایت مذکور دسترسی پیدا کنند. این روش نرخ کلیک را افزایش می دهد. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *