آشنایی با انواع بنر تبلیغاتی

آشنایی با انواع بنر تبلیغاتی

امروزه با گسترش نقش اینترنت در زندگی روزمره افراد، انواع بنر تبلیغاتی در شکل های مختلف برای معرفی برند ها و محصولات آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

پیشگفتار

بنر های تبلیغاتی به عنوان نسل جدید تبلیغات آنلاین و غیر رایگان شناخته می شوند. با پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع بنر تبلیغاتی به صورت های گرافیکی و فرمت های گوناگون مانند متن، تصویر، ویدیو و... طراحی و در معرض دید کاربران قرار داده می شوند. به این ترتیب تنها با کلیک بر روی بنر ارائه شده، کاربران می توانند به راحتی به وب سایت مربوطه دسترسی پیدا کنند. 


انواع بنر تبلیغاتی در بخش مشخص و مجزایی از وب سایت ها قرار می گیرند و نظر مخاطبان را به خود جلب می کنند. یک بنر تبلیغاتی جذاب  در جذب مشتریان بسیار موثر می باشد. امروزه در پلتفرم های مختلف از بنر های تبلیغاتی استفاده می شود. به عنوان مثال با افزایش کاربران Instagram، طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام  نیز بسیار رایج شده است. آشنایی مدیران با انواع و کاربرد بنر تبلیغاتی، در دیجیتال مارکتینگ امری ضروری و حیاتی می باشد. در این مقاله انواع بنر تبلیغاتی پرکاربرد به طور کامل بررسی شده است.   

مقدمه

•    بررسی انواع بنر تبلیغاتی
•    انواع عوامل بصری مهم و تاثیرگذار در انواع بنر تبلیغاتی
•    انواع بنر تبلیغاتی استاتیک و مزایای آن
•    انواع بنر تبلیغاتی گیف و مزایای آن
•    انواع بنر تبلیغاتی HTML و مزایای آن

گسترش بنر های تبلیغاتی در پلتفرم های مختلف

بررسی انواع بنر تبلیغاتی 

تنوع بنر های تبلیغاتی بسیار زیاد است و به همین دلیل بازاریابان و صاحبان کسب و کار های گوناگون می توانند از انواع بنر تبلیغاتی در شکل های مختلفی استفاده کنند. سلیقه صاحبان برند ها، ملاک و معیار ها، مخاطبان هدف در تبلیغ، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای تهیه بنر تبلیغاتی، المان های بازاریابی و جلب مشتری و... تا حد زیادی در انتخاب نوع بنر تبلیغاتی تاثیر گذار می باشد.

استفاده از تصویر و ویدیو در مورد قبول واقع شدن بنر های تبلیغاتی موثر است. بر اساس استاندارد های بازاریابی عموم افراد، مخاطبان بصری هستند و به راحتی با یک تصویر مناسب، متقاعد می شوند. انواع بنر های تبلیغاتی بر اساس عوامل بصری معرفی شده اند.  

بررسی انواع بنر تبلیغاتی

عوامل بصری مهم و تاثیرگذار در انوع بنر تبلیغاتی  

انواع بنر تبلیغاتی را می توان به طور کلی در دو گروه تک تصویر و ترکیبی دسته بندی کرد. آشنایی کامل با این دو دسته در ساخت بنر تبلیغاتی مناسب، موثر می باشد.

  • تک تصویر

با استفاده از تک تصویر به راحتی می توان بنر های متحرک و یا گیف طراحی کرد. همچنین می توان از تک تصویر ها در ساخت بنر های استاتیک ( ثابت ) نیز استفاده کرد.

  • بنر های ترکیبی 

یکی از انواع بنر تبلیغاتی نمونه های ترکیبی یا متحرک هستند. در این نوع بنر ها از عناصر مختلفی مانند گرافیک، کد HTML و... استفاده می شود. این نوع بنر ها که عموما با نام های متحرک نیز شناخته می شوند، دارای جلوه های جذاب تری برای مخاطبان هستند. با استفاده از کد های HTML می توان عناصر مختلفی برای تعامل بیشتر با مخاطبان استفاده کرد. 

انواع بنر تبلیغاتی استاتیک 

بنر های استاتیک یا همان بنر تبلیغاتی ثابت، متشکل از یک تصویر است و ممکن است این تصویر حاوی عناصر مختلف گرافیکی و یا متن باشد. در لیست انواع بنر تبلیغاتی، این نوع بنر ها به عنوان ساده ترین نوع شناخته می شوند و در مقایسه با بنر های HTML جذابیت کمتری دارند. فرمت اغلب این نوع بنر ها به صورت jpg  است اما در قالب png  نیز وجود دارند. 

  • مزایای بنر های استاتیک  

- بیشتر وب سایت های منتشر کننده تبلیغات آنلاین، این نوع بنر تبلیغاتی را منتشر می کنند. 
- انواع بنر تبلیغاتی استاتیک، حجم کمتری در مقایسه با نمونه های دیگر دارند.    
- برای دیده شدن این بنر ها نیازی به افزونه خاصی نیست.
- در طراحی بنر های ثابت در فرمت های jpg و png به برنامه نویسی فلش نیازی نیست.
- این نوع بنر ها به راحتی بر روی موبایل هم قابل اجرا هستند. 

بنر تبلیغاتی گیف

انواع بنر تبلیغاتی گیف 

بنر های گیف در میان انواع بنر تبلیغاتی متحرک بسیار محبوب و کاربردی هستند. این نوع بنر ها ترکیبی از تصاویر هستند که به صورت انیمیشن در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در طراحی بنر های تبلیغاتی گیف از تمام 265 رنگ وب، می توان استفاده کرد. به همین دلیل معمولا برای تاثیر گذاری بیشتر، طراحان از پالت 265 رنگی استفاده می کنند. در نتیجه بنر طراحی شده در بهترین حالت رنگی، در هر نمایشگری نمایش داده می شود. 

 

  • مزایای بنر های گیف 

- اغلب بنر های گیف در فرمت هایی که در وب سایت های منتشر کننده تبلیغات بسیار پرکاربرد و محبوب هستند، ساخته می شوند. بنابراین در مقایسه دیگر انواع بنر تبلیغاتی این بنر ها بسیار پرطرفدار هستند.
- این نوع بنر های تبلیغاتی یکی از روش های کاربردی و مقرون به صرفه برای کسب کار های کوچک است. 
- برخلاف دیگر انواع بنر تبلیغاتی، بنر های متحرک بیشتر بر روی پیام اصلی تمرکز می کند. طراح این نوع بنر ها باید به صورت هوشمندانه و اصولی از رنگ ها در طراحی بنر های گیف استفاده کند. به این ترتیب بنر تبلیغاتی حاصل می تواند ب خولی نظر مخاطبان را به خود جلب کند. 
- در میان انواع بنر تبلیغاتی این نوع قالب یکی از پرکاربردترین قالب ها در تبلیغات بنری به حساب می آید. این نوع بنر ها در اغلب وب سایت های منتشر کننده تبلیغات پشتیبانی می شود. 
- در این نوع بنر ها می توان زمانبندی را نیز کنترل کرد. 
- بنر های تبلیغاتی گیف ظاهر جذاب و جالبی دارند و تعامل بالایی دارند. 

انواع بنر تبلیغاتی HTML   

با گذشت زمان انواع بنر تبلیغاتی در شکل های مختلف و کاربرد های گوناگون ارائه شده اند. زمانی که بنر های فلش از رده خارج شدند، Google Display Network  اعلام کرد که استفاده از این نوع بنر ها را متوقف کرده است. پس از بنر های فلش، بنر های تبلیغاتی HTML به عنوان یک اصل در تبلیغاتی بنری معرفی شدند. در حال حاضر پنجمین نسخه HTML، محبوب ترین و پرطرفدارترین قالب برای تبلیغات بنری هستند. در ساخت بنر هایی که به کمک HTML5 طراحی می شوند، طراح می توانند با استفاده از جاوا اسکریپت و CSS انیمیشن های بسیار زیبا و جذابی طراحی کنند. تنها مشکلی که در مورد این نوع از بنر های تبلیغاتی در ایران وجود دارد این است که این نوع بنر ها در وب سایت منتشر کننده تبلیغات بنری در ایران قابل اجرا نیستند و تنها برای تبلیغات گوگل در ایران کاربرد دارند. 

  • مزایای بنر های HTML      

- برخلاف دیگر انواع بنر تبلیغاتی، در طراحی این نوع بنر ها می توانند همانند طراحی وب سایت ها، از متن، تصاویر، ویدیو ها، جاوا اسکریپت و... استفاده کرد.
- در صورت لزوم می توان از اسکریپت نویسی و پایگاه داده های سمت سرور نیز در بنر های HTML  استفاده کرد. 
- این نوع بنر ها در هر نوع اندازه ای، قابل تنظیم هستند. ابعاد بنر تبلیغاتی یکی از مشخصه های اصلی آن ها می باشد و از این نظر بنر های HTML  بسیار کاربردی هستند. 
- برخلاف بنر های گیف در بنر های HTML5 هیچ محدودیتی در رنگ ها وجود ندارد. به این ترتیب طراح می تواند از میلیون ها رنگ در طراحی خود استفاده کرد. 
- برای پخش ویدیو، موسیقی و انیمیشن ها نیازی به افزونه نیست.
-  تبلیغات بنری HTML5 ، به صورت یک فایل با فرمت استاندارد وب ساخته می شوند و در تمام مرورگر ها و سیستم عامل های مختلف قابل اجرا هستند.  
- از آنجایی که این نوع از تبلیغات به منابع و پردازش کمی نیاز دارند، به راحتی می توان آن ها را در تبلیغات گوگل منتشر کرد.    
          

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *