اصول استفاده از انیمیشن در ساخت بنر

اصول استفاده از انیمیشن در ساخت بنر

استفاده از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی، تعامل میان کاربران و برند ها را افزایش می دهد و موجب جلب اعتماد افراد می شود.

پیشگفتار


استفاده از انیمیشن در ساخت بنر، یکی از روش های جذاب و مرسوم در میان طراحان بنر تبلیغاتی می باشد. امروزه روش های بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع هستند. ساخت بنر تبلیغاتی به عنوان یک روش تضمینی برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات شناخته می شود. کاربرد بنر تبلیغاتی بر اساس محتوای تبلیغ و بستر انتشار آن متفاوت است. همانطور که بهتر می دانید بنر های تبلیغاتی را علاوه بر وب سایت های اینترنتی، می توان در رسانه های اجتماعی نیز منتشر کرد. طبیعی است که کاربرد و شیوه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با بنر هایی که در وب سایت ها منتشر می شوند فرق می کند و به تبع آن ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی نیز متفاوت است. بنابراین طراحان باید با روش های ساخت بنر های مختلف به خوبی آشنا باشند. 
به طور کلی بنر تبلیغاتی متحرک از نمونه های پرطرفدار به حساب می آید و با توسعه صنعت انیمیشن سازی،  استفاده از انیمیشن در ساخت بنر ها بسیار رواج یافته است. بنر تبلیغاتی جذاب می تواند توجه کاربران مختلف را به خوبی به خود جلب کند و یک طراح بنر حرفه ای همواره تلاش می کند تا بنر ها را با استفاده از المان های جدید و جذاب، زیباتر و تاثیرگذار تر طراحی کند. بر اساس آمار های ثبت شده انیمیشن ها و گیف ها  بیشتر از تصاویر ثابت، در جلب توجه مخاطبان موثر هستند و شانس موفقیت بنر های متحرک بسیار بیشتر از دیگر نمونه های مرسوم می باشد. به همین دلیل اغلب مشتریان و مدیران شرکت ها از این نوع بنر ها برای معرفی کسب و کار و محصولات خود استفاده می کنند. 
به طور کلی طراحی بنر های متحرک، سخت تر و پیچیده تر از بنر های استاتیک ( ثابت ) می باشد. استفاده از انیمیشن در ساخت بنر ها قواعدی دارد که هر طراح باید در هنگام طراحی آن ها را در نظر داشته باشد. در این مقاله به بررسی اصول و قواعد به کارگیری انیمیشن ها در ساخت بنر های تبلیغاتی پرداخته شده است.     

        
مقدمه


•    به کارگیری انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی 
•    چه کسانی از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی استفاده می کنند؟ 
•    اصول کاربردی در استفاده از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی   


به کارگیری انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی    


تبلیغات بنری اهداف گوناگونی را دنبال می کنند. این نوع بنر ها علاوه بر تبلیغ محصولات و خدمات در برند سازی و معرفی شرکت ها نیز توانسته اند بسیار موفق عمل کنند. به کارگیری انیمیشن در ساخت بنر تبلیغاتی باعث می شود تا بنر حاصل جذاب تر و تاثیرگذار باشد. همواره نرخ کلیک بنر های تبلیغاتی متحرک بسیار بالاتر از نمونه بنر های ثابت در موضوعات مشابه بوده است. این روز ها که بازار کار طراحی بنر بسیار گرم است، دیگر کمتر کسی پیدا می شود که از روش های سنتی و تکراری برای تبلیغات مربوط به حوزه کاری خود  استفاده کند. بنر های تبلیغاتی باید در میان هزاران بنر دیگر به چشم بیایند و حس کنجکاوی را در مخاطبان خود زنده کنند. به طور طبیعی چشم ما تفاوت ها را دنبال می کند و تصاویر متحرک و انیمیشن ها می توانند ذهن ما را به خود مشغول کنند. به همین دلیل بنر های تبلیغاتی متحرک در میان هزاران بنر دیگر به خوبی دیده می شوند. 

استفاده از انیمیشن در ساخت بنر
استفاده از انیمیشن در ساخت بنر تبلیغاتی به اندازه ویدیو تبلیغاتی در ذهن مخاطبان تاثیر گذار است و در عین حال بارگذاری بنر های متحرک بسیار راحت تر از ویدیو می باشد. زیرا در مقایسه با فایل های ویدیویی، فایل بنر های تبلیغاتی حجم کمتری دارند و در نتیجه راحت تر از ویدیو ها بارگذاری می شوند. همچنین بستر های موجود برای انتشار بنر های تبلیغاتی بسیار بیشتر و متنوع تر از ویدیو های تبلیغاتی می باشد. اکثر کاربران زمان کافی برای بررسی تمام ویدیو های تبلیغاتی را ندارند اما بنر های تبلیغاتی را می توانند در مدت زمان بسیار کمی بررسی و ارزیابی کنند. لازم به ذکر است که هزینه های ساخت بنر تبلیغاتی متحرک بسیار پایین تر از ساخت ویدیو می باشد و در مواردی خروجی این نوع بنر ها بسیار بهتر از دیگر روش های تبلیغ مانند بنر های فیزیکی و یا ویدیو های تبلیغاتی بوده است. 


چه کسانی از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی استفاده می کنند؟ 


این روز ها استفاده از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی بسیار بیشتر از گذشته دیده می شود. دیگر بنر های متحرک و انواع گیف تبلیغاتی در تمام وب سایت های اینترنتی به فراوانی منتشر می شوند. در سال های گذشته این نوع بنر ها در وب سایت هایی از قبیل Tumblr ، Buzzfeed و Reddit قرار می گرفتند. اما با روی کار آمدن پلتفرم های مختلف مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و... بنر های متحرک به رسانه های اجتماعی هم راه پیدا کردند. انیمیشن ها هدف اصلی بنر تبلیغاتی را به خوبی نمایان می کنند و همچنین در تعامل با کاربران مختلف نیز بسیار موفق هستند. بنابراین انیمیشن ها بیشتر از تصاویر ثابت و محتوای متنی، اعتماد کاربران را جلب می کنند. اگر می خواهید در تبلیغات آنلاین موفق باشید، بهتر از انیمیشن ها و گیف ها در بنر های تبلیغاتی استفاده کنید. 
  

اصول کاربردی در استفاده از انیمیشن در ساخت بنر های تبلیغاتی


استفاده از انیمیشن در ساخت بنر تبلیغاتی، روشی بسیار مناسب برای معرفی محصولات است. امروزه افراد دیگر به تبلیغات سنتی کمتر توجه می کنند و انیمیشن ها جایگزین بسیار مناسبی برای تبلیغات سنتی هستند. انیمیشن ها محصولات را به بهترین شکل نشان می دهند و معرفی می کنند. طراحان باید از انیمیشن ها برای بولد نشان دادن ویژگی های اصلی محصولات استفاده کنند. به این ترتیب بنر حاصل از یکنواختی خارج می شود و برای مخاطبان جذاب تر است. جلوه های متحرک کوچک، مانند انیمیشن کوتاه، در انتقال پیام بهتر عمل می کنند.  

تاثیر بنر های متحرک بیشتر از بنر های ثابت است
طراحان انیمیشن ها را باید به گونه ای انتخاب کنند که مخاطبان بنر حفظ شوند. برای همین توصیه می شود که در انیمیشن ها کمتر از متن استفاده شود. متن های کوتاه و ساده بسیار بیشتر از جمله های طولانی توصیفی،  تاثیرگذار هستند. بنر های شلوغ و پر از متن ذهن مخاطبان را خسته می کند و عموما بنر های شلوغ چندان موفق نیستند. در بنر های متحرک طراح می تواند به جای استفاده از متن گوناگون برای معرفی یک محصول، از انیمیشن استفاده کند. چنانچه طراح از انیمیشن های مناسب و جذاب در ساخت بنر بهره بگیرد، بنر مذکور مخاطبان خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. 
همچنین طراحان می توانند از انیمیشن ها برای برندسازی استفاده کنند. انیمیشن ها و تصاویر متحرک راهی عالی برای نشان دادن برند ها و حوزه کاری افراد می باشد. در شرایطی که اغلب شرکت ها از روش های قدیمی استفاده می کنند. به کارگیری روش های جدید و اضافه کردن کمی خلاقیت نشان می دهد که یک شرکت به مشتریان خود اهمیت می دهد. این مسئله تا حد زیادی در جلب اعتماد مشتریان نیز موثر می باشد. انیمیشن ها در انواع بنر تبلیغاتی متحرک تعاملی تر هستند و از نظر عاطفی میان برند و مصرف کننده، احساس بهتری ایجاد می کند و این امر به برند ها شخصیت می دهد و موجب افزایش اعتبار برند ها می شود. 

اصول استفاده از انیمیشن در طراحی بنر ها
استفاده از انیمیشن در ساخت بنر ها می تواند روشی مناسب برای بیان داستانی جذاب باشد. مشاغل مختلف می توانند با استفاده از انیمیشن های مناسب در مدت زمان کوتاهی، داستانی جذاب و سرگرم کننده برای مخاطبان نمایش دهند. چنین داستانی در ذهن مخاطبان ماندگار می شود.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *