طریقه آپلود پادکست

طریقه آپلود پادکست

روش آپلود پادکست چگونه است؟ اگر از زیر و بَم آپلود پادکست در سرویس های مختلف اطلاعی ندارید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

پیشگفتار

روش آپلود پادکست چگونه است؟ در این مطلب قصد داریم این موضوع بسیار مهم را با شما بررسی کنیم. آپلود محتوای صوتی یا پادکست مرحله‌ای است که در آن، نتایج روزها زحمت و تلاش خود را در دسترس مخاطبان و علاقه مندان قرار می دهید. برای همین دو موضوع در این مرحله حائز اهمیت است. اول اینکه پادکست خود را در کدامیک از اپ ها آپلود کنید و دوم اینکه چطور آن را آپلود نمایید؛ زیرا نحوه‌ی آپلود پادکست در هر برنامه ای با دیگری متفاوت است و این موضوع کاملا عادی است. بیایید با هم ببینیم که چگونه می توان یک پادکست را آپلود کرد و کجا بهتر است آن را آپلود کنیم؟

مقدمه

•    آپلود پادکست باید در چه اپلیکیشن ها و پلتفرم هایی انجام شود؟
•    نحوه انتشار و آپلود پادکست در اسپاتیفای
•    آپلود پادکست در ناملیک
•    آپلود کردن پادکست در کست باکس
•    نحوه آپلود پادکست در آیتونز
•    انتشار و آپلود کردن پادکست در انکر

آپلود پادکست باید در چه اپلیکیشن ها و پلتفرم هایی انجام شود؟

برخی از اپ های مخصوص انتشار پادکست مخاطبین بیشتری دارند. همچنین تلگرام به عنوان یک اپلیکیشن ارتباط جمعی و youtube به عنوان یک رسانه، می توانند بستر خوبی برای انتشار و تبلیغ پادکست باشد. زیرا مخاطبان فارسی زبانِ بیشتری در آنها حضور دارند. اپ هایی که اپیزود های مختلف پادکست در آنها منتشر شده و با استقبال خوبی مواجه شده اند شامل اسپاتیفای، کست باکس، ناملیک، انکر و آیتونز هستند. کیفیت پادکست هایی که در این اپلیکیشن ها منتشر می شوند بالاست. به همین خاطر کلیه مخاطبان به آنها اعتماد دارند. پیشنهاد می کنیم تا حتما دو مطلبِ مهارت های لازم برای تولید پادکست و بازار کار تولید پادکست را مطالعه کنید.

بازار کار تولید پادکست

نحوه انتشار و آپلود پادکست در اسپاتیفای

شما برای آپلود پادکست در اسپاتیفای و برخی دیگر از اپلیکیشن های مشابه، باید فید RSS داشته باشید. این فید چیزی شبیه به فرکانس رادیویی است که به شما اجازه می دهد محتوای خود را در بازه ای مشخص در اختیار مخاطبان تان قرار دهید. پس باید در اسپاتیفای یک فید RSS داشته باشید و سپس برای آپلود پادکست اقدام کنید. این فید، خریدنی است. شما باید آن را از میزبان های پادکست خریداری کنید. میزبان های برتر پادکست که می توانید این فید را از آنها خریداری کنید شامل ساوند کلاود، پادبین، لیبسین، انکر، بلوبری هستند. با اینکه تعداد میزبان ها بسیار زیاد است، اما موارد یاد شده، جزء برترین میزبان های پادکست در دنیا هستند.
مثلا اگر در لیبسین فید خریداری کرده باشید و قصد آپلود پادکست روی اسپاتیفای را دارید باید وارد اکانت خود در لیبسین شوید. سپس در قسمت «مقصد» گزینه ی «افزودن جدید» را انتخاب کنید. روی دکمه «ویرایش» که نزدیک «Spotify» قرار گرفته است کلیک کنید. پس از آن یک فرم برایتان باز خواهد شد و باید یک دسته را در آن انتخاب کنید. انتخاب دسته باعث می شود تا مخاطب بهتر متوجه شود که پادکست تان در چه موردی است و قرار است چه اطلاعاتی به او ارائه کند. بعد از گذشتِ 4 الی 5 روز می توانید به این اپ سر بزنید و ببینید که وضعیت انتشار پادکست تان در چه حالتی است.

آپلود پادکست در اسپاتیفای

آپلود پادکست در ناملیک

برای آپلود پادکست در سایت ناملیک باید مراحل نسبتا پیچیده ای را طی کنید. بسیاری از  افراد بعد از ورود به سایت ناملیک دچار سردرگمی می شوند. چون به درستی نمی دانند که چگونه می توانند پادکست خود را داخل آن آپلود نمایند. برای انجام این کار شما باید اول در این سایت یک پنل کاربری بسازید. سپس به آدرس hi@namlik.me یک ایمیل ارسال کنید. داخل ایمیل تان باید موارد زیر را درج کنید:
×    نام پادکست
×    شبکه های اجتماعی مرتبط با آن
×    یک معرفی خلاصه و تایتل مناسب برای انتشار آن
×    لوگوی پادکست در سایز 1400 * 1400
×    ایمیلی که با آن داخل سایت پنل کاربری ساخته اید.
در فاصله ی مابین 5 تا 10 روز پاسخ شما داده می شود. وقتی ایمیل را دریافت کردید، می توانید وارد کانال اختصاصی تان در ناملیک به آدرس namlik.me/admin شوید. سپس برای انتشار پادکست می توانید اقدام کنید.

آپلود کردن پادکست در کست باکس

کست باکس را می توان بهترین برنامه آپلود پادکست در نظر گرفت. در واقع برای انتشار پادکست در این اپ، نیاز نیست تا کار چندان پیچیده ای را انجام دهید. شما می توانید کانال مخصوص پادکست خود را بسازید و سپس اپیزود های پادکست تان را در آن انتشار دهید. برای این منظور در ابتدا باید یک اکانت داخل این برنامه برای خود بسازید.
سپس به ترتیب این مراحل را طی کنید: creator studio -> Channels -> Claim Ownership. در مرحله بعد باید لینک RSS خود را یا لینک کانال میزبان پادکست تان را وارد کنید. در مرحله بعد از شما ایمیل مربوط به مدیریتِ پادکست تان درخواست می شود. توجه داشته باشید که حتما باید آدرس ایمیلی را وارد کنید که مربوط به پادکست تان است و داخل فید آر اس اس تان نمایش داده می شود. در نهایت با کلیک روی دکمه ی submit مراحل به پایان می رسند.
پس از آن باید به inbox ایمیلی که به این اپ داده اید مراجعه نمایید. خواهید دید که برای شما یک ایمیل از سمت کست باکس ارسال شده است. در این ایمیل قوانین و شرایط استفاده از کست باکس آورده شده است. برای قبول قوانین و شرایط گزینه ی Confirm را انتخاب کنید.

آپلود پادکست در آیتونز

نحوه آپلود پادکست در آیتونز

در ابتدا برای آپلود پادکست باید در آیتونز ثبت نام کرده باشید. سپس وارد iTunes store شوید و به سراغ بخش podcast بروید. گزینه ی اضافه کردن یک پادکست جدید یا submit a podcast را از سمت راست صفحه انتخاب کنید. سپس باید با ورود اپل آیدی و زدن علامت بعلاوه یا (+) یک صفحه جدید را باز کنید. سپس فید آر اس اس خود را وارد کنید. روش تهیه این فید از طریقِ میزبان های پادکست را برای شما توضیح دادیم. با انتخاب گزینه ی Validate اعتبار پادکست شما و جزئیات مرتبط با آن برایتان نمایش داده می شود. آنها را بررسی کنید و در صورت صحیح بودن، گزینه‌ی submit را انتخاب کنید تا ساخت کانال برای پادکست تان به اتمام برسد.

آپلود پادکست در انکر

انتشار و آپلود کردن پادکست در انکر

انکر هم میزبان پادکست است که می توانید در آن یک فید آر اس اس بسازید و هم می تواند بستر خوبی برای انتشار پادکست شما باشد. زیرا تعداد بسیار زیادی از مخاطبان فارسی زبان سایت انکر را هم برای شنیدن پادکست های جدید چک می کنند. وارد این سایت شوید و اگر قبلا در آن پنل کاربری نساخته اید، یک پروفایل جدید در آن ایجاد کنید. سپس گزینه ی Make your first episode را انتخاب کنید و برای ادامه ی مراحل گزینه ی Let’s go را انتخاب نمایید.
 در صفحه ی بعد برای انتشار کادر بنفش رنگ را انتخاب کنید. زیرا این کادر مخصوص کسانی است که می خواهند یک پادکست از قبل ضبط شده و ادیت شده را در کانال خود انتشار دهند. همچنین شما در این قسمت می توانید مستقیما برای ضبط پادکست هم اقدام کنید. البته کمتر کسی این کار را انجام می دهد. بنابراین، توصیه می کنیم ویرایش فایل صوتی پادکست را از قبل انجام داده و سپس برای آپلودِ آن اقدام کنید.
در مرحله بعد نامی برای اپیزود پادکست تان انتخاب کنید تا به سئو و بهتر دیده شدن ِآن کمک کنید. در نهایت یک Description هم برای آن بنویسید. زیرا با این کار در مورد محتوا و مضمون پادکست تان به شنوندگان توضیحات کافی ارائه خواهید کرد. اگر قصد دارید اپیزود پادکست تان در روزهای آینده به طور خودکار آپلود شود، در قسمت Publish Date می توانید تاریخ و ساعت مناسبی را برای انتشار و یا آپلود پادکست انتخاب کنید. در ادامه پیشنهاد می کنیم در مورد شرایط پادکست ایده آل و بهبود کیفیت پادکست اطلاعات بیشتر کسب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *