چگونگی ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه

چگونگی ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه

طراح بنر تبلیغاتی خلاقانه، سعی می کند تا با نوآوری و استفاده از المان های جذاب، ذهن مخاطب به چالش بکشد.

پیشگفتار


ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه یکی از مناسب ترین راه ها، برای جذب مشتریان بیشتر می باشد. هزینه ساخت این نوع بنر ها بسیار کمتر از دیگر روش های تبلیغاتی است. بنر های تبلیغاتی مناسب ترین روش تبلیغ در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند. چنانچه بنر بر اساس استاندارد و تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی طراحی شود می تواند در مدت زمان کوتاهی، مخاطبان زیادی را جذب کند. با روی کار آمدن ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی جدید، بازار کار طراحان بنر رونق یافته است. این روز ها کاربرد بنر تبلیغاتی بسیار گسترش یافته است؛ این نوع بنر ها علاوه بر تبلیغ محصولات، در برندسازی و برندینگ هم نقش دارند. دیگر بنر های تبلیغاتی در همه، از وب سایت های اینترنتی گرفته تا پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک و... دیده می شوند. ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام به کاربران کمک می کند تا کسب و کار خود را در این پلتفرم به خوبی معرفی کنند.  
برخی افراد گمان می کنند که برای طراحی یک بنر تبلیغاتی خلاقانه باید از عناصر پیچیده و متنوعی استفاده کرد. در صورتی که در هر چقدر در ساخت بنر تبلیغاتی از المان های ساده تری استفاده شود، بنر با ارزش تر و موفق تر خواهد بود. یک طراح بنر حرفه ای، ابتدا هدف و موضوع بنر را مشخص کمی کند سپس ابزار مناسب برای نمایش هدف بنر را انتخاب می کند. 
بنر تبلیغاتی خلاقانه بهتر از دیگر نمونه ها نظر مخاطبان را به خود جلب می کند. ساخت این نوع بنر ها در افزایش نرخ کلیک تبلیغ تاثیر بسیاری دارد. اگر به دنبال ساخت بنر خلاقانه هستید، این مقاله برای شماست. در این مطلب به بررسی چند نکته مهم در ساخت بنر های خلاقانه پرداخته ایم. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا بنر جذاب تری داشته باشید.   

مقدمه    


•    منظور از بنر تبلیغاتی خلاقانه چیست؟
•    استفاده از لوگو برند در طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه   
•    جایگذاری دکمه فراخوان به اقدام 
•    قرار دادن شعار تبلیغاتی در قسمت بالایی بنر تبلیغاتی خلاقانه 
•    ایجاد هماهنگی میان متن، تصویر و دیگر المان های گرافیکی بنر تبلیغاتی خلاقانه 
•    عناصر ساده و مینیمال، مشخصه یک بنر تبلیغاتی خلاقانه 
•    برانگیختن حس کنجکاوی در مخاطبان، مهمترین وظیفه بنر تبلیغاتی خلاقانه     
•    به کارگیری رنگ های جذاب در ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه      

ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه
منظور از بنر تبلیغاتی خلاقانه چیست؟ 


یکی از موضوعات مهم و کلیدی در بازاریابی، تبلیغاتی درست و اصولی می باشد. ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه می تواند هدف مدنظر مدیران به شیوه ای خلاقانه و جذاب به مخاطبان ارائه کند. یکی از مهمترین اصل های بازاریابی، برقراری تعامل خوب با مخاطب است و یک بنر تبلیغاتی حرفه ای باید به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند. در این صورت تبلیغ و هدف آن به خوبی در ذهن مخاطبان می ماند و همین امر منجر به گسترش کسب و کار های مختلف می شود. 


1.    استفاده از لوگو برند 
2.    قرار دادن گزینه فراخوان به اقدام
3.    استفاده از تصاویر جذاب 
4.    قرار دادن شعار تبلیغاتی در قسمت بالایی بنر تبلیغاتی
5.    ایجاد هماهنگی میان متن، تصویر و دیگر المان های گرافیکی
6.    استفاده از عناصر ساده و مینیمال در طراحی بنر 
7.    برانگیختن حس کنجکاوی در مخاطبان 
8.    به کار گرفتن رنگ های جذاب 
و ....
موارد معرفی شده بخشی از مهمترین نکات در ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه می باشد. 

  • استفاده از لوگو برند در طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه


یکی از مشخصه های اصلی بنر تبلیغاتی خلاقانه، استفاده از لوگو برند ها در جای مناسب می باشد. برخی افراد بر این باورند که لوگو تنها برای شرکت ها و سازمان های بزرگ، کاربرد دارد و کسب و کار های نوپا و کوچک نیازی به لوگو ندارند. طراحی لوگو مناسب به کسب و کار شما رسمیت می بخشد و این گونه کاربران به برند شما راحت تر اعتماد می کنند. بنابراین قرار دادن لوگو در بنر تبلیغاتی، شانس موفقیت آن را افزایش می دهد. 

  • جایگذاری دکمه فراخوان به اقدام 


طراح یک بنر تبلیغاتی خلاقانه، دکمه فراخوان اقدام را در جای مناسبی قرار می دهد تا دسترسی کاربران به وب سایت هدف ساده تر فراهم شود. علاوه بر دکمه فراخوان اقدام می توانید اطلاعات تماس و یا آدرس صفحات خود در رسانه های اجتماعی را نیز قرار دهید. 

دکمه فراخوان به اقدام

  • استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط با محتوای بنر تبلیغاتی خلاقانه    


این روز ها بنر های تبلیغاتی حجم زیادی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند. با وجود تعداد بیشمار بنر ها، دیگر کاربران به متن ها و شعار های نمایش داده شده توجه چندانی نمی کنند. در چنین شرایطی استفاده از یک تصویر جذاب، بیشتر از چند جمله تبلیغاتی اثر گذار خواهد بود. 
در بنر تبلیغاتی خلاقانه، تصاویر بیشتر از متن ها با کاربران ارتباط برقرار می کنند. به صورت کلی می توان گفت بنری خلاقانه است که در اوج سادگی بدون زیاده گویی هدف تبلیغ خود را به مخاطبان ارائه کند.

  • قرار دادن شعار تبلیغاتی در قسمت بالایی بنر تبلیغاتی خلاقانه


معمولا مخاطبان به سر تیتر بنر تبلیغاتی بیشتر توجه می کنند؛ پس برای داشتن بنر تبلیغاتی خلاقانه بهتر است شعار تبلیغاتی خود را در قسمت بالایی بنر قرار دهید. قرار دادن متن ها در کنار تصاویر، بنر را شلوغ و بی نظم نشان می دهد بنابراین بهتر است در قسمت جدا قرار داده شوند.   

  • ایجاد هماهنگی میان متن، تصویر و دیگر المان های گرافیکی در بنر تبلیغاتی خلاقانه


اصل اساسی در ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه، این است که از اصول متداول کمی فاصله بگیرید و سعی کنید در طراحی خود نوآوری داشته باشید. دقت کنید که در این مورد نباید اغراق کنید زیرا بنر های نامتعارف به با سلیقه اغلب کاربران هماهنگ نیست و شما باید در هنگام طراحی بنر تان، نظر و سلیقه عموم مخاطبان هدف را در نظر بگیرید. با این همه کمی خلاقیت و استفاده از المان های جدید می تواند بنر شما را منحصر به فرد و خاص کند. در این زمینه رعایت هماهنگی میان عناصر مختلف بسیار ضروری می باشد. 

نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه

برای طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه باید سعی کنیم منحصر به فرد باشیم و بیشتر از سایر بنرهای تبلیغاتی نظر مخاطبان را به خود جلب کنیم. در ادامه مواردی که بنر تبلیغاتی را متمایز می کند بیان شده است.

  • عناصر ساده و مینیمال، مشخصه یک بنر تبلیغاتی خلاقانه  


در طراحی بنر خلاقانه باید اصل سادگی را رعایت کنید. بنر تبلیغاتی خلاقانه، ساده اما تاثیر گذار است. استفاده از المان های شلوغ کار چندان حرفه ای نیست و منجر به حواس پرتی مخاطب می شود؛ در صورتی که یک بنر حرفه ای و موفق مخاطب را متمرکز نگه می دارد و کمتر به حاشیه ها می پردازد. توصیه می شود از متن کمتری در طراحی های خود استفاده کنید. زیرا بنر های شلوغ برای مخاطبان جذاب نیست. 

  • برانگیختن حس کنجکاوی در مخاطبان، مهمترین وظیفه بنر تبلیغاتی خلاقانه     


پیش از این در مورد ساده بودن بنر به عنوان یک اصل در طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه صحبت کردیم. بنر تبلیغاتی موفق بنری است که در اوج سادگی بتواند کنجکاوی مخاطب را افزایش دهد. به طور کلی بنر های تبلیغاتی باید مخاطبان را به سمت اطلاعات بیشتر در مورد موضوع بنر جذب کنند. بنر های مجهول و مبهم در این بخش ضعیف عمل می کنند. زیرا اگر هدف بنر تبلیغاتی به خوبی نشان داده نشود، کاربران نمی توانند با محتوای آن ارتباط خوبی برقرار کنند. 

استفاده از رنگ های جذاب در بنر تبلیغاتی خلاقانه

  • به کارگیری رنگ های جذاب در ساخت بنر تبلیغاتی خلاقانه   


به طور کلی رنگ ها در تبلیغات بنری، نقش تعیین کننده دارند. لازمه ساخت یک بنر تبلیغاتی خلاقانه، استفاده از رنگ های جذاب می باشد. خلاقیت و نوآوری در طراحی بنر تنها به عکس ها و متن های با کار رفته در بنر ها نمی شود؛ بلکه این مسئله در مورد رنگ ها نیز باید رعایت شود. 
در مواردی می توانید از رنگ های متضاد در کنار یکدیگر به شکلی خلاقانه استفاده کنید. رعایت روانشناسی رنگ ها در ساخت بنر تبلیغاتی به شما کمک می کند تا بنری جذاب و زیبا طراحی کنید.     

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *