پادکست تاریخ هنر و فلسفه هنر

پادکست تاریخ هنر و فلسفه هنر

اگر به تاریخ هنر و یا فلسفه علاقه زیادی دارید، می توانید با گوش دادن به بهترین پادکست تاریخ هنر، کاربردی ترین اطلاعات را بدست بیاورید.

پادکست تاریخ هنر؛ مقدمه

پادکست تاریخ هنر می تواند شما را با هنر عجین کند. یکی از بهترین ژانر های اموزشی پادکست که می توان نام برد، ژانر تاریخ هنر و فلسفه است. اگر شما تاریخ هنر، فلسفه و این دسته پادکست ها را دوست دارید، این مقاله مناسب شما است. 
در این مقاله قرار است به بهترین پادکست های تاریخ هنر و فلسفه بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

•    مزایای پادکست های تاریخ هنر
•    بهترین پادکست های تاریخ هنر ایران
•    بهترین پادکست ها در زمینه فلسفه هنر
•    جمع بندی


مزایای پادکست های تاریخ هنر

از آنجایی که روایت متوالی تاریخ معمولاً جذابیت خاصی ندارد، پادکست‌ ها سعی می ‌کنند مضامین جالب و قابل توجهی را منتقل کنند. پادکست تاریخ و هنر از این نوع است. برخی از این پادکست ها روایت های شخصیت محور را ارائه می دهند که به ما کمک می کند تا در مورد زندگی و مشارکت های مهم یک شخصیت تاریخی بیاموزیم. هنگام انتخاب افراد مشهور باید به عوامل زیادی توجه کرد. آنها می توانند شخصیت های عمومی، خلاقان، فعالان اجتماعی یا دانشمندان باشند.
انواع پادکست تاریخ هنر به بررسی هنر های معماری، صنعتی، تزئینی و.. در زمان های قدیم هم اشاره دارد. به صورت کلی محوریت این پادکست به گفتن اخبار و اطلاعات درباره هنر های تاریخی کشور و یا دنیا است. این نوع پادکست ها به دو نوع صوتی و تصویری تولید می شوند. البته در این پادکست ها به غیر از تاریخ هنر، تاریخ فرهنگی یا فلسفه نیز بیان می شود. در ادامه برخی از مزایای این پادکست ها میپردازیم.

•    آموزش تاریخ هنر:

پادکست ‌های تاریخ هنر به شنوندگان اجازه می ‌دهند تا در مورد دوره ‌ها، جریانات هنری، هنرمندان بزرگ و رویدادهای تاریخی در عرصه هنر بیشتر بدانند. این نوع ژانر پادکست می توانند بهترین پادکست دنیا باشد، شما می توانید با آن مطالب علمی بیاموزید.

•    ارتباط با جوامع هنری:

این پادکست ها معمولاً از طریق مصاحبه با هنرمندان، منتقدان هنری و افراد دیگری که در صنعت هنر فعالیت می ‌کنند، همراه هستند. این ارتباطات می توانند فرصت های شبکه سازی و آشنایی با جوامع هنری را فراهم کنند.

•    پاسخ به تغییرات هنری:

هنر همیشه در حال تغییر است و پادکست تاریخ هنر و فلسفه به شنوندگان این امکان را می دهد تا به روز با تحولات هنری جدید باشند و تغییرات در فضای هنر را درک کنند.
در کل، بهترین پادکست های فلسفی و تاریخ هنر یک ابزار آموزشی و سرگرم‌ کننده هستند که به افراد این امکان را می دهند تا در عرصه هنر بیشتر بشناسند و از تجربیات غنی هنری بهره مند شوند.

پادکست تاریخی ایران

بهترین پادکست های تاریخ هنر ایران

خب همانطور که دیدید، ما چند تا از مزایای پادکست های تاریخی را به شما معرفی کردیم تا با این نوع پادکست ها بیشتر آشنا شوید. حالا میخواهیم چند تا از بهترین پادکست های فارسی داستانی و تاریخی را به شما معرفی کنیم. 

•    پادکست دست نوشته ها

در این پادکست محمود عظیمایی به تاریخ معاصر و قدیمی ایران می پردازد که یکی از بهترین پادکست های تاریخی ایران است. حتما برای هر کسی که به تاریخ و هنر علاقه دارد توصیه شنیدن این سری پادکست، توصیه می شود.

•    پادکست موتیف

در این پادکست به تاریخ هنر در ایران و جهان می پردازد و می تواند شما را بسیار سرگرم کند. اگر دوست دار آثار تاریخی و دانستن زندگی هنرمندان و دغدغه های آن ها در زمان گذشته باشید، شنیدن این پادکست به شما پیشنهاد میشود.

•    پادکست تاریخ دراما

در این پادکست به زمان و دوران مشروطه تا انقلاب 1357 می پردازد و می گوید چه وقایعی از دوران مشروطه تا به انقلاب 1357 افتاده است. این پادکست برای دوست داران تاریخ دوران مشروطیت بسیار مفید و جذاب خواهد بود. این پادکست شامل 16 اپیزود است که گوینده ان آقای علی فیضی، بسیار زیبا و روان این پادکست را گویندگی می کند.

•    پادکست تاریخ خانه تاریخ

در این پادکست، دوره قاجار که از سلطنت ناصرالدین شاه شروع می شود و تا پایان قدرت قاجار ادامه دارد، مرور می شود. این پادکست تاریخی فارسی به بررسی دیدگاه های کمتر شناخته شده این دوره زمانی می پردازد و ناگفته ها و ناشنیده های این دوره تاریخی را رصد می کند . این پاد کست را می توان به عنوان یکی از بهترین پادکست های فارسی عاشقانه تلقی کرد که دوران ازدواج شاهان را تعریف می کند.
به صورت کلی، همه این پادکست ها درباره هنر، تاریخ و رویداد های اخیر ایران بودند. شما می توانید آنها را گوش دهید و لذت ببرید. برای اینکه بدانید چگونه می توانید پادکست ها را دانلود کنید، حتما سری به مقاله چگونه پادکست دانلود کنیم بزنید تا بتوانید پادکست هایی که معرفی کردیم را به راحتی دانلود کنید.

پادکست تاریخ هنر

بهترین پادکست های تاریخ هنر جهان به فارسی

خیلی از افراد دوست دارند که درباره فرهنگ ها، تاریخ و هنر کشور های دیگر دانش و اطلاعات کافی بدست بیاورند. این کار باعث می شود تا هم تجربه های جدیدی بدست بیاورند و هم اطلاعات عمومی بیشتری از بقیه افراد داشته باشند. 
در انواع  پادکست تاریخ هنر جهان که به زبان فارسی نوشته گفته می شوند، گاهی اوقات کتاب های صوتی و داستانی درباره تاریخ هنر و فلسفه بیان می شود. در ادامه  بهترین پادکست های کتاب صوتی و یا تاریخ جهانی به زبان فارسی را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به پادکست هایی با زبان انگلیسی علاقه دارید، می توانید مقاله بهترین پادکست های انگلیسی را مطالعه کنید.

•    پادکست معجون

مسعود فهیمی که گوینده در سری پادکست معجون است، به بررسی وقایع تاریخی از منظر علمی می پردازد. او چیزی بیش از راوی داستان است. او همچنین به بررسی دلایل این اتفاقات و چگونگی تأثیر هر شخصیت و حادثه بر تاریخ کشورها یا سرزمین های دیگر می پردازد.

•    پادکست چکش

صنم حقیقی راوی ماجراهایی از تاریخ هنر است. او  در پادکست چکش تغییرات قابل توجهی در قوانین یا چارچوب ایجاد کرده است. چکش این بار از زاویه ای تازه به تاریخ هنر نزدیک شده است. 

•    پادکست پوشه

پادکست پوشه مجموعه ای از گزارش ها در مورد رویدادهای مهم جهانی است. برای مثال، عملیات آخوندک، عملیات آژاکس، جنگ ارواح، و نظم جدید جهانی دونالد ترامپ، برخی از عناوین چندین بخش این سری پادکست هستند. این پادکست یکی از بهترین پادکست های روانشناسی است.

بهترین پادکست ها در زمینه فلسفه هنر

در پادکست های فلسفه ای درباره علم، هنر و دنیای اطراف صحبت زیادی می،شود که این باعث می شود افرادی که به این پادکست گوش می دهند، اطلاعات کافی را درباره دنیای اطراف، فضا، زمین، و موضوعات مختلف فلسفی بگیرند. این نوع پادکست ها قابل ترجمه و تبدیل به بهترین پادکست های انگلیسی هستند. 

•    پادکست دایجست

در این پادکست فارسی ، آقای فرشاد محمودی تلاش می کند تا موضوعات سخت علمی را به زبان راحت و قابل فهم به مخاطب های این پادکست توضیح دهد. این پادکست از نظر بار علمی و فلسفی بسیار جذاب است.

•    جهان شگفت انگیز مغز

در این پادکست آقای اسماعیل میرفخرایی، در حوزه علوم و فناوری اطلاعات مفیدی به مخاطبان ارائه می دهد. این سری پادکست را می توان بهترین پادکست های روانشناسی هم نامید.

•    پادکست آسانسور

پادکست آسانسور یک پادکست زیبا درباره چهار گوشه علم است که درباره تاریخچه جهان و علم و فضا صحبت می کند. شنیدن این پادکست برای افرادی که به نجوم و فضا علاقه دارند، توصیه می شود.

•    پادکست ما انگلیسی صحبت می کنیم

این پادکست یکی از بهترین پادکست صوتی آموزش زبان است. به غیر از یادگیری عمیق و جذاب بودن این پادکست، به هنر و فلسفه هم در این ویدیو می شود.

بهترین پادکست های فلسفه

جمع بندی

به صورت کلی یادگیری و گوش دادن به زبان انگلیسی یکی از بهترین کار ها برای سرگرمی و یادگیری است. ما در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین پادکست های تاریخی، هنری و فلسفی را به زبان های انگلیسی و فارسی به شما معرفی کنیم. البته به یاد داشته باشید تمامی پادکست ها برای بهترین بودن نیاز به داشتن محتوای خوب دارند. تولید محتوا نقش مهمی در این عرصه بازی می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *