چگونه لوگوی خلاقانه طراحی کنیم؟

چگونه لوگوی خلاقانه طراحی کنیم؟

در این مطلب با نحوه طراحی لوگوی خلاقانه آشنا شدید. امیدواریم با توجه به مراحلی که در این مطلب ارائه داده می شود بتوانید لوگویی جذاب و حرفه ای را طراحی نمایید.

پیشگفتار

لوگوی خلاقانه را چگونه طراحی نماییم؟ این سوال ممکن است دغدغه اغلب افرادی باشد که تمایل دارند برای برند خود لوگوی خاصی را طراحی نمایند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم قبل از هر چیز شما باید درک کاملی از کسب و کار داشته باشید. بعد از مشخص کردن هویت برند می توانید به کمک چند ترفند ساده و در عین حال کاربردی لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. 


مقدمه

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد: 
1.    نحوه طراحی لوگوی خلاقانه 
2.    مراحل طراحی یک لوگوی جذاب و خلاق 
3.    تعیین هویت برند 
4.    استفاده از کلماتی که نام تجاری را توصیف نمایند. 
5.    ایده پردازی برای انجام طراحی لوگوی خلاقانه
6.    انتخاب و آزمایش طرح های برتر لگو 
7.    انتخاب شیوه ای مناسب برای طراحی لوگو
8.    اصلاح طرح انتخابی لوگو
9.    دیجیتالی کردن طرح لوگو
10.    انتخاب رنگ علامت تجاری
11.    انتخاب فونت مناسب برای لوگوی خلاقانه  
12.    سخن پایانی

نحوه طراحی لوگوی خلاقانه 

علامت تجاری تاثیر زیادی روی بازاریابی کسب و کار و تجارت دارد. در نتیجه بهتر است در زمان دیزاین لوگو دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید و لوگویی را طراحی نمایید که برند شما به واسطه طرح لوگو از رقبایی که دارید متمایزتر به نظر برسد. لوگوی خلاقانه به راحتی می تواند با مشتریان از نظر بصری ارتباط برقرار نماید. در نتیجه می توان گفت با طراحی این نوع لوگو تجارت شما در طی مدت زمان کوتاهی رشد زیادی خواهد داشت. 

مراحل طراحی یک لوگوی جذاب و خلاق 

برای طراحی لوگوی خلاقانه باید نمونه های مختلف را بررسی کنید. ایده گرفتن از سایر نمونه ها کمک قابل توجهی به افزایش خلاقیت شما خواهد کرد. در زمان طراحی لوگوی خلاقانه نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

1. تعیین هویت برند 

هویت برند تجاری بدون تردید روح تجارت است به همین دلیل طراحی یک لوگوی خلاقانه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. هویت برند تجاری را علاوه بر لوگو مولفه هایی نظیر وب سایت، محتوای تصویری، محتوای نوشتاری و ... تشکیل می دهند. در نتیجه با تمرکز روی موارد ذکر شده می توانید در کسب و کارتان همواره موفقیت و رشد خوبی داشته باشید. لوگو را باید به گونه ای طراحی نمایید که با سایر مشخصه های برند شما دارای همخوانی و مطابقت باشد. 

2.  استفاده از کلماتی که نام تجاری را توصیف نمایند

بعد از تعیین هویت برندتان باید کلماتی را پیدا کنید که برند تجاری را به بهترین شکل ممکن توصیف نمایند. برای تعیین این کلمات می توانید از نوار جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما در زمینه پوشاک در حال فعالیت هستید می توانید کلمه پوشاک را در نوار جستجو تایپ نمایید در این صورت مترادف هایی ظاهر خواهند شد که بدون تردید شما شگفت زده می شوید. در صورت تمایل می توانید روی نتایج جستجو کلیک نمایید و جستجوهای جدیدتری را مشاهده کنید. 
هر یک از کلمات انتخابی تان را می توانید قطعات یک پازل در نظر بگیرید که در این صورت این کلمات می توانند به شما کمک نمایند که یک مفهوم را اصلاح نمایید. زمان نمایش لیست کلمه ها می توانید از بین آن ها کلماتی را انتخاب کنید که هویت برند شما را به خوبی توصیف نمایند. 

3. ایده پردازی برای انجام طراحی لوگوی خلاقانه

بعد از تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود به کمک یک مداد و کاغذ شروع به ترسیم ایده هایتان کنید. هر ایده ای که به ذهن تان می رسد را اجازه دهید تا به تکامل برسد. هر چقدر در مرحله ایده پردازی دارای خلاقیت بیشتری باشید می توانید به نتیجه بهتری برسید. 

دیزاین لوگو جذاب

4. انتخاب و آزمایش طرح های برتر لوگو 

طرح های برتر و مورد نظر خود را انتخاب نمایید سپس نظر افرادی که در این زمینه مهارت لازم را دارند جویا شوید تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. 

5. انتخاب شیوه ای مناسب برای طراحی لوگو 

انتخاب سبک طراحی لوگوی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. شما می توانید سبک مورد نظر خود را از بین انواع شیوه های طراحی لوگو با توجه به هویت برند و سلیقه شخصی تان انتخاب کنید.

 
6. اصلاح طرح انتخابی لوگو 

طرح علامت تجاری انتخابی تان را اصلاح نمایید. به کلماتی که در مرحله دو انتخاب کرده اید نگاهی بیندازید و از خودتان بپرسید آیا این طرح می تواند نمایانگر هویت برند و کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید باشد. با انجام این کار می توانید طرح لوگو را توسعه دهید و هر ویژگی را که بیشتر مد نظرتان هست در زمان اصلاح طرح پیاده سازی نمایید. 

طراحی لوگوی خلاقانه

7. دیجیتالی کردن طرح لوگو 

طرح لوگوی خلاقانه را می توانید به کمک یک برنامه لوگو ساز رایگان دیجیتالی کنید. برنامه های لوگو ساز زیادی وجود دارند که دارای ابزار طراحی لوگو مناسبی هستند و شما می توانید به راحتی لوگوی مورد نظر خود را به کمک آن ها دیجیتالی نمایید. 
در زمان رسم لوگو به کمک برنامه های لوگو ساز باید بتوانید اجزای لوگو را به درستی چیدمان کنید. متن، اشکال هندسی، خطوط و ... باید دارای فاصله مناسبی از یکدیگر باشند. شایان ذکر است که لوگو می تواند متقارن نباشد ولی باید در زمینه های مختلف به صورت کامل تراز شود. 

8. انتخاب رنگ علامت تجاری 

رنگ علامت تجاری به سه دسته مختلف نظیر لوگوی سیاه و سفید، لوگوی تگ رنگ و لوگوی رنگی تقسیم بندی می شوند. اگر شما تمایل دارید طرح لوگو کلاسیک یا مینیمالیستی باشد بهتر است رنگ آن را سیاه و سفید انتخاب نمایید. 
در صورتی که رنگ علامت تجاری شما با رنگ فونت لوگو مطابقت داشته باشد بدون تردید طرح لوگوی تان جذاب تر به نظر می رسد. لوگوهای رنگی نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و شما می توانید رنگ لوگوهای انتزاعی و سه بعدی را از بین ترکیب چند رنگ مختلف انتخاب کنید. 
تنوع رنگی لوگو را به گونه ای انتخاب کنید که امکان اجرای آن روی پس زمینه های روشن و تیره وجود داشته باشد. در برخی از موارد ممکن است شما نیاز داشته باشید که رنگ فونت را تغییر دهید در برخی از موارد نیز ممکن است مجبور شوید رنگ همه قسمت های لوگو را تغییر دهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید نباید از ترکیب چندین رنگ مختلف استفاده کنید. رنگ علامت تجاری بهتر است ترکیبی از دو یا نهایتا سه رنگ باشد. 

دیزاین لوگو

9. انتخاب فونت مناسب برای لوگوی خلاقانه  

فونت مناسبی را از بین فونت های امروزی انتخاب کنید. برای طراحی لوگوی خلاقانه باید به ترکیب متن و تصویر توجه داشته باشید. فونت لوگو می تواند مفاهیم زیادی را در مورد تجارت شما به مخاطبین یا مشتریان تان انتقال دهد. 
از انتخاب فونت های عمومی برای طراحی لوگو خودداری نمایید زیرا این فونت ها با داشتن ظاهر معمولی باعث می شوند تا لوگوی شما کمتر به یاد ماندنی به نظر برسد.

 
10. اصلاح نتیجه کار 

هر چقدر هم شما در زمان انجام طراحی لوگوی خلاقانه دقت و مهارت داشته باشید باز هم نیاز است که لوگویی را که طراحی کرده اید ویرایش نمایید. برای ویرایش لوگو می توانید از ابزار طراحی لوگو مناسب استفاده کنید. 
از ابزارهای موجود در طراحی لوگو می توانید برای تنظیم طرح، رنگ، سبک، قلم و ... استفاده کنید. در صورت امکان می توانید در طرح لوگویی که طراحی کرده اید تغییرات مختلفی را ایجاد نمایید سپس از بین آن ها یک طرح لوگو را انتخاب نمایید.  

طراحی لوگو

سخن پایانی: 

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید طراحی لوگوی خلاقانه کار نسبتا ساده ای می باشد. در صورتی که شما تمایل دارید لوگوی کاربردی را طراحی نمایید بهتر است ترفندهای ذکر شده در این مطلب را به خاطر بسپارید. این ترفندها را می توانید در زمان انجام دیزاین علامت تجاری پیاده سازی نمایید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *