بررسی تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟

بررسی تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟

تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟ اگر به درستی نمی دانید که کدام‌یک را برای ارتقای سئوی سایت تان انتخاب کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟ دست پیدا کردن به رتبه‌ی بالاتر و بهتر در نتایج جستجو – به خصوص در نتایجی که گوگل ارائه می دهد، برای کسب و کارها در اولویت است. آنها حاضرند هر کاری کنند تا به صورت طبیعی و سریع به صدرِ نتایج جستجو راه پیدا کنند. در حال حاضر راه های متعددی وجود دارد که به کسب و کارها اجازه می دهد چنین رویایی را به حقیقت تبدیل کنند. آنها می توانند با اتخاذ روش های مثبت و عملکرد طبیعی به صورت کاملا عادی به نتایج برتر گوگل ارتقا پیدا کنند.
یکی از این راه حل ها، استفاده از رپورتاژ آگهی است. همانطور که می دانید نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی تنها راهی نیست که به شما اجازه می دهد به صدر نتایج جستجو راه پیدا کنید. شما می توانید تولید رپورتاژ آگهی موفق را به عنوان یکی از راه حل های بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل انتخاب کنید. زیرا دریافت بک لینک در رپورتاژ آگهی و انتشار ِآن در وب سایت های پربازدید، مسئله‌ی کم و کوچکی نیست. برای همین، از دید گوگل و الگوریتم های آن پنهان نخواهد ماند.


مقدمه


•    تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟
•    رپورتاژ تولید کنیم یا بک لینک بخریم؟
•    تفاوت رپورتاژ و بک لینک و نقش مکمل هر دوی آنها
•    چرا بک لینک ِانبوه و استفاده از آن به ضرر وب سایت است؟
•    آیا رپورتاژ آگهی + بک لینک گران است؟

تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟


رپورتاژ آگهی متنی نسبتا بلند است. کسب و کارها تولید رپورتاژ را به یک نویسنده کاربلد می سپارند. این متن باید به صورت دقیق نوشته شود تا مخاطب را با خود همراه کند. همچنین باید کاری کند که مخاطب ترغیب شود تا به وب سایت کسب و کار مراجعه کرده و با آن آشنایی بیشتر پیدا کند. این مسئله بسیار مهم است و در اغلب موارد کسب و کارها به آن توجه نمی کنند. اگر شخصی را نمی شناسید که نوشتن متن رپورتاژ تان را بر عهده او بگذارید، به آژانس های دیجیتال مارکتینگ معتبر مراجعه کنید. سپس در آنها سفارش تولید محتوا ثبت کنید و یک نویسنده را برای نوشتن ِمتن تان استخدام کنید.
بک لینک، به یک یا چند لینک گفته می شود. این لینک ها از وب سایت میزبان به وب سایت شما داده می شود. مخاطب می تواند به راحتی و بدون نیاز به سرچ دستی، سایت شما را پیدا کند. قبلا که رپورتاژ های آگهی در مجلات، روزنامه ها و حتی نشریه ها منتشر می شدند خبری از  بک لینک نبود! اما امروزه، به لطف ساخت هزاران وب سایت، وجود صدها کسب و کار و تعریفِ عبارت ِجدید «بهینه سازی موتور جستجو» یا «Search engine optimization» بک لینک ها و نقش آنها در سئوی خارجی وب سایت اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. به طوری که کسب و کارها برخی افراد را در سِمت یا جایگاه سئوکار استخدام می کنند. 
این افراد وظیفه دارند بهترین استراتژی ممکن را برای نوشتن رپورتاژ آگهی، انتشار ِآن در وب سایت مناسب و انتخاب بک لینک ها به کار گیرند. نمی دانید برای متن رپورتاژ ِخود چه تعداد بک لینک باید انتخاب کنید؟ پس حتما مطلب «گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی» را مطالعه کنید.

تفاوت رپورتاژ و بک لینک
رپورتاژ تولید کنیم یا بک لینک بخریم؟


بررسی تفاوت رپورتاژ و بک لینک، یک دید واقع گرایانه نسبت به هر دوی این موارد برای بهبود سئوی سایت و افزایش ترافیک ارگانیک ِآن در اختیار شما قرار می دهد. اما سوال اساسی و مهم همچنان پابرجاست: «بک لینک بخریم یا رپورتاژ آگهی تولید و منتشر کنیم؟» پاسخ این سوال به اولویت های شما بستگی دارد. اما اگر پاسخ ِصادقانه‌ی ما را در این خصوص طلب کنید به شما می گوییم: هر دو! اما دلیل انتخاب هر دوی این موارد برای بهبود سئو سایت چیست؟


تفاوت رپورتاژ و بک لینک و نقش مکمل هر دوی آنها


نقش و تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت قابل چشم پوشی نیست. چرا؟ چون هم کمک می کند تا میزان آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند و هم با وجود بک لینک در آن می توانید نظر ِمثبت ِموتور های جستجو مانند گوگل را به سمت خود جلب کنید. از آنجایی که لینک شدن ِشما از یک وب سایت پربازدید، بسیار اهمیت دارد گوگل به محتوای وب سایت شما امتیاز بیشتری خواهد داد. در نتیجه احتمال اینکه رتبه تان در نتایج جستجو افزایش پیدا کند بیشتر است. این همان دلیلی است که باعث می شود کسب و کارها به صورت دوره ای و منظم اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی حاوی ِبک لینک کنند. این کار دریافت بک لینک از سایر وب سایت ها را طبیعی تر جلوه می دهد. همچنین موجب افزایش تعداد بک لینک های وب سایت آنان می شود.
خرید بک لینک، به تنهایی و بدون متن رپورتاژ چندان هوشمندانه نیست! چرا؟ چون پس از مدتی بک لینک شما از روی وب سایت مذکور پاک خواهد شد. حذف بک لینک برای وب سایت شما امتیاز منفی خواهد داشت. این در حالی است که انتشار رپورتاژ آگهی که حاوی بک لینک است، تا همیشه در یک صفحه مجزا و مشخص از وب سایت میزبان باقی خواهد ماند و هرگز از بین نخواهد رفت.

خرید بک لینک
چرا بک لینک ِانبوه و استفاده از آن به ضرر وب سایت است؟


هر نوع بک لینکی نمی تواند منجر به بهبود سئوی سایت شما و ارتقای رتبه آن در نتایج جستجو شود. در بهترین حالت، اگر از یک وب سایت بی ارتباط به موضوع و حوزه کسب و کارتان بک لینک متعدد به وب سایت تان داده شود، گوگل آن را بی تاثیر در نظر خواهد گرفت. اما اوضاع از این هم می تواند بدتر شود. یک قانون مهم در گوگل وجود دارد و آن جریمه شدن ِسایت هایی است که اقدام به فروش بک لینک می کنند. همچنین گوگل وب سایت هایی که بک لینک های انبوه از سایر سایت های میزبان دریافت می کنند (در اصل اقدام به خرید آنها می کنند) را نیز جریمه کرده و برای آنها امتیاز منفی در نظر می گیرد.
اما گوگل چگونه متوجه می شود که شما اقدام به خرید بک لینک مورد نظر کرده اید؟ زمانی که با یک انکر تکست و به صورت انبوه و تعداد بالا در یک یا چند وب سایت میزبان، اقدام به انتشار بک لینک می کنید، این موضوع از چشم Google و الگوریتم های آن دور نخواهد ماند. در کل، عدم اتخاذ عملکرد طبیعی برای ارتقای سئوی خارجی وب سایت تان باعث می شود که گوگل آن را مخرب در نظر گرفته و وب سایت شما را جریمه کند. همین موضوع، دلیلی شده است تا مدیران کسب و کارها یا سئوکاران ِمختلف به جای خرید بک لینک، به دنبال خرید یک صفحه برای انتشار رپورتاژ آگهی و درج چند انکر تکست مختلف برای درج بک لینک هایشان باشند. این روش، پایدار ترین و امن ترین روش ممکن در حال حاضر به حساب می آید.

درج رپورتاژ آگهی
آیا رپورتاژ آگهی + بک لینک گران است؟


در مطلب «سایت های مناسب برای انتشار رپورتاژ» توضیح دادیم که قیمت انتشار رپورتاژ در وب سایت های مختلف، با هم تفاوت دارند. عواملی که موجب می شود یک وب سایت پربازدید نسبت به وب سایت ِمشابه دیگری قیمت کمتری به شما برای انتشار رپورتاژ آگهی پیشنهاد دهد، رتبه الکسا، آتوریتی و سایر عواملی است که ارزش و جایگاه یک وب سایت را نزد کاربران و موتور های جستجو تعیین می کنند.
تفاوت رپورتاژ و بک لینک (که بسیار مهم است)، این است که دستتان برای انتخاب وب سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی باز است. به عنوان مثال می توانید به جای پرداخت یک میلیون تومان برای انتشار رپورتاژ در یک وب سایت، دو رپورتاژ به قیمت 500 هزار تومان در دو وب سایت مختلف در دو بازه زمانی مختلف منتشر کنید.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *