چگونه یک رپورتاژ آگهی موفق تهیه کنیم؟
رپورتاژ آگهی موفق چگونه تهیه و تولید می شود؟ برای اینکه رپورتاژی اصولی و هرچه دقیق تر نگارش کنید، پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را مطالعه نمایید.
پیشگفتار
رپورتاژ آگهی موفق چگونه تهیه و تولید می شود؟ تهیه رپورتاژ در سئو، تاثیر بسزایی می گذارد. به همین خاطر است که بسیاری از کسب و کار های امروزی روی آن سرمایه گذاری می کنند. اگر با اصول نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شده اید، در این مطلب قصد داریم تا به شما کمک کنیم رپورتاژ آگهی موفق تری بنویسید تا شانس ِدیده شدنِ آن را افزایش دهید. اما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟ با ادامهی این مقاله همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.
مقدمه
• نوشتن رپورتاژ آگهی موفق چه اصولی دارد؟
• هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی موفق چیست؟ چرا برای آن بودجه خرج می کنید؟
• انواع رپورتاژ ها چه هستند و چه تفاوت هایی دارند؟
• تشخیص نیازمندی های کاربران و مخاطبان
• نوشتن رپورتاژ آگهی موفق و واقع گرا
• حتما قبل از انتشار رپورتاژ آن را از نظر ویراستاری بررسی کنید
• هزینه ی رپورتاژ آگهی را جدی بگیرید
نوشتن رپورتاژ آگهی موفق چه اصولی دارد؟
نوشتن رپورتاژ آگهی موفق و انتشار محتوای رپورتاژ آگهی در یک سایت مناسب، به شما کمک می کند تا در ارتقای رتبه ی سایت تان موفق عمل کنید. همچنین به شما کمک می کند تا نظر تعداد بیشتری از مخاطبان را به سمت فعالیت ِخود جلب کنید. هدف کلیه کسانی که برای سرمایه گذاری یا نوشتن یک رپورتاژ آگهی اقدام می کنند این است که مخاطبان بیشتری را به سمت برند یا کسب و کار خود جذب کنند. پس هدف کلی و اساسی ِتمامی کسب و کارها برای نوشتن رپورتاژ آگهی این است که به طور غیر مستقیم برای برند یا کسب و کار خود، تبلیغ کنند. این تبلیغات باید روی مخاطب اثر مفید و موثر داشته باشد. به همین خاطر، کسی که اقدام به نوشتن رپورتاژ می کند باید اصول و قوانین نوشتن رپورتاژ آگهی موفق را بیاموزد.
باید بدانید که هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی موفق چیست؟ چرا برای آن بودجه خرج می کنید؟
داشتنِ هدف از نگارش رپورتاژ به شما کمک می کند تا بتوانید از صفر تا صد ِپیاده سازی رپورتاژ تان موفق عمل کنید. همانطور که پیش از شروع هر کاری نیاز است تا از انجام آن هدف ِخاصی داشته باشید، باید بتوانید پیش از اقدام برای رپورتاژ نویسی، اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کنید. ببینید که قرار است با کمک این رپورتاژ به چه اهدافی دست پیدا کنید؟ قرار است سئوی سایت تان تقویت شود؟ قرار است فروش ِکدام محصول تان بیشتر شود؟ یا اینکه قصد دارید کدامیک از محصولات جدیدتان را به مخاطبان معرفی کنید؟ اگر هدفتان آموزش به مخاطب است، قرار است چه اطلاعاتی را به او منتقل کنید؟
انواع رپورتاژ ها چه هستند و چه تفاوت هایی دارند؟
نوشتن رپورتاژ آگهی موفق وابسته به شناخت انواع رپورتاژ آگهی است. در مطلب لینک شده، در این سایت ما به معرفی انواع رپورتاژ های آگهی پرداخته ایم و تفاوت های آنان را با هم برای شما شرح داده ایم. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید.
شناخت انواع رپورتاژ های آگهی به شما کمک می کند تا تنوع ِلحن و سبک نوشتار یا تولیدِ هر نوع رپورتاژ را بهتر بتوانید درک کنید. شناخت این تفاوت ها به شما کمک می کند تا موقع نگارش و تولید رپورتاژ آگهی، حرفه ای تر عمل کنید. اصولا رپورتاژ های متنی، باید خلاصه تر نوشته شوند و مثلا با طولِ 1000 کلمه بتوانند اطلاعات کافی را به مخاطب منتقل کنند. همچنین باید آنقدر ترغیب کننده نوشته شوند که بتوانند احساسات و هیجانات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند.
تشخیص نیازمندی های کاربران و مخاطبان
اینکه بدانید مخاطب چه چیزهایی نیاز دارد و از دیدن چه نوع محتوایی ذوق زده خواهد شد، بهتر به شما کمک می کند تا در نوشتن رپورتاژ آگهی موفق عمل کنید. تشخیص نیاز های مخاطب، رکن اساسی برای نوشتن رپورتاژ آگهی است. با اعتبار سنجی و شناخت نیاز های مخاطبان، می توانید آنها را تحت تاثیر قرار دهید و رپورتاژ خود را طوری طراحی کنید که به جای داشتنِ رنگ و بوی تبلیغات، آموزشی و یا Informational باشد.
برای اینکه بتوانید نیاز های کاربران را به درستی شناسایی کنید، باید از عبارت های پیشنهادی گوگل کمک بگیرید. گوگل به تنهایی منبع خوبی است که می تواند به شما کمک کند، کلمات و عبارات ِمرتبط با یک کلمه ی کلیدی خاص را پیدا کرده تشخیص دهید که کاربران دقیقا کدام یک از آنها را در طول روز یا در طول سال جستجو می کنند و میزان محبوبیت و تکرار عبارات کلیدی به چه تعداد است.
مثلا تصور کنید که به دنبال نوشتن رپورتاژ آگهی موفق با کلمه ی کلیدیِ «خرید شیر خشک» هستید و قصد دارید برند خود را به مخاطب معرفی کنید. اگر بعد از جستجوی این کلمه داخل Google، صفحه را به پایین اسکرول کنید، عبارت هایی را خواهید دید که شامل کلمات مرتبط با کلیدواژهی خرید شیرخشک است. شما می توانید از طریق این کلمات متوجه شوید که تمرکز عمدهی مخاطبان تان روی چه موضوعات و عبارت هایی قرار دارد. در نتیجه، می توانید طبق ِآنها محتوای رپورتاژ تان را نگارش کنید. در نهایت، مخاطب با خواندن آن محتوا به جواب تک تک سوالات خود دست پیدا می کند.
نوشتن رپورتاژ آگهی موفق و واقع گرا
شما باید هر ادعایی که داخل متن رپورتاژ تان مطرح می کنید را واقعی و بدون ابهام بنویسید. هرگز نباید به خاطر جذب هرچه بیشترِ مخاطبان، به ادعاهای دروغ بپردازید و از اغراق های بی جا استفاده کنید. نوشتن محتوای رپورتاژ به صورت واقع بینانه به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطب را جلب کنید. جلب اعتماد مخاطب باعث می شود که نام برند یا کسب و کارتان در ذهن ِمخاطب به شکلی کاملا مثبت ثبت شود.
قواعد نوشتن رپورتاژ آگهی ژورنالیستی یا رپورتاژ آگهی خبری را مطالعه کنید تا به طور دقیق بدانید که لحن و کیفیت محتوایتان باید به چه شکل باشد. اگر قصد تولید رپورتاژ آگهی تصویری را دارید، سعی کنید محتوایی با کیفیت بالا (high quality content) به مخاطب عرضه کنید. زیرا، مخاطبان به سرعت متوجه کم و کاست های رپورتاژ تان خواهند شد. پس نباید هیچ باگ یا ایرادی در کارتان باشد.
حتما قبل از انتشار رپورتاژ آن را از نظر ویراستاری بررسی کنید
ویراستاری ِمتن یک رپورتاژ به شما کمک می کند تا آن را از نظر نگارشی، املایی و مفهومی برای مخاطب جذابتر و حرفه ای تر تنظیم کنید. هیچ گونه عجله ای بابت انتشار یک محتوا نداشته باشید. حتما محتوا را چند مرتبه بخوانید تا مطمئن شوید که دارای غلط املایی نیست و کاملا دقیق تنظیم شده است. حتما متن رپورتاژ خود را به یک ویراستار بسپارید تا آن را از همه نظر بررسی کرده و اشکالاتش را رفع نماید. در نهایت می توانید برای انتشار محتوای رپورتاژ تان اقدام کنید.
هزینه ی رپورتاژ آگهی را جدی بگیرید
انتشار رپورتاژ آگهی خوب در یک سایت نامناسب، تمامی زحمات تان را بر باد خواهد داد. پیشنهاد می کنیم تا در مورد قوانین نگارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن اطلاعات کافی کسب کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که بخواهید رپورتاژ تان را در یک سایت با نرخ یا تعرفه ی ارزان منتشر کنید، بازخورد کافی را دریافت نخواهید کرد.
قیمت و نرخ انتشار رپورتاژ آگهی ژورنالیستی یا خبری در هر سایت، رقمی از پیش تعیین شده دارد. اگر به هر دلیلی نمی توانید برای انتشار رپورتاژ آگهی تان به اندازه ی کافی پول خرج کنید، پیشنهاد می کنیم که به سایت هایی که تعرفه های ارزان قیمت و هزینه های غیر واقعی دارند، اعتماد نکنید. همواره سعی کنید تا علاوه بر نوشتن رپورتاژ آگهی موفق، به دنبال انتشار آن در یک سایت مناسب با تعرفه ی واقعی و مقرون به صرفه باشید. زیرا همانطور که میدانید، در مرحله ی اول نوشتن رپورتاژ آگهی اهمیت دارد و در مرحله ی دوم، انتشار آن بسیار حائز اهمیت است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید