نکاتی در رابطه با انتشار رپورتاژ آگهی

نکاتی در رابطه با انتشار رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی باید طبق چه نکاتی انجام شود؟ برای اینکه رپورتاژ آگهی تان را به شکلی حرفه ای تر منتشر کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

انتشار رپورتاژ آگهی باید طبق چه نکاتی انجام شود؟ همانطور که در مطلب مربوط به نوشتن رپورتاژ آگهی موفق اشاره کردیم، اینکه شما بتوانید با نوشتن رپورتاژ خدمات خود را به مردم معرفی کنید، روشی بسیار مناسب است. درست است که آگهی نویسی روشی بسیار قدیمی به حساب می آید که در آن هدف معرفی یک کسب و کار یا محصول/ خدمت جدید به مشتری (بالقوه) است، اما این روش قدیمی هرگز منسوخ نمی شود. باقی ماندن ِرپورتاژ آگهی در صفحه‌ی میزبان، لینک هایی که به سئوی وب سایت کمک می کنند، آموزنده بودن ِمحتوا و مضمون اصلی رپورتاژ و غیره همگی دست به دست هم داده اند تا ما همچنان رپورتاژ نویسی و آگهی نویسی را بر قله‌ی موفقیت مشاهده کنیم.
در این مطلب سعی داریم به شما کمک کنیم تا راهی پیدا کنید که بتوانید رپورتاژ خود را به نحو احسن در یک وب سایت پربازدید مناسب منتشر کنید. فراموش نکنید که 50 درصد از بار علمی و تبلیغاتی یک رپورتاژ بر روی دوشِ تیم تهیه متن رپورتاژ و آماده سازی آن است. در حالی که 50 درصد مابقی به بستری مربوط می شود که رپورتاژ را در آن انتشار می دهید. اگر یک وب سایت نامناسب برای رپورتاژ خود انتخاب کرده باشید، یا آن را به شیوه صحیح انتشار نداده باشید، نمی توانید انتظار موفقیت ِ100 درصد از آن داشته باشید. پس برای انتخاب وب سایت یا میزبان جهت انتشار رپورتاژ آگهی، نهایت ِوسواس را به خرج دهید.


مقدمه


•    ‌ اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟
•    چگونه انتشار رپورتاژ آگهی روی مخاطب اثر مثبت می گذارد؟
•    نکات مهم مربوط به انتشار رپورتاژ آگهی

  •  لینک سازی را جدی بگیرید
  • متن رپورتاژ و مقالات سایت تان باید به یک اندازه اهمیت داشته باشند
  • استراتژی انتشار رپورتاژ آگهی برای وب سایت های نوساز
  • رپورتاژ قوی یا ضعیف؟ مسئله این است!

رپورتاژ آگهی

اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟


قبل از اینکه در مورد انتشار رپورتاژ آگهی اطلاعات کسب کنید، باید با ویژگی ها و ماهیت آن آشنا شوید. اگر هیچ اطلاعاتی در مورد رپورتاژ آگهی ندارید، پیشنهاد می کنیم مطلبی که در این خصوص با عنوان «آموزش رپورتاژ آگهی» منتشر شده است را مطالعه کنید. رپورتاژ آگهی بیشتر با هدف معرفی کردن یک خدمت یا یک محصول یا یک کسب و کار طراحی شده است. در رپورتاژ ها هدف، رفع نیاز مخاطب و برطرف کردن مشکل اوست؛ به طوری که در انتها، مخاطب به طور خودکار ترغیب شود که از محصول یا خدمات شما برای رفع مشکل خود استفاده کند. رپورتاژ ها باید با دقت و وسواس خاصی نوشته شوند تا بتوانند از نظر مخاطبان، مفید و موثر جلوه کنند. یک رپورتاژ آگهی خوب توسط مخاطبان بارها و بارها می تواند به اشتراک گذاشته شود تا به شیوه‌ی تبلیغات دهان به دهان بتوان آن را در دسترس ِتعداد افراد بیشتری قرار داد.


چگونه انتشار رپورتاژ آگهی روی مخاطب اثر مثبت می گذارد؟


انتشار رپورتاژ آگهی به شکل صحیح و درست می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. رپورتاژها اصولا به شکل متنی نوشته و منتشر می شوند. اما شما می توانید برای انتشار رپورتاژ آگهی تصویری، ویدیویی، یا حتی صوتی هم اقدام کنید. در این متن یا تصویر، باید اطلاعات آموزنده و مفید حداقل 70 درصد بیشتر از محتوای تبلیغاتی، دعوت به خرید محصول یا بررسی خدمات باشد. تیتر جذاب و زیر عنوان های خیره کننده، باعث می شوند تا مخاطب درگیر محتوا شده و آن را تا انتها دنبال کند. البته، جذابیت رپورتاژ آگهی نباید در مقابل دروغگویی یا اظهارات بی اساس قرار بگیرد. هر آنچه در رپورتاژ آگهی بیان می شود باید حقیقت داشته باشد؛ از جمله آمار و اعدادی که در رپورتاژ ارائه داده می شود یا تصاویر واقعی مربوط به کسب و کار و محصول تان.
انتشار رپورتاژ آگهی در یک وب سایت پربازدید می تواند تا همیشه در معرض دید مخاطب قرار گیرد. مخاطبانی که وب سایت مورد نظر را دنبال می کنند، باید دست کم به متن رپورتاژ شما علاقه مند شوند. اما شما چه طور می توانید این علاقه را در آنها ایجاد کنید؟ شما باید قبل از نگارش رپورتاژ در مورد پرسونای مخاطبان هدف ِخود تحقیق کنید. سپس آمار و اطلاعاتی در مورد پرسونای مخاطبان ِآن سایت به دست آورید. در نهایت شما می توانید برای آنها رپورتاژ مناسب و خوب بنویسید و آنها را به استفاده از محصول ترغیب کنید.
انتشار رپورتاژ آگهی طبق اهداف و علایق مخاطبان هدف، آنها را بی شک جذب خواهد کرد. به عنوان مثال، انتشار رپورتاژی با موضوع خرید ملک ارزان در شهر های بزرگ در یک وب سایت خبری مربوط به حوزه‌ی اقتصاد، می تواند دست کم نظر 50 درصد از مخاطبان را به سمت خود جلب کند. شما چه فکر می کنید؟

رپورتاژ آگهی در سئو سایت


نکات مهم مربوط به انتشار رپورتاژ آگهی


برای انتشار رپورتاژ آگهی باید به چند نکته‌ی مهم که از همان ابتدا به چشم نمی آیند دقت کنید.

  • لینک سازی را جدی بگیرید


همواره از اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو سایت صحبت به میان می آید. اما به طور دقیق به آن پرداخته نمی شود. شما باید با لینک دهی درست، نسبت به انتشار رپورتاژ آگهی اقدام کنید. اینکه لینک دهی در متن رپورتاژ تان چگونه باشد، در دریافت بازخورد مثبت از سمت موتور های جستجو مانند Google تاثیر بسزایی خواهد داشت. در بسیاری از رپورتاژ ها حداقل دو لینک قرار داده می شود. یک لینک برای نام برند و مراجعه به صفحه اصلی سایت در نظر گرفته می شود. لینک دوم نیز به کلمه کلیدی مترادف در متن ارجاع داده می شود. شما می توانید url مورد نظر برای این کلمه کلیدی را یکی از مهم ترین صفحات سایت تان در نظر بگیرید: مثلا لینک به مقاله ای مهم، صفحه لندینگ یا یک محصول خاص. این لینک ها باعث می شوند تا محتوای رپورتاژ شما به صورت ویژه سازماندهی شود.

  • متن رپورتاژ و مقالات سایت تان باید به یک اندازه اهمیت داشته باشند


اینکه متن رپورتاژ سئو شده ی فوق العاده ای داشته باشید، اما برای مقالات وب سایت کسب و کارتان هیچ استراتژی خاصی تنظیم نکرده باشید، باعث می شود تا در نتایج گوگل، رپورتاژ تان بالاتر از مقالات سایت تان قرار گیرند. عموماً کسب و کارها از پیش آمد چنین حالتی اجتناب می کنند. برای همین، به همان اندازه که به سئوی متن رپورتاژ شان اهمیت می دهند، به سئوی مقالات وب سایت شان نیز اهمیت بالایی می دهند. از کلمات کلیدی که برای مقالات سایت تان استفاده می کنید و سعی در رقابت بر سر آنها با سایر کسب و کارها دارید، در متن رپورتاژ تان استفاده نکنید. سعی کنید که ساختار جداگانه ای برای کلمات کلیدی مقالات مربوط به رپورتاژ در نظر بگیرید تا بتوانید از آن به نفع ِخود استفاده کنید.

اهمیت رپورتاژ آگهی

  • استراتژی انتشار رپورتاژ آگهی برای وب سایت های نوساز


اگر ابتدای فعالیت ِجدی تان در اینترنت هستید و دوست دارید که متن رپورتاژ در سایت های خبری داشته باشید اما مقالات چندانی در وب سایت تان ندارید، بهتر است بک لینک ها را به برند یا نام کسب و کارتان و صفحه‌ی اصلی سایت یا Home page بدهید. این کار باعث می شود تا مخاطب بلافاصله بعد از ورود، فقط صفحه نخست سایت تان را مشاهده کند. البته به طور کلی، پیشنهاد می شود که حتما روی ظاهر سایت و محتوای آن وقت بگذارید و آن را تا حد ممکن به روز رسانی کنید. چون زمانی که مخاطب وارد وب سایت شما می شود با یک سایت تازه راه اندازی شده و فاقد محتوا مواجه نشود.

  • رپورتاژ قوی یا ضعیف؟ مسئله این است!


بسیاری از مدیران کسب و کارها برای انتشار رپورتاژ آگهی متناسب با بودجه‌ی خود، به جای انتشار یک رپورتاژ بسیار گران، انتشارِ چند رپورتاژ ضعیف را انتخاب می کنند. این مدیران اعتقاد دارند که تعدد لینک ها از وب سایت های مختلف خبری یا وب سایت های پربازدید، از کیفیت رپورتاژ مهم تر است. اگر شما هم به referring  برای وب سایت خود اهمیت می دهید اما بودجه‌ی بسیار کمی دارید، می توانید این روش را انتخاب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *