توضیحی در مورد گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی

توضیحی در مورد گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی

گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی چه معنایی دارد؟ آیا می‌توان با گرفتن بک لینک به سئوی سایت کمک کرد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات، با این مطلب همراه باشید.

پیشگفتار

گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی چه معنایی دارد؟ آیا رپورتاژ آگهی از بک لینک جدا نیست؟ آیا هر دوی این موارد جدا از یکدیگر تعریف نمی شوند؟ هرکدام از این دو در دنیای سئو، چه نقش و جایگاهی دارند؟ باید به کدام یک بیشتر اهمیت داد؟ اگر مدیر تبلیغاتی یا مدیر عامل یک کسب و کار هستید، مکان مناسبی را برای آشنایی با گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی و درکِ مفهوم هریک از آنها انتخاب کرده اید. اگر هنوز در مرحله‌ی تحقیق برای جای دادن استراتژی انتشار رپورتاژ آگهی در تبلیغاتِ کسب و کارتان هستید، این مطلب می تواند برای شما مناسب باشد. در ادامه این مطلب به سوالات یاد شده می پردازیم و به شما کمک می کنیم مفهوم گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی را بهتر درک کنید.


مقدمه


رپورتاژ آگهی چیست؟


رپورتاژ آگهی شبیه یک مقاله یا یک محتوای متنی (و گاهی هم تصویری) معمولی است که در وب سایت های پربازدید منتشر می شود. هدف منتشر کنندگان رپورتاژ (که مدیران کسب و کارها هستند) همیشه یکسان نیست. هرکدام از آنها هدف خاصی را برای انتشار رپورتاژ آگهی دنبال می کنند. به عنوان مثال مدیر یک کسب و کار ممکن است هر ماهه اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی کند تا بتواند محصولات جدید خود را به مخاطبان معرفی کند. سپس بک لینک از صفحه‌ی مرتبط با محصول داخل رپورتاژ قرار داده می شود تا مخاطب راحت تر بتواند به آن دسترسی پیدا کند.
گفتیم که متن رپورتاژ ها درست مانند یک مقاله معمولی هستند، اما این همه‌ی ماجرا نیست! معمولا اگر به انتهای هر متن رپورتاژ دقت کنید، ردی از معرفی محصول یا تبلیغی خاص را مشاهده خواهید کرد. البته در انتهای رپورتاژ ها معمولا تبلیغ مستقیم انجام نمی شود. مثلا شما در متن های رپورتاژ مشاهده نمیکنید که قید شده باشد: «محصول ما عالی است و بسیار پرفروش است، حتما از ما خرید کنید.» در عوض میتوان این جمله را مشاهده کرد: «محصول معرفی شده در لینک زیر قرار دارد. تا کنون 90 مورد از آن از طریق سایت و 100 مورد از آن از طریق شبکه های اجتماعی ما فروش رفته است.» 
همانطور که ملاحظه می کنید، ارائه آمار و ارقام در نوشتن رپورتاژ یا صحبت در مورد پرفروش بودن ِ محصول یا جدید بودنِ آن بدون اینکه از مخاطب بخواهید حتما آن را از شما بخرد یا به وب سایت/ شبکه اجتماعی تان سر بزند، او را ترغیب می کند تا بداند دلیل پرفروش بودنِ آن محصول چیست؟ برای همین مخاطب محض کنجکاوی هم که شده به سایت/ شبکه های اجتماعی ِشما مراجعه می کند.

دریافت بک لینک
دریافت بک لینک چیست؟


بک لینک بیشتر مبحثی است مرتبط با سئوی خارجی وب سایت. شما می توانید برای اینکه هم در نگاه موتور های جستجو مانند گوگل ارزشمند تلقی شوید و هم اینکه صدای برند خود را به گوش تعداد مخاطبان بیشتر برسانید، از بک لینک استفاده کنید. گوگل، به وب سایت هایی که از سمت سایت های پربازدید و محبوب با آتوریتی و الکسای بالا بک لینک دریافت کنند، امتیاز بیشتری می دهد. این امتیاز ِبیشتر بدان معناست که به احتمال ِ زیاد گوگل نتایج وب سایت شما را بالاتر از سایر نتایج SERP به کاربران نشان خواهد داد. منظور از این نتایج، 10 لینکی است که بعد از جستجوی یک عبارت در گوگل، در صفحه نتایج به کاربر نشان داده می شود.
بک لینک دهی و طبیعی بودنِ تعداد بک لینک هایی که دریافت می کنید، بسیار مهم است. هرگونه فعالیت مشکوکی از سمت گوگل شناسایی شده و به عنوان فعالیت غیر عادی تلقی می شود. درنتیجه وب سایت شما امتیاز منفی خواهد گرفت. یکی از عواملی که موجب دریافت امتیاز منفی از جانب ِگوگل برای وب سایت شما می شود این است که بک لینک دریافت شده از سمت یک وب سایت پربازدید، حذف شود.

انتشار رپورتاژ آگهی
گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی چگونه ممکن می شود؟


بر سر مبحث اصلی می رسیم. گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی کاربرد دارد؟ بله! شما می توانید هردوی این موارد را، یعنی رپورتاژ آگهی را با بک لینک ترکیب کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی شما می توانید با انتشار رپورتاژ آگهی در وهله اول میزان آگاهی از برندتان را افزایش دهید. همچنین می توانید محصولات/ خدمات مورد نظر خود را به مخاطبان معرفی کنید. در نشانِ دوم، می توانید با قرار دادن 3 الی 5 بک لینک، به ارتقای سئوی خارجی وب سایت تان کمک کنید. همچنین می توانید از نظر موتورهای جستجو مانند گوگل، به عنوان سایتی ارزشمند شناخته شوید. در نتیجه، گوگل برای نمایش محتوای وب سایت ِشما در نتایج SERP اقدام خواهد کرد. البته، انتشار رپورتاژ و نحوه‌ی بک لینک دهی قوانین خاص خودش را دارد.
در این مطلب قصد ما صحبت در مورد گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی است. بنابراین اگر در مورد نحوه لینک سازی در رپورتاژ آگهی، تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بخش های مختلف رپورتاژ آگهی اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد میکنیم حتما به مطالب لینک شده مراجعه کرده و آنها را بخوانید. همه‌ی این موارد در کنار یکدیگر رپورتاژ نگاری را آسان می کنند و اجازه می دهند شما هر چه حرفه ای تر اقدام به نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی کنید.

دریافت بک لینک طبیعی

آیا راه دیگری برای دریافت بک لینک به جز انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد؟


البته که شما می توانید به شکل های دیگر هم بک لینک پرداخت شده از سایر وب سایت های پربازدید دریافت کنید. به عنوان مثال می توانید با درج تبلیغ خود در گوشه ای از صفحه اصلی یک وب سایت پربازدید، بک لینک پرداخت شده دریافت کنید. اما این نوع از بک لینک ها پس از مدتی از روی صفحه‌ی مورد نظر حذف می شوند. دلیل ِآن هم این است که مدت زمان باقی ماندنِ آنها روی صفحه اصلی وب سایت مورد نظر، محدود خواهد بود. مثلا شما می توانید برای شش ماه، از یک وب سایت پربازدید بک لینک بخرید. بک لینک وب سایت شما تا مدت شش ماه در محلِ تعیین شده باقی می ماند. اما پس از گذشت این مدت زمان، بک لینک ِمورد نظر برداشته می شود. اما نکته‌ی منفی ِماجرا کجاست؟ 
بک لینک های حذف شده برای Google به شدت مهم هستند. در صورتی که بک لینک شما پس از مدتی حذف شود، برای شما امتیاز منفی ثبت خواهد شد. هیچ مدیر تبلیغاتی، یا یک سئوکار دوست ندارد چنین ضرری را برای وب سایت ِکسب و کاری که برای آن کار می کند دریافت کند.
درج رپورتاژ آگهی در یک وب سایت پر بازدید به معنای این است که تبلیغ ِشما، بدون محدودیت و تا همیشه روی وب سایت مورد نظر باقی خواهد ماند. پس کاملا طبیعی است که اکثر وب سایت ها به جای انتخاب روش اول، بک لینک سازی را در رپورتاژ آگهی انتخاب کنند.

بک لینک چیست
گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی از نظر گوگل


به طور کلی گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی باید به صورت طبیعی و طبق قوانین خاصی انجام شود. گوگل، با هرگونه پرداخت پول به ازای دریافت بک لینک و انتشار متن رپورتاژ مشکل دارد. اما شما می توانید با اتخاذ یک سیاست پایدار و استراتژی ویژه به صورت عادی و کاملا طبیعی رپورتاژ منتشر کنید و بک لینک های وب سایت خود را داخل ِآن قرار دهید. بهترین راه این است که تعداد بک لینک های دریافتی خود را در هر دامنه در هر متنِ رپورتاژ به 3 یا 5 لینک محدود کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *