مفهوم رپورتاژ آگهی چیست؟

مفهوم رپورتاژ آگهی چیست؟

در اینجا کمی در مورد ماهیت و اهمیت رپورتاژ آگهی می آموزید و متوجه خواهید شد که چرا به سرمایه گذاری در این زمینه نیاز دارید.

پیشگفتار

رپورتاژ آگهی چیست؟ تصور کنید یک کسب و کار یا برند یا شرکت مقابل تان نشسته است و از شما این سوالات را می پرسد: «وقتی بخواهیم خدمات یا محصول جدید خود را معرفی کنیم یا سایر خدمات و محصولات خود را به مشتری یادآوری کنیم، باید چه کار کنیم؟ چگونه می توانیم روابط خود را در فضای دیجیتال گسترش دهیم؟ چگونه می توانیم بدون اینکه مستقیما به انجام تبلیغات بپردازیم، اعتماد مشتری را به کمک بازاریابی درون گرا به سمت خود جذب کنیم؟ چگونه از نگاه گوگل و سایر موتور های جستجو، ارزشمند تر به نظر برسیم بدون اینکه بخواهیم بک لینک خریداری کنیم، آن هم بک لینک مدت دار؟»
تمامی این سوالات در ذهن بسیاری از مدیران کسب و کارها در مسیر بازاریابی دیجیتال شکل می گیرد و یک پاسخ واحد و مشترک برای تمامی آنها وجود دارد.

مقدمه 

•    رپورتاژ آگهی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟
•    رپورتاژ آگهی یعنی دریافت بک لینک طبیعی
•    چرا برای تولید و انتشار رپورتاژ هزینه کنیم؟
•    چگونه رپورتاژ بنویسیم؟
•    قیمت رپورتاژ‌ آگهی چقدر است؟

رپورتاژ آگهی چیست و چرا به آن نیاز دارید


به زبان ساده، رپورتاژ آگهی یک گزارش متنی است که قالب خبری دارد. وقتی مخاطب این متن را مطالعه می کند، احساس می کند که در حال خواندن یک گزارش خبری است. این گزارش می تواند موضوعات مختلفی داشته باشد. به همین خاطر ما «انواع رپورتاژ آگهی» داریم. هدف رپورتاژ این است که مخاطب را به صورت غیر مستقیم نسبت به استفاده، خرید یا انجام فعالیتی خاص ترغیب کند. بخش اعظمی از محتوای یک رپورتاژ آگهی از آموزش یا ارائه‌ی توضیحات به مخاطب تشکیل شده است. مثلا از صددرصد ِیک رپورتاژ آگهی، دست کم 70 درصد آن شامل محتوای آموزشی و مفید برای کاربر است و 30 درصد باقی مانده برای انجام تبلیغات و تحریک مخاطب به انجام عملی خاص یا خرید محصول. اینکه چگونه یک رپورتاژ آگهی نوشته شود و تا چه حد موفقیت کسب کند، به نویسنده‌ی آن و بستری که در آن انتشار می یابد، مربوط است.
بنابراین رپورتاژ آگهی را می توان یک نوشته خبری در نظر گرفت که سعی دارد مخاطب را به شکلی حساب شده به سمت هدفی خاص هدایت کند. این هدایت نه با اهرم فشار ممکن می شود و نه با حق انتخاب دادن به مخاطب. در اصل کسی که رپورتاژ را برای شما نگارش می کند، باید به اصول گزارش نویسی واقف باشد تا بتواند مخاطب را به شکلی موثر به سمت هدف مورد نظرتان هدایت کند.

آگهی نویسی

رپورتاژ آگهی یعنی دریافت بک لینک طبیعی 

مزیت انتشار رپورتاژ این است که مانند یک بک لینک دائمی عمل می کند. رپورتاژ ها در سایت ها خبری یا سایت های پر بازدید حذف نمی شوند. بنابراین وقتی اقدام به تولید و انتشار یک رپورتاژ آگهی می کنید، می توانید مطمئن باشید که بک لینک های موجود در آن تا به ابد به نفع تان عمل خواهند کرد. شما یک مرتبه رپورتاژ را تولید می کنید و مخاطبان بارها و بارها از آن استفاده می کنند. برای درک بهتر می توانید به نمونه رپورتاژ های آگهی موفق در سطح اینترنت نگاهی بیندازید. این رپورتاژ ها با قرار گرفتن در صدرِ نتایج جستجو، به عنوان یک الگوی کاربردی و موفق برای کاربران عمل می کنند.
تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو مهم است زیرا به دریافت بک لینک طبیعی مربوط می شود. از نظر موتور های جستجو مانند گوگل، یک سایت با دریافت بک لینک ِ دائمی ارزشمند شناخته شده و اعتبار بیشتری پیدا می کند. به بیانِ دیگر، وقتی سایتی پربازدید اقدام به انتشار لینک وب سایت شما می کند به این معناست که به ماهیت و محتوای سایت شما اعتبار بیشتری می دهد. این حالت را می توان در دنیای واقعی شبیه وضعیتی در نظر گرفت که یک شخص معتبر و شناخته شده به عنوان پشتیبان یا ضامن یک شخص ناشناس عمل می کند. بخشیدن اعتبار به یک وب سایت، تنها به کمک رپورتاژ (به صورت عادی و طبیعی) ممکن می شود.

انتشار رپورتاژ

چرا برای تولید و انتشار رپورتاژ هزینه کنیم؟

تصور کنید که قصد دارید برای تولید و انتشار رپورتاژ آگهی هزینه کنید. وقت آن است که از خودتان بپرسید آیا انجام این کار عاقلانه است؟ بله! به دلایل زیر:
•    رپورتاژ آگهی باعث افزایش قابلیت دیده شدن برند یا کسب و کارتان می شود. وقتی اقدام به انتشار رپورتاژ در یک سایت پر بازدید و پر مخاطب کنید، طبیعی است که سیلی از مخاطبان و مشتریان جدید به سمت وب سایت تان روانه شوند. البته شایان ذکر است که باید رپورتاژ خود را در سایتی منتشر کنید که مرتبط با حیطه‌ی فعالیت و کسب و کارتان است.
•    رپورتاژ موجب افزایش اعتبار شما می شود. افزایش آگاهی از برند شما با انتشار رپورتاژ ممکن می شود. درست است که تولید محتوا (به شیوه های مختلف در وب سایت تان) موجب افزایش اعتماد مخاطب به کسب و کار و شیوه‌ی فعالیت تان در بازار می شود، اما این همه‌ی ماجرا نیست. شما باید به کمک رپورتاژ روابط عمومی خود را گسترش دهید تا مخاطب احساس کند که کسب و کار تان منزوی نیست. وقتی با معتبرترین منابع در دنیای اینترنت تعامل داشته باشید، مخاطب بیشتر به اهداف تان اعتماد خواهد کرد. به این روال، برند سازی (Branding) برای کسب و کار گفته می شود.
•    رپورتاژ آگهی ارزان بوده و هزینه‌ی چندانی در بر ندارد. شما می توانید با پرداخت هزینه کم برای تولید و سپس انتشار رپورتاژ تا به همیشه یک محتوای متنی تبلیغاتی در وب سایت میزبان داشته باشید، سئوی سایت تان را بهبود دهید و اعتبار کسب کنید. این یعنی یک تیر و چند نشان.

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید در این زمینه اطلاعات و تجربه‌ی کافی داشته باشید. اگر در زمینه آگهی نویسی به شیوه ژورنالیستی تجربه ندارید، پیشنهاد می کنیم کار تولید رپورتاژ را به نویسنده‌ای که آموزش رپورتاژ آگهی دیده و نحوه‌ی نگارش آن را بلد است، خلاق و با تجربه است و از باید ها و نباید های رپورتاژ نویسی مطلع است، بسپارید. این گروه از نویسندگان از قوانین ِنوشتن رپورتاژ مطلع هستند. همچنین به خوبی می دانند که چطور می توانند مخاطب را به سمت هدفی خاص (که شما به عنوان مدیر کسب و کار آن را تعیین می کنید) هدایت کنند. اما اگر خودتان به نحوه نگارش رپورتاژ آگهی وارد هستید، می توانید این کار را شخصا انجام دهید.

قیمت رپورتاژ

قیمت رپورتاژ‌ آگهی چقدر است؟

قیمت رپورتاژ‌ آگهی به هزینه تولید و انتشار آن وابسته است. اگر شخصی که رپورتاژ را برای شما نگارش می کند بسیار با تجربه و دارای نمونه رپورتاژ های موفق و قوی باشد، هزینه بیشتری از شما دریافت خواهد کرد. اما به همان نسبت، می توانید بازخورد های بسیار خوبی از آن رپورتاژ دریافت کنید. باید توجه داشته باشید که متن رپورتاژ باید با توجه به اصول سئو نوشته و منتشر شود. در غیر این صورت عملکرد مفیدی برای کسب و کارتان نخواهد داشت.
همچنین اگر قصد داشته باشید تا رپورتاژ خبری خود را در یک وب سایت پربازدید و بسیار معروف منتشر کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به یک سایت معمولی پرداخت کنید. کاملا طبیعی است که هر چه قیمت و هزینه‌ی انتشار رپورتاژ در یک سایت کمتر باشد، بازخورد کمتری هم از آن دریافت خواهید کرد. سایت هایی که رتبه الکسا، سن دامنه و اتوریتی بهتر داشته باشند، هزینه درج رپورتاژ بالاتری دارند. برای Google و سایر موتور های جستجو به ترتیب اتوریتی، الکسا و سن دامنه اهمیت بیشتری دارد. هر سایت خبری نرخ و هزینه‌ی خاص خود را دارد. شما می توانید با بررسی نرخ و تعرفه‌ی انتشار رپورتاژ داخل هر سایت خبری، از هزینه ای که باید در این زمینه بپردازید، مطلع شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *