طراحی لوگو چگونه است- چالش های طراحی لوگو

طراحی لوگو چگونه است- چالش های طراحی لوگو

طراحی لوگو چگونه است؟ این کار طی چه مراحلی انجام می شود؟ برای طراحی لوگو به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ پاسخ سوالات در مقاله زیر

مقدمه
طراحی لوگو چگونه است و چه تاثیری بر برندینگ دارد؟ این روزها کم و بیش تمامی افراد با مفهوم تولید محتوا و طراحی لوگو برند شخصی آشنایی دارند. کمتر کسب و کاری در حال حاضر پیدا می شود که برای مجموعه خود به دنبال طراحی و ساخت لوگو نباشد. بنابراین یک طراح لوگو حرفه ای می تواند از چنین فرصت هایی بهره ببرد و خود را برای کسب درآمد بالا آماده کند. اگر به عنوان یک طراح آماتور، به دنبال یادگیری طراحی لوگو با گوشی یا لپ تاپ هستید، بهتر است مقاله امروز ما را دنبال کنید.

فهرست مطالب
1- سبک های مختلف لوگو
2- اهمیت شناخت برند برای طراحی لوگو ایده آل
3- چالش های رایج در طراحی لوگو
4- شرح گام های طراحی یک لوگو

سبک های مختلف لوگو

طراحی لوگو چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ساخت لوگو در سبک های مختلفی انجام می شود. بنابراین یک طراح حرفه ای کسی است که با این سبک ها آشنا باشد و بداند که بهتر است از چه سبکی، در کجا استفاده کند. در واقع آشنایی با نمونه های مختلف لوگو و نحوه استفاده از آن ها، به عنوان یکی از اصول طراحی لوگو شناخته می شود. در ادامه به معروف ترین سبک های طراحی و ساخت لوگو اشاره می کنیم.

استخدام طراح لوگو

•    مونوگرام: یکی از معروف ترین سبک ها در طراحی لوگو، مونوگرام است. مونوگرام، طرحی است که از یک یا چند حرف تشکیل شده و نماد مجموعه را به مخاطب معرفی می کند. شرکت های بزرگی مثل اچ پی، ال جی، گوچی و... از این سبک لوگو برای معرفی مجموعه خود استفاده می کنند. این سبک کاملا ساده و در عین حال هوشمندانه است. یک نماد ساده خیلی راحت تر از یک نماد پیچیده، در ذهن مخاطب نقش می بندد.
•    لوگوتایپ: لوگوتایپ در طراحی لوگو چگونه است؟ این سبک همان استفاده از نام شرکت است که در اصطلاح به آن لوگو تایپ گفته می شود. طراحی لوگو برای سایت یا صفحات مجازی بسیاری از برندهای معروف دنیا به این سبک انجام شده است. از مهم ترین آن ها می توان به کوکاکولا، ناسا، پینترست، گوگل و... اشاره کرد. البته این تایپوگرافی به صورت ساده انجام نمی شود، بلکه خلاقیت های زیادی در آن به کار می رود. به همین دلیل، لوگوتایپ ها جذابیت ویژه ای برای مخاطبان دارند.
•    لوگو تصویری: لوگو تصویری در طراحی لوگو چگونه است؟ لوگوی تصویری یکی از سبک های لوگو می باشد که با بازخورد بسیار خوبی در بین مردم مواجه شده است. در لوگوی تصویری، معمولا از نماد یک مجموعه استفاده می شود. برای مثال، نماد شرکت اپل، سیب گاز زده است. در لوگوی مجموعه نیز این نماد به چشم می خورد. یا مثلا لوگوی توییتر، یک پرنده آبی رنگ است که از فضای مجموعه و قابلیت پیام رسانی آن خبر می دهد.
•    لوگو ترکیبی: آخرین سبکی که از طراحی لوگو به شما معرفی می کنیم، لوگوی ترکیبی است. لوگوهای ترکیبی معمولا از نماد و حروف در کنار هم تشکیل می شوند. آدیداس، پپسی، کینگ برگر، پوما و... از معروف ترین برندهای دنیا هستند که برای معرفی خود از لوگوی ترکیبی استفاده کرده اند.

اهمیت نیاز به ساخت لوگو

اهمیت شناخت برند برای طراحی لوگو ایده آل

برای طراحی لوگو حرفه ای و ایده آل، پیش از هر چیز باید با برند مورد نظر آشنا شوید. آشنایی با شرکت مورد نظر و زمینه فعالیت آن، به عنوان یکی از مهم ترین گام ها در ساخت لوگو شناخته می شود. معمولا طراحان حرفه ای، برای آشنایی با برند مورد نظر، لیستی از سوالات مختلف طراحی می کنند و آن را در اختیار مشتری قرار می دهند. به این لیست در اصطلاح، چک لیست لوگو گفته می شود. از مهم ترین سوالاتی که در این چک لیست مطرح می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1.    نام برند چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کند؟
2.    آیا برند مورد نظر نماد یا رنگ نمادین خاصی دارد؟
3.    معروف ترین رقیبان برند مورد نظر، کدام شرکت ها هستند؟
4.    مخاطبان هدف برند، چه قشری از افراد هستند؟
5.    سبک لوگوی مورد علاقه کاربر چیست؟
6.    پیام یا شعار مجموعه مورد نظر چیست؟
سوالات مطرح شده، چند مورد از مهم ترین سوالاتی هستند که در مراحل طراحی لوگو نقشی اساسی ایفا می کنند. طراح باید بداند که به چه منظور و برای چه مجموعه ای، لوگو طراحی می کند. با شناخت مخاطبان هدف، رنگ و نماد اصلی شرکت، شعار برند و... می توان یک لوگوی حرفه ای و بدون نقص طراحی کرد. بدون دقت به این سوالات، کیفیت ساخت لوگو زیر سوال می رود و طراح نمی تواند از عهده انجام کار برآید.

چک لیست لوگو

چالش های رایج در طراحی لوگو

تا به این جای کار توضیح دادیم که طراحی لوگو چگونه است. حال ممکن است به عنوان یک طراح آماتور، در ابتدای طراحی لوگو با چالش های مختلفی مواجه شوید. از مهم ترین چالش ها می توان به پیدا کردن ایده، ایجاد خلاقیت و نوآوری و... اشاره کرد. بدیهی است شما باید برای طراحی کردن لوگو، از ذهنی پویا و خلاق برخوردار باشید. از طرفی ممکن است نگران تشابه طرح خود با لوگوی سایر شرکت ها باشید که برای جلوگیری از این مشکل می توانید از ابزارهای آنالیز لوگو استفاده کنید. یادتان باشد که کتب و مقالات آموزش طراحی لوگو می توانند به شما کمک کنند تا این چالش ها را پشت سر بگذارید.

شرح گام های طراحی یک لوگو

طراحی لوگو چگونه است؟ برای آغاز طراحی لوگو باید با برند مورد نظر آشنا شوید. برای این کار به تهیه چک لیست نیاز دارید. مرحله دوم در طراحی لوگو، اتود زنی اولیه است. در این مرحله با استفاده از نکات ذکر شده در چک لیست، چند اتود اولیه به صورت خلاقانه طراحی می کنید. می توانید اتودها را به کاربر نشان دهید تا یکی را انتخاب کند. در مرحله بعد، باید با ابزارهای مختلف برای ساخت و پردازش لوگو کار کنید. 
شما می توانید از روش های طراحی لوگو با فتوشاپ، ایلوستریتور و... استفاده کنید. حین طراحی آرم مورد نظر، باید به اشکال هندسی، رنگ ها و... توجه کنید. برای مثال می توانید از گزینه های طراحی لوگو با مربع، دایره و... استفاده نمایید. پس از طراحی اولیه، می توانید نمونه کار را به مشتری نشان دهید تا اشکالات آن را به شما گوشزد کند. سپس با دقت به نظر مشتری، اشکالات را برطرف نمایید و لوگوی خود را در فرمت مورد نظر، ذخیره کنید.

سبک های مختلف در لوگو

جمع بندی

در مقاله امروز در مورد سوال طراحی لوگو چگونه است، توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم چند سبک معروف در ساخت لوگو را به شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین در مورد نحوه شناسایی برند برای ساخت لوگو نیز توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم شما را با چالش های موجود در راه ساخت لوگو و نحوه رفع کردن آن ها، آشنا کنیم. در نهایت نیز به صورت خلاصه، در مورد مراحل طراحی یک لوگوی منحصر به فرد به شما توضیحاتی دادیم.

سوالات متداول
  • 1.چه کسب و کارهایی به طراحی لوگو نیاز دارند؟
  • 2.درآمد یک طراح حرفه ای به طور متوسط چقدر است؟
  • 3.برای استخدام به عنوان طراح لوگو آماتور باید چه کار کرد؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *