رایج ترین روش های تهیه رپورتاژ در سئو

رایج ترین روش های تهیه رپورتاژ در سئو

تهیه رپورتاژ در سئو چه روش ها و مراحلی دارد؟ اگر به دنبال تهیه کردن یک رپورتاژ اصولی و دقیق هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

پشگفتار

تهیه رپورتاژ در سئو چه روش ها و مراحلی دارد؟ منظور از تهیه رپورتاژ در سئو، تولید محتوایی است که مطابق با اصول سئو تهیه شده است. داشتن برنامه ای مدون برای تهیه رپورتاژ به شکل سئو شده بسیار اهمیت دارد. زیرا به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را به راحتی به سایر افراد معرفی کنید. وقتی تیم، محصول یا خدمات تان آماده است، وقت آن است که برای معرفی ِآن به کمک بازاریابی درونگرا به دیگران اقدام کنید. شما باید محصول یا خدمات خود را به افرادی معرفی کنید که به آن نیاز دارند. بنابراین هر کسی نمی تواند مشتری شما احتمالیِ شما باشد. بلکه فقط افرادی می توانند به شما در پیشبرد اهداف بازاریابی تان کمک کنند که به خدمات و محصولات تان «نیازمند» هستند.
اینجاست که تهیه رپورتاژ در سئو معنی پیدا می کند. تهیه رپورتاژ در سئو به شما کمک می کند تا به شکل موثرتری خدمات و محصولات تان را به مخاطبان عرضه کنید. تهیه رپورتاژ سئو شده، نیاز به خرج کردن بودجه‌ی کلان ندارد. شما می توانید با کمترین هزینه‌ی ممکن برای رشد کسب و کارتان اقدام کنید. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که به توصیه های ذکر شده در ادامه‌ی این مطلب عمل کنید.

مقدمه


•    تهیه رپورتاژ در سئو چیست و چه مشکلی را برطرف می کند؟
•    چگونه برای تهیه رپورتاژ در سئو اقدام کنیم؟
•    استخدام نویسنده‌ی سئوکارِ مناسب
•    قبل از انتشار رپورتاژ آگهی، تحقیقات لازم را انجام دهید.
•    اجزای تهیه رپورتاژ در سئو
•    در اولویت قرار دادن ِیک موتور جستجو: google یا bing


تهیه رپورتاژ در سئو چیست و چه مشکلی را برطرف می کند؟


رپورتاژ ها – همانطور که در مطلب مفهوم رپورتاژ آگهی به آن اشاره کردیم – آگهی هایی هستند که به سبک مقاله نوشته می شوند. آنها ترکیبی از مقاله و آگهی هستند و هدفشان این است که مخاطب را به انجام کار خاصی ترغیب کنند. تبلیغات موثر – مانند رپورتاژ – می تواند در جذب مشتریان بسیار مفید عمل کند. مقاله ی شما تا همیشه در وب سایت پر بازدیدی که آن را منتشر کرده اید، باقی می ماند. این آگهی، مانند یک بیلبورد تبلیغاتی ِدائمی در سطح شهر، خرید محصولات یا استفاده از خدمات تان را به دیگران پیشنهاد خواهد داد.
مدت هاست که شرکت های مطرح دنیا از آگهی نویسی برای تبلیغ محصولات جدید، معرفی خدمات خود، معرفی برند خود برای افزایش Brand Aware استفاده می کنند. ارائه‌ی تبلیغات در این روش به صورت سرگرم کننده، آموزنده است. این نوع محتواها در فضای مجازی ثابت کرده اند که می توانند علاقه و توجه کاربران را به سمت خود جلب کنند. به همین دلیل است که سالهاست رپورتاژ آگهی بین مدیران تبلیغاتی کسب و کارها محبوبیت دارد.

تولید رپورتاژ آگهی
چگونه برای تهیه رپورتاژ در سئو اقدام کنیم؟


یک متخصص سئو یا فردی که از اهمیت بهینه سازی موتور های جستجو و رپورتاژ نویسی آگاه است، می تواند با پیاده سازی تکنیک های سئو، محصول و خدمات شما را در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار دهد. یکی از این تکنیک ها، تهیه رپورتاژ در سئو است. انتشار محتوایی در قالب آگهی و مقاله و لینک دهی از آن به سایت رسمی شما می تواند کمک کند تا گوگل به میزان اهمیت و اعتبار شما پی ببرد و مشاهده‌ی سایت تان را به سایر کاربران پیشنهاد دهد. اگر یک کارآفرین هستید یا کسب و کار کوچک دارید می توانید با این تکنیک، سئوی وب سایت تان را ارتقا دهید.
محتوای رپورتاژ آگهی برای ارتقای سئو وب سایت باید توسط یک متخصص و با کیفیت بالا نوشته شود. اگر محتوای رپورتاژ شما کیفیت بالایی داشته باشد، ترافیک هدفمند تری به وب سایت تان وارد می شود. اما منظور از این جمله چیست؟ یعنی اینکه مخاطبانی به وب سایت تان رجوع می کنند که متقاضی ِمحصول یا خدمات شما هستند؛ نه هر کاربرِ دیگری!

نوشتن رپورتاژ آگهی خوب
استخدام نویسنده‌ی سئوکارِ مناسب


شما باید  از یک نویسنده‌ی آگاه به اصول سئو برای تهیه رپورتاژ در سئو یا نوشتن رپورتاژ آگهی کمک بگیرید. یک نویسنده در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا به واسطه‌ی ارائه‌ی محتوای آموزنده یا سرگرم کننده در یک سایت میزبان، علاقه و شور ِمخاطب را تحریک کنید تا به استفاده از خدمات تان ترغیب شود. موارد ابتدایی و مهمی که برای تهیه رپورتاژ در سئو باید بدانید در ادامه آورده شده اند.
1.    نویسنده باید متخصص حوزه‌ی بهینه سازی موتور جستجو (seo) و رپورتاژ آگهی خبری باشد.
2.    محتوایی که توسط نویسنده نگارش می شود باید خوشایند، مفید یا حاوی یک مطلب آموزشی یونیک و جدید باشد. محتوای نگارش شده باید بیشترین میزان تطابق را از نظر موضوع با سایت میزبان (سایتی که رپورتاژ شما در آن منتشر می شود) داشته باشد.
3.    مبلغ یا هزینه ای که بابت نشر رپورتاژ آگهی تعیین می شود باید توسط شما به عنوان مدیر کسب  و کار پرداخت شود.
4.    پس از تهیه رپورتاژ آگهی باید آن را در یک سایت مناسب که شهرت خوبی دارد و ترافیک بالای روزانه دارد منتشر کنید.


قبل از انتشار رپورتاژ آگهی، تحقیقات لازم را انجام دهید


تحقیقاتی که به شما در تهیه رپورتاژ در سئو کمک می کنند شامل موارد زیر هستند.
•    پلتفرم های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی
•    سایر کسب و کارها و سازمان هایی که قصد رقابت با آنها را دارید.
•    پرسونا هایی که بهتر است روی آنها تمرکز کنید.

رپورتاژ سئو شده
اجزای تهیه رپورتاژ در سئو


تهیه رپورتاژ در سئو کار چندان آسانی نیست. شما باید برای شروع کار، به سایر بخش های دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان رسیدگی کرده باشید. زیرا تک تک بخش های کسب و کارتان هستند که یکدیگر را تکمیل می کنند. عدم وجود یکی از آنها، بر پیشبرد اهداف تجاری تان تاثیر منفی خواهد داشت. اما این بخش ها چه هستند که هم دیگر را کامل می کنند؟ در لیست زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • متن تبلیغاتی (Ad Copy)
  • صفحه‌ی لندینگ مناسب
  • وب سایت واکنش گرا (Responsive) – مدرن و کاربر پسند
  • محتوای مناسب برای وب سایت شامل ویدیو، متن، اینفوگرافیک
  • استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برای بررسی وضعیت وب سایت


مهم ترین بخش در بین تمامی موارد ذکر شده در بالا، ابزار تجزیه و تحلیل یا آنالیز است. این ابزار به شما کمک می کند تا روال انجام تبلیغات و تاثیرات ِآن را روی رشد وب سایت و کسب و کارتان پیگیری کنید. نتایجی که از طریق ابزار های آنالیز (رایگان یا پولی) به دست می آورید به شما می گوید که چه نوع تبلیغاتی برایتان مفید عمل می کنند و کدام یک از آنها نمی توانند برای استراتژی های تبلیغاتی تان عملکرد بهینه داشته باشند. این ابزارها به شما کمک می کنند تا جلوی هدررفت ِمنابع و بودجه‌ی خود را بگیرید.

رپورتاژ آگهی خوب
در اولویت قرار دادن ِیک موتور جستجو: google یا bing


افراد از موتور های جستجو برای یافتن محتوا استفاده می کنند. کاربرد تهیه رپورتاژ آگهی خوب این است که به شما کمک می کند نظر تعدادی از این افراد را به سمت خود جلب کنید. اکثر مردم امروزه از Google برای جستجو و یافتن محتوای مناسب استفاده می کنند. تعدادی از آنها از سایر موتور های جستجو مانند bing هم استفاده می کنند. افرادی که از این موتور جستجو استفاده می کنند غالبا این ویژگی ها را دارند:

  • دارای علایق ماجراجویانه هستند. (ورزش، بازی، سفر)
  • عاشقان هنر و تئاتر هستند.
  • علاقه مندان به دکوراسیون خانه می باشند.


اگر کسب و کارتان جزء این سه گروه است حتما روی بهینه شدن وب سایت تان از دید موتور جستجوی bing هم سرمایه گذاری کنید. شما باید آمار تعداد کاربران ایرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند را پیدا کنید. سپس ببینید که چند درصد از کاربران به جز گوگل از bing هم برای پیدا کردن مطالب آموزنده و سرگرم کننده استفاده می کنند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *