نکات کلیدی در تهیه رپورتاژ آگهی

نکات کلیدی در تهیه رپورتاژ آگهی

تهیه رپورتاژ آگهی به آن سادگی‌ها که فکرش را می کنید نیست. نکاتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. در این مطلب به بررسی این نکات پرداخته‌ایم.

پیشگفتار

تهیه رپورتاژ آگهی نکات و استراتژی های خاص خود را لازم دارد. نوشتن یک رپورتاژ آگهی یا آگهی نویسی، سبکی از مقاله یا محتواست که برای ترغیب مخاطب به خرید یک محصول، یا آشناتر کردن ِاو با یک برند است. کل هدف ِنویسندگان و منتشر کنندگان رپورتاژ آگهی این است که مشتریان بالقوه را با موضوع ِرپورتاژ درگیر کنند. ارتباط برقرار کردن مخاطب بالقوه با یک متن تبلیغاتی (به شکل غیر مستقیم) ممکن نمی شود، مگر اینکه بتوانیم آن رپورتاژ را به شکل با کیفیت تهیه و منتشر کنیم. اینکه بدانید هدف تان از تهیه رپورتاژ آگهی چیست و قصد دارید چه گروهی از مخاطبان را هدف قرار دهید، به شما کمک می کند تا بتوانید یک رپورتاژ قوی و موثر بنویسید.


مقدمه


•    انتخاب استراتژی مناسب برای تهیه رپورتاژ آگهی
•    تهیه رپورتاژ آگهی باید طبق چه اصولی باشد؟
•    بالا بردن درک و شناخت از رسانه
•    رپورتاژ های منتشر شده توسط رقبا را بررسی کنید
•    برای تهیه رپورتاژ آگهی، CTA را فراموش نکنید!
•    اطمینان حاصل کنید که رپورتاژ آگهی تان درست مطابق با هویت برندتان است

انتخاب استراتژی مناسب برای تهیه رپورتاژ آگهی


برای تهیه رپورتاژ آگهی باید بدانید که استراتژی هایی که قصد استفاده از آنها را دارید، دقیقا چه هستند. اگر  به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اید و از کارکرد کمپین های تبلیغاتی اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد میکنیم حتما در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم تا مطلب « بررسی رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی » که در این خصوص نوشته شده است را نیز مطالعه کنید. اغلب اوقات، کسب و کارها از اهداف اصلی شان جلوتر می روند. یعنی به محض اینکه فعالیت در فضای مجازی را آغاز میکنند، انتظار به دست گرفتن رهبری تعداد زیادی از مخاطبان را دارند. گروهی از آنها هم انتظار دارند فورا بعد از تبلیغ به واسطه ی رپورتاژ آگهی به مرحله‌ی بازگشت سرمایه برسند. همه ی ما می دانیم که این ها انتظارات بی جایی هستند. تبلیغ کردن به کمک رپورتاژ آگهی نیازمند اختصاص زمان ِبیشتر و آزمون و خطا است.

اصول رپورتاژ آگهی نویسی
تهیه رپورتاژ آگهی باید طبق چه اصولی باشد؟


نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن چهار مرحله را پشت سر می گذارد که شامل موارد زیر می باشند:
1.    ارائه‌ی اطلاعات غنی به مخاطب
2.    تعامل پذیر بودنِ محتوای رپورتاژ
3.    قابلیت تبدیل مشتری/ مخاطب بالقوه به مشتری دائمی
4.    کُنش‌پذیری بالا


کمپین های تبلیغاتی که به راه می اندازید (و رپورتاژ آگهی تنها بخشی از آن است)، به شما کمک می کند تا به مخاطبان جدید دسترسیِ بیشتر داشته باشید. اما دسترسی به این مخاطبان ممکن است چندین ماه طول بکشد. پس باید صبور باشید تا بتوانید به اهداف تبلیغاتی خود برسید. شما باید دائما آزمون و خطا انجام دهید تا ببینید مخاطبان مورد نظر شما چه محتوایی را دوست دارند. همچنین باید ببینید که آنها در مقابل چه موضوعاتی در رپورتاژ، بازخورد ِمثبت به شما نشان می دهند.
بعد از برقراری با مخاطب می توانید وارد مرحله تعامل شوید. اما در مرحله انتشار و نوشتن ِ رپورتاژ فقط هدف شما باید متقاعد کردنِ مخاطبان تان برای یادگیری بیشتری و استفاده از محصولات/ خدمات شما باشد. شما باید بتوانید آنها را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و محتوایی را به آنها ارائه دهید که می دانید از آن خوششان خواهد آمد.

 

انتشار رپورتاژ آگهی

بالا بردن درک و شناخت از رسانه


رسانه، یعنی مکانی که انتشار رپورتاژ آگهی در آن انجام می شود. برای همین قبل از اینکه بتوانید رپورتاژ آگهی خود را بنویسید، باید شناخت خوبی از رسانه ای که رپورتاژ در آن منتشر می شود داشته باشید. رپورتاژ شما می تواند متنی، ویدیویی و حتی تصویری باشد. اگر اطلاعاتی در مورد رپورتاژ آگهی تصویری ندارید، پیشنهاد می شود مطلب لینک شده را حتما مطالعه کنید.
در بازار امروز، بیشتر آگهی ها و رپورتاژ ها به صورت آنلاین و در سایت های خبری منتشر می شوند؛ چه ویدیو باشد، چه اینفوگرافی و چه مقاله! بنابراین شما باید در انتشار و نگارش رپورتاژ آگهی مورد نظرتان، بهینه سازیِ آن را مد نظر داشته باشید. رپورتاژ ِشما برای دیجیتالی شدن، صرف نظر از اندازه و قالب، باید مطابق با معیار های موتور های جستجو نوشته شود. برای اینکه بدانید چطور رپورتاژ خود را مطابق با اولویت های موتور های جستجو مانند گوگل بنویسید، مطلب ِ«توضیحی در مورد گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی» را مطالعه کنید.


رپورتاژ های منتشر شده توسط رقبا را بررسی کنید


زمانی که به درستی میدانید قصد تهیه رپورتاژ آگهی را دارید و دوست دارید آن را در چه قالبی منتشر کنید، باید بدانید که رقبایی هم هستند که ممکن است بهتر از شما عمل کرده باشند. به این معنی که اگر اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی خوب کرده باشید، همیشه رقبایی وجود دارند که اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی عالی کرده باشند. همچنین، شما باید به نمونه رپورتاژ های منتشر شده توسط رقبا نگاهی بیندازید. سپس ببینید که کدامیک از استراتژی ها برای آنها خوب عمل کرده است و با آن رپورتاژها توانسته اند چه تعداد مخاطب جدید به دست آورند. 
بازبینی و بررسی تبلیغات و رپورتاژ های منتشر شده توسط رقبا، به شما کمک می کند تا روند رشد تعداد مخاطبان تان را به خاطر رپورتاژ های آگهی بهتر درک کنید. همچنین می توانید در مورد تصمیم های اولیه ای که پیش از نوشتن رپورتاژ و انتشار ِآن می گیرید، بازنگری داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری پیش بروید، موثرتر باشید و از آزمون و خطاهای پیش پا افتاده دوری کنید.

نگارش رپورتاژ آگهی


برای تهیه رپورتاژ آگهی، CTA را فراموش نکنید! 


CTA یا Call to Action در تهیه رپورتاژ آگهی به مرحله ای اشاره می شود که شما از کاربر/ مخاطب/ مشتری می خواهید که اقدامی را انجام دهد. این درخواست می تواند مراجعه به وب سایت شما، بررسی یک محصول، به اشتراک گذاری مطلب و ... باشد. Call to Action ها فراوانند. شما می توانید به شکل های مختلف از آنها به نفع خود استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که در انتهای هر متنِ رپورتاژ نیاز به وجود ِCTA است. 
در اصل با نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن بدون CTA عملا هیچ کاری از پیش نخواهید برد. موقع نوشتن رپورتاژ حتما باید بدانید که می خواهید چه درخواستی را از کاربر داشته باشید؟ شما باید CTA را به طور مستقیم از کاربر بخواهید. یعنی زمانی که از او می خواهید به وب سایت شما سر بزند یا روی لینک مربوط به آن کلیک کند، باید به صورت واضح و بدون ابهام این درخواست را مطرح کنید. اگر به تازگی انتشار رپورتاژ آگهی را شروع کرده اید، بهتر است در انتهای مطلب و درخواست CTA از مخاطبان بخواهید که به مطالب وبلاگ سایت تان جهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنند. همچنین می توانید از آنها درخواست کنید نظرشان را در مورد رپورتاژ منتشر شده توسط شما با ارسال ایمیل یا پیام – در پلتفرم های ارتباطی – بگویند.

کمپین تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی


اطمینان حاصل کنید که رپورتاژ آگهی تان درست مطابق با هویت برندتان است


اگر یک کمپین تبلیغاتی منسجم نداشته باشید، نمی توانید در تولید رپورتاژ آگهی موفق عمل کنید. وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و شیوه‌ی تعامل مردم با کسب و کارها در این فضا به ما می گوید که شما باید میان آنچه که هستید و آنچه که ادعا می کنید، تفاوتی نگذارید. در غیر این صورت سریعاً اعتماد مخاطب را از دست خواهید داد. مردم انتظار دیدنِ رپورتاژی شفاف، با کیفیت بالا و آموزنده از شما دارند. اگر صرفا به رونویسی از رُقبا بپردازید یا مطلبی منتشر کنید که صرفا برای دریافت بک لینک از سایت های پُربازدید برای سایت شما مناسب باشد، نمی توانید تعامل خوبی با مخاطب برقرار کنید.
بهتر است از نمونه کارهای موفق در زمینه نگارش رپورتاژ آگهی الهام بگیرید و سپس دست به اقدام بزنید. سعی کنید تصویر درستی از برند خود بیابید و طبق آن رپورتاژ نویسی کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *