تعریفی از رپورتاژ آگهی خبری
رپورتاژ آگهی خبری چیست؟ اگر از ماهیت و اصول نگارش یک رپورتاژ آگهی خبری حرفهای آگاه نیستید، پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را بخوانید.
پیشگفتار
رپورتاژ آگهی خبری چیست؟ رپورتاژ ها معمولا در روزنامه ها، مجله ها و وب سایت های پربازدید اینترنتی نشر داده می شوند. شما می توانید به عنوان انتشار دهندهی رپورتاژ، به تبلیغ کسب و کار خود، معرفی ِآن به مشتریان جدید، معرفی یک محصول جدید یا راه اندازی خدمات جدید تان بپردازید. رپورتاژ علاوه بر اینکه اطلاعاتی را به مخاطب منتقل می کند، به او کمک می کند تا با برند یا کسب و کار شما آشنا شود. در نتیجه می توانید به شکلی کاملا موثر و دقیق خود را به مخاطبان مورد نظرتان معرفی کنید. در این مطلب قصد داریم تا به شما کمک کنیم آشنایی جامع تر و کامل تری از رپورتاژ خبری به دست آورید. پس با ادامهی این مطلب همراه باشید.
مقدمه
• رپورتاژ آگهی خبری چیست و چگونه منتشر می شود؟
• نمونه رپورتاژ آگهی خبری
• چرا به سراغ نگارش و انتشار رپورتاژ خبری برویم؟
• بازاریابی و سئو با رپورتاژ آگهی خبری
• هدف تان را از نگارش رپورتاژ خبری تعیین کنید
• برای رپورتاژ خبری تان ترتیب تعیین کنید
رپورتاژ آگهی خبری چیست و چگونه منتشر می شود؟
یک رپورتاژ آگهی خبری در یک وب سایت، شبیه یک مقاله نشر داده می شود. خواننده در مرحله اول موقع خواندن چنین مطلبی، به هیچ عنوان شک نمی کند که مقاله تا حدی تبلیغاتی است. به خاطر اینکه محتوای تبلیغاتی غیر مستقیم برای رپورتاژ در انتهای متن قرار داده می شود. این بخش، نه آنقدر تبلیغاتی است که به عینه و به طور واضح مخاطب را به انجام کاری دعوت کند و نه آنقدر مُنفعلانه به پایان می رسد که مخاطب ترجیح دهد پس از پایان مقاله، صفحه را ببندد. تبلیغاتی که در انتهای رپورتاژ آگهی خبری آورده می شود باید مزایا و معایب محصول، خدمات یا برند مورد نظر را به طور دو جانبه به مخاطب ارائه دهد. در واقع شما با کمک انتشار چنین محتوایی، قضاوت را برعهده ی مخاطب خواهید گذاشت. در نتیجه، مخاطب هیچ فشاری از سمت شما برای خرید یک محصول یا بررسی خدمات تان، احساس نخواهد کرد.
شما می توانید با انتخاب یک رسانهی درست و صحیح نسبت به انتشار محتوای رپورتاژ آگهی خبری خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی که این رسانه را به درستی انتخاب نکنید، تبلیغات شما نتیجه نخواهد داد. در نتیجه، تمام هزینه ها و وقتی که برای تولید و انتشار رپورتاژ خبری صرف کرده اید از بین خواهد رفت. برای اینکه رسانه ی مناسبی را جهت انتشار رپورتاژ آگهی پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم تا مطلب لینک شده را مطالعه کنید.
نمونه رپورتاژ آگهی خبری
برای اینکه یک رپورتاژ آگهی خبری را در یک وب سایت تشخیص دهید می توانید به تگ های موجود در آن سایت دقت کنید. در برخی از سایت های میزبان خبری، کلمه تبلیغات در ابتدا یا انتها درج می شود که نشان دهندهی وجود رپورتاژ آگهی به جای مقاله در سایت مورد نظر است. ممکن است این تگ ها یا کلمات برای مخاطب ایجاد ابهام کنند. اما معمولا یک متن ِباکیفیت است که کمک می کند تا رپورتاژ خبری شما به نفع برند/ کسب و کارتان عمل کند. برای همین آگهی نویسی یا نگارش رپورتاژ آگهی را باید به یک فرد زبده در این زمینه بسپارید.
چرا به سراغ نگارش و انتشار رپورتاژ خبری برویم؟
تولید رپورتاژ آگهی هزینه ی بسیار زیاد و گزاف ندارد. شما می توانید به سادگی با پرداخت هزینه به یک نویسنده، یک متن رپورتاژ خبری مناسب تهیه کنید.
رپورتاژ نویسی اگر توسط یک شخص حرفه ای انجام شود، می تواند بهترین نتیجه های ممکن را تولید کند. شما بعد از تولید رپورتاژ آگهی ژورنالیستی می توانید برای انتشار آن در یک وب سایت مناسب اقدام کنید. اصولا بسیاری از مخاطبان ِیک وب سایت پربازدید به خواندن مطالب جدید و قدیمیِ موجود در آن علاقه دارند. به خصوص اگر مطلب مورد نظر لید جذابی داشته باشد، عنوان مناسبی داشته باشد. سپس مخاطب را به شکلی صحیح به سمت هدفی خاص هدایت کند. مخاطبان از تبلیغات غیر مستقیم لذت می برند. آنها علاقه دارند یک مقاله مثلا 900 کلمه ای بخوانند و اطلاعات بیشتر کسب کنند. برای همین، شما می توانید این لذت را به واسطهی تولید و نگارش رپورتاژ خبری به آنها ارائه کنید.
شما می توانید به کمک رپورتاژ آگهی خبری، بازاریابی خود را بهبود دهید. زیرا دیگر به انتشار رپورتاژ خبری تان در روزنامه ها یا مجلات محدود نیستید. شما می توانید در وب سایت های پربازدید دیده شوید. محتوایی که توسط شما در این سایت ها قرار می گیرد باید مراحل کنترل کیفی را پشت سر بگذارد. پس تبلیغی که به این واسطه در اختیار مخاطب قرار می دهید، تحت نظارت و کنترل شما به دست وی خواهد رسید. در نتیجه آنطور که دوست دارید و آنطور که شایسته است دیده خواهید شد.
بازاریابی و سئو با رپورتاژ آگهی خبری
رپورتاژ آگهی خبری به شما کمک می کند تا بک لینک های دائمی از وب سایت های پر بازدید دریافت کنید. این بک لینک ها به صورت دائمی در وب سایت شما قرار می گیرند. در نتیجه اجازه می دهند تا تبلیغ وب سایت، محصول، کسب و کار آنلاین، برند یا سازمان شما تا ابد جلوی چشم مخاطبان باشد. شما باید در نوشتن این نوع از رپورتاژ های آگهی خلاق باشید تا بتوانید مخاطب را جذب کنید.
پیشنهاد میکنیم جهت درک بهتر این موضوع دو مطلب ِ«رپورتاژ آگهی در سئو سایت» و «تهیه رپورتاژ در سئو» را حتما مطالعه نمایید.
توجه داشته باشید که به صورت روزانه هزاران رپورتاژ در وب سایت های پر بازدید منتشر می شوند. اگر شما می خواهید با آنها متفاوت باشید، باید از انتشار مطالب خسته کننده، تکراری و کلی پرهیز کنید. باید اطلاعات جدیدی به مخاطب دهید که تقریبا در هیچ وب سایت فارسی ِدیگری نتواند مشابه آن را بیابد. اگر رپورتاژ شما خوب باشد و قصد جذب مشتریان بین المللی را داشته باشید می توانید برای ترجمهی آن اقدام نمایید و آن را در وب سایت های خبری بین المللی هم منتشر کنید.
هدف تان را از نگارش رپورتاژ خبری تعیین کنید
اینکه با چه هدفی برای نگارش رپورتاژ آگهی خبری تلاش می کنید مهم است. درست است که بازاریابی، سئو سایت و ایجاد آگاهی از برند از اهداف اولیه برای شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارها به شمار می آیند. اما این موارد اهداف کلی هستند. این اهدافِ جزئی هستند که باید در کسب و کار شما تعیین شوند. در قدم اول شما باید اهداف خود را مشخص کنید و به واسطهی آنها در ذهن مخاطب سوال ایجاد کنید. سوالات سخت و آسان را با هم ترکیب کنید. سپس برای تک تک آنها جوابی مناسبی تهیه کنید و به مخاطب ارائه دهید.
برای اهداف و خواسته هایی که برای مخاطب طراحی می کنید باید حتما قصه پردازی کنید. هیچ رپورتاژ آگهی خبری بدون داستانی از پیش طراحی شده، نمی تواند مخاطب را وادار به تعامل کند. در غیر این صورت، نوشته ی شما با یک مقاله ی خشک و بی روح تفاوتی نخواهد کرد. اهداف تان را تعیین کنید و در کل مدت نگارش، تهیه و تنظیم رپورتاژ تان این اهداف را فراموش نکنید. در غیر این صورت متن خبری تان جذاب نخواهد بود.
برای رپورتاژ خبری تان ترتیب تعیین کنید
در یک رپورتاژ خبری که سبک روایی داستانی دارد، داشتن ترتیب به نظم ِبیشترِ آن کمک شایانی می کند. ترتیب باعث می شود که شما به درستی بدانید قصد دارید چه اتفاقات، سوالات، ابهامات و حقایقی را به مخاطب ارائه دهید. در ضمن هر یک از این موارد باید طبق یک ساختار از پیش تعیین شده یکدیگر را کامل کنند. رخداد های کلیدی را در ابتدا، میانه و انتهای متن رپورتاژ پخش کنید تا جذابیت متن تان حفظ شود. سعی کنید اتفاقات کلیدی را حتما در متن تان قرار دهید و تا جای ممکن رخداد های غیرضروری را حذف کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید