مشخصات یک بنر تبلیغاتی حرفه ای

مشخصات یک بنر تبلیغاتی حرفه ای

بنر تبلیغاتی حرفه ای، بنری است که در اوج سادگی بتواند به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند. در این مقاله نکاتی در مورد طراحی یک بنر حرفه ای معرفی شده است.

پیشگفتار


تبلیغات بنری، یکی از بهترین پربازده ترین روش های تبلیغ در دیجیتال مارکتینگ هستند. این نوع بنر ها به سرعت منتشر می شوند و می توانند در مدت زمان کوتاهی مخاطبان زیادی را جذب کنند. به همان اندازه که یک بنر تبلیغاتی حرفه ای می تواند تاثیر مثبتی در برندینگ داشته باشد، بنر های نامناسب و بی کیفیت اثر منفی در تبلیغات دارند. به همین دلیل تمام کارشناسان بازاریابی بر این اصل تاکید می کنند که بنر های تبلیغاتی باید بر اساس استاندارد های مناسب محتوای هر تبلیغ طراحی شوند. طراح بنر حرفه ای برای ساخت بنر تبلیغاتی از ابزار های مناسب و استاندارد استفاده می کنند. ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی بسیار متنوع هستند. برخی ابزار ها مناسب طراحی بنر با گوشی هستند. معمولا به افراد مبتدی و افرادی که نمی توانند با نرم افزار های تخصصی گرافیک کار کنند توصیه می شود از سایت طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنند.   
برای ساخت یک  بنر تبلیغاتی حرفه ای، طراح باید با تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی به خوبی آشنا باشد. بهتر است پیش از تعیین نوع بنر، کاربرد بنر تبلیغاتی و بستر انتشار آن بررسی شود. به این ترتیب بنر طراحی شده موثر تر و پربازده تر خواهد بود. ساخت بنر با فتوشاپ یکی از روش های مرسوم طراحی بنر می باشد. در نظر داشته باشید که برای طراحی یک بنر حرفه ای، نیازی نیست از ابزار و نرم افزار های تخصصی و پیشرفته استفاده کنید. در برخی موارد با رعایت چند نکته ساده می توانید یک بنر حرفه ای و جذاب طراحی کنید. ما در این مقاله به بررسی مشخصات بنر تبلیغاتی حرفه ای پرداخته ایم.   

مقدمه    


•    بنر تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟   
•    اندازه مناسب و استاندارد بنر تبلیغاتی حرفه ای
•    استفاده از فونت مناسب و جذاب در بنر تبلیغاتی حرفه ای
•    محتوای مناسب مخاطب 
•    جایگذاری درست عناصر، مشخصه اصلی یک بنر تبلیغاتی حرفه ای 
•    پایداری و استمرار برند در  بنر تبلیغاتی حرفه ای 
•    استفاده از عکس های قدرتمند و جذاب در بنر تبلیغاتی حرفه ای
•    سازگار بودن بنر تبلیغاتی حرفه ای با محیط 

بنر تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟ 


 محدودیت های مالی در کنار عدم بهره وری مطلوب از تبلیغات فضای باز، باعث شده است که مدیران کسب و کار های مختلف از روش های جایگزین برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. بنر تبلیغاتی حرفه ای به کمک جلوه های بصری جذاب ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند. در این بین کیفیت ساخت و محتوای بنر ها بسیار مهم است. هر چه بنر تبلیغاتی اصولی تر و جذاب تر ساخته شود، موثر تر کاربردی تر خواهد بود. 
ویژگی های یک بنر تبلیغاتی حرفه ای عبارتند از : 
1.    اندازه مناسب و استاندارد
2.    استفاده از فونت مناسب و جذاب 
3.    محتوای مناسب مخاطب
4.    جایگذاری درست عناصر
5.    پایداری و استمرار برند
6.    استفاده از عکس های قدرتمند و جذاب
7.    هماهنگی و سازگار بودن با محیط 

  • اندازه مناسب و استاندارد یک بنر تبلیغاتی حرفه ای   


اندازه مناسب یکی از معیار های اصلی در طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای است. صرف نظر از نوع و کاربرد بنر، استاندارد های مشخصی برای طراحی بنر های تبلیغاتی تعیین شده است. معمولا اندازه بنر های تبلیغاتی متناسب با هدف تبلیغ انتخاب می شود. جالب است بدانید ابعاد بنر تبلیغاتی در افزایش نرخ کلیک بنر بسیار تاثیر گذار است.   

ابعاد بنر تبلیغاتی

  • استفاده از فونت مناسب و جذاب در بنر تبلیغاتی حرفه ای 


 هر چه ابعاد بنری که طراحی می کنید کمتر باشد، اهمیت فونت افزایش می یابد. بنر تبلیغاتی حرفه ای باید بتواند در کنار بنر های شرکت های رقیب، نظر مخاطبان را به خود جلب کند. بهتر است فونت قدرتمند و جذابی انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. انتخاب فونت های متنوع موجب بی نظمی و آشفتگی در بنر می شود. برای همین توصیه می شود که نهایتا از نوع فونت استفاده کنید. سر تیتر ها را با فونت بولد و در رنگی متفاوت از رنگ اصلی بنر انتخاب کنید.   

فونت بنر تبلیغاتی

  • محتوای مناسب مخاطب 


یکی از مشخصات اصلی بنر تبلیغاتی حرفه ای، پرسونای درست و مناسب از مخاطبان است. شناخت دقیق و دست مخاطبان هدف و هدف گذاری صحیح برای جلب توجه و تاثیر گذاری بر مخاطبان، منجر به طراحی یک بنر حرفه ای و موفق می شود. به عنوان مثال، بنر های تبلیغاتی برای مهد کودک ها در مقایسه با بنر های صنایع غذایی، باید از نظر المان های بصری مانند رنگ ها و تصاویر، متفاوت از بنر های تبلیغاتی مربوط به صنایع غذایی باشد.    

سایر مشخصه های یک بنر حرفه ای و موثر

در طراحی بنر باید به نکات روانشناسی برای جذب مخاطب نیز توجه کرد. می توان گفت این یک اصل مهم در طراحی بنر تبلیغاتی موثر است. در ادامه چند مورد دیگر از نکات  طراحی بنر تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

  • جایگذاری درست عناصر، مشخصه اصلی یک بنر تبلیغاتی حرفه ای  


طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای باید به صورتی باشد که تمامی عناصر و المان های مد نظر طراح در جای درست خود قرار بگیرند. ترتیب و چیدمان عناصر از مشخصه های اصلی یک بنر حرفه ای می باشد. هر چقدر که طراح اجزای بنر را به طور اصولی و دقیق انتخاب کند، اگر آن ها را در جای درست و مناسب جایگذاری نکند، بنر تاثیر چندانی نخواهد داشت. بنابراین برای رساندن پیام اصلی تبلیغ به مخاطبان و برقراری تعامل صحیح با آن هاف باید اجزا و عناصر بنر در جای مناسب قرار داده شوند.   

  • پایداری و استمرار برند در بنر تبلیغاتی حرفه ای


بنر تبلیغاتی حرفه ای، جزئی از کمپین های بازاریابی به حساب می آیند. لوگو هر برندی معرف و نمایانگر آن کسب و کار است. در تمامی بخش های بازاریابی از جمله بنر های تبلیغاتی باید از لوگو برند استفاده شود. در واقع بنر های تبلیغاتی باید در استمرار و تداوم با برند اصلی کسب و کار طراحی شوند. معمولا بنر های تبلیغاتی به عنوان نخستین مرحله از بازاریابی شناخته می شوند. بهتر است در هنگام طراحی بنر، لوگو شرکت در رنگ، فونت و تصویر مشابه با سایر بخش های بازاریابی، قرار داده شود.   

  • استفاده از عکس های قدرتمند و جذاب در بنر تبلیغاتی حرفه ای 


 فضای بنر های تبلیغاتی کوچک است و به همین دلیل طراح باید از تصاویر مناسب در ابعاد کوچک استفاده کند. در یک بنر تبلیغاتی حرفه ای، تصاویر هدفمند و دقیق انتخاب می شوند. به بیان دیگر طراح عکس هایی را که بیانگر هدف اصلی تبلیغ هستند را در ابعاد مناسب، در بنر قرار می دهد. همانند متن استفاده شده در بنر، تصاویر نیز باید ساده و گویا باشند. چنانچه تصویر شلوغ و بی نظم باشد طراح می تواند بخشی از آن را برش دهد و صرفا بخشی که متناسب با موضوع تبلیغ است را انتخاب کند. استفاده از تصاویر قوی در کنار متن و شعار تبلیغاتی قدرتمند و حرفه ای، شانس موفقیت و تاثیرگذاری یک بنر را تا حد زیادی افزایش می دهد.    

بستر انتشار بنر تبلیغاتی

  • سازگار بودن بنر تبلیغاتی حرفه ای با محیط


پیش از این گفته شد که بنر تبلیغاتی حرفه ای باید ساده و گویا باشد. یکی دیگر از مشخصات اصلی یک بنر تبلیغاتی تاثیرگذار و حرفه ای، هماهنگی و سازگار بودن بنر با محیط است. معمولا مخاطبان به بنر های تبلیغاتی که با وب سایت پذیرنده خود سازگارتر باشد، بیشتر اعتماد می کنند و همین امر تا حد زیادی منجر به افزایش نرخ کلیک و افزایش تعداد مشتریان می شود. برای ایجاد هماهنگی و سازگاری بیشتر بنر با محیط بهتر است پیش از طراحی بنر، به سراغ وب سایت منتشر کننده آن بروید و بنر هایی که در آن منتشر شده است را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید بنر خود را بر اساس الگویی که از وب سایت پذیرنده دیده اید طراحی کنید. بنر های سازگار با محیط، جذاب تر و موثر تر از دیگر نمونه ها عمل می کنند.    

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *