چگونه یک بنر تبلیغاتی موثر بسازیم ؟

چگونه یک بنر تبلیغاتی موثر بسازیم ؟

بنر تبلیغاتی موثر در راستای معرفی برند ها و محصولات آن ها، نقش مثبت دارد و می تواند نرخ کلیک تبلیغ را افزایش دهد.

پیشگفتار

بنر های تبلیغاتی نسل جدید بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند. امروزه با پیشرفت و گسترش فناوری های مختلف، روش های تبلیغ در رسانه ها تغییر کرده است. در دنیای تجارت سرعت عمل شرط موفقیت است و مدیرانی که بتوانند در مدت زمان کمتری مشتریان بیشتری را جذب کنند، می توانند رقیبان خود را شکست دهند. یک بنر تبلیغاتی موثر می تواند در راستای برندسازی و موفقیت کسب و کار ها، نقش مثبت داشته باشد. بنابراین آشنایی با روش های جدید تبلیغ در موفقیت کسب و کار های مختلف بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل اغلب مدیران دوراندیش و هوشمند، برای معرفی کسب و کار و محصولات خود از بنر های تبلیغاتی استفاده می کنند. بنر تبلیغاتی شرایطی را فراهم می کند تا برند ها در فضای مجازی بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرند. 

بنر تبلیغاتی موثر را می توان نوعی آگهی آنلاین دانست که بیشتر بر پایه تصاویر و گرافیک طراحی می شود. در واقع طراحان بنر های تبلیغاتی سعی می کنند تا با طرح ها و تصاویر جذاب نظر مخاطبان را به سمت بنر طراحی شده جلب کنند. به این ترتیب هرچه بنر کاربران بیشتری را جذب کند، تعداد بازدید کنندگان وب سایت مربوط به آن افزایش می یابد. به دلیل بصری بودن بنر های دیجیتال، این نوع تبلیغات به عنوان تبلیغات Display نیز شناخته می شوند. با این همه کاربرد بنر تبلیغاتی تنها محدود به معرفی برند ها نیست و این بنر ها کاربرد گوناگونی دارند.

آشنایی با تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی به شما کمک می کند تا بنری مناسب و جذاب طراحی کنید. شما می توانید از انواع تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی موثر استفاده کنید. در این مطلب به بررسی نکات مهم در طراحی بنر موثر پرداخته شده است.   

مقدمه

بنر تبلیغاتی موثر چیست ؟

پیش از این تا حدودی با بنر های تبلیغاتی و ماهیت کلی آن ها آشنا شدیم. بنر های تبلیغاتی می توانند در معرفی محصولات و جذب مشتریان نقش زیادی داشته باشند. اما بنر ها همیشه تاثیرگذار نیستند و در موردی ممکن است نتیجه منفی هم داشته باشند.

در واقع مهمترین و اصلی ترین مشخصه یک بنر تبلیغاتی موفق را می توان تاثیرگذاری مطلوب آن بر مخاطبان معرفی کرد. یک بنر تبلیغاتی موثر، بنری است که در اوج سادگی با به کارگیری ترفند های بازاریابی بتواند نظر کاربران را به خود جلب کند و نرخ کلیک وب سایت مربوط به آن را افزایش دهد.         

بنر های تبلیغاتی بهترین گزینه برای معرفی کسب و کار های نوپا هستند. براساس آمار های ثبت شده، یک بنر تبلیغاتی موثر می تواند در مدت زمان اندکی مخاطبان زیادی را از برند ها آگاه کند. یکی از مزایای بنر تبلیغاتی پر بازده بودن آن می باشد که این امر برای مدیران تازه کار بسیار حائز اهمیت می باشد.

اصول طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر

در ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی بسیار متنوع هستند و هر کدام برای طراحی بنر های خاصی استفاده می شوند. اولین قدم برای طراحی و ساخت یک بنر تبلیغاتی موثر، انتخاب ایده طراحی بنر تبلیغاتی و پیدا کردن ابزار مناسب برای طراحی آن است. پس از تعیین موارد ذکر شده، طراح باید کار خود را براساس استاندارد ها و اصول مربوط به طراحی بنر های تبلیغاتی انجام دهید.

اگر چه بنر های تبلیغاتی بر اساس سلیقه و نظر طراح، ساخته می شوند اما رعایت یک سری نکات در هنگام طراحی منجر به ساخت بنر تبلیغاتی موثر و پربازده می شود. به طور کلی قواعد و اصولی برای طراحی بنر ها وجود دارد که رعایت نکردن آن ها باعث می شود تا بنر طراحی شده بازده مطلوب را نداشته باشد و عملا تنها بخشی از وب سایت منتشر کننده خود را اشغال کند.

نمونه یک بنر تبلیغاتی موثر

در تصویر ارائه شده نمونه یک بنر تبلیغاتی موثر نمایش داده شده است. این بنر در اوج سادگی و تنها با استفاده از چند جمله و تصویر مناسب می توان به خوبی محصول را به کاربران معرفی کند. رنگ های به کار گرفته شده در تصویر محدود است و بنر شلوغ و بی نظم به نظر نمی رسد.

در ادامه به نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی موثر اشاره شده است.

سه اصل مهم در طراحی بنر تبلیغاتی موثر

  1. Call To Action ( فراخوانی به اقدام )

یکی از اصول مهم در طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر، توجه به CAT یا همان فراخوانی به اقدام است. اصطلاح CAT، در حقیقت به عنصر یا عناصری گفته می شود که مشتریان احتمالی شما را به سمت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند، خدمات ارائه شده و یا محصولات شرکت شما ترغیب می کند. CAT افراد را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتوای و کلیک کردن روی تبلیغ فرا می خواند. فراخوانی به اقدام را معمولا با مواردی مانند خرید، کسب اطلاعات بیشتر، بیشتر بدانید، دانلود و... نمایش می دهند. معمولا رنگ انتخاب شده برای عنصر فراخوانی به اقدام، نظر مخاطب را به خود جلب می کند و او را در مسیر درست قرار می دهد. در تصویر زیر دکمه قرمز دریافت تخفیف، CAT این بنر می باشد.

دکمه فراخوان به اقدام

  1. اشاره به برند و لوگو شرکت

یکی دیگر از موارد مهم در ساخت بنر تبلیغاتی موثر، اشاره به لوگو برند شرکت ها است. لوگو هر شرکتی در حقیقت معرف و نمایانگر حوزه فعالیت آن شرکت می باشد. بنابراین لوگو شرکت شما باید در بنر قرار داده شود تا مشتریان از متوجه شوند که با تبلیغ چه کسب و کاری مواجه هستند. لوگو را می توان در هر بخشی از بنر قرار داد و همچنین نیازی نیست که تمام فضای بنر را اشغال کند تا توجه افراد را به خود جلب کند. تنها کافی است به طور واضح در قسمتی از بنر به دور از دیگر عناصر گنجانده شود.

  1. استفاده از کلمات کلیدی

امروزه کمتر کسی از اهمیت سئو و کلمات کلیدی در دیجیتال مارکتینگ بی خبر است. در یک بنر تبلیغاتی موثر، طراح سعی می کند تا با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای بنر طراحی شده را برای موتور های جستجو بهینه کند. به این ترتیب میان بازدید کنندگان بنر و خدمات و محصولات ارتباط موثر برقرار می شود.

اندازه استاندارد در طراحی بنر ها

ابعاد بنر تبلیغاتی بر اساس محتوا و جایی که می خواهید آن را قرار دهید متفاوت است. یا این وجود برای بنر تبلیغاتی موثر ابعاد خاص و مشخصی در نظر گرفته شده است که عبارتند از :

  • Leaderboard   ۷۲۸×۹۰
  • Half-Page  ۳۰۰×۶۰۰
  • Large Rectangle  ۳۳۶×۲۸۰
  • Medium Rectangle   ۳۰۰×۲۵۰
  • Large Mobile Banner  ۳۲۰×۱۰۰

 اگر چه ابعاد گوناگونی برای بنر ها در نظر گرفته می شود اما ابعاد معرفی شده بهترین نتیجه را می دهند.

اهمیت استفاده از تصاویر در بنر تبلیغاتی موثر

یکی از موارد ضروری در طراحی یک بنر تبلیغاتی خلاقانه، با کار بردن تصاویر با کیفیت در بنر است. در یک بنر تبلیغاتی موثر استفاده از تصاویر بنر را حرفه ای نشان می دهد. برخی از طراحان از انیمیشن در ساخت بنر استفاده می کنند. در مواردی استفاده از تصاویر متحرک می تواند جذاب باشد اما اغلب توصیه می شود که از تصاویر ثابت و خلاقانه استفاده شود. تصاویر به کار برده شده در بنر ها باید جالب باشند و پیام اصلی تبلیغ را به درستی به مخاطبان منتقل کنند. توجه به قوانین و روانشناسی رنگ ها در تبلیغات بنری، در هنگام انتخاب تصویر بنر ضروری است.  

رعایت روانشناسی رنگ ها در طراحی بنر

در تصویر زیر یک نمونه از متن خوب  در بنر های تبلیغاتی قابل مشاهده است. در مواردی استفاده از انیمیشن در ساخت بنر می تواند در جلب نظر مخاطبان موثر باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *