نکاتی در مورد ابعاد بنر تبلیغاتی

نکاتی در مورد ابعاد بنر تبلیغاتی

تعیین ابعاد بنر تبلیغاتی، از نکات مهم در طراحی هر بنری است. استفاده از اندازه های استاندارد شانس موفقیت بنر شما را افزایش می دهد.


پیشگفتار


امروزه با پیشرفت و توسعه صنعت تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ، افراد برای معرفی کسب و کار خود از روش های مختلفی استفاده می کنند. بنر های تبلیغاتی یکی از بهترین، پربازده ترین روش های تبلیغ در فضای مجازی به حساب می آیند. بنر تبلیغاتی در واقع یک آگهی آنلاین است که بیشتر بر پایه تصاویر و گرافیک طراحی می شود. انواع بنر تبلیغاتی ساخته شده در قسمت های مختلف وب سایت های اینترنتی قرار داده می شوند و به این ترتیب در معرض دید کاربران قرار می گیرند. برای طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر لازم است تا نکاتی مانند ابعاد بنر تبلیغاتی، ابزار طراحی آن ها و... را یاد بگیرید. در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد ابعاد بنر های تبلیغاتی پرداخته ایم.  
شناخت ابعاد بنر تبلیغاتی به شما کمک می کند تا یک بنر جذاب و کاربردی طراحی کنید. باید در نظر داشته باشید که کاربرد بنر تبلیغاتی تنها به معرفی کسب و کار ها محدود نمی شود. یک بنر تبلیغاتی حرفه ای می تواند در راستای برندسازی و گسترش حوزه فعالیت کسب و کار ها نیز، نقش بسزایی داشته باشد. بنابراین یادگیری اصول و استاندارد طراحی بنر ها بسیار ضروری است. یادگیری تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی در طراحی یک بنر جذاب و کاربردی، به شما کمک می کند. شناخت ابزار طراحی بنر، تعیین ابعاد مناسب، از نکات اساسی و مهم در ساخت هر بنر تبلیغاتی به شمار می رود. معمولا پس از انتخاب ایده طراحی بنر تبلیغاتی، دومین قدم انتخاب سایز مناسب برای بنر می باشد. از آنجایی که طراح باید عناصر و المان های بکار گرفته شده در بنر را در ابعادی متناسب با یکدیگر انتخاب کند، بهتر است در ابتدای کار اندازه کلی بنر تبلیغاتی را تعیین کند و بر اساس آن دیگر عناصر را طراحی کند.    


مقدمه


•    ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد کدامند؟
•    آیا استفاده کردن از ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد در ساخت بنر های ضروری است؟ 
•    در تعیین ابعاد بنر تبلیغاتی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
•    معرفی چند مورد از ابعاد استاندارد در طراحی بنر های تبلیغاتی 
•    بررسی کامل ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد  
•    سخن آخر 


ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد کدامند؟ 


ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی بسیار  متنوع هستند. شما می توانید بسته به نوع بنر مدنظرتان از ابزار ها و برنامه های مختلفی استفاده کنید. صرف نظر از نوع ابزار طراحی، ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد در واقع اندازه هایی هستند که بیشترین کاربرد را در ساخت بنر های تبلیغاتی دارند. به طور کلی این ابعاد توسط طراحات وب سایت ها و برنامه نویسان تعیین شده اند و به تدریج با گسترش و فراگیر شدن بنر های تبلیغاتی، به صورت  استاندارد در آمده اند. نقش اصلی بنر های تبلیغاتی، جلب توجه مخاطبان و افزایش نرخ کلیک لینک تبلیغ شده می باشد. ساخت بنر در ابعاد و اندازه مناسب، در تاثیر گذاری آن نقش دارد. اگر چه طراح بنر حرفه ای  می تواند بنر ها را در اندازه های مختلفی طراحی کند؛ اما شانس موفقیت بنر هایی که در ابعاد استاندارد ساخته شده اند بسیار بیشتر از دیگر انواع بنر ها می باشد. 

بررسی ابعاد بنر های تبلیغاتی

آیا استفاده کردن از ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد در ساخت بنر های ضروری است؟ 


همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، استاندارد های تعیین شده برای ابعاد بنر تبلیغاتی، بیشترین استفاده را در وب سایت های اینترنتی دارد. به بیان دیگر اغلب وب سایت هایی که جایگاهی برای بنر های تبلیغاتی دارند، از این ابعاد استفاده کرده است. معمولا در هنگام ثبت درخواست تبلیغ در چنین وب سایت هایی، لیستی از ابعاد و اندازه گوناگون ارائه داده می شود. توجه کنید که لیست پیشنهادی شامل ابعاد استاندارد خواهد بود. بنابراین اگر می خواهید بنری طراحی کنید، بهتر است یک یا چند مورد از ابعاد پیشنهادی در لیست وب سایت تبلیغ کننده مد نظرتان را انتخاب کنید.  

 طراحی بنر تبلیغاتی


در تعیین ابعاد بنر تبلیغاتی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟


از مزایای بنر تبلیغاتی، می توان به بازدهی بالای آن ها اشاره کرد. بازدهی بالا یک بنر تبلیغاتی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مواردی مانند استفاده از ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد، انتخاب جایگاه مناسب در وب سایت تبلیغ کننده، مشخص کردن هدف و محتوا بنر، نوع طراحی و تعیین ابزار مناسب آن، رعایت اصول و قواعد طراحی بنر، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت بنر در کنار موارد مشابه همگی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در افزایش بازدهی بنر های تبلیغاتی به شمار می روند. 
معمولا هر چه ابعاد بنر تبلیغاتی بزرگتر باشد، بنر کاربردی تر و پر بازده تر خواهد بود. زیرا بنر های بزرگ توجه بیشتری را به سمت خود جلب می کنند. البته باید در نظر داشته باشید که نمی توان به طور جدی در مورد تمامی بنر ها این مسئله را به عنوان یک اصل در نظر گرفت. 
در حقیقت بهتر است ابعاد بنر تبلیغاتی را براساس نوع و کاربرد آن انتخاب کنید. معمولا مخاطبان بر طبق نیاز خود به سراغ یک کالا و یا خدمات ارائه شده می روند و همیشه انتخاب ابعاد بزرگتر به معنی کاربردی تر بودن بنر نیست. در ادامه چند مورد از پرکاربردترین و پرطرفدار ترین اندازه های استاندارد بنر های تبلیغاتی معرفی شده اند. 

معرفی چند مورد از ابعاد استاندارد در طراحی بنر های تبلیغاتی    

 
به تصویر زیر توجه کنید. در این تصویر چند مورد از ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد نمایش داده شده است. به قطعیت می توان گفت که ابعاد ارائه داده شده بهترین و مناسب ترین اندازه برای بنر های تبلیغاتی می باشد. در واقع اکثر بنر های موجود در وب سایت های منتشر کننده تبلیغات، در این ابعاد هستند.  
شما می توانید ابعاد بنر تبلیغاتی مد نظرتان را بر اساس سلیقه و خواسته خود انتخاب کنید؛ اما بهتر است که  از اندازه های استاندارد استفاده کنید. با گذشت و زمان و پیشرفت صنعت تبلیغات بنری و پیدایش شبکه های اجتماعی گوناگون، وب سایت های اینترنتی بر اساس استاندارد های جهانی طراحی می شوند و اغلب بنر هایی را که بر این اساس ساخته شده اند را منتشر می کنند. 

ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد


بررسی کامل ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد 


ابعاد بنر تبلیغاتی بر اساس مقیاس پیکسل محاسبه می شود. هر چه تعداد پیکسل ها در عرض و یا ارتفاع بنر بیشتر باشد، بنر بزرگتر خواهد شد و به تبع آن حجم بنر نیز بر اساس کیلوبایت تغییر خواهد کرد. 

  • ابعاد بنر تبلیغاتی مستطیلی

 

ابعاد استاندارد بنر

نوع بنر

300 * 250

مستطیل متوسط

240 * 400

مستطیل عمودی

366 * 280

مستطیل بزرگ

300 * 100

مستطیل افقی

720 * 300

مستطیل افقی بزرگ

180 *450

مربع مستطیل

 

 

  • ابعاد بنر تبلیغاتی مربع

 

ابعاد استاندارد بنر

نوع بنر

250 * 250

بنر مربعی

125 * 125

بنر مربعی

 

  • ابعاد بنر تبلیغاتی دکمه ای

 

ابعاد استاندارد بنر

نوع بنر

468 * 60

بنر کامل

234 * 60

بنر نیمه

88 * 31

بنر ریز

120 * 90

دکمه

120 * 60

دکمه

120 * 240

بنر عمودی

728 * 90

بنر بزرگ

 

  • ابعاد بنر های تبلیغاتی بزرگ

 

ابعاد استاندارد بنر

نوع بنر

160 * 600

بنر بسیار بزرگ

120 * 600

بنر بسیار بزرگ

300 * 600

بنر بسیار بزرگ

    

 


سخن آخر  


ما در این مطلب به بررسی اهمیت استفاده از ابعاد استاندارد در ساخت بنر های تبلیغاتی پرداختیم. برای اینکه بنر های تبلیغاتی بهتر و پر بازده تری داشته باشید، بهتر است که از ابعاد معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. به این ترتیب می توانید بنر تبلیغاتی خود را در بیشتر وب سایت های میزبان منتشر کنید.      

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *