معرفی اجزای رپورتاژ آگهی استاندارد

معرفی اجزای رپورتاژ آگهی استاندارد

اجزای رپورتاژ آگهی، آن هم از نوع استاندارد چیست؟ پیش از نوشتن متن رپورتاژ آگهی کسب و کارتان، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

اجزای رپورتاژ آگهی، آن هم از نوع استاندارد چیست؟ قرار نیست تبلیغ کردن همیشه یک شکل خاص و مشخص داشته باشد. شما می توانید تبلیغات خود را طوری تهیه کنید، که شبیه یک محتوای معمولی به نظر برسد. ولی در انتهای مطلب، این شما هستید که با به خرج دادن ِهوشمندی تبلیغ غیر مستقیم خود را قرار می دهید تا مخاطب را وادار به انجام عملی خاص کنید. چنین تبلیغی، تشکیل دهنده‌ی ساختار و هویتِ رپورتاژ آگهی است. 
بنابراین می توان گفت که رپورتاژ آگهی به زبان ساده به تبلیغی گفته می شود که شبیه یک مقاله یا محتوای عادی نوشته و منتشر می شود. مخاطب با خواندن ِآن احساس بررسی ِیک محتوای تبلیغاتی نخواهد کرد و می توانید در انتهای محتوایتان در حد یک جمله، خدمات یا شرکت خود را معرفی کنید. چنین روال و ساختاری، به شما کمک می کند تا بدون انجام تبلیغات مستقیم و با تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، او را به انجام کاری خاص وادار کنید. 
با توجه به این توصیفات، کاملاً قابل درک است که نوشتن رپورتاژ آگهی به آن سادگی که به نظر می آید نیست و نیازمند به خرج دادنِ استراتژی و به کارگیری نهایت هوشمندی و دقت است. برای اینکه به شما کمک کنیم رپورتاژ آگهی هوشمندانه و مناسبی بنویسید، در این مطلب به اجزای رپورتاژ آگهی و اهمیت ِآنها پرداخته ایم. شما می توانید بعد از خواندن ِاین مطلب، رپورتاژ آگهی حرفه ای بنویسید و آن را منتشر کنید. البته، نگارش رپورتاژ آگهی نیازمند یادگیری، به خرج دادن صبر و انجام تحقیقات است. از همین رو، بهتر است سایر مطالب آموزشی منتشر شده در وبلاگ سایت ما را که در خصوص رپورتاژ نویسی منتشر شده اند، حتما مطالعه کنید.


مقدمه


•    نقش رپورتاژ آگهی در ارتقای کسب و کار و تبلیغ محصولات/ خدمات
•    اجزای رپورتاژ آگهی خوب چه هستند؟
•    انواع رپورتاژ های آگهی چه هستند؟
•    رپورتاژ آگهی ِمقایسه ای
•    رپورتاژ آگهی تصویری
•    رپورتاژ آگهی ژورنالیستی

نقش رپورتاژ آگهی در ارتقای کسب و کار و تبلیغ محصولات/ خدمات


هیچ قالب استاندارد یا از پیش تعیین شده ای وجود ندارد که بتوان اجزای رپورتاژ آگهی را در آن کنار هم چید و به کسب و کارها دستور داد طبق ِآن پیش بروند. تنها قانون کلی‌ای که وجود دارد این است که شما باید در 80 الی 90 درصد از متن خود، اطلاعات مفید و کاربردی به مخاطب ارائه کنید. منتها در 10 یا 20 درصد ِباقی مانده‌ی مطلب می توانید به صورت غیر مستقیم به تبلیغ محصول، خدمات یا کسب و کار تان بپردازید.
از آن جایی که وب سایت ها و مجلات یا روزنامه ها ساختار مخصوص خود را برای انتشار مطالب دارند، بهتر است پیش از تصمیم گیری برای نوشتن رپورتاژ آگهی، رسانه هایی که قصد انتشار رپورتاژ در آن ها را دارید بررسی کنید. اول ببینید که آیا موضوع و مطالبی که در آنها منتشر می شود، شبیه حوزه کسب و کار شماست؟ یا خیر! سپس چارچوب و ساختار مطالب ِآن را بررسی کنید. ببینید که اکثر مطالب چه تعداد زیر عنوان، چند پاراگراف و چه لحن و بیانی دارند. پس از انجام ِاین تحقیقات به سراغ نوشتن رپورتاژ آگهی بروید و طبق قوانین همان نشریه یا همان وب سایت خبری بنویسید. معمولا برخی وب سایت ها خبری یا برخی روزنامه ها قالب مخصوص خود را برای انتشار مطالب برای شما ارسال می کنند. با کمک این قالب و چارچوب شما بهتر می توانید رپورتاژ نویسی کنید.

رپورتاژ آگهی
اجزای رپورتاژ آگهی خوب چه هستند؟


برخی ویژگی های کلی وجود دارند که اکثر کسب و کارها موقع نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی آنها را در نظر می گیرند. این ویژگی ها در ادامه لیست شده اند.


•    حمایت شده بودنِ رپورتاژ:

در ابتدای هر مقاله‌ی رپورتاژ، یک عبارت تحت عنوان «محتوای حمایت شده» یا «محتوای پرداخت شده» وجود دارد که نشان می دهد این مقاله با پرداخت پول و خرید بک لینک منتشر شده است.


•    محتوای تبلیغاتی در انتهای مطلب:

یک کسب و کار موقع تهیه رپورتاژ آگهی در انتهای مطلب تنها اشاره ای گذرا به محصول یا خدمات خود می کند. این اشاره، صرفا برای کمک به فروش محصول یا خدمات و ایجاد آگاهی از برند نوشته می شود.


•    آموزنده بودنِ رپورتاژ:

یکی از اجزای رپورتاژ آگهی، که در درون و بطن ِآن جای خوش کرده است، آموزنده بودن و مفید بودن ِآن است. اگر شما بعد از نوشتن رپورتاژ تان آن را بررسی کنید و هیچ بار ِآموزشی خاصی در آن پیدا نکنید، می توان گفت که رپورتاژ شما از اساسی ترین ویژگی برای کسب موفقیت، جدا مانده است. با اینکه هدف انتشار رپورتاژ آگهی کمک به بهبود سئوی سایت و همچنین تبلیغ است اما 80 درصد از متن، باید آموزشی باشد. بنابراین شما باید لزوما متن خود را طوری بنویسید که حاوی اطلاعات مفید باشد. این اطلاعات مفید باید به شکلی کاملا جذاب و خواندنی برای مخاطب نوشته شوند. جذاب بودن و مفید بودنِ رپورتاژ، در مورد رپورتاژ آگهی تصویری، صوتی و حتی ویدیویی هم صدق می کند و صرفا به رپورتاژ متنی مربوط نمی شود!


•    تبلیغاتی نبودنِ رپورتاژ:

این مهم ترین جزء از اجزای رپورتاژ آگهی است. برخلاف متن های تبلیغاتی و آگهی ها که در آنها ذکر می شود: «همین حالا با ما تماس بگیرید» یا « از وب سایت فروشگاهی ِآنلاین ما دیدن کنید»، در رپورتاژ آگهی استفاده از این جملات کاربردی ندارد. زیرا ماهیت رپورتاژ آگهی تان را خدشه دار می کند. شما نباید به مخاطب بگویید که بعد از خواندن رپورتاژ چه کاری انجام دهد. تصمیم گیری و عملکرد را بر عهده‌ی خود او بگذارید.

نقش رپورتاژ آگهی
انواع رپورتاژ های آگهی چه هستند؟


براساس هدفتان از انتشار رپورتاژ آگهی، باید یکی از انواعِ آنها را انتخاب کنید. با توجه به نتیجه ای که انتظار دارید از انتشار رپورتاژ آگهی دریافت کنید، اولویت شما برای انتخاب یک نوع رپورتاژ در مقایسه با سایرِ آنها می تواند متغیر باشد. برای اینکه بدانید رپورتاژ های آگهی چند نوع مختلف دارند، در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • رپورتاژ آگهی ِمقایسه ای


رایج ترین گونه از بین انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ های مقایسه ای هستند. مدیر تبلیغاتی ِیک کسب و کار می تواند به یک نویسنده سفارش تولید یک نوع رپورتاژ آگهی مقایسه ای را بدهد. در این نوع رپورتاژ ها، خدمات ِبرند یا کسب و کار مورد نظر با خدمات یا محصولات ِرقیب بررسی، بازبینی و مقایسه می شوند. این نوع از تبلیغات، برای مشتریان هدف مفید است. زیرا به آنها کمک می کند دو یا چند محصول/ خدمات مختلف را یکجا ببینند و یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنند.

انواع رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ آگهی تصویری


در مورد این نوع رپورتاژ، یعنی رپورتاژ آگهی تصویری در مطالب قبلی توضیح داده ایم. اگر اولین بار است که با این نوع رپورتاژ آشنا می شوید باید بدانید که این نوع از رپورتاژ ها به صورت اینفوگرافیک منتشر می شوند. هدف از ابتدا تا انتهای متن ِرپورتاژ، ارائه‌ی اطلاعات جدید و مفید به کاربر است. سپس تبلیغ محصول یا کسب و کار مورد نظر در گوشه ای از تصویر درج می شود. در رپورتاژ های آگهی تصویری می توان داستان موفقیت یک برند یا یک محصول را برای مخاطب روایت کرد.

  • رپورتاژ آگهی ژورنالیستی


این نوع از رپورتاژ آگهی، یعنی رپورتاژ آگهی ژورنالیستی معمولا در وب سایت های خبری منتشر می شود. جذاب بودنِ تیتر و زیر عنوان های مربوط به این نوع رپورتاژ، یکی از مهم ترین ویژگی های آن به حساب می آید؛ اما این نوع رپورتاژ هم دقیقا طوری نوشته می شود که شبیه یک سرمقاله‌ی عادی به نظر برسد. اما هدف ِ آن این است که اطلاعات جدیدی را به مخاطب ارائه کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *