مقایسه تاثیر تبلیغ و رپورتاژ آگهی

مقایسه تاثیر تبلیغ و رپورتاژ آگهی

تبلیغ و رپورتاژ آگهی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ در این مطلب به شما کمک می‌کنیم متوجه شوید که بهتر است روی انتشار رپورتاژ سرمایه گذاری کنید یا تبلیغات.

تبلیغ و رپورتاژ آگهی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ باید روی کدام یک از آنها سرمایه گذاری کرد؟ رپورتاژ آگهی، همانطور که در مطالب قبلی این وبسایت توضیح داده شد، یکی از روش های بازاریابی برای به دست آوردن شریک های تبلیغاتی، به دست آوردن اعتبار و ارتقای سئوی وب سایت، دستیابی به مخاطبان هدف و غیره است. شما می توانید با کمک رپورتاژ، خدمات خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید. همچنین این فرصت را خواهید داشت تا بتوانید با ایجاد سه الی پنج بک لینک طبیعی ِدائمی، از نظر موتور های جستجو به یکی از وب سایت های مفید و قابل اعتماد تبدیل شوید.
امروزه، تبلیغ برای بازاریابی به شکل های مختلفی انجام می شود. یکی از شیوه های تبلیغات مستقیم تبلیغات کلیکی است. به ازای هر کلیک که توسط کاربر روی لینک انجام می شود، باید هزینه بپردازید. در حالی که پیش از انتشار رپورتاژ آگهی، هزینه به سایت میزبان پرداخت می شود. سایر شیوه های تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی رایج هستند، هزینه‌ی بیشتری را نسبت به رپورتاژ به کسب و کارها تحمیل می کنند. برای همین، تمرکز ما در این مطلب روی بررسی تفاوت تبلیغ از نوع کلیکی و رپورتاژ آگهی است. برای اینکه بدانید کدام روش را باید انتخاب کنید یا اینکه کدامیک بر دیگری برتری دارد، حتما این مطلب را مطالعه کنید.


مقدمه


•    بررسی تفاوت تبلیغ و رپورتاژ آگهی
•    تبلیغات کلیکی به زمان زیادی برای جذب مخاطب نیاز ندارند.
•    رپورتاژ آگهی اعتماد خلق می کند.
•    رپورتاژ آگهی برندسازی می کند.
•    دائمی بودن لینک ها در رپورتاژ آگهی
•    تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئوی سایت

بررسی تفاوت تبلیغ و رپورتاژ آگهی


برای اینکه متوجه تفاوت تبلیغ و رپورتاژ آگهی شوید، باید آنها را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهید. این جنبه ها در ادامه به طور مفصل شرح داده شده و بررسی خواهند شد. همچنین برای اینکه اطلاعات کامل‌تری در مورد رپورتاژ و اهمیت آن به دست آورید پیشنهاد می شود سه مطلب ِ«انواع رپورتاژ آگهی»، «تهیه رپورتاژ در سئو» و «مزایای رپورتاژ آگهی» را مطالعه کنید.


تبلیغات کلیکی به زمان زیادی برای جذب مخاطب نیاز ندارند


برخلاف رپورتاژ آگهی، میزان تاثیر گذاری و دریافت بازخورد از جانب تبلیغات کلیکی بیشتر است. زیرا کاربر عملا با یک متن (مثلا هزار کلمه ای) مواجه نیست. مخاطب به محض دیدن لینک روی آن کلیک می کند. این روش برای کسب و کارهایی که علاقه دارند به بازدهی فوری و سریع دست پیدا کنند مناسب است. به عنوان مثال بسیاری از کسب و کارها دوست دارند یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنند. 
سپس نتایج ِمرتبط با جذب مخاطب را در طی دو یا سه روز بعد به دست آورند. در تبلیغات کلیکی می بایست برای صفحه ای که مخاطب را به سمت ِآن هدایت می کنید، نهایت خلاقیت، دقت و کیفیت را به خرج دهید. با انجام این کار حتی مخاطبانی که تصادفی وارد صفحه شما شده اند، محض کنجکاوی هم که شده محتوایتان را بررسی می کنند. اگر قصد ندارید تا فقط به واسطه‌ی نرخ Bounce rate تبلیغ خود، امیدوار شوید که مخاطب حداقل رپورتاژ شما را مشاهده کرده است، می توانید تبلیغات کلیکی را برای بازدهی سریعتر انتخاب کنید.

تبلیغات کلیکی


رپورتاژ آگهی اعتماد خلق می کند


یکی از تفاوت های اساسی و بنیادین تبلیغ و رپورتاژ آگهی این است که رپورتاژ نویسی با هدف خلق اعتماد و ایجاد زمینه‌ی ذهنی برای مخاطب انجام می شود. شما در متن رپورتاژ خود را مدیر یک کسب و کار حرفه ای و دلسوز نشان می دهید که قصد دارد تمام توان خود را به کار بگیرد تا به مخاطب کمک کند. مخاطب می بایست با متن رپورتاژ ارتباط احساسی و عمیق پیدا کند. سپس به این صرافت بیفتد که شما قصد دارید به او کمک کنید. بازدهی بهترِ متن های رپورتاژ در مقایسه با تبلیغات کلیکی قابل چشم پوشی نیست. در تبلیغات کلیکی، مخاطب فقط به صورت موقت و لحظه ای لینک شما را مشاهده می کند. اما هیچگونه ارتباط ذهنی با شما و برند تان برقرار نمی کند. از آن جایی که ایجاد اعتماد برای بسیاری از مدیرانِ کسب و کارها مهم است، آنها ترجیح می دهند به جای تبلیغات، انتشار رپورتاژ آگهی را در اولویت قرار دهند.

برند سازی


رپورتاژ آگهی برندسازی می کند


در مورد تبلیغ و رپورتاژ آگهی و برندسازی نمی توان در حد یک جمله یا یک پاراگراف توضیح داد. برند سازی موضوعی بسیار گسترده است که مدیر هر کسب و کار باید پیش از هرگونه اقدام تبلیغاتی، به فکر روش ها و راه های پیشبرد آن باشد. یکی از روش هایی که برند سازی را به خوبی انجام داده و باعث معرفی کسب و کار شما – به درستی – به مخاطب خواهد شد، رپورتاژ آگهی و انتشار آن است. همانطور که بالا توضیح دادیم، رپورتاژ آگهی اعتماد و اطمینان خلق می کند. رپورتاژ آگهی می تواند رابطه ای دوستانه و صمیمانه با مخاطب برقرار کند. رپورتاژ می تواند کاری کند تا محصول/ خدمات به یکی از نیاز های اساسی مخاطب تبدیل شود.
نگارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن کمک می کند تا شما کارایی یک محصول یا یک خدمت را به طور کامل برای مخاطب توضیح دهید. اطلاعاتی که به مخاطب منتقل می کنید باید تمامی نکاتی باشند که مخاطب در مورد آنها دچار ابهام می شود. برای همین معمولا به رپورتاژ نویس ها توصیه می شود پای خود را در کفش مخاطب بگذارند. سپس طوری بنویسند که وقتی مطلب را مجدداً می خوانند، احساس نکنند ابهام خاصی در مطلب وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. وقتی از دید مخاطب بنویسید و نیاز های او را درک کنید (Empathize) برند سازی موفقی خواهید داشت.
اما این در حالی است که موقع بررسی تفاوت تبلیغ و رپورتاژ آگهی به خوبی می توانیم درک کنیم که یک لینک پرداخت شده نمی تواند به مخاطب کمک کند تا اطلاعات جامع و کافی در مورد محصول/ خدمت مورد نظر به دست آورد.

سایر تفاوت های رپورتاژ و تبلیغ

با مطالعه مواردی که به آنها اشاره شد متوجه می شویم که رپورتاژ آگهی مزایای بیشتری نسبت به سایر روش های تبلیغی دارد. در ادامه بیشر در مورد مزایای رپورتاژ و تفاوت آن با تبلیغات صحبت خواهد شد.

تولید رپورتاژ آگهی


دائمی بودن لینک ها در رپورتاژ آگهی


وقتی به انتشار رپورتاژ آگهی فکر می کنید باید یک نکته را به خوبی به خاطر بسپارید. آن نکته این است که لینک هایی که داخل متن رپورتاژ تان درج می کنید، به صورت دائمی در متن باقی می مانند. این لینک ها را می توان به عنوان نوعی درآمد ثابت و فعال قلمداد کرد. زیرا از لحظه انتشار تا همیشه، داخل سایت میزبان باقی می مانند. در نتیجه مخاطبان هدف، رپورتاژ آگهی شما را باز کرده و مطالعه می کنند. سپس با لینک ها مواجه می شوند. آنها می توانند روی آن کلیک کرده و به وب سایت شما هدایت شوند. 
انتشار رپورتاژ آگهی را می توان شبیه یک بنر ثابت یا بیلبورد دائمی در سطح شهر دانست که مخاطبان همیشه آن را مشاهده می کنند. در صورتی که آنها نیاز به خدمات تان داشته باشند به شما مراجعه خواهند کرد. البته وجه تمایز بیلبورد ها، تبلیغات کلیکی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی با رپورتاژ آگهی این است که رپورتاژ آگهی دارای داستان و قصه ای از پیش طراحی شده است. این داستان می تواند مخاطب را با خود همراه کرده و در او حس نیاز نسبت به استفاده از یک محصول یا یک خدمت خاص پدید آورد.

سئو و رپورتاژ


تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئوی سایت


این نکته در مورد تفاوت بین تبلیغات و رپورتاژ آگهی قابل چشم پوشی نیست که رپورتاژ تاثیر شگفت انگیزی روی سئوی وب سایت شما دارد. این در حالی است که تبلیغات کلیکی یا هر نوع تبلیغ دیگری نمی تواند چنین تاثیری برای رشد وب سایت کسب و کار شما داشته باشد. البته همانطور که در مطلب «لینک سازی در رپورتاژ آگهی» توضیح دادیم تاثیر مثبت رپورتاژ آگهی روی صفحاتی از وب سایت شما خواهد بود که لینک دهی به آنها انجام خواهد شد. برای همین باید در انتخاب لینک های رپورتاژ خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *