اصول پایه در نگارش رپورتاژ آگهی

اصول پایه در نگارش رپورتاژ آگهی

نگارش رپورتاژ آگهی چگونه باید انجام شود؟ در اینجا به نکاتی در مورد نوشتن رپورتاژ آگهی پرداخته‌ایم که کمتر کسی به شما می‌گوید.

پیشگفتار

نگارش رپورتاژ آگهی چگونه باید انجام شود؟ همانند سایر مطالبی که در این وب سایت در مورد نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن درج شده اند، در این مطلب هم قصد داریم در این زمینه به شما کمک کنیم. هدف این مطلب این است که به شما کمک کند یه رپورتاژ آگهی موفق بنویسید تا به مخاطب در کسب آگاهی بیشتر از برند یا محصولی که می فروشید کمک کند. نگارش رپورتاژ آگهی موفق به شما کمک می کند ترافیک بیشتری وارد سایت تان شود و احتمال فروش محصول تان افزایش یابد. کدام کسب و کار را می توان سراغ گرفت که عاشق چنین اتفاقی نباشد؟


مقدمه


•    پیش از نگارش رپورتاژ آگهی به خوبی تحقیق کنید
•    به pain point ها موقع نوشتن رپورتاژ آگهی توجه داشته باشید
•    ارزش آفرینی با تولید رپورتاژ آگهی موفق
•    طبیعی و عادی بنویسید!
•    راه دادنِ شک و تردید در رپورتاژ نویسی
•    سخن آخر


پیش از نگارش رپورتاژ آگهی به خوبی تحقیق کنید


شاید کمی بی معنا به نظر برسد که کسی به شما بگوید قبل از نگارش رپورتاژ آگهی به طور کامل و عمقی تحقیق کنید. سپس برای مراحل دیگر اقدام کنید. شما باید درک عمیقی از بازار و مشتری هدف به دست آورده باشید. پس از آن می توانید برای آنها رپورتاژ تولید کنید. مردم اغلب رپورتاژ آگهی را با پست های وبلاگی یا محتواهای ساده اشتباه می گیرند. دلیل آن هم این است که رپورتاژ آگهی تا حد زیادی شبیه یک پست وبلاگی یا یک مقاله ی نسبتا کوتاه است.
بسیاری از مدیران تبلیغاتی یا نویسندگان رپورتاژ گمان می کنند اگر چند داستان ساختگی تکراری یا بامزه را به همراه یک سری کلمات کلیدی برای سئوی رپورتاژ کنار هم بگذارند در نهایت می توانند به رپورتاژ آگهی برسند. ممکن است این روش موفقیت نسبی به همراه داشته باشد اما احتمال آن بسیار کم است. در مقابل این گروه، مدیران کسب و کارهایی وجود دارند که ارزش واقعی رپورتاژ های آگهی را می دانند. آنها حاضرند مبالغ بالایی برای انتشار رپورتاژ آگهی شان در وب سایت های خبری یا وب سایت های پربازدید بپردازند. آنها به خوبی می دانند که نوشتن و انتشار یک رپورتاژ آگهی مستلزم تحقیقات کامل و استراتژی دقیق است. برای همین پیش از برون سپاری نگارش رپورتاژ آگهی استراتژی و اهداف خود را برای جذب مخاطبان هدف به خوبی تعیین می کنند. سپس آن را برای نویسنده‌ی مورد نظر شرح می دهند.

نوشتن رپورتاژ آگهی

به pain point ها موقع نوشتن رپورتاژ آگهی توجه داشته باشید


مهم نیست که نوع یا قالب رپورتاژ آگهی مورد نظرتان چیست. شما باید موقع نگارش و ایجاد ساختار و چارچوب رپورتاژ آگهی تان مطمئن شوید که به درستی دست روی نقاط حساس و pain point هایی می گذارید که برای مخاطبان تان بسیار حائز اهمیت هستند. (pain points: مشکلاتی هستند که کاربران را از دریافت آنچه که از یک محصول انتظار دارند، ناامید می کند.) زمانی که تحقیقات تان را در مورد مخاطبان هدف و استراتژی تان کامل کرده باشید می توانید مانند یک دوست دلسوز وارد شوید. سپس در بازار هدف، به تبلیغ محصولی مشغول شوید که می دانید مخاطب آن را دوست خواهد داشت. توصیه هایی که در رپورتاژ آگهی تان مطرح می کنید باید مفید باشند و pain point ها را از بین ببرند.

تولید محتوای رپورتاژ


ارزش آفرینی با تولید رپورتاژ آگهی موفق


همه چیز فقط وابسته به این نیست که بعد از نوشتن رپورتاژ به دنبال سایت های مناسب برای انتشار رپورتاژ باشید. سپس آن را روی سایت های مناسبی که یافته اید منتشر کنید! شما باید ارزش آفرینی کنید. حتی اگر مخاطب بعد از خواندن رپورتاژ آگهی تان محصولی از شما نخرد یا از خدمات تان استفاده نکند یا خرید را به چند ماه بعد موکول کند (یعنی زمانی که به محصول/ خدمات شما نیاز واقعی دارد)، باید دست کم رپورتاژ آگهی تان را با احساس رضایت و چیزهای ارزشمندی که به دست آورده است، ترک کند. 
منظور از «چیزهای ارزشمند» در اینجا می تواند اطلاعات جدید، روش های جدید برای رفع مشکل، آمار مربوط به یک تحقیق معتبر و ... باشد. شما در ابتدای رپورتاژ آگهی تان باید برای مخاطب «اعتماد آفرینی» کنید. سپس او را به سمت خرید محصول ترغیب کنید. گاهی بسیاری از مشتریان احتمالی در مرحله اعتماد آفرینی باقی می مانند و جلوتر نمی روند. همین مسئله خود به تنهایی ارزشمند است. زیرا مخاطب از شما و برند یا کسب و کارتان یک ذهنیت مثبت به دست خواهد آورد.
به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی تبلیغات به کمک رپورتاژ آگهی این است که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. ذهنیتی که شما به کمک رپورتاژ در ذهن مخاطب ایجاد می کنید، باید منجر به افزایش اعتماد آنها شود. یعنی حالتی که به آنها چیز با ارزشی دادید و در ازای آن چیزی از آنها درخواست نکردید.


طبیعی و عادی بنویسید!


موقع نوشتن رپورتاژ آگهی به یاد داشته باشید که مشتریان هدف یا مشتریان احتمالی تان نادان نیستند! آنها می توانند از همان ابتدای متن رپورتاژ شما متوجه تبلیغاتی بودن ِآن شوند. بنابراین، عادی نوشتن را در دستور کار خود قرار دهید. زیبایی نگارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن این است که بیشتر از هرچیزی شبیه یک مقاله است تا یک مطلب تبلیغاتی. شما فضای آزاد بیشتری برای نوشتن متن یک رپورتاژ نسبت به یک متن تبلیغاتی دارید. برای همین، می توانید به واسطه‌ی رپورتاژ با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید. سپس برای آنها یک داستان واقعی تعریف کنید.
نرخ کلیک در رپورتاژ آگهی معمولا بیشتر از محتواهای تبلیغاتی است. اگرچه بسیاری از وب سایت های خبری یا وب سایت های پربازدید در ابتدای متن های رپورتاژ اشاره می کنند که این مطلب تبلیغاتی بوده و توسط یک کسب و کار منتشر شده است و محتوا یا مضمون آن به طور کامل مورد تایید آنها نیست اما مردم با آنها به خوبی تعامل برقرار می کنند.
بنابراین اگر برای مشتریان احتمالی تان موقع نگارش رپورتاژ آگهی ارزش آفرینی کنید (به اندازه‌ی کافی)، عاملی که آنها را ترغیب خواهد کرد تا مطلب تولید شده توسط شما را بخوانند، نیازی است که آنها را ملزم می کند به سراغ آن بروند. پس طبیعی نوشتن و عدم تلاش مضاعف برای جذب مخاطب از طریق تولید محتوای رپورتاژ موضوعی است که کمک می کند مخاطبان با رغبت بیشتری مطلب شما را مطالعه کنند.

رپورتاژ آگهی موفق


راه دادنِ شک و تردید در رپورتاژ نویسی


بسیاری از کاربران هستند که نمی توانند به رپورتاژ های آگهی اعتماد کنند و کمی شک و تردید با خود دارند. صداقت در این مواقع بسیار راه گشاست. سعی کنید که تا حد ممکن با آنها صادق باشید تا بتوانید شک و تردیدشان را از بین ببرید. وقتی رپورتاژ آگهی مینویسید به این شک و تردید هایی که احتمال می دهید برای مخاطب به وجود آید، حمله کنید. اشاره مستقیم و پرداختن به این شک و تردید ها کمک می کند تا شما این سیگنال را به مخاطب دهید که نگرانی های او را درک می کنید و خودتان به آنها واقف هستید.
اگر موقع نگارش رپورتاژ آگهی تان داستانی را برای مخاطب روایت می کنید، پایتان را در کفش های مخاطب بگذارید. ببینید او با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. زمانی که به شکل کاملاً انسانی اعتماد مخاطب را جلب کنید می توانید موفق شوید. زیرا به او نشان می دهید که فقط به دنبال تبلیغ یا انتشار رپورتاژ آگهی تان در وب سایت های پربازدید نیستید! این روال به شما کمک می کند تا به مخاطب نشان دهید برای وقت و اطلاعاتی که در اختیار او قرار می دهید ارزش قائل هستید. انسانی بودن و صمیمانه بودن رپورتاژ به شما کمک می کند بیشتر از رقبا بفروشید و در دل مخاطبان جایگاه خودتان را بیابید.

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی


سخن آخر


حالا که از اساسی ترین و مهم ترین نکات مربوط به نوشتن رپورتاژ آگهی مطلع هستید، بهتر می توانید دست به عمل بزنید. همین حالا به سراغ توصیه‌ی اول بروید. به جای شروع نوشتن رپورتاژ، تحقیقات خود را در مورد مشتری و بازار هدف، تکمیل کنید. شما عزیزان همواره میتوانید با پر کردن فرم استخدام غیر حضوری فرصت های شغلی بیشتری را در اختیار داشته باشید. امیدواریم موفق باشید!

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *