آموزش لینک سازی در رپورتاژ آگهی

آموزش لینک سازی در رپورتاژ آگهی

لینک سازی در رپورتاژ آگهی چگونه باید انجام شود؟ اگر از اصول لینک سازی در رپورتاژ نویسی آگاه نیستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

لینک سازی در رپورتاژ آگهی چگونه باید انجام شود؟ یادگیری نحوه‌ی لینک دهی در رپورتاژ آگهی بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می کند تا به شکلی کاملا موثر و کارآمد، به سئوی خارجی وب سایت خود کمک کنید. قبلا در مطلب «رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل» متوجه شدیم که رپورتاژ تا چه حد روی تقویت سئو موثر است و چرا باید به آن اهمیت دهیم. همچنین در مطلب «نقش رپورتاژ آگهی در بهبود سئو» به این نکته اشاره کردیم که رپورتاژ ها معمولا دارای سه و نهایتا دارای پنج لینک هستند. با این ذهنیت، به سراغ شیوه‌ی ساختن لینک ها در متن رپورتاژ های آگهی در این مطلب می رویم.


مقدمه


•    چگونه لینک سازی در رپورتاژ آگهی به بهبود سئو کمک می کند؟
•    عملکرد های مشکوک و لینک سازی های غیر عادی از نظر گوگل
•    در لینک سازی در رپورتاژ آگهی این اشتباهات را مرتکب نشوید.
•    نحوه‌ی لینک سازی در رپورتاژ آگهی: کدام صفحات را انتخاب کنیم؟ چرا؟
•    بهینه سازی انکر تکست بک لینک ها فراموش نشود.
•    ختم کلام

چگونه لینک سازی در رپورتاژ آگهی به بهبود سئو کمک می کند؟


یکی از مهمترین دلایلی که مدیران کسب و کارها را به سمت انتشار رپورتاژ آگهی سوق می دهد، تاثیر شگفت انگیز آن روی سئوی وب سایت است. دریافت لینک از وب سایت های محبوب و پربازدید، به موتور های جستجو این سیگنال را ارسال می کند که محتوای وب سایت شما ارزشمند و قابل استناد است. موتور های جستجو، به جز سئوی یک وب سایت و بررسی عدم کپی بودن ِ محتوای آن، به تعداد بک لینک هایی که از سایر وب سایت ها دریافت کرده است هم توجه می کنند. دریافت بک لینک از وب سایت های پربازدید و وب سایت های خبری نشان دهنده‌ی این است که محتوای وب سایت به دیگران برای بررسی و مطالعه پیشنهاد شده است. با دریافت چنین بک لینک هایی می توان به صورت ارگانیک رتبه سایت را از  نظر Google و سایر موتورهای جستجو افزایش داد. اما این همه‌ی ماجرا نیست!
لینک سازی طبیعی مهمترین خط قرمز در لینک سازی در رپورتاژ آگهی به حساب می آید. مدیر هر وب سایتی می تواند با انتشار رپورتاژ آگهی ِبی حساب و کتاب و درج لینک های فراوان تلاش کند تا سئوی خارجی وب سایت خود را بهبود دهد. اما چنین عملکردی، از نگاه موتور های جستجو عادی به نظر نخواهد رسید. در نتیجه‌ی اتخاذ چنین تصمیماتی، گوگل و سایر موتور های جستجو، وب سایت و عملکرد آن را مخرب تلقی خواهند کرد. به همین خاطر، مدیران کسب و کارها پیش از انتشار رپورتاژ آگهی باید اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی لینک سازی در رپورتاژ آگهی به دست آورند.

 

لینک سازی در رپورتاژ آگهی و سئوی خارجی


عملکرد های مشکوک و لینک سازی های غیر عادی از نظر گوگل


ساخت رپورتاژ آگهی به معنیِ به دست آوردن بک لینک از طریق پرداخت پول است. گوگل با بک لینک های دائمی که با پرداخت پول به دست می آیند مخالف است. به طور معمول، گوگل طرفدار بک لینک هایی است که به صورت طبیعی و بدون قراردادی مابین سایت مبدا و سایت مقصد ایجاد می شوند. اما، انتشار رپورتاژ به شکل طبیعی و بک لینک های محدود به شما کمک می کند، عملکرد خود را بسیار عادی و معمولی جلوه دهید.
اشتباهی که بسیاری از مدیران کسب و کارها در انتشار رپورتاژ آگهی مرتکب میشوند، این است که بدون داشتن یک سایت آماده، اقدام به نشر رپورتاژ می کنند. در واقع آنها فقط با ساخت یک وب سایت و معرفی خدمات خود، در گام بعدی به سراغ تولید رپورتاژ می روند. این عملکرد از نگاه موتور های جستجو صحیح نیست! زیرا این نوع وب سایت ها هیچ محتوای خاصی در خود ندارند. موتور های جستجو به سرعت متوجه پولی بودنِ بک لینک دریافتی و عملکرد غیرعادی وب سایت می شوند. در نتیجه، به وب سایت مربوطه هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت. به یاد داشته باشید که پیش از انتشار رپورتاژ، باید فکری به حال محتوای وب سایت خود و سئوی آن کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی


در لینک سازی در رپورتاژ آگهی این اشتباهات را مرتکب نشوید


لینک سازی در رپورتاژ آگهی و رپورتاژ نگاری یک روال ثابت و دقیق ندارد. از آن جایی که قوانین سئو به طور مرتب در حال به روز رسانی و تغییر هستند، لازم است که خود را با آنها همگام کنید. اگر در گذشته مطلبی در مورد نحوه‌ی لینک سازی در رپورتاژ آگهی مطالعه کرده باشید، آن روش در حال حاضر کاربردی نیست و باید اطلاعات خود را به روز کنید.


نحوه‌ی لینک سازی در رپورتاژ آگهی: کدام صفحات را انتخاب کنیم؟ چرا؟


اگر قصد دارید از نهایت ِتعداد لینک هایی که می توانید در متن رپورتاژ آگهی خبری تان درج کنید استفاده کنید، مانعی وجود ندارد. شما می توانید با کمک این 5 بک لینک، وب سایت خود را به طور تمام و کمال به مخاطبان معرفی کنید. از آنجایی که انتخاب شما محدود است، باید بهترین صفحات یا مطالب منتشر شده در وب سایت تان را برای معرفی به مخاطب انتخاب کنید. گوگل در آپدیت جدید خود اعلام کرده است که اعتباری که از وب سایت نشر دهنده‌ی رپورتاژ به وب سایت مقصد ارائه میشود، مربوط به کل وب سایت نخواهد بود. بلکه صفحه ای که لینک دهی به آن انجام می شود، مشمول ِآن اعتبار خواهد شد. 
به عنوان مثال اگر یکی از پنج لینک انتخابی ِشما به صفحه اصلی وب سایت تان داده شود، لینک های داخلی که داخل آن صفحه وجود دارند مشمول این اعتبار می شوند. پس درنتیجه، لینک دهی در رپورتاژ آگهی باید به صفحاتی باشد که بیشترین میزان لینک در آنها وجود دارد. در نتیجه، اعتبار آن صفحه به صفحات داخلیِ لینک شده هم تزریق خواهد شد. در نتیجه شما می توانید با این استراتژی سئوی خارجی وب سایت خود را بهبود ببخشید. پس صفحاتی را برای لینک دهی انتخاب کنید، که این شرایط را داشته باشند. البته به جز لینک های متعدد و مناسب، صفحه‌ی مورد نظر باید از نظر محتوا نیز غنی و قابل استناد باشد.

 

انکر تکست در لینک سازی در رپورتاژ آگهی


بهینه سازی انکر تکست بک لینک ها فراموش نشود


نباید فراموش کنید که بهینه سازی انکر تکست بک لینک ها برای انتشار رپورتاژ آگهی موفق بسیار اهمیت دارند. انکر تکست ها انواع مختلفی دارند.

  • انکر تکست های نام تجاری: که اسم برند یا کسب و کار شما را تشکیل می دهد.
  • انکر تکست خاص: کلمه ای خاص است که قصد دارید از آن به عنوان یک گرایش جدید برای معرفی به مخاطب استفاده کنید.
  • انکر تکست partial match: واژه‌ی کلیدی که جزئی از متن است.
  • انکر تکست عریان: منظور استفاده از URL سایت است.
  • انکر تکست lsl: استفاده از عبارت هم معنا با کلمه کلیدی اصلی در این نوع انکر تکست رایج است.


شما می توانید از این انکر تکست ها موقع آگهی نویسی به نفع خود در محتوای رپورتاژ تان استفاده کنید. انکر تکست ها به گوگل و سایر موتور های جستجو این سیگنال را ارسال می کنند که مضمون محتوای صفحه چیست و لینک مورد نظر تا چه حد اعتبار دارد. انکر تکست ها ماهیت لینک شما را تعیین می کنند. پس سعی کنید در بهینه سازی ِآنها دقت کافی داشته باشید. اگر لینک ها را بی هدف و پشت سر هم انتخاب کنید، نمی توانید به نتیجه برسید و رپورتاژ آگهی مناسبی خلق کنید.


ختم کلام


انتشار رپورتاژ آگهی و نحوه‌ی لینک سازی در رپورتاژ آگهی بسیار مهم است. شما نمی توانید برخی از انکر تکست ها را بدون هدف، بهینه سازی و برنامه‌ی مشخصی انتخاب کنید. همچنین نمی توانید بدون هدف و دلیل خاصی، برخی از صفحات وب سایت خود را برای لینک دهی انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که لینک سازی برای انتشار رپورتاژ آگهی قواعد و قوانین خاص خود را دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *