معرفی اجمالی پادکستِ بی پلاس

معرفی اجمالی پادکستِ بی پلاس

پادکست بی پلاس مجموعه‌ای از محتوای صوتی ضبط شده در توضیح و خلاصه‌گویی کتاب‌های غیرداستانی توسط گویندگان مختلف است. تاکنون تیم محتواسازی اپیزودهایی در چهارفصل منتشر کرده که هر فصل شامل ۲۰ اپیزود حدوداً یک‌ساعته است.

معرفی اجمالی پادکستِ بی پلاس

در این مقاله قصد داریم با یکی از برندهای معروف حوزه‌ی پادکست‌های صوتی در داخل کشور آشنا شویم. تیمی پرتلاش که همواره در کنار ما بوده‌اند و در این روزها، باعث شده‌اند بر تجربیاتمان اضافه کنیم. در این مقاله نگاهی به حوزه‌ی کاری پادکست بی پلاس خواهیم انداخت. با ما همراه باشید.

فردایِ شلوغ‌تر از امروز

تمامی کتاب دوستان و طرف‌داران پروپاقرص کتاب می‌دانند که همواره نمی‌توان در همه‌جا کتاب خواند. هر روز فرصت برای خلوت کردن با کتاب کمتر و کمتر می‌شود. مخصوصاً در این روزها؛ در دنیایی که همواره هر روزِ آن روزی شلوغ‌تر از دیروز است. به قول مکس ریشتر آهنگ‌ساز معروف معاصر، خیلی وقت است کسی را ندیده‌ام که بگوید امروز روز آرام‌تری از دیروز بود. ولی همه‌ی ما می‌دانیم با هرچه شلوغ‌تر شدن زندگی، ما مجبور خواهیم بود اولویت‌بندی دقیق‌تری در زندگی خودتنظیم کنیم که در اکثر اوقات متأسفانه مجبور خواهیم بود قدری از زمان‌های آزاد خود را برای کارِ بیشتر اختصاص دهیم. در گذر این سال‌ها از زمان مطالعه کاسته شده و این جمله را از دوستانم بسیار شنیده‌ام که زمان برای مطالعه خیلی کم‌تر شده و جدای از قیمت کتاب‌ها دیگر کسی زمان برای خواندن کتاب ندارد. جداشدن از کتاب نوعی مرگ تدریجی است و اما سؤال مهم‌تر این است آیا راه‌حلی برای مقابله با شلوغی این روزها وجود دارد؟

لوگوی پادکست بی پلاس

لوگوی پادکست بی پلاس

در این روزها چگونه می‌توان ارتباطمان را هنوز با کتاب به‌خوبی از گزندِ زمانه حفظ کنیم؟ در اینجا نیاز است اشاره‌ای به آخرین تجربه‌ی خود از زمانی که به کتاب‌فروشی نزدیک خانه‌ام رفتم بگویم. آخرین بار که به کتاب‌فروشی رفتم شدیداً دچار کلافگی شدم. ازدحام و هجوم کتاب‌ها رو می‌توانستم به‌سوی خود احساس کنم. چه کتابی را بخرم؟ چه کتابی را بخوانم بهتر است؟و در نهایت درحالی‌که در میان امواجی از کتاب‌های که نخوانده بودم در حال غرق شدن بودم از کتاب‌فروشی خارج شدم. اینکه بتوانیم قبل از اینکه کتابی را بخوانیم بتوانیم چیزهایی راجع به آن بدانیم بسیار می‌تواند در خرید کتاب‌هایی که به دردمان می‌خورد به ما کمک کند و شاید بهتر است بگویم مارا از خرید کتاب‌هایی که به کارمان نمی‌آید بر حذر بدارد و این دقیقاً کمکی است که گوش‌کردن به اپیزودهای مختلف پادکست بی پلاس به ما می‌کند.

پادکست بی پلاس مجموعه‌ای از محتوای صوتی ضبط شده در توضیح و خلاصه‌گویی کتاب‌های غیرداستانی توسط گویندگان مختلف است. تاکنون تیم محتواسازی اپیزودهایی در چهارفصل منتشر کرده که هر فصل شامل ۲۰ اپیزود حدوداً یک‌ساعته است. در طول پادکست‌های صوتی گروه بی پلاس بارها اتفاق افتاده که عنوان کتاب انتخابی برای من جذاب نبوده و اگر آن کتاب را در کتابخانه‌ای به دست می‌گرفتم آن را سریعاً کنار می‌گذاشتم ولی زمانی که خلاصه‌ای از موضوع آن کتاب را از پادکست بی پلاس شنیدم شدیداً علاقه‌مند شده‌ام که آن کتاب را بخرم.

جدای از تمامی مسائل و موضوعاتی که به آن اشاره کردم بارها برای من اتفاق افتاده که بعد از دیدن یک فیلم کوتاه به خود گفته‌ام " چقدر این فیلم کوتاه کامل بود و چیزی کم نداشت، اصلاً آیا فیلم‌های بلند نوعی گزافه‌گویی نمی‌کنند؟" شاید بتوان در خصوص پادکست‌ بی پلاس نیز این‌چنین نظری داشت. گاهی آن‌قدر در خلاصه‌گویی پادکست‌ها هنرمندانه برخورد شده که می‌توان همانند یک فیلم کوتاه، آنرا اثرِ هنریِ مستقلی یافت و تنها به شنیدن آن بسنده کرد و کتاب را از زاویه‌ی گوینده شنید.

تیمِ پادکست بی پلاس

همواره در میان فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌ام، نگاهی که نوازنده‌ی پیانیستِ فیلم افسانه‌ی ۱۹۰۰ به جهان داشت علاقه‌مند بوده‌ام. این که در جهانِ انسانیِ ما نوعی گیج کننده‌گی مشاهده می‌شود که باعث می‌شود همواره ما در انتخاب راه‌ها، دوستان، کتاب‌های که باید بخوانیم به علت تنوع بی حدومرز عاجز و سرخورده بمانیم. همواره دوستانی همچون علی بندری، امید صدیق‌فر، فاطمه فخاریان، نزهت بندری، مهران بوالحسنی، بهجت بندری، عباس سیدین، عیسی صحابه، گیتی عاصمی، آمنه محمدی، پیمان عرب‌زاده و بشیر جاوید نیا که تعدادی از دوستان تیم پادکست بی پلاس هستند به ما کمک می‌کنند در این آشفتگی کمی آسان‌تر انتخاب کنیم.

همیشه انتخاب کردن، موضوعی دشوار و گاهی برای بعضی افراد زجرآور است. تجربه‌ایی همچون شنیدن پادکست‌ بی پلاس همچون نسیمی خنک کمی از سختی انتخاب کردن می‌کاهد. تاکنون پادکست بی پلاس در چهارفصل و تا زمان نگارش این مقاله ۷۵ اپیزود را برای شنوندگان خود به ارمغان آورده است. تماماً این محتوای ارزشمند به‌رایگان در اختیار شنوندگان گذاشته شده و هر یک چهارشنبه در میان هر اپیزود از پادکست بی پلاس منتشر می‌شود و همواره می‌توان از بسترهای مختلف همچون ناملیک و یا وب‌سایت اصلی پادکست بی پلاس آنرا دنبال کرد.

شنیدن پادکست باعث دانستن و فهم بهتر زندگی می شود

شنیدن پادکست باعث دانستن و فهم بهتر زندگی می شود

محتوای انتخابی برای پادکست‌ها از کتاب‌های مختلف به زبان‌های مختلف گرفته شده ولی در نهایت همگی به زبان فارسی برگردانده و خلاصه شده است. موضوعاتِ اشاره شده در پادکست‌ها بیشتر در حوزه‌های تاریخی، اجتماعی و روان‌شناسی است و در میان اپیزودهای هر فصل می‌توان موضوعاتی را دید که هر علاقه‌مندی را به آگاهی و دانستن به خود جذب می‌کند. موضوعاتی بسیار مهم که در آنها به اطلاعاتی مهم که باید هر فردی بداند اشاره شده است.

وبلاگ پادکست بی پلاس

در این می‌توان به وبلاگ خوب و خواندنیِ وب‌سایت بی پلاس پادکست نیز اشاره کرد که در آن تعداد زیادی مقاله‌ی خواندنی و جذاب مرتبط با پادکست‌ها نوشته شده که در آن می‌توان خلاصه‌ای از موضوعات اشاره شده در هر اپیزود را خواند. به‌تمامی دوستان علاقه‌مند نیز توصیه می‌کنم حتماً نگاهی به مقالات نوشته شده در وبلاگ بیندازند.

تهیه‌ی کتاب

اما مهم‌ترین موضوع اینکه اگر پس از شنیدن اپیزودی از مجموعه اپیزودهای پادکست بی پلاس، خلاصه‌ی کتابی ما را بر آن داشت که به تهیه آن کتاب بپردازیم، آنگاه چگونه می‌توان آن کتاب را بیابیم. در وب‌سایت بی پلاس پادکست بخشی با عنوان "از کجا بخریم" را می‌توانیم مشاهده کنیم که در آنجا به کتاب استفاده شده در هر اپیزود به همراه اطلاعاتی از کتاب‌فروشی آنلاین مختلف با درصد تخفیفی که کتاب‌فروشی برای فروش کتاب در نظر گرفته پرداخته شده و به‌راحتی می‌توان اقدام به خرید اینترنتی کتاب موردنظر کنیم.

اسپانسر شدن در تولید پادکست

اسپانسرینگ پادکست بی پلاس

درصورتی‌که علاقه‌مند به اسپانسر شدن از پادکست بی پلاس هستید می‌توانید از این لینک به اطلاعات موردنظر برای ارسال درخواست دسترسی بیابید و درخواست خود را به اطلاع تیم بی پلاس برسانید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *