بهترین‌های پادکست فارسی کدامند؟

بهترین‌های پادکست فارسی کدامند؟

پادکست صدای ضبط شده و منتشر شده در فضای اینترنت است. یک مدل از رادیوی شخصی که به جای پخش زنده، ضبط شده و منتشر می‌شود. در ایران نیز افراد زیادی با موضوعات مختلفی در حال تهیه و تولید پادکست هستند. حالا در دنیای شلوغ پادکست‌ها، راهنمای شما خواهیم بود تا بهترین پادکست‌ها را در میان پادکست فارسی را از دست ندهید.

پادکست‌ها رسانه‌های شنیداری نسبتا نوپایی هستند که به خوبی جایگاه خود را در میان مردم یافته‌اند. برای آگاهی از ده پادکست فارسی شنیدنی با ما همراه باشید. تمامی این پادکست‌ها را می‌توانید از تمامی اپلیکیشن‌های پادکست گیر مثل کست باکس، اسپاتیفای، و ساند کلاد گوش کنید.

رخ، زندگینامه‌ای در فضای پادکست فارسی

رُخ پادکست فارسی محبوبی است که به شرح زندگینامه افراد مشهور می‌پردازد. خالق این پادکست امیر سودبخش است. در توضیحات این اثر آمده است که روایتگر داستان زندگی کسانی است که قسمتی از تاریخ ایران و جهان را رقم زده‌اند. این پادکست با 211.5 k دنبال کننده در کست باکس، در میان پادکست‌های محبوب فارسی قرار گرفته است. از داستان زندگی کوروش کبیر، و خیام گرفته تا امیر کبیر و فروغ و مریم میرزاخانی و... و حتی چهره‌های جهانی مثل لوتر کینگ و گاندی و قذافی، در این پادکست روایت شده اند. برای شنیدن زندگی پر فراز و نشیب این مشاهیر، این پادکست را دنبال کنید.

رادیو دیو، پادکست فارسی محبوب

رادیو دیو یک مجله فرهنگی هنری شنیداری است. در هر اپیزود با کلاژی از ادبیات و موسیقی شما را به سفری خیال پردازانه و جستجوگرانه می‌برد. در رادیو دیو یک تم کلی برای هر اپیزود انتخاب شده و سپس پیرامون همان تم انتخابی از موسیقی و شعر و بخش‌هایی از داستان‌ها استفاده می‌شود. برای مثال در اپیزود دامن پرچین سبلان، فرهنگ اقوام ترک زبان محور اصلی پادکست است. به همین سبب از داستان‌هایی که نویسندگان‌شان ترک هستند، موسیقی ترکی و...، به نحوی که کاملا شما را با فرهنگ ترک‌ها همراه کند، استفاده شده است. این پادکست در کست باکس 155.7 k دنبال کننده دارد و تا کنون سی و سه اپیزود با موضوعات مختلف ارائه کرده است. همین همراهی با فرهنگ‌های قومی و ملیتی گوناگون، رادیو دیو را به پادکست فارسی پرطرفداری تبدیل کرده است. دامن پرچین سبلان، شالی قرمز روی سنگفرش‌های گالاتا، به بهشت می‌ماند اورامان سه اپیزود پیشنهادی ما از این پادکست به شما هستند.

رادیو دیو یک مجله فرهنگی هنری شنیداری است.

 

دیالوگ باکس

دیالوگ باکس پادکستی با بُن مایه‌هایی از سینما، موسیقی و ادبیات به طراحی و تولید مهدی ستوده است. در اپلیکیشن کست باکس 90.4 k دنبال کننده دارد. و در اپیزود‌هایش به ارائه تلفیقی از این سه می‌پردازد. دیالوگ‌های معروف و تاثیرگذار فیلم‌ها در آمیزش با موسیقی و تکه‌هایی از متون ادبی به کار می‌رود و برای دقایقی شما را از زندگی روزمره‌تان دور می‌کند. این پادکست فارسی به علاقمندان به هنر توصیه می‌شود.

طنزپردازی

همه چیز راجع به طنز با طنزپردازی! در طنزپردازی هدف خنداندن شما نیست. بلکه به بررسی مسئله طنز و طنزپردازان مطرح پرداخته می‌شود. حالا چه طنز به کار رفته در موسیقی نامجو باشد و چه طنزپردازی همچون رضا عطاران، فرقی نمی‌کند. هرکس و هرجا که به دنبال طنز باشد، طنزپردازی به آن می‌پردازد. این پادکست در کست باکس 71.1 k دنبال کننده دارد. و در میان پادکست‌ فارسی‌های موجود، جایگاه خود را یافته است.

همه چیز راجع به طنز با طنزپردازی!

 

رادیو نیست

رادیو نیست روایتگر تمامی ساختمان‌های پر رونق گذشته است که امروز در خاموشی به سر می‌برند. ساختمان‌های مهم هر دوره، تاثیر بسزایی در زیست جمعی مردم دارند. ساختمان‌ها تبدیل به مکان‌هایی می‌شوند که خاطرات چندین نسل را در خود جا داده و به بخش بزرگی از هویت ما تبدیل می‌شوند. این پادکست فارسی توسط تیم رادیو نیست به سرپرستی معراج قنبری تولید شده و در حال حاضر 39.6 k دنبال کننده در کست باکس دارد. روایت ساختمان‌های مهمی چون هتل میامی، درایوین سینما و پلاسکو و... در این پادکست بیان شده‌اند.

رادیو دربست

پادکست فارسی مخصوص شگفتی‌جویان! رادیو دربست با اجرای سعید خرسندی به سراغ شگفتی‌ها رفته است. از داستان عجیب مارماهی‌ها تا وب سایت جهنمی در آمریکا و... در این پادکست مثل اینکه صفحه حوادث شگفت انگیز را باز کرده باشید، دنیایی از ماجراجویی‌ها و قصه‌های رعب‌آور و هیجان انگیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت. رادیو دربست در کست باکس 39.2 k دنبال کننده دارد. و برای افراد ماجراجو و دوست دار هیجان، توصیه می‌شود.

رادیو نیست روایتگر تمامی ساختمان‌های پر رونق گذشته است که امروز در خاموشی به سر می‌برند.

مترونوم، خاص‌ترین پادکست فارسی

مترونوم یکی از پادکست‌های پرطرفدار فارسی است که درباره داستان ساخته شدن ترانه‌های مشهور سخن می‌گوید. گوینده و خالق این پادکست پیام مقدم است. این پادکست در کست باکس 19.5 K دنبال کننده دارد و همین مسئله به تنهایی دلیلی بر شنیدنی بودن آن است. در این پادکست ماجرای ساخته شدن ترانه‌های قدیمی را خواهیم شنید. چیزی که در موسیقی اروپا و آمریکا بسیار رایج است و موزیسین یا ترانه سرا از پشت پرده خلق اثرشان صحبت می‌کنند. با توجه به اینکه این مسئله در ایران چندان رایج نبوده و نیست. پیام مقدم تصمیم به گرد آوری این اطلاعات و انتشارشان در قالب پادکست برای مخاطبان می‌گیرد. از ماجرای تولید مهتاب، مونس عاشقانِ ویگن تا مرا ببوس گلنراقی، از موسیقی به یاد ماندنی سلطان قلب‌ها تا ای ایران و... . پس اگر مشتاق شنیدن داستان ترانه‌ها و سرنوشت موسیقی‌های مشهور ایرانی هستید، با این پادکست فارسی همراه باشید. مترونوم را می‌توانید از تمامی اپلیکیشن‌های پادکست گیر مثل کست باکس، اسپاتیفای، و ساند کلاد گوش کنید. البته بعد از دو روز مترونوم در کانال تلگرام نیز قرار خواهد گرفت. پوستر این پادکست اثر حمید پارسائیان و موسیقی تیتراژ از رضا روحانی است.

رادیو سانسور

رادیو سانسور داستان حواشی فیلم‌ها است. هر فیلم پیش از تولید مراحلی را طی می‌کند. در هنگام تولید داستان‌ها و مسائل مختلفی برای آن پیش می‌آید. بعد از تولید نیز حواشی ویژه خودش را دارد. رادیو سانسور به این اتفاقات جنبی می‌پردازد. این پادکست فارسی با داشتن 17.8 k دنبال کننده در کست باکس مورد استقبال کاربران فارسی زبان این اپلیکیشن قرار گرفته و خالق این پادکست شنیدنی سلمان خورشیدی است. که روند تولید فیلم‌ها را موضوع خود قرار داده است. داستان ساخت و حواشی فیلم‌هایی چون عقاب‌ها، چهارشنبه سوری، مادر، قیصر و... در این پادکست بازگو شده است. پس اگر از اهالی سینما و دوست‌داران فیلم هستید، این پادکست را از دست ندهید.

مترونوم یکی از پادکست‌های پرطرفدار فارسی است که درباره داستان ساخته شدن ترانه‌های مشهور سخن می‌گوید.

اسطوراخ

اسطوراخ، داستان اسطوره‌ها است. این پادکست فارسی که در اپیزودهای مختلفش به بررسی و نقل داستان‌های اساطیری می‌پردازد. با 12.8 k دنبال کننده در کست باکس، در میان پادکست‌های لیست پیشنهادی ما قرار می‌گیرد. اگر داستان‌های اساطیر یونان و روم باستان برای شما شنیدنی و جذاب است، اما فرصت خواندن کتاب در این زمینه را ندارید، حتما به این پادکست گوش کنید.

رادیو سرخ مجله‌ای است شنیداری که در هر اپیزود با هدفی مخصوص ترکیبی از موسیقی و سینما و ادبیات را ارائه می‌کند.

رادیو سرخ

رادیو سرخ مجله‌ای است شنیداری که در هر اپیزود با هدفی مخصوص ترکیبی از موسیقی و سینما و ادبیات را ارائه می‌کند. این پادکست که نوپاست و تا کنون تنها هشت اپیزود از آن منتشر شده است، آنقدر شنیدنی است که نتوانستیم از معرفی آن بگذریم. خون، سرخ ترین تعبیر الزامی حیات نخستین اپیزود این پادکست است که با گوش دادن آن محیط کلی پادکست در ذهن‌تان ترسیم خواهد شد. این پادکست فارسی با اینکه به تازگی کار خود را آغاز کرده است، در برنامه کست باکس 2.7 k دنبال کننده دارد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *