استراتژی رپورتاژ نویسی موفق

استراتژی رپورتاژ نویسی موفق

استراتژی رپورتاژ نویسی چیست؟ چه کمکی به بهبود انتشار رپورتاژ آگهی می کند؟ در این مطلب در مورد این موضوع، بیشتر توضیح داده ایم.

پیشگفتار

استراتژی رپورتاژ نویسی چیست؟ استراتژی رپورتاژ نویسی به مجموعه راهکار هایی گفته می شود که ساختار یک رپورتاژ را تعیین می کنند. منظور ِما در اینجا صرفا رپورتاژ متنی نیست. شما می توانید برای تولید رپورتاژ آگهی تصویری، صوتی، ویدیویی و ... هم استراتژی طراحی کنید. هر کسب و کار برای موفقیت در رپورتاژ نویسی و برای ایجاد تمایز باید استراتژی خاص خود را داشته باشد. 
در صورت وجود ِاستراتژی رپورتاژ نویسی شما می توانید همیشه در یک چارچوب خاص رپورتاژ تان را تهیه کنید و برای انتشار آن اقدام کنید. مخاطبان با خواندن ِآن رپورتاژ به سرعت متوجه میشوند که متن یا تصویر یا ویدئوی تهیه شده توسط برند شما آماده شده است. استراتژی تولید رپورتاژ مثل استراتژی تولید محتوا است. شما باید برای برند سازی و ساختن شخصیت برای کسب و کار خود، استراتژی تبلیغاتی و به دنبال ِآن استراتژی آگهی نویسی داشته باشید.


مقدمه


•    استراتژی رپورتاژ نویسی برای افزایش بازدید از سایت
•    استراتژی رپورتاژ نویسی موجب افزایش اعتماد می شود.
•    چگونه استراتژی رپورتاژ نویسی موفق داشته باشیم؟
•    آیا استراتژی رپورتاژ آگهی در بهبود سئو هم موثر است؟
•    سخن آخر

 
استراتژی رپورتاژ نویسی برای افزایش بازدید از سایت


نویسنده ای که کار نگارش رپورتاژ آگهی را برعهده می گیرد باید به خوبی به اهداف تبلیغاتی شما و شیوه‌ی جذب مخاطبان آگاه باشد. هر برندی فراخور اهدافی که دارد و ادبیاتی که در تبلیغات و بازاریابی اش به کار می گیرد با یک روش منحصر بفرد، مخاطبان را به سمت خود جذب می کند. برای اینکه بهتر متوجه منظور این دو جمله شوید، پیشنهاد می کنیم چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق را در سطح وب بررسی کنید. شیوه داستان پردازی داخل آنها را مرور کنید. ببینید که هر کسب و کار یا هر برند چگونه برای مخاطب یک ماجرا را روایت می کند. سپس به آخرین خطوط رپورتاژ های مورد نظر دقت کنید. آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. هرکدام چگونه از مخاطب دعوت به عمل می آورند تا کار خاصی انجام دهد؟ هدفِ هرکدام از این رپورتاژ ها چه بوده است؟ بهتر است یک جدول درست کنید و برای هر رپورتاژ به صورت جداگانه اطلاعات مرتبط را بنویسید.
ستون های جدول شما می توانند متشکل از اهداف تبلیغاتی هر رپورتاژ، ادبیات و لحن استفاده شده در هر رپورتاژ، شیوه داستان سرایی در هر رپورتاژ، نحوه جمع بندی محتوا در هر رپورتاژ و ... باشند. مقایسه این ستون ها (برای هر رپورتاژ آگهی به صورت جداگانه) به شما کمک می کند دیدِ بالغانه تری نسبت به استراتژی رپورتاژ نویسی به دست آورید. به علاوه، چنین مقایسه ای به شما اجازه می دهد بهتر بتوانید یک یا چند استراتژی مختلف را در شیوه رپورتاژ نویسی تان لحاظ کنید.

استراتژی آگهی نویسی
استراتژی رپورتاژ نویسی موجب افزایش اعتماد می شود


از آن جایی که یکی از رسالت های تولید رپورتاژ آگهی ایجاد فضایی برای افزایش اعتماد مخاطب است، در صورتی که همواره یک استراتژی و یک چارچوب برای پیشبرد بهتر اهداف تان داشته باشید، مخاطب بارها و بارها با دیدنِ رپورتاژ آگهی ِشما، به آن اعتماد خواهد کرد. داشتن استراتژی منسجم برای ارائه به مخاطبان با هدف جلب اعتماد آنها مصداق های متعددی دارد.
مصداق استراتژی رپورتاژ نویسی در دنیای واقعی چیست؟ معمولا مردم به چهره‌ی افراد در وهله اول و به محض دیدن ِآنها دقت بیشتری می کنند. آنها برای اینکه مرتبه بعد آن شخص را (در صورت ملاقات های بعدی) به خاطر بیاورند، فقط نیاز دارند که اجزای صورت او را به خاطر بسپارند. همچنین به خاطر سپردن ِلحن صحبت و ادبیات ِشخص مقابل تاثیر بسزایی در بازآفرینی شخصیت او دارد. در مورد رپورتاژ آگهی و استراتژی مناسب برای آن، همین واقعیت صدق می کند. زمانی که شما برندسازی کرده اید و تلاش می کنید با تبلیغ کردن تعداد مخاطبان بیشتری به سمت خود جذب کنید، متوجه میشوید که مخاطبان شما را با لوگو، نام برند، ساختار تبلیغاتی تان و کلماتی که در تبلیغ هایتان به کار می برید به خاطر می آورند.
رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغات ِغیر مستقیم و بازاریابی درون گرا است. موقع نوشتن رپورتاژ آگهی باید طبق قوانینی که برای برندسازی تان در نظر گرفته اید، عمل کنید. این انسجام به مخاطب احساس اعتماد بیشتری تزریق خواهد کرد. مخاطب می تواند با خواندن رپورتاژ آگهی شما، در پایان کاری که از او خواسته اید را انجام دهد و میزان وفاداری اش به کسب و کار شما بیشتر خواهد شد.

نگارش رپورتاژ آگهی

چگونه استراتژی رپورتاژ نویسی موفق داشته باشیم؟


پیش از هر چیزی برای داشتن استراتژی رپورتاژ آگهی موفق، باید اهداف خود را تعیین کنید. در اصل، این تعیین هدف است که به شما کمک می کند قوانین خاصی را در قالبِ «باید ها» و «نباید هایی» که در رپورتاژ تان می بایست در نظر گرفته شوند، تعیین کنید. تعیین هدف به شما کمک می کند تا بدانید اصلا با چه دلیلی برای نگارش رپورتاژ و سپس انتشار ِآن اقدام میکنید؟ نگارش رپورتاژ و هزینه کردن برای تولید آن بدون وجود هیچ هدفِ مشخصی، اشتباهی بزرگ است. زیرا فقط بودجه و سرمایه ای که در اختیار دارید را هدر می دهد.
موضوعات برتر را برای نگارش رپورتاژ انتخاب کنید. فقط به یک موضوع بسنده نکنید. ببینید که رقبایتان در مورد چه موضوعاتی معمولا رپورتاژ می نویسند. آنها در نگارش رپورتاژ آگهی به ارائه چه اطلاعاتی قناعت می کنند و از ارائه چه اطلاعاتی خودداری می کنند؟ آیا می توانید ارتباطی میان موضوع ِانتخابی خودتان با ترند های روز و دغدغه های اغلب مشتریان پیدا کنید؟ اگر این امکان وجود دارد، پس می توانید برای ترغیب هرچه بیشتر ِمخاطبان، از آنها استفاده کنید.
پیدا کردن ایده هایی برای مشارکت با سایر رقبا و ارائه آنها به مخاطبان می تواند در موفقیت رپورتاژ آگهی تان تاثیر گذار باشد. فرصت های مشارکت را پیدا کنید و ببینید آیا راهی برای نشان دادن همکاری موفقِ خود با سایر برندها می توانید پیدا کنید؟ نشان دادن فرصت های مشترک برای همکاری با رقبا، شما را در نگاه مخاطب بزرگ و قدرتمند جلوه خواهد داد. این استراتژی برعکس روش بدگویی از رقبا و سیاه نمایی در مورد آنها، به اعتبار برند یا کسب و کارتان خواهد افزود. معمولا بسیاری از مخاطبان به محض شروع فعالیت های تبلیغاتی تان شما را زیر ذره بین می گیرند تا هرگونه حرکت از شوی شما را مورد انتقاد قرار دهند. روش تبلیغ کردن به واسطه رپورتاژ آگهی و با نشان دادن ِفرصت های همکاری موفق با سایر شرکت ها/ کسب و کارها باعث می شود تا دید ِاین گروه از مخاطبان نسبت به فعالیت های تجاری شما به مرور حالت مثبت به خود بگیرد.

سئو و رپورتاژ آگهی
آیا استراتژی رپورتاژ آگهی در بهبود سئو هم موثر است؟


به طور کلی تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت قابل چشم پوشی نیست. رپورتاژ آگهی اگر به بهترین شکل ممکن، به صورت منظم و با اهداف واضح و مشخص نوشته و تولید شود، می تواند روی سئوی سایت شما بهترین اثرِ ممکن را بگذارد. از آنجایی که مخاطبان معمولا به رپورتاژ های آگهی جذاب توجه بیشتری نشان می دهند، به کارگیری استراتژی تبلیغات در نگارش آنها به شما کمک می کند تا با جلب اعتماد تعداد مخاطبان بیشتر، به موتور های جستجو مانند Google این سیگنال را ارسال کنید که 


سخن آخر


بهترین استراتژی ها معمولا از دلِ تجربه و تخصص بیرون می آیند. اگر هیچ اطلاعاتی در مورد شیوه رپورتاژ نویسی یا اصول نگارش ِآن ندارید بهتر است سایر مطالب منتشر شده در همین وب سایت را بخوانید. پیشنهاد ما این است که مطالب را از ابتدا تا انتها دنبال کنید. سپس می توانید شیوه و استراتژی خاص خود را برای نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی تنظیم نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *