آیا امکان طراحی لوگو با مداد وجود دارد؟

آیا امکان طراحی لوگو با مداد وجود دارد؟

در این مطلب با آموزش طراحی لوگو با مداد در خدمت شما همراهان عزیز خواهیم بود. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با مراحل دیزاین لوگو با مداد آشنا شوید.

پیشگفتار

طراحی لوگو با مداد از انواع روش های کاربردی برای دیزاین طرح اولیه می باشد. اگر شما تمایل دارید با نحوه دیزاین طرح اولیه لوگو با مداد آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

مقدمه


1.    آموزش طراحی لوگو با مداد 
2.    تعریف کلی دیزاین لوگو به کمک مداد 
3.    ابزارهای مخصوص برای طراحی لوگو با مداد 
4.    مهارت های لازم برای طراحی لوگو با مداد 
5.    مراحل طراحی لوگو به کمک مداد 

  • شناسایی برند 
  • تشخیص شاخه های اصلی برند برای طراحی لوگو با مداد 
  • رسم کردن طرح اولیه لوگو
  • توسعه طرح اولیه لوگو 
  • افزودن رنگ به طرح اولیه: 
  • اصلاح طرح اولیه لوگو

12.    نکات طلایی برای دیزاین لوگو با مداد 
13.    سخن پایانی

آموزش طراحی لوگو با مداد 

علامت تجاری اگر به درستی طراحی شود بدون تردید می تواند تفکر یک تیم، اهداف و خدماتی که یک برند ارائه می دهد را به راحتی مطرح نماید. یک طراح لوگو باید کار طراحی لوگو را با ایده پردازی شروع کند. بعد از یادداشت ایده ها نیز می توان طرح های اولیه لوگو را به کمک مداد ترسیم کرد. طراحی لوگو با مداد نیاز به خلاقیت و تبحر دارد. 

تعریف کلی دیزاین لوگو به کمک مداد 

دیزاین لوگو با مداد مهم ترین بخش از دیزاین لوگو را تشکیل می دهد. برای دیزاین لوگو به کمک مداد می توانید طرح اولیه لوگو را روی کاغذ دیجیتالی یا کاغذ معمولی رسم نمایید. 
طراحان لوگو می توانند تصویری که از یک علامت تجاری را در ذهن شان دارند روی کاغذ رسم نمایند. بعد از رسم طرح لوگو روی کاغذ، طراح باید طرح های اولیه را به مخاطبین یا مشتریان نشان دهد. مشتری نیز می تواند از بین طرح های اولیه طرح مناسبی را انتخاب نماید. در نتیجه طراح می تواند طرح لوگو را دیجیتالی نماید. 

ابزارهای مخصوص برای طراحی لوگو با مداد 

شیوه های طراحی لوگوی مختلیف وجود دارند. از جمله ابزارهایی که با آن می توان طراحی لوگو انجام داد مداد است. ابزاری که در طراحی با مداد نیاز داریم بسیار ساده هستند. از مهم ترین ابزار مورد نیاز برای طراحی لوگو با مداد می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

ابزار مخصوص طراحی لوگو با مداد

1.    مداد تراش: 

برای طراحی لوگو با مداد بهتر است از مداد تیز استفاده نمایید. مداد تراش های اشاره گر از انواع تراش های کاربردی هستند و شما می توانید به کمک این نوع تراش ها مداد مخصوص دیزاین لوگو را به راحتی بتراشید و تیز کنید. 

2.    مداد اتود: 

طراحان حرفه ای برای طراحی لوگو با مداد از اتود استفاده می کنند. این ابزار دارای نوک ضخیمی می باشند و شما می توانید به راحتی علامت تجاری را به کمک این نوع مداد طراحی نمایید. 

3.    سرب سیاه و گرافیت: 

اگر شما از اتود برای دیزاین علامت تجاری استفاده می کنید بهتر است از خرید سرب سیاه و گرافیت غافل نشوید. بهترین نوع گرافیت برای دیزاین لوگو مدل های B6 و HB می باشد. 

4.    پاک کن مخصوص: 

این نوع پاک کن ها در انتهای مداد مخصوص طراحی لوگو جاسازی شده اند. این نوع پاک کن ها کاربردی می باشند و بعد از پاک کردن هرگز جای لکه یا سیاهی روی کاغذ باقی نمی ماند. 

ابزار مخصوص دیزاین لوگو با مداد

مهارت های لازم برای طراحی لوگو با مداد 

قیمت طراحی لوگو ارتباط مستقیمی با میزان مهارت طراح آن دارد. به این معنی که هر چقدر میزان مهارت و تجربه یک طراح لوگو بیشتر باشد، میزان درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. از مهم ترین مهارت های لازم برای طراحی لوگو با مداد می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1.    سایه زنی:

یکی از مهم ترین تکنیک ها برای طراحی لوگو با مداد سایه زنی می باشد. برای اینکه طرح لوگو حجیم شود باید خط هایی مشابه با خط هایی که در طرح لوگو وجود دارند رسم نمایید. به این مرحله سایه زنی یا هاشور زنی نیز گفته می شود. به این نکته توجه داشته باشید که خطوط سایه نباید یکدیگر را قطع نمایند. اگر شما مهارت لازم را در زمینه رسم این خطوط داشته باشید و فاصله مناسبی را بین این خطوط رعایت کنید می توانید به راحتی حجم طرح را کنترل نمایید. 

2.    سبک تونال 

پیاده سازی این نوع سبک در زمان رسم طرح اولیه لوگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید در این نوع سبک هر مقدار خطی که رسم می شود قابل مشاهده نمی باشد. در سبک تونال طراح می تواند قلم را با شیوه و ریتم خاصی روی کاغذ حرکت دهد. در این صورت طرح هایی را می توان رسم کرد که موزون هستند. توجه داشته باشید که نباید مداد را برای پیاده سازی این نوع تکنیک بیش از حد فشار دهید. در این مرحله هر چقدر شما قلم را بیشتر فشار دهید بدون تردید طرح اولیه لوگو پر رنگ تر می شود. 

3.    دیزاین شهودی: 

یک طراح باید مهارت این را داشته باشد که بتواند یک شکل سه بعدی را به صورت یک تصویر دو بعدی روی کاغذ رسم نماید. در واقع انجام این کار به طراح کمک می کند که بتواند تصویری را که در ذهنش دارد به بهترین حالت ممکن رسم نماید. 

طراحی لوگو

مراحل طراحی لوگو به کمک مداد 

پیش از شروع طراحی لوگو باید اطلاعاتی در مورد طرحی که میخواهید ایجاد کنید کسب نماییدتا طرح لوگوی شما کاملا با هدف مورد نظر همسو باشد. برای ایجاد طرح اولیه لوگو با مداد بهتر است طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. شناسایی برند: 

شناسایی برند به صورت کامل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. طراح قبل از اینکه شروع به رسم طرح اولیه لوگو کند باید اطلاعات لازم را در مورد محصول یا خدماتی که کارفرما در اختیار مشتریان قرار می دهد اطلاعات کافی را بدست آورید. 
مخاطبین بازار را شناسایی کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که طراحی یک لوگو برای کسب و کارهای بزرگ با طراحی لوگو برای کسب و کارهای کوچک متفاوت است. 

2. تشخیص شاخه های اصلی برند برای طراحی لوگو با مداد 

قبل از طراحی لوگو با مداد شاخصه های اصلی برند را تشخیص دهید. برای تشخیص شاخصه های یک برند بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برای چه صنعتی قرار است لوگو را طراحی نماید. بعد از تشخیص صنعت می توانید از مهم ترین شاخصه های آن برای رسم طرح اولیه لوگو استفاده کنید. 

3. رسم کردن طرح اولیه لوگو 

هر طرحی که در این مرحله از طراحی لوگو با مداد به ذهن شما می رسد را باید روی کاغذ یا ابزار دیجیتال پیاده سازی نمایید. با کشیدن چندین طرح اولیه می توانید طرح نهایی لوگو را راحت تر انتخاب کنید. 

اصول طراحی لوگو با مداد

4. توسعه طرح اولیه لوگو 

بعد از انتخاب یک طرح مناسب از بین طرح های اولیه باید نسبت به تکمیل و تصحیح آن اقدام نمایید. برای رفع مشکلات طرح اولیه هرگز عجله ای نکنید و فقط به این نکته فکر کنید که باید طرح اولیه ای که رسم کرده اید به بهترین شکل ممکن اصلاح شود. 

5. افزودن رنگ به طرح اولیه

برای اینکه طرح اولیه جذاب تر به نظر برسد می توانید در این مرحله طرح اولیه لوگو را رنگ آمیزی کنید. اگر شما طرح اولیه را به صورت دیجیتال رسم کرده اید می توانید برای رنگ آمیزی آن رنگ های متفاوت را امتحان نمایید. سپس از بین رنگ های مختلف می توانید بهترین رنگ را برای رنگ آمیزی طرح لوگو انتخاب کنید. 
رنگ لوگو را با توجه به برند و مخاطبان آن برند از بین رنگ های مختلف و پر استفاده نظیر مشکی، قرمز، سفید، آبی، سبز و... می توانید انتخاب نمایید. 

6. اصلاح طرح اولیه لوگو: 

در صورتی که تصور می کنید طرح اولیه نیاز به ویرایش دارد باید در این مرحله نسبت به اصلاح طرح اولیه لوگو اقدام نمایید. بعد از تکمیل و اصلاح طرح اولیه می توانید آن را به مشتری یا کارفرما نشان دهید. 

دیزاین لوگو به کمک مداد

نکات طلایی برای دیزاین لوگو با مداد 

در زمان انجام طراحی لوگو با مداد به نکات زیر توجه داشته باشید: 
1.    طرح اولیه ای که رسم می کنید باید بدون نقص باشد. 
2.    به کمک رسم خطوط مختلف می توانید به ایده هایی خلاقانه و جدید دست یابید. 
3.    نمونه کارهای سایر طراحان حرفه ای لوگو را مورد ارزیابی قرار دهید. توجه داشته باشید که شما می توانید از نمونه کارهای آن ها فقط ایده بگیرید. 
4.    برای کشیدن طرح اولیه لوگو هرگز از نمونه کار سایر طراحان تقلید نکنید. 
5.    طرح اولیه علامت تجاری باید کاملا جدید باشد. 
6.    برای تقویت دیزاین لوگو با مداد بهتر است هر روز تمرین و تکرار داشته باشید. 
  

سخن پایانی

سبک لوگو ارتباط مستقیمی با کاربرد لوگو دارد. طراحی لوگو با مداد قبل از دیجیتالی کردن طرح لوگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در نتیجه یک طراح لوگوی حرفه ای بهتر است در این زمینه تکرار و تمرین مداوم داشته باشد. با داشتن تمرین و تکرار بدون تردید می توان طرح اولیه یک علامت تجاری را به صورت حرفه ای رسم کرد. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *