برنامه تولید پادکست اندروید، IOS و دسکتاپ

برنامه تولید پادکست اندروید، IOS و دسکتاپ

برنامه تولید پادکست در انواع مختلفی وجود دارد. عموما این برنامه ها دارای تفاوت هایی از جمله تفاوت در کیفیت پادکست تولیدی هستند.

برنامه تولید پادکست؛ مقدمه

برنامه تولید پادکست می تواند کیفیت پادکست های تولید شده شما را افزایش دهد. اگر تا به الان در اینترنت پادکست گوش کرده باشید ، حتما با خود گفته اید که شما هم می توانید یک پادکست حرفه ای برای کار ، پایان نامه و یا برای دانش آموزان خود بسازید. این کار می تواند لذت غیرقابل وصفی داشته باشد و در عین حال می تواند یک منبع درآمد نیز محسوب شود.
ما در این مقاله قصد داریم بهترین برنامه تولید پادکست برای اندروید ، IOS و ویندوز را معرفی کنیم که شما بتوانید با حرفه ای ترین نرم افزار ها، بهترین پادکست ها را برای کار ، پایان نامه و هر جایی که نیاز دارید بسازید. با این برنامه ها خواهید توانست به آسانی پادکست خوبی تولید کرده و از آن در موارد مختلفی بهره ببرید.
 به یاد داشته باشید مهم ترین قدم جهت ساخت پادکست در اندروید، برنامه ریزی جهت ارائه محتوا درست و تولید محتوا اصولی آن است. اگر پادکست شما محتوا مطلوبی نداشته باشد، به تبع مخاطب زیادی هم جذب نخواهد کرد. برای این منظور ابتدا روی نگارش و تهیه محتوا خود تمرکز کنید.

فهرست مطالب

•    تفاوت انواع ابزارهای تولید پادکست
•    برنامه ساخت دکلمه اندروید
•    برای ساخت پادکست برای کامپیوتر
•    برنامه ساخت پادکست ویدیویی
•    کلام آخر

 

تفاوت انواع ابزارهای تولید پادکست

شاید شمایی که بخواهید پادکست حرفه ای برای کار خود بسازید با خود فکر کنید که انواع برنامه تولید پادکست چه تفاوت هایی باهم دارند؟ آیا همه آن ها مثل یکدیگر هستند؟ در جواب به سوال اینکه، آیا نرم افزار های ساخت پادکست ها مثل هم هستند باید بگوییم، خیر. در دنیای امروزی ابزار ساخت پادکست زیادی در اپ استورهای ایرانی و خارجی وجود دارد. اگر بخواهیم همه این برنامه ها را باهم مقایسه کنیم ، قطعا برنامه هایی وجود دارند که قابلیت های بیشتری نسبت به دیگر برنامه ها دارد. در کنار قابلیت کیفیت پادکست هایی که برخی از برنامه ها تولید می کنند، باید بگوییم در برخی از برنامه ها قابلیت ویرایش هم وجود دارد.
در زیر چند تفاوت اصلی  نرم افزارهای تولید پادکست با یکدیگر را می بینیم:
•    کیفیت صدا
•    ابزار تنظیم صدا
•    گذاشتن موزیک روی پادکست
•    ویرایش حرفه ای پادکست

نرم افزار های ساخت پادکست برای کامپیوتر

برنامه ساخت دکلمه اندروید

اگر قصد دارید دکلمه گویی را شروع کنید ، باید بگوییم که یکی از بهترین کار ها برای درآمدزایی همین کار است. شما می توانید این کار را با بهترین برنامه تولید پادکست یا اپ پادکست اندروید شروع کنید. 
در ادامه به معرفی برنامه برای ساخت پادکست می پردازیم.

1.    برنامه Speaker studio

یکی از بهترین برنامه هایی که ما به شما برای ساخت پادکست در اندروید پیشنهاد می کنیم، برنامه Speaker studio است که می تواند بهترین برنامه تولید پادکست برای اندرویدی ها باشد. این برنامه بیشترین قابلیت ها را به شما برای ساخت پادکست ارائه می دهد تا شما بتوانید بهترین پادکست و دکلمه ها را برای کار یا پایان نامه خود بسازید.
 
2.    اپلیکیشن ناملیک

اپلیکیشن ناملیک که برای اندروید است، بهترین اپ پادکست فارسی است. تا الان کاربران زیادی رضایت کافی از استفاده این اپلیکیشن داشته اند. شما می توانید این اپلیکیشن را از اپ استورهای معتبر اندرویدی دانلود و از آن جهت ساخت بهترین پادکست ها بهره ببرید. اپلیکیشن های فارسی زیادی در زمینه ساخت پادکست هستند که یکی از بهترین اپ های ساخت پادکست این اپلیکیشن است.

3.    گوگل پادکست

اگر دنبال برنامه ای مطرح و یا معتبر برای تولید پادکست می گردید، گوگل پادکست یک گزینه مناسب برای تولید محتوای پادکستی است. می توانید برای کار خود از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن تمامی امکانات مناسب تولید محتوای پادکستی را به شما ارائه می دهد تا بتوانید بهترین پادکست را تولید کنید.

4.    اپل پادکست

همانطور که از عنوان این بخش از مقاله مشخص است، در این بخش قرار است بهترین اپ های پادکست برای اپل را برای شما نام ببریم. بد نیست که در این میان اپلیکیشن حرفه ای تولید پادکست، اپل پادکست را به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن بهترین سازنده پادکست برای سیستم عامل IOS است. اگر از گوشی های شرکت اپل استفاده می کنید، این برنامه بهترین گزینه برای شما است.

تولید پادکست با موبایل

برنامه ساخت پادکست برای کامپیوتر

اگر به هر دلیلی نمی توانید تولید پادکست با گوشی اندرویدی یا IOS را انجام دهید، شما امکان این را دارید تا با استفاده کامپیوتر پادکست های مورد نظر خود را بسازید. برنامه های مختلفی برای ساخت پادکست برای کامپیوتر وجود دارند. در ادامه این مقاله چند نرم افزار را برای ساخت پادکست و تولید محتوا برای دسکتاپ، معرفی می کنیم.

1.    نرم افزار Restream

این نرم افزار یک گزینه مناسب برای تولید و ساخت پادکست با کامپیوتر است. شما می توانید تنظیمات پیشرفته و حرفه ای ویرایش صدا را در این نرم افزار انجام دهید. این نرم افزار، بهترین ابزار و نرم افزار برای تولید محتوا، پادکست، گویندگی، ضبط صدا و... است.

2.    نرم افزار Adobe Audition

این نرم افزار یکی از محصولات شرکت بزرگ ادوبی است که با هدف ویرایش و تغییرات روی صدا ایجاد شده است. شما می توانید از این نرم افزار که هم روی ویندوز و هم روی مک قابل نصب است، استفاده کنید. این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی از جمله، حذف نویز صدا، افکت های مختلف، و... دارد و می تواند دست شما را در ساخت پادکست حرفه ای باز بگذارد.

3.    نرم افزار Audacity

اگر به دنبال بهترین نرم افزار ساخت پادکست با کامپیوتر که رایگان باشد هستید ، نرم افزار Audacity انتخاب مناسبی برای این کار است. شما می توانید برای ساخت پادکست حرفه ای که همه امکانات مورد نیاز را داشته باشد، از این نرم افزار استفاده کنید.

برنامه ساخت پادکست ویدیویی

اگر مقاله اپیزود پادکست چیست مطالعه کرده باشید ، می دانید که هر پادکست از اپیزود های مختلف تشکیل شده است. این مسئله نه تنها در پادکست های صوتی صدق می کند، بلکه در پادکست های ویدیویی هم باید ار این قوانین پیروی شود. پادکست ویدیویی یک فرمت جالب از پادکست ها هستند که ترکیبی از صدا و تصویر را ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد تا همزمان با گوش دادن به محتوا، تصاویر و ویدیوهای مرتبط را مشاهده کنید.  در ادامه این مقاله به معرفی برخی از برنامه تولید پادکست های ویدیویی می پردازیم.

1.    برنامه Inshot

در بالا به برخی از اپلیکیشن و نرم افزار های تولید پادکست برای اندروید، IOS و دسکتاپ معرفی کردیم. شما می توانید با آنها پادکست های صوتی حرفه ای بسازید. پس از ضبط پادکست خود وقتی که از آن خروجی گرفتید می توانید با وارد کردن پادکست صوتی خود به برنامه Inshot با این برنامه یک پادکست ویدیویی حرفه ای بسازید.

2.    برنامه KineMaster

همانطور که گفتیم شما می توانید با وارد کردن پادکست ویدیویی به این برنامه ها ، یک پادکست ویدیویی حرفه ای بسازید. برنامه حرفه ای KineMaster ویژگی های برنامه Inshot را دارد. شما می توانید از این برنامه هم به خوبی استفاده کنید. هر دو برنامه یاد شده قابلیت پشتیبانی از نسخه اندروید، و هم نسخه IOS را دارا هستند.

کلام آخر

به طور کلی ، سعی کردیم در این مقاله به شما دوست عزیز بهترین برنامه هایی که می توان با آن پادکست های صوتی و ویدیویی ساخت، را معرفی کنیم.  با استفاده از برنامه تولید پادکست می توانید بهترین و خاص ترین پادکست ها را تولید کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *