نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

بنر تبلیغاتی اینستاگرام، با توجه به افزایش روزافزون کاربران این پلتفرم یکی از روش های موثر برای معرفی برند ها می باشد.


پیشگفتار


در دنیای تجارت مدرن سرعت نقش تعیین کننده دارد. صاحبان کسب و کار های مختلف برای شکست رقیبان خود از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده می کنند. بنر های تبلیغاتی یکی از روش های پربازده و موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. بنر تبلیغاتی نوعی آگهی تبلیغاتی آنلاین است که در وب سایت های پربازدید منتشر می شود. با افزایش روزافزون کاربران فضای مجازی بنر های تبلیغاتی به پلتفرم های دیگر نیز راه یافته اند. در چند سال اخیر اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های بین المللی، بستری برای انتشار بنر تبلیغاتی فراهم کرده است. بنر تبلیغاتی اینستاگرام یکی از راه های موثر کسب درآمد از این پلتفرم می باشد. آشنایی با نکات مهم در طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر ، به شما کمک می کند تا بتوانید بنر اینستاگرام خود را به خوبی طراحی کنید. 
یکی از نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام، شناخت ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد می باشد. کاربرد بنر تبلیغاتی بسیار متنوع است و بسته به کاربرد بنر و بستر انتشار آن معمولا ابعاد مختلفی برای بنر ها انتخاب می شود. یک بنر تبلیغاتی حرفه ای، بنری است که بر اساس استاندارد های تعیین شده ساخته شود. تبلیغات بنری موثر می تواند در راستای برندسازی و موفقیت تجاری برند ها مفید واقع شود. بنابراین یادگیری تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، برای ساخت یک بنر موثر و کاربردی ضروری می باشد. در این مطلب به بررسی اصول و قواعد مربوط به ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام پرداخته شده است.    


مقدمه    


•    تفاوت بنر تبلیغاتی اینستاگرام و پست های معمولی در چیست؟
•    مزایای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام
•    اصول اولیه در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام
•    ابزار مناسب ساخت  بنر تبلیغاتی اینستاگرام

قواعد ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

تفاوت بنر تبلیغاتی اینستاگرام و پست های معمولی در چیست؟


بنر تبلیغاتی اینستاگرام با دیگر پست هایی که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود، فرق دارد. این نوع بنر ها باید تمام اطلاعات مهم در مورد محصول و یا خدمات ارائه شده را در خود داشته باشد و همچنین باید بسیار زیبا و جذاب طراحی شود تا بتواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.  

تفاوت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با دیگر پست ها


برخلاف پست های معمولی بنر تبلیغاتی اینستاگرام، باید هدفمند باشد. زیرا یک تصویر جذاب به تنهایی برای جلب مشتری کافی نیست. در واقع باید پشت آن تصویر زیبا هدفی قرار داده شود تا در هنگام مواجه کاربران با بنر تبلیغاتی، ذهن آن ها را به خود درگیر کند. همچنین باید در طراحی بند ها اصل سادگی نیز رعایت شود. یک بنر تبلیغاتی خلاقانه بنری است که در اوج سادگی به خوبی هدف در نظر گرفته شده را به مخاطبان منتقل کند و در ذهن آن ها ماندگار شود. 
بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید به خوبی با کاربران تعامل ایجاد کند. برقراری یک تعامل موثر، به مخاطبان کمک می کند تا بدون مطالعه کپشن، هدف و محتوای اصلی تبلیغ را درک کنند. بنری هایی که تعامل مناسب تری با کاربران برقرار می کنند معمولا کاربردی تر و پر بازده تر هستند.
   


مزایای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام 


امروزه استفاده از بنر تبلیغاتی اینستاگرام در کسب و کار های مختلف، بسیار رایج شده است. اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین پلتفرم های جهان به حساب می آید. این پلتفرم با بیش از هفتصد میلیون کاربر فعال، بستر خوبی برای تبلیغات می باشد. 

توسعه دهندگان اینستاگرام در نسخه های جدید این نرم افزار، به دنبال بهبود و ارتقا کیفیت و کاربرد این برنامه هستند. بنر تبلیغاتی اینستاگرام، با توجه به بصری بودن این نرم افزار یکی از روش های پربازده در تبلیغات به شمار می رود. در ادامه چند مورد از مزایای بنر های تبلیغاتی اینستاگرام معرفی شده است.


1. زیبایی چشمگیر و جذابیت بالا


یکی از مهمترین مزایای بنر تبلیغاتی اینستاگرام، زیبایی و جذابیت بسیار زیاد آن می باشد. این بنر ها بیشتر در مقیاس بزرگ طراحی می شوند و می توانند نظر مخاطبان را به راحتی جلب کنند. چنین بنر هایی کسب و کار ها را بسیار هوشمندانه تر و خلاق تر نشان می دهند و همین امر موجب جلب اعتماد مشتریان می شود. 

2. معرفی گسترش برند ها


بر اساس آمار های ثبت شده، بنر تبلیغاتی اینستاگرام توانسته است نرخ فروش فوری را تا حد زیادی افزایش دهد. این مسئله به طور غیر مستقیم موجب افزایش شناخت کاربران و گسترش برند تجاری می شود. حتی اگر افراد بر روی بنر کلیک کنند هم اسم و لوگو برند در ذهن آن ها ثبت می شود. 


3. تعیین ساختار های قیمت گذاری


تعیین ساختار قیمت گذاری برای هر هدف خاص، یکی از مزایای مهم بنر تبلیغاتی اینستاگرام به حساب می آید. به طور کلی طراحان مطابق با تعداد کاربرانی که بر روی تبلیغ کلیک می کنند، هزینه دریافت می کنند. اینستاگرام شرایطی فراهم کرده است تا کاربران برای هر نتیجه خاص هزینه ای مشخص بپردازند.      
    

عکس بنر تبلیغاتی
اصول اولیه در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام


همانطور که می دانید Instagram یک پلتفرم بصری است و محتوا ها غالبا بر پایه تصویر در آن به اشتراک گذاشته می شود. بنر تبلیغاتی اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاربران این برنامه می توانند با استفاده از قابلیت های ارائه شده در هر آپدیت از این پلتفرم برای معرفی برند خود استفاده کنند. به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام به چند صورت به اشتراک گذاشته می شوند. 


1. تبلیغات ساده ( ترکیب متن و تصویر )


در این نوع از تبلیغات تنها کافی است تا یک بنر تبلیغاتی استاندارد و کاربردی طراحی کنید و آن را در قالب یک تصویر به همراه چند خط متن تبلیغاتی ارائه کنید. بهتر است در انتخاب متن تبلیغاتی خود اصول بازاریابی و جذب مشتریان را نیز در نظر بگیرید. 


2. تبلیغات آلبومی 


اغلب کاربران با کاربرد این روش چندان آشنا نیستند و نمی توانند به خوبی از آن استفاده کنند. البته استفاده از تبلیغات آلبومی دشوار نیست و تنها با کمی دقت و خلاقیت می توان یک نتیجه فوق العاده از آن بدست آورد. این روش معمولا برای محصولات مشابه اما با قیمت و شرایط فروش متفاوت استفاده می شود. به این ترتیب شما برای هر محصول یک بنر جدا طراحی می کنید و به صورت آلبومی در کنار هم آن ها را منتشر می کنید. 


3. تبلیغات ویدیویی


شما می توانید بنر تبلیغاتی اینستاگرام خود را در قالب یک ویدیو ارائه دهید. تبلیغات ویدیویی یکی از روش های موثر و پربازده است که اخیرا بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اگر می خواهید تبلیغات شما در میان هزاران و یا میلیون ها تبلیغ دیگر به خوبی دیده شود،به فکر ساختن یک ویدیو جذاب باشید.   
  


ابزار مناسب ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام  


ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی بسیار  متنوع هستند. یک طراح بنر حرفه ای، با در نظر گرفتن محتوا و کاربرد بنری که می خواهد طراحی کند، ابزار مورد نیاز خود را انتخاب می کنند. بهتر است که ابتدا ایده طراحی بنر تبلیغاتی خود را تعیین کنید و سپس بر اساس آن ابزار مناسب خود را انتخاب کنید. 
در ادامه چند مورد از ابزار مناسب طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام معرفی شده است. شناخت کاربرد و قابلیت های آن ها به شما کمک می کند تا ابزار مناسب کار خود را به راحتی پیدا کنید.   

  • Bannersnack
  • Banner Design Studio 
  • My banner maker
  • Banner Designer Pro
  • Adobe spark
  • flash banner wizard
  • EximiousSoft Banner Maker
  • DP Animation Maker
  • Snappa
  • Easy GIF Animator
  • Banner maker pro


** هر کدام از این برنامه ها قابلیت و کاربرد خاص خود را دارند که به شما در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام و بنر های سایز بزرگ در فتوشاپ کمک می کنند.  

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *