آموزش تصویرسازی با فری هند

آموزش تصویرسازی با فری هند

تصویرسازی با فری هند یکی از گزینه های بسیار محبوب برای ایجاد تصویرسازی دیجیتال یا مدرن به شمار می رود.

پیشگفتار


تصویرسازی با فری هند به عنوان یکی از کامل ترین و محبوب ترین نرم افزارهای طراحی دیجیتال شناخته می شود.کاربران حرفه ای می توانند با استفاده از این نرم افزار به سادگی هر چه تمام تر هر نوع تصویرسازی گرافیکی را انجام دهند. جالب است بدانید که فری هند به جز تصویرسازی برای امور دیگری نظیر طراحی کاراکتر، جلد کتاب، آرم های تبلیغاتی، کاتالوگ ها، بروشور، کارت ویزیت، صفحه آرایی صفحه بندی و در برخی موارد از آن برای ساختن تصاویر متحرک نیز استفاده می شود. 
نرم افزار فری هند ابتدا توسط شرکت  آلتسیس Altsys طراحی شده است پس از آن تا ورژن 11 این نرم افزار توسط ماکرومدیا انتشار پیدا کرد. در سال 2005 شرکت ادوبی امتیازات و حقوق این نرم افزار را خریداری کرده و آن را ارتقاء داده و بر روی ایلوستریتور اجرا کرده است. این نرم افزار در دسته نرم افزارهای وکتوری یا برداری قرار می گیرد. کاربران می توانند تصاویری را که با استفاده از این برنامه ساخته اند آن را با برنامه flash تطبیق داده و آن را به شکل تصاویر متحرک در بیاورند. تصاویری که به وسیله ی این برنامه ساخته می شوند امکان ذخیره سازی در صفحات وب را دارند. می توانید از نرم افزار فری هند به عنوان مکمل در کنار نرم افزار Photoshop استفاده کرده و تکنیک تصویرسازی را به شکل حرفه ای انجام دهید.


مقدمه

فری هند

ویژگی های تصویرسازی با فری هند

تصویرسازی با فری هند از ویژگی های زیادی برخوردار است. این نرم افزار به عنوان بهترین ابزار برای ورود به flash شناخته می شود. اگر به دنبال یک نرم افزار قدرتمند در زمینه طراحی وکتوری به صورت دو بعدی می باشید این نرم افزار گزینه مناسبی می باشد. این نرم افزار به علت قابلیت وکتوری که دارد از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد. همین امر باعث می شود که خروجی که توسط این نرم افزار طراحی می شود بسیار کم حجم باشد. 
یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار برخورداری از ابزارهای بسیار قدرتمند می باشد. این ابزارها امکان دسترسی ساده را برای به تصویر کشیدن و طراحی در زمینه های مختلف را ایجاد می کند. استفاده از این ابزارها به کاربران امکان می دهد تا بتوانند ساده تر از خلاقیت و تصورات ذهنی خود کمک بگیرند. طراحان می توانند با استفاده از این نرم افزار به ویرایش های گسترده ، طرح بندی ها، کاربردهای انتشار و.... دست پیدا کنند. به علت وجود ابزارهایی با انعطاف پذیری بسیار بالا این برنامه به عنوان بهترین ابزار برای تفکیک پروژه ها و اضافه کردن فعالیت ها و به وجود آوردن فایل های swf به شمار می رود. 


ابزار freehand چیست؟


نرم افزار فری هند به عنوان یک نرم افزار گرافیکی بسیار فوق العاده است. این نرم افزار را معمولا برای ایجاد طرح های گرافیکی، تصویرسازی و طراحی اشکال مختلف استفاده می شود. می توانید از ابزار فری هند برای ایجاد و ترسیم خطوط صاف استفاده کنید. استفاده از این ابزار به کاربران و طراحان اجازه می دهد خطوط منحنی را برای ایجاد تصاویر گرافیکی به کار بگیرند. علاوه بر این می توانید با این ابزارها خطوط متناوب، پیچیده و مستقیم را برای ایجاد طراحی به کار ببندید. 
ابزار فری هند برای طراحی بسیار سریع و بدون فرم متناسب است. می توانید از این ابزار برای طراحی خطوط و طرح های نامنظم و طراحی هایی که قصد دارید با دست رسم کنید استفاده نمایید. 

  نرم افزار فری هند
قابلیت های نرم افزار freehand


نرم افزار فری هند از قابلیت های متعددی برخوردار است. این نرم افزار دارای افکت های زنده است که به تصویرسازی کمک زیادی می کند. تصویرسازی با فری هند امکان استفاده از نرم افزارهای بسیار قوی را برای طراحان به وجود می آورد. 
محیط کاری در فری هند شامل تعدادی نوار و منوهای متعدد به همراه چند پنل و پالت است. با استفاده از جعبه ابزار است. این جعبه ابزار از ابزارهای ترسیمی و ویرایشی متعددی تشکیل شده است. از این ابزار به شکل معمول برای به وجود آوردن و ادیت موضوعات گوناگون وکتوری در فری هند استفاده می شود. 
تصویرسازی با فری هند از طریق پنل هایی انجام می گیرد که امکانات مختلفی مانند امکان رنگ آمیزی اشکال رسم شده، کنترل اندازه‌های موضوعات و سند جاری، روش قرارگیری موضوعات در صفحات و مواردی از این قبیل اشاره کرد. استفاده از این قابلیت ها باعث می شود که کاربران بتوانند خطوط و سایه ها را با ظرافت و نرمی هر چه تمام تر رسم کنند. جزئیات ظریفی که در تصویرسازی هستند با استفاده از این نرم افزار بیشتر در معرض دید قرار می گیرند و طراحان می توانند با دقت زیادی آن ها را رفع کنند. این امر باعث می شود که شما طراحی زیباتر و تمیزتری داشته باشید. 
معمولا این تصویرسازی ها را در قالب شطرنجی انجام می دهند. نکته مهمی که وجود دارد این است که چاپ تصویر در سایزهای مشخصی انجام می شود زمانی که سایز تصویر افزایش پیدا می کند مطمئنا کیفیت تصویر نیز کاهش پیدا می کند. بنابراین باید دقت داشته باشید که در ابتدای امر در مورد سایز انتخابی خود با دقت بالایی تصمیم بگیرید. البته این نوع تصویر سازی به صورت وکتوری گرافیک انجام می گیرد.

  تصویرگری
اهمیت تصویرگری با استفاده از فری هند


تصویرسازی با فری هند نوعی تصویرگری دیجیتال است. با کمک این نرم افزار می توانید تصاویر را با کیفیت بالا و بسیار سریع و دقیق طراحی کنید. این سبک های تصویرسازی به شکل کامل در کامپیوتر انجام می گیرند. با استفاده از این روش تصویرسازی می توانید یک مجموعه از مشخصات هندسی، چند ضلعی ‌ها،منحنی‌ ها،خط‌ ها را ذخیره کنید. مقوله ای که این نوع تصویر های وکتوری یا برداری را منحصر به فرد می کند مقیاس پذیری فوق العاده ی آن است. 
این قابلیت موجب می شود تا کاربران بر اساس نوع تصویری که طراحان می خواهند داشته باشند آن را کوچک یا بزرگ کنند بدون اینکه مشکلی در کیفیت آن به وجود بیاید. ورژن های جدید فری هند تغییرات زیادی را تجربه کرده اند. با گذشت زمان شرایط و وضعیت این پنل ها دستخوش تغییرات شده و مقداری ابزار به جعبه ها افزوده شده است. کاربران پس از اینکه صفحه مخصوص را ایجاد کردند باید واحد اندازه گیری را مشخص کنند سپس طراحی را شروع کنند. بر اساس نوع تصویری که قصد دارید طراحی کنید می توانید ابزارهایی را که در جعبه ابزار فری هند وجود دارند را انتخاب کنید. 


سخن پایانی


نرم افزار فری هند به عنوان یک برنامه گرافیکی می باشد که از آن برای ایجاد اشکال و ایده تصویرگری، طراحی کاراکتر دو بعدی استفاده می شود. این برنامه قابل استفاده بر روی دو سیستم عامل مک و ویندوز می باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم کار با این نرم افزار بسیار ساده است. افرادی که قبلا با نرم افزار Adobe Illustrator آشنایی دارند می توانند به سادگی با این نرم افزار کار کنند. یکی از مهمترین ویژگی های این نرم افزار قابلیت سفارشی کردن و اختصاصی سازی محیط کاربری در این نرم افزار می باشد. 
با استفاده از این نرم افزار می توانید از انواع پسوندهای ورودی پشتیبانی کنید. این پسوندها شامل: Bmp ، TIFF ، SWF، PSD ، PDF ، PNG وجود ابزارهای بسیار متنوع برای تولید و ساخت اشکال برداری یا وکتوری جهت چاپ صفحات و صفحات وب باعث شده است که این نرم افزار بسیار مورد توجه واقع شود. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *