آموزش نحوه انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه های مختلف
توجه به نحوه انتشار رپورتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد چرا که هر چقدر هم که رپورتاژ با کیفیت باشد، اگر در رسانه درستی منتشر نشده باشد، بازده خوبی نخواهد داشت.
نحوه انتشار رپورتاژ آگهی به همان اندازه که کیفیت محتوای رپورتاژ اهمیت دارد، مهم است. رپورتاژها سبک پر طرفداری از انواع تبلیغات هستند که بازده بالایی دارند اما به این شرط به این بازده خواهند رسید که به نحوه انتشار رپورتاژ آگهی هم توجه داشته باشیم. پس باید بهترین سایت و رسانه را برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنیم که مطمئن باشیم بازدید رپورتاژ را بالا ببرند. حال سوال اینجاست که چطور بهترین رسانه را انتخاب کنیم؟
نحوه انتشار رپورتاژ آگهی فاکتور مهمی است که اگر قصد انتشار رپورتاژ را داریم باید به خوبی برای آن وقت بگذاریم. شاید بهتر باشد ابتدا کمی به بررسی این مفهوم بپردازیم که اصلا رپورتاژ آگهی یعنی چه؟ رپورتاژها نوعی از تبلیغات همسان (Native ad) هستند که تا حد ممکن، ظاهر تبلیغاتی ندارند. قالب آنها عمدتا خبری یا به صورت مقاله است و برخی اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار کاربر قرار میدهند اما در باطن، هدف آنها تبلیغات است و به طور غیر مستقیم، محصولات یا خدمات مشخصی را تبلیغ میکنند.
علت بازده بالای رپورتاژها در همین غیر مستقیم بودن تبلیغات در آنها است. یک رپورتاژ خوب میتواند ضمن مفید واقع شدن برای کاربر، او را با یک کال تو اکشن (CTA) مناسب، تشویق کند تا سری به سایت ما بزند یا با شماره تلفن خاصی تماس بگیرد و غیره. اما چطور میتوان بهترین رسانه را برای نشر رپورتاژ انتخاب کرد؟ حال که میدانیم منظور از رپورتاژ چیست، در ادامه به بررسی نحوه انتشار رپورتاژ آگهی میپردازیم.
فهرست مطالب
1. چطور سایت مناسبی را برای انتشار محتوای رپورتاژ خود پیدا کنیم؟
2. انواع روش های انتشار رپورتاژ آگهی
- رپورتاژ آگهی سئو در سایت های دایرکتوری
- رپورتاژ آگهی سئو در سایت های خبری و رسانه ای
- رپورتاژ آگهی سئو در شبکه های اجتماعی
3. آیا می توان یک رپورتاژ آگهی را در چند سایت منتشر کرد؟
4. آیا رپورتاژ آگهی باید برای هر یک از کانال های تبلیغاتی متفاوت باشد؟
چطور سایت مناسبی را برای انتشار محتوای رپورتاژ خود پیدا کنیم؟
نحوه انتشار رپورتاژ آگهی ظرافت های خاصی دارد. رپورتاژها از جمله زیر مجموعه های سئو کلاه خاکستری هستند. این دسته از تکنیک های سئو برای تبلیغات و بالا بردن آمار بازدید سایت، کاملا بر خلاف چارچوب های تعیین شده توسط گوگل نیستند اما همه فاکتورهای مورد تایید آن را هم ندارند. گوگل تاکید دارد هر گونه تبادل لینک بین سایت های مختلف (بک لینک ها) باید ارگانیک باشد. با توجه به این موضوع، از آنجایی که شما برای انتشار رپورتاژ خود لازم است به سایت مورد نظر هزینه پرداخت کنید، پس انتشار محتوای رپورتاژ، ارگانیک و طبیعی نیست. در نتیجه، لازم است سایتی را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنید که بتوانند به خوبی از پس انجام این کار برآیند و نه برای سایت شما و نه برای سایت خودشان، مشکلی از لحاظ پنالتی های گوگل ایجاد نشود. از جمله مهمترین ملاک ها برای انتخاب سایت مناسب جهت انتشار رپورتاژ آگهی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
1. پایین بودن درصد اسپم سایت:
این درصد حداکثر باید 5 باشد چرا که گوگل سایت هایی را که درصد اسپم در آنها بالا باشد، بی اعتبار تلقی میکند. برای بررسی درصد اسپم میتوانید شاخص SS را در MOZ چک کنید.
2. مرتبط بودن حوزه فعالیت سایت با کسب و کار ما:
اگر سایت مورد نظر فعالیتی هم راستا با حوزه کاری شما داشته باشد، بازدهی رپورتاژ خیلی بیشتر است. یکی از دلایل تاثیرگذاری این موضوع این است که چنین سایتی مخاطبان مشترک بیشتری با شما دارد. میتوان آنها را مشتریان بالقوه ای دانست که تشویقشان به سر زدن به سایت شما، راحت تر از دیگر افراد خواهد بود.
3. اعتبار سایت:
اعتبار سایت از هر فاکتور دیگری مهمتر است. نشر رپورتاژ فقط در صورتی جواب میدهد که سایت مورد نظر در گوگل اعتبار بالایی داشته باشد. به همین دلیل هم فاکتورهایی مانند درصد اسپم، رتبه الکسای وب سایت و... را بررسی میکنیم که به ما کمک میکنند تا سایت هایی با اعتبار بالا را تشخیص دهیم.
در ادامه بررسی نحوه انتشار رپورتاژ آگهی، به انواع روش هایی میپردازیم که از طریق آنها میتوانیم نسبت به انتشار رپورتاژ اقدام کنیم.
انواع روش های انتشار رپورتاژ آگهی
نحوه انتشار رپورتاژ آگهی، شامل روشهای مختلفی میشود که از طریق آنها میتوانید برای انتشار رپورتاژ استفاده کنید. رپورتاژها انواع مختلفی دارند و میتوان در رسانه های مختلفی آنها را منتشر کرد، به طوری که حتی انواع رپورتاژ رادیویی و تلویزیونی هم وجود دارد. سئو در رپورتاژ آگهی از جمله تاثیرگذارترین عواملی است که حین انتخاب سایت برای نشر رپورتاژ، با استفاده از فاکتورهای آن میتوانیم گزینه ها را بررسی کنیم. با توجه به این موضوع، در ادامه به بررسی بهترین گزینه های انتشار رپورتاژ آگهی میپردازیم.
- رپورتاژ آگهی سئو در سایت های دایرکتوری
منظور از سایت های دایرکتوری، سایت های مرجعی است که سایر وب سایت های موجود در فضای اینترنت را دسته بندی میکنند. انتخاب این سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی، گزینه خوبی است و میتوانند تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشند. ایجاد بک لینک از طریق این سایت ها، اعتبار زیادی به سایت شما خواهد داد و تاثیر بسزایی در افزایش بازدید کننده های آن دارد. البته این به شرطی است که سایت مناسبی را از بین انواع وب سایت های دایرکتوری انتخاب کرده باشید. مهمترین فاکتورهایی که برای انتخاب یک سایت دایرکتوری باید در نظر داشته باشید، شامل ظاهر مناسب سایت، حضور در ایندکس گوگل (آیا سایت در نتایج گوگل ظاهر میشود یا خیر)، ارتباط موضوعی (هر چه زمینه فعالیت سایت به کسب و کار شما نزدیک تر باشد، تاثیر آن بر بهبود آمار بازدید و سئو سایت شما بیشتر خواهد بود)، بروزرسانی مستمر و غیره میشود.
- رپورتاژ آگهی سئو در سایت های خبری و رسانه ای
وب سایت های خبری و رسانه ای از دیگر گزینه های پر طرفدار برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند. این وب سایت ها بازدید زیادی دارند و اگر جزو منابع خبری معتبر و شناخته شده باشند، نشر آگهی در آنها میتواند همان تاثیری را بر میزان بازدید و سئو سایت شما داشته باشد که وب سایت های دایرکتوری دارند. بک لینک ها وقتی از طریق یک سایت پر بازدید و معتبر ایجاد شوند، به افزایش اعتبار لینک سایت شما هم کمک میکنند.
- رپورتاژ آگهی سئو در شبکه های اجتماعی
با توجه به رشد قابل توجه استفاده روزانه از انواع مختلفی از شبکه های اجتماعی، انتشار رپورتاژ آگهی در آنها، گزینه معقول و پر بازدهی خواهد بود.
آیا می توان یک رپورتاژ آگهی را در چند سایت منتشر کرد؟
تولید محتوا، کار زمان بر و هزینه بری است. همین موضوع سبب میشود تا بسیاری از کسب و کارها وسوسه شوند و یک رپورتاژ تکراری را در چند سایت مختلف، منتشر کنند. غافل از این که این کار نه تنها باعث نمیشود بازدید سایت شما بالا برود، بلکه اتفاقا ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. گوگل قوانین سفت و سختی برای حفظ حقوق کاربران خود دارد. در نتیجه تمام الگوریتم هایش به گونه ای تنظیم شده اند که از انتشار محتوای تکراری، محتوای اسپم و سایر موارد این چنینی جلوگیری کنند. نشر یک رپورتاژ تکراری در چند سایت مختلف هم مشابه نشر محتوای کپی است. همانطور که گفتیم، رپورتاژها از تکنیک های کلاه خاکستری هستند. هر بی احتیاطی در استفاده از آنها باعث میشود که نه تنها بازده مثبتی نداشته باشند، بلکه به عاملی مخرب هم تبدیل شوند. پس در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، نمیشود یک رپورتاژ را در چندین سایت مختلف منتشر کرد.
آیا رپورتاژ آگهی باید برای هر یک از کانال های تبلیغاتی متفاوت باشد؟
هر رسانه، به خصوص برای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی، قلق های خود را دارد. محتوایی که در یک رسانه تخصصی منتشر شود، لحن و سبک نگارش متفاوتی با محتوایی دارد که قرار است در سایت های فعال در حوزه سرگرمی منتشر شوند. همچنین برخی رسانه ها مانند شبکه های اجتماعی، محتواهای کوتاه تری را به عنوان رپورتاژ منتشر میکنند چرا که مطالب طولانی معمولا از حوصله مخاطبان خارج است. حتی شیوه استفاده از کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی هم در رسانه های مختلف متفاوت است. این در حالی است که برای نشر رپورتاژ در سایت های پر طرفدار با محتوای مصرفی، میتوانید یک مطلب طولانی و دقیق منتشر کنیم. پس با توجه به این موضوع، لازم است که رپورتاژ آگهی برای هر یک از کانال های تبلیغاتی به صورت دقیق و اختصاصی تهیه شده باشد تا بیشترین بازده را ایجاد کند.
کلام آخر
در این مطلب به بررسی نحوه انتشار رپورتاژ آگهی پرداختیم. نشر رپورتاژ و نوشتن این دسته از مطالب، نیازمند دانش و تخصص است. رپورتاژها میتوانند به همان اندازه که مفید و جذاب هستند، مخرب هم باشند. پس بهتر است برای انتشار رپورتاژ حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید