بازار کار تولید پادکست چگونه است؟

بازار کار تولید پادکست چگونه است؟

بازار کار تولید پادکست رو به رشد است یا رو به افول؟ چگونه متوجه این موضوع شویم؟ پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید و بعدا وارد بازار تولید پادکست شوید.

پیشگفتار

بازار کار تولید پادکست – به خصوص بعد از پاندمی covid 19 – موفقیت چشمگیری داشته است. زیرا اکثر مردم بخش اعظمی از زمان خود را داخل خانه سپری می کردند و به همین دلیل، گرایش به گوش دادن پادکست ها بیش از پیش افزایش یافته است. البته، هر نوع پادکست طرفداران خاص خود را دارد و در این بین هستند پادکست هایی که طرفداران بیشتری داشته باشند. به همین خاطر باید بازار کار تولید پادکست را براساس تعداد مخاطبان و میزان استقبال از پادکست های مختلف (براساس نوع) بررسی کرد. اگر در مورد تنوع پادکست ها اطلاعی ندارید یا به درستی نمی دانید که انواع پادکست ها چه هستند، پیشنهاد میکنیم حتما به مطلب لینک شده مراجعه کنید.
اشتهای مردم به گوش دادن محتوای صوتی یا پادکست به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این توجه به حدی زیاد بوده که گوگل اقدام به راه‌اندازی یک پخش کننده‌ی آنلاین و آفلاین تحت عنوان google podcast کرده است. شما می توانید مانند اغلب اپ ها و میزبان های پادکست، روی گوگل هم آپلود پادکست داشته باشید. 
در این مطلب در مورد بازار کار تولید پادکست، ارزش آن و کسانی که روی توسعه ی بازار پادکست نقش بسزایی ایفا می کنند، صحبت می کنیم.

مقدمه

•    ارزش و اعتبار پادکست ها در دنیای امروز چیست؟
•    چه عواملی باعث داغ تر شدنِ بازار کار تولید پادکست می شوند؟
•    درآمد زایی در بازار کار تولید پادکست
•    نقش کسب و کارها در بازار کار تولید پادکست چیست؟
•    روش های ورود کسب و کارها به بازار کار تولید پادکست 
•    ختم کلام

ارزش و اعتبار پادکست ها در دنیای امروز چیست؟

زنجیره‌ی اعتبار و ارزش ِبازار کار تولید پادکست از نظر میزان جذابیت تقریبا مشابه بازار تولید محتوای ویدیویی است. 5 مرحله‌ی بنیادین در بازار کار تولید پادکست وجود دارد. این مراحل از شروع تولید پادکست، آغاز شده و به کسب درآمد از طریق تولید پادکست ختم می شوند. برای درک بهتر می توانید به تصویری که در ادامه قرار داده شده است نگاهی بیندازید.

زنجیره تولید پادکست

چه عواملی باعث داغ تر شدنِ بازار کار تولید پادکست می شوند؟

در دنیای امروز، محتواهای تصویری و ویدیویی خواهان بیشتری دارند. به همین خاطر معمولا به تولید کنندگان محتواها پیشنهاد می شود که بودجه ی خود را روی تولید محتواهای بصری هزینه کنند. اما نباید از این نکته غافل شد که روز به روز به محبوبیتِ محتواهای صوتی بین مردم اضافه می شود. پادکست ها به شیوه ای نوین مخاطب را درگیر محتواهای خود می کنند. مردم می توانند در حین انجام دادن کارهای مختلف به پادکست ها گوش دهند. این مسئله روی محبوب تر شدن آنها بسیار مؤثر بوده است.
در سال 2020 شرکت آمازون اعلام کرد که روی بازار کار تولید پادکست سرمایه گذاری می کند. تقریبا همان موقع بود که شرکت نتفلیکس هم در اقدامی جالب، این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داد که بتوانند به برخی از show های نتفلیکس به صورت صوتی و به شکل پادکست گوش بدهند. اگر نگاهی به این Movement ها بیندازید متوجه می شوید که وضعیت بازار کار تولید پادکست چطور است و محتوای صوتی از نظر مردم جهان تا چه حد ارزش معنوی پیدا کرده است.

 درآمد زایی در بازار کار تولید پادکست

درآمد زایی از تولید پادکست را می توان به سه دسته ی مختلف تقسیم بندی کرد. 
•    اولین دسته، پادکست هایی هستند که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرند. آنها می توانند بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای به صورت استریم آنلاین به پادکست گوش دهند‌. در این روش هزینه ی تولید پادکست با انجام تبلیغات در فواصل زمانی مختلف به دست می آید.
•    نوع دوم در بازار کار تولید پادکست روش عضو شدن برای دریافت جدیدترین اپیزود های مربوط به یک پادکست است. شما به عنوان مخاطب باید هر ماه یا هر ساله مبلغی را به عنوان هزینه ی اشتراک بپردازید تا بتوانید از جدیدترین اپیزود های مربوط به آن پادکست بهره‌مند شوید. هزینه ای که به صورت ماهیانه می پردازید معمولا ناچیز است.
•    روش سوم، به سیستم حمایت مالی بین یک پادکست و یک برنامه مربوط می شود. تامین مالی برای این نوع از پادکست ها از طریق تبلیغات تامین می شود. یعنی شرکت ها و افرادی به عنوان اسپانسرشیپ از آن پادکست ها حمایت مالی می کنند. درنتیجه نام آنها معمولا در ابتدای هر اپیزود پادکست برای تبلیغ و معرفی به مخاطبان آورده می شود.

بازار کار تولید پادکست

نقش کسب و کارها در بازار کار تولید پادکست چیست؟

در بازار کار تولید پادکست، نقش و وظیفه‌ی یک کسب و کار چیست؟ روش های مختلفی را می توان در نظر گرفت که در آنها کسب و کار می تواند در جذاب به نظر رسیدن ِیک پادکست نقش اساسی ایفا کند. پیش از همه چیز باید بدانید که کسب و کار بخش مهمی از بازار کار تولید پادکست را در اختیار دارد. کسب و کار دارای بستر بسیار بزرگی از مشتریان و مخاطبان است که آماده‌ی شنیدن اپیزود های جدید از پادکست ها هستند.
اغلب کسب و کارها به مشتریان خود دسترسی بی واسطه دارند و می تواند آنها را از طریق کمپین های تبلیغاتی پیامکی یا ایمیلی، و یا کمپین های مسابقه ای که روی محصولات به صورت فیزیکی چاپ می شوند و ... جذب کنند. منظور از کمپین های تبلیغاتی که به صورت فیزیکی روی محصولات چاپ می شوند می توان به تبلیغ هایی اشاره کرد که معمولا روی جعبه یا بسته بندی محصولات چسبانده می شوند. این تبلیغ ها مشتریان را ترغیب می کند که برای شرکت در قرعه کشی عدد درج شده روی محصول را به شماره ای خاص پیامک کنند، یا در یک کانال خاص عضو شوند تا بتوانند شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند.

نقش کسب و کارها در بازار کار تولید پادکست

روش های ورود کسب و کارها به بازار کار تولید پادکست 

کسب و کار ها می توانند با توجه به شرایط جامعه و آمار و اطلاعاتی که در مورد علاقه ی مردم به برخی از محتواها دارند، آنها را برای انجام یا عدم انجام یک کار خاص تشویق کنند. یک کسب و کار قدرتمند در دنیای امروز می تواند با تجزیه و تحلیل شرایط و بررسی آمار روز، تصمیم بگیرد که وارد بازار کار تولید پادکست شود یا قید سرمایه گذاری روی آن را بزند. اما یک کسب و کار چگونه می تواند وارد بازار کار تولید پادکست شود؟ به شکل های مختلف! به موارد زیر دقت کنید:
•    یک کسب و کار می تواند به عنوان پخش کننده‌ی پادکست وارد بازار کار تولید پادکست شود. این کسب و کار مجموعه ای از برنامه ها را از تولید کنندگان گوناگون جمع‌آوری کرده و در دسترس مخاطبان قرار می دهد.
•    یک کسب و کار می تواند به عنوان تولید کننده پادکست وارد عمل شود. معمولا آنها مشتریان خود را به خوبی می شناسند. به همین خاطر می توانند با تولید محتوای مخاطب محور که با انتظارات مخاطبان بیشترین سازگاری را دارد، و همچنین با شناسایی سن و سال و میزان تحصیلات آنها (پرسونای مخاطب)، در جلب نظر آنها نقش بسزایی ایفا کنند.
به عنوان مثال یک آژانس تبلیغاتی می تواند با سرمایه گذاری روی ابزار های موجود، وارد بازار کار تولید پادکست شود. سپس برای فروش هرچه بیشتر و جذب مخاطب، یک وب سایت پخش کننده (یا جمع‌کننده) پادکست تهیه کند. انجام این کار روی فروش بیشتر و موفقیت ِاین آژانس تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. 

روال رشد بازار پادکست فقط در آمریکا

ختم کلام

وسعت بازار بین المللی پادکست در سال 2020، تا 11.46 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و انتظار می رود با نرخ رشد سالانه‌ی 31.1٪ از سال 2021 تا 2028 گسترش یابد (به نمودار بالا نگاهی بیندازید).
برای ورود به بازار کار تولید پادکست، باید شرایط آن را بررسی کنید. تلاش ما در این مطلب این بود که حقایق را در اختیار شما قرار دهیم و کمک کنیم متوجه شوید که آیا آینده ی تولید پادکست ها درخشان است یا رو به افول؟ شما در ابتدا باید روش کسب درآمد از طریق تولید پادکست را درک کنید و ببینید که ترجیح می دهید چگونه از این راه پول در آورید. دوم اینکه باید هدف و مقصد ویژه و خاصی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشید تا بتوانید با سایر پادکست های موجود رقابت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *