نکات مربوط به انتخاب کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی
کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی تاثیرگذارترین ابزاری است که کمک میکند بتوانیم با استفاده از آن، مطلب خود را به راحتی در موتورهای جستجو هر چه بیشتر بالا بکشیم.
کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، کلیدی ترین عاملی است که حین تولید محتوای تبلیغاتی باید آن را به درستی به کار ببریم. این کلمات و عبارتها همان عناصری هستند که توجه موتورهای جستجو را به رپورتاژ ما جلب میکنند و باعث میشوند محتوای ما را به کاربران نشان دهد. حال سوال اینجاست که چرا تا این حد اهمیت دارند؟ چطور میتوانیم یک کلمه کلیدی خوب را برای نوشتن رپورتاژ انتخاب کنیم؟کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، برگ برنده هر نویسنده است تا محتوای خود را به یک مطلب حرفه ای و پر بازدید تبدیل کند. کلمات کلیدی چه در رپورتاژها و چه در انواع دیگری از محتواهای مصرفی، اهمیت بسیار زیادی دارند. برای درک علت تاثیر و اهمیت آنها در بهبود بازدهی هر محتوا، ابتدا لازم است کمی بیشتر با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شویم.
سئو (SEO)، از اصلی ترین ستونهای تولید محتوای متنی است. توجه به اصول سئو حین نوشتن، کمک میکند تا متن ما بیشترین تطبیق را با قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو داشته باشد. یکی از اصولی که سئو در رپورتاژ آگهی و در کل، تهیه هر نوع محتوای متنی همواره به رعایت آن تاکید دارد، استفاده درست از کلمات کلیدی مناسب است.
منظور از کلمات کلیدی، عبارتهایی است که احتمال میرود مخاطب یک محتوا برای جستجو در مورد آن، از این کلمات استفاده کند. وقتی شما این کلمات را در متن خود به کار برده باشید، وقتی مخاطبی آنها را جستجو کند، الگوریتم ها تشخیص میدهند که عین عبارت کاربر یا عبارت هایی مشابه آن در محتوای شما وجود دارد. پس تشخیص میدهند که محتوای شما همان چیزی است که احتمالا کاربر به دنبال آن میگردد و در نتیجه آن را به مخاطب نشان میدهد. حال هر چه محتوای شما به مخاطبان بیشتری نمایش داده شود (و تعداد زیادی از آنها تا آخر به خواندن مطلب ادامه دهند)، اعتبار محتوای شما بالاتر میرود. پس موتور جستجو مطمئن میشود که محتوا، کاربردی است. در نهایت، لینک محتوا صعود جذابی در نتایج جستجو خواهد داشت. در نهایت مطلب شما جزو اولین منابعی خواهد بود که با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با متن، به مخاطب نشان داده میشود.
فرقی ندارد محتوا رپورتاژ باشد یا مقاله مصرفی مرتبط با مطالب سایت خودتان؛ به هر حال برای دیده شدن در گوگل لازم است از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید. این موضوع شاید در مورد رپورتاژها حتی اهمیت بیشتری داشته باشد. رپورتاژها تبلیغاتی هستند و تمام تلاش نویسنده بر آن است تا توجه دامنه گسترده تری از مخاطبان را به مطلب جلب کند. استفاده از کلمات کلیدی هم یکی از بهترین روشها برای انجام این کار است. در ادامه قصد داریم با نحوه انتخاب کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی بیشتر آشنا شویم.
فهرست مطالب
1. نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای رپورتاژ آگهی
2. آیا باید در عنوان و متن آگهی از کلمات کلیدی خاصی استفاده شود؟
3. آیا باید در متن رپورتاژ آگهی از فرمول نوشتاری خاصی استفاده کرد؟
4. آیا استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات تصویر (alt text) موثر است؟
نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای رپورتاژ آگهی
تا اینجا، با دلیل اهمیت کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی آشنا شدیم. حال سوال اینجاست که چطور باید بهترین کلمات کلیدی را برای افزایش بازدید از رپورتاژ آگهی در سایت انتخاب کنیم؟
- توجه به زاویه دید مخاطب
با توجه به این موضوع که کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی را از بین انتخاب های احتمالی کاربر برای جستجو تعیین میکنیم. پس بهترین روش برای پیدا کردن کلمه کلیدی این است که خودمان را در قالب کاربر قرار دهیم. با این کار میتوانیم لیست کاملی از کلمات و عبارت هایی تهیه کنیم که احساس میکنیم با محتوای ما مرتبط هستند.
- استفاده از گوگل adwords
از جمله بهترین روش ها برای تبلیغ در سطح گوگل، استفاده از ابزار گوگل adwords است. به طور کلی برای نشر رپورتاژ آگهی در گوگل، ابزارهای مختلفی وجود دارند که بسیار مفید واقع میشوند. با استفاده از آپشن keyword planner در گوگل adwords، میتوانید بررسی کنید هر کدام از آیتمهای لیست مورد نظر شما برای انتخاب کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، در هر ماه و سال به چه میزانی جستجو میشود. در نتیجه میتوانید بهترین موردی را انتخاب کنید که بیشترین ارزش را داشته باشد.
- بررسی سایت رقبا
سری به محتواهای مشابه در سایتهای دیگر بزنید. از این طریق میتوانید برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، الهام بگیرید.
آیا باید در عنوان و متن آگهی از کلمات کلیدی خاصی استفاده شود؟
بله حتما. پس از انتخاب کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، لازم است به دفعات از آن در تیتر اصلی، زیر عنوان ها و همچنین بدنه متن، استفاده کنید. با این کار توجه الگوریتم را به محتوای خود جلب میکنید تا در صورتی که کسی این کلمه را جستجو کرد، محتوای شما را به او نشان دهد. اگر کلمه درستی را انتخاب کرده باشید، استفاده از آن در متن و عناوین برایتان سخت نخواهد بود اما بازده این کار، چندین برابر تلاشی است که برای پیدا کردن این کلمات و به کار بردن آنها میکنید.
آیا باید در متن رپورتاژ آگهی از فرمول نوشتاری خاصی استفاده کرد؟
یکی از نکاتی که بسیاری از نویسنده ها در شروع کار خود به عنوان کارشناس تولید محتوا به آن توجه نمیکنند، تکنیک های درست استفاده از کلمات کلیدی در متن است.
همانطور که گفته شد ما باید از کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی در متن خود استفاده کنیم. نکته اینجاست که نباید در این کار زیاده روی صورت بگیرد و یا برعکس، کم کاری شود. اصول سئو برخی فرمول های کلی را در اختیار نویسندگان قرار میدهند که از طریق آنها میتوانند مشخص کنند برای نوشتن یک متن، به چه میزان و در چه قسمت هایی از متن باید از کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی استفاده شود. برای مثال استفاده از کلمه کلیدی در متن، تابع یک فرمول با عنوان «چگالی کلمه کلیدی» است. با توجه به این فرمول، تعداد به کار بردن کلمه کلیدی در متن رپورتاژ نباید کمتر از 0.5 درصد از کل کلمات متن باشد. همچنین میزان تکرار این کلمه نباید از 3 درصد کل کلمات متن بیشتر شود.
علاوه بر چگالی کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، این که در کدام قسمت از متن آن را به کار ببریم هم اهمیت دارد. به طوری که حتما باید از کلمه کلیدی در عنوان اصلی محتوا استفاده کنیم. استفاده از کلمه کلیدی در تعداد مشخصی از زیر عنوان ها هم ضروری است. همچنین بهتر است ابتدای پاراگراف ها را هم، تا حد ممکن، با کلمه کلیدی اصلی شروع کنیم. منظور از کلمه کلیدی اصلی، عبارتی است که محوریت اصلی متن رپورتاژ را تشکیل میدهد. برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی با کیفیت، لازم است چندین کلمه کلیدی فرعی نیز در متن رپورتاژ استفاده شوند. برای انتخاب این کلمات میتوانید از همان لیستی که برای انتخاب کلمه کلیدی اصلی تهیه کردید، کمک بگیرید. برا این کار، کلمه ای که بیشترین ارزش را دارد به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کرده و بقیه را به عنوان کلمه کلیدی فرعی، یکی دو بار در متن استفاده کنید. این کار به افزایش بازدهی متن کمک شایانی خواهد کرد.
آیا استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات تصویر (alt text) موثر است؟
توضیحات تصاویر (alt text) هم از بخش های متن است که استفاده از کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی در آن توصیه میشود. هرچند اولا، باید توجه داشته باشیم که متن توضیح تصویر باید با خود تصویر تناسب داشته باشد و ثانیا، از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در توضیحات تصاویر، خودداری کنیم.
نکات تکمیلی و کلام پایانی
رپورتاژها یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که انواع گوناگونی دارند، از رپورتاژهای متنی گرفته تا رپورتاژ رادیویی و تلویزیونی که همگی از محبوبترین شیوه های تبلیغات همسان (Native ad) هستند. انتخاب یک کلمه کلیدی خوب، اولین قدم برای تولید محتوای با کیفیت برای یک رپورتاژ خوب است. با توجه به این موضوع، لازم است به خوبی برای این کار وقت بگذارید. کلمات کلیدی ارزش صرف زمان و جستجو را دارند، چرا که استفاده درست از آنها به ما کمک میکند که با صرف کمترین تلاش خارجی و صرفا با نوشتن یک محتوای خوب و کاربردی، مطلب خود را در نتایج جستجوی گوگل بالا بکشیم. اگر قصد دارید بیشتر با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا شوید سری به این مطلب بزنید: رپورتاژ آگهی یعنی چه.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید