آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد+ تکنیک ها و کاربردهای لوگو
در این محتوا قصد داریم تا درباره ی آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد و تکنیک ها و کاربردهای لوگو با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
مقدمه
آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد موضوع و هدف اصلی این مقاله است. طراحی لوگو یکی از مراحل مهم در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. یک لوگو به یک شرکت یا برند، اعتبار می بخشد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در طراحی لوگو می پردازیم. همچنین مطالب این مقاله شامل عنوان های زیر نیز می شوند:
2- آموزش نرم افزارهای طراحی لوگو
3- آموزش تکنیک های حرفه ای در طراحی لوگو
4- آموزش کاربرد لوگو در بازاریابی
آموزش اصول طراحی لوگو
همه ی کسب و کارها برای موفق بودن به یک لوگو نیاز دارند. آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد امروزه پیشرفت زیادی داشته است. شما می توانید انواع این آموزش ها را در فضای اینترنت دنبال کنید و بیاموزید. آموزش طراحی لوگو برای طراحی کردن یک لوگوی حرفه ای کاربرد دارد. آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد به طور کلی از سه بخش تشکیل می شود:
1- توضیح لوگو: در این بخش شما می توانید مطالب و ایده یابی های انواع لوگو را بیابید.
2- لوگوی تصویری: نحوه ی دست پیدا کردن به یک لوگوی تصویری در این بخش بررسی می شود.
3- لوگوی نوشتاری: طراحی ظاهری لوگو در این بخش انجام می شود. این لوگو توسط تست کردن و نوشتن تعداد زیادی دست خط، به دست می آید.
نکات مهم در طراحی لوگو
یکی از نکات مهم در طراحی لوگو، توجه به هدف آن لوگو می باشد. همچنین مهم است که یک لوگو قصد انتقال چه پیامی را دارد. لوگوی حرفه ای یک شرکت باید بتواند با لوگوی رقبای خود رقابت کرده و مقاوم باشد. فراموش نکنید که در انتخاب طرح لوگو، موردی را انتخاب کنید که گیرا و فراموش نشدنی باشد. لوگوی یک شرکت یا برند باید حس خوبی نیز به مخاطبان انتقال دهد. بهتر است لوگویی را انتخاب کنید که برای مدتی طولانی از مد نیفتد و همچنان جذاب بماند.
برای طراحی یک لوگو می توانید از ایده های موجود در سایت های مختلف نیز استفاده کنید. وب سایت های هنری، گزینه ی مناسبی برای بررسی ایده های جذاب طراحی لوگو هستند. طراحی یک لوگو باید در عین سادگی، مناسب و فراموش نشدنی باشد.
انتخاب شکل مناسب برای طراحی لوگو
شما بهتر است به عنوان یک طراح حرفه ای، شکل لوگو را متناسب با موضوع آن انتخاب کنید. رنگ های به کار رفته در شکل لوگو نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. شکل و طرح یک لوگو، می تواند بزرگترین معرف یک کسب و کار محسوب شود. بهتر است شکل لوگو را از آیکون هایی انتخاب کنید که به سادگی در اذهان جای می گیرند. آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد به شما در انتخاب لوگوی متناسب با یک حیطه ی شغلی کمک می کند.
آموزش نرم افزارهای طراحی لوگو
امروزه تعداد زیادی از نرم افزارهای طراحی لوگو موجودند. ما در ادامه به بررسی چند مورد از این نرم افزارها می پردازیم:
- Adobe Illustrator: این نرم افزار ابزاری برای طراحی انواع چارت ها، لوگوها، کارت ویزیت ها و... می باشد. شما می توانید برای داشتن کیفیت بالای تصویر از این نرم افزار استفاده کنید. این نرم افزار امکان چاپ کردن را نیز به شما می دهد. برنامه ی ایلاستریتور از معادله های ریاضی برای کارهای مربوط به طراحی استفاده می کند. امکان طراحی بنر هم توسط این برنامه وجود دارد. این برنامه به طور کلی برای تغییر دادن اندازه ی تصاویر، گزینه ی بسیار مناسبی به شمار می رود.
- CorelDRAW: شما می توانید به کمک آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد و همچنین کار با چنین نرم افزاری، انواع لوگوهای حرفه ای را طراحی کنید. استفاده از این برنامه یکی از کاربردهای لوگو در بازاریابی را نشان می دهد. دلیل این امر هم این است که طراحی با این برنامه امکانات زیادی را در اختیارتان می گذارد. شما با یادگیری این نرم افزار، می توانید به بازار کار عرصه ی گرافیک نیز قدم بگذارید.
- Inkscape: این نرم افزار رایگان بوده و به شما در طراحی لوگو کمک زیادی می کند. شما می توانید در این برنامه تولید محتوا نیز داشته باشید و کاتالوگ یا بنر طراحی کنید. لوگوها و فایل های ساخته شده با این برنامه بعد از زوم کردن بی کیفیت نمی شوند. شما می توانید در این برنامه اندازه، رنگ و موارد زیاد دیگری را انتخاب کرده یا تغییر دهید.
آموزش تکنیک های حرفه ای در طراحی لوگو
یادگیری تکنیک های طراحی لوگو به حرفه ای نشان دادن یک برند و درآمد بیشتر آن، کمک زیادی می کند. این امر باعث می شود تا لوگوی یک شرکت تکراری به نظر نرسد. بهتر است طراحان لوگو با تسلط بر تکنیک های مختلف لوگوها را به صورت خلاقانه طراحی کنند. یکی از تکنیک های طراحی لوگو، انتخاب و طراحی لوگویی است که در اذهان ماندگاری بالایی داشته و جذاب باشد.
طراحی لوگو با استفاده از اشکال ساده
یکی از مهم ترین عناصر در آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد، طراحی لوگو به کمک اشکال ساده و هندسی است. اشکال ساده و هندسی نفوذ و تاثیر گذاری بالایی روی ذهن مردم دارند. این اشکال می توانند اهداف، مزایا و ارزش های یک محصول یا برند را به صورت بصری نمایان کنند. استفاده ی درست یک شکل برای یک لوگو، عامل مهمی از کاربرد لوگو در تبلیغات محسوب می شود. یک لوگو با شکل مناسب پیام یک کسب و کار را سریعا انتقال داده و باعث بازدهی و کسب درآمد می شود.
دایره در طراحی لوگو، نماد وحدت، آرامش و ثبات است. آرم های مشهوری مانند آرم المپیک از شکل دایره در لوگوی خود استفاده کرده اند. شکل مثلث نشان دهنده ی قدرت، تحول و پویایی می باشد. اغلب شرکت های نوپا و شجاع از شکل مثلث در لوگوی خود استفاده می کنند. اشکال مربع و مستطیل نمایانگر اطمینان و ثبات و نظم هستند. استفاده از این اشکال در لوگوی بانک ها، دفاتر حقوقی و بیمه، توصیه می شود.
طراحی لوگو با استفاده از فضای منفی
فضای منفی در طراحی لوگو می تواند ذهن مخاطبان را درگیر کند. تصاویر معنا دار یا بی معنی به کار رفته شده در اطراف یک لوگو، فضای منفی را تشکیل می دهند. استفاده از فضای منفی روشی سرگرم کننده برای درگیری دیگران با لوگوی یک برند می باشد. بهره گیری از فضای منفی در طراحی یک لوگو، باعث موفقیت یک کسب و کار می شود.
طراحی لوگو با استفاده از نظم و ترازبندی
عناصر موجود در طراحی لوگو باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.این امر حس یکپارچگی و پیوستگی را در یک طرح یا لوگو ایجاد می کند. ترازبندی معنای قدرت یک طراح را القا می کند. ترازبندی معمولا تحت عنوان سطرها و ستون های تعریف شده است. یک طراح حرفه ای باید برای بیشتر طرح های خود، عناصر ستونی یا سطری را نسبت به خط مرکز ترازبندی نماید.
آموزش کاربرد لوگو در بازاریابی
بازاریابی از جمله دغدغه های اصلی اغلب کسب و کارها می باشد. طراحی یک لوگو در بازاریابی شرکت مربوط به آن لوگو، تاثیرات زیادی دارد. مهم ترین و بزرگ ترین تاثیر یک لوگو، شناساندن یک برند و هدف آن و در نتیجه افزایش درآمد می باشد. ما در ادامه به بررسی کاربرد لوگو در زمینه های مختلف می پردازیم:
کاربرد لوگو در شناسایی برند
طراحی یک لوگو باید طوری باشد که به آسانی یک برند و اهدافش را یاد آور شود. لوگوها بخش جدایی ناپذیر تلاش کسب و کارها جهت برندسازی هستند. یک طراح باید لوگویی را بسازد که با مشتریان تعامل برقرار کند. همچنین در ایجاد هویت برای یک برند نیز، لوگو نقش مهمی دارد. یک لوگوی منحصر به فرد و خلاقانه، یک برند را از رقبایش متمایز می کند. لوگو باعث تقویت وفاداری به یک برند می شود.
کاربرد لوگو در تبلیغات
برای خدمات ثبت سفارش تولید محتوا و همچنین امور تبلیغاتی، لوگوها ابزار مهمی هستند. لوگوها یک برند را معرفی می کنند. هرچه یک لوگو حرفه ای تر طراحی شود، معروف شدن یک برند نیز افزایش می یابد. با رواج یافتن یک برند، آن برند محبوبیت زیادی نزد همگان می یابد. محبوبیت بالا نزد مردم، باعث افزایش بازدهی و درآمد یک کسب و کار می گردد. لوگو برای انجام امور تبلیغاتی گزینه ی آسان و مناسبی است. طراحی یک لوگو می تواند با تسخیر اذهان مردم به سودهی بالایی منجر شود.
کاربرد لوگو در فروش و بازاریابی
امروزه بازاریابی به دغدغه ی اصلی و مهم هر کسب و کاری تبدیل شده است. طراحی یک لوگو در میزان فروش یک برند تاثیر زیادی دارد. هر کسب و کار باید لوگوی مختص و متناسب با خود را داشته باشد. این امر باعث حرفه ای به نظر رسیدن یک کسب و کار در حیطه ی بازاریابی می شود. اگر لوگوی یک برند در نگاه اول تاثیرات مثبتی بر جای بگذارد، آن برند پیشرفت و فروش چشم گیری خواهد داشت.
کاربرد لوگو در طراحی و ارائه ی محصولات
یک لوگوی حرفه ای باید متناسب با نوع یک کسب و کار طراحی شود. طراحی مناسب یک لوگو برای یک برند، محبوبیت آن برند و فروش محصولات را افزایش می دهد. استفاده از ایده های خلاقانه در طراحی لوگو، سبب افزایش عرضه ی محصولات می گردد. طراحی مناسب یک لوگو، گامی موثر در پیش برد اهداف یک برند و جذب مشتریان محسوب می شود.
جمع بندی مطالب
ما در این مقاله آموزش لوگو از صفر تا صد را بررسی کردیم. همچنین دیدیم که لوگو چه کاربردها و مزایایی دارد. یک طراح حرفه ای با در نظر گرفتن همه ی این نکات، می تواند به موفقیت دست یابد. همچنین استفاده از تکنیک های مختلف و خلاقانه در طراحی لوگو، کار یک طراح را منحصر به فرد جلوه می دهد. امیدواریم با خواندن مطالب این مقاله، بتوانید حرفه ای ترین لوگوها را طراحی و خلق کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید