اهمیت سئو در رپورتاژ آگهی

اهمیت سئو در رپورتاژ آگهی

سئو در رپورتاژ آگهی از جمله تاثیرگذارترین فاکتورها برای جذب دامنه گسترده ای از مخاطبان است. همچنین رپورتاژ آگهی از بهترین ابزارهای تبلیغات و بهبود سئو سایت به شمار میرود.


سئو در رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید مورد توجه نویسندگان قرار بگیرد. استفاده از رپورتاژ آگهی در تبلیغات از بهترین روشها برای افزایش بازدید یک سایت و در نتیجه، بهبود آمار سئو آن است. حال نکته اینجاست که اگر بخواهیم رپورتاژ آگهی ما بیشترین بازده را داشته باشد، باید در نوشتن متن آن حتما به اصول سئو و به ویژه سئوی متنی، توجه داشته باشیم.
پیش از پرداختن به اهمیت سئو در رپورتاژ آگهی، ابتدا لازم است بدانیم که رپورتاژ آگهی یعنی چه؟ رپورتاژها به دسته ای از متون تبلیغاتی گفته میشود که سایت یک برند برای معرفی محصولات یا خدمات خود، آن را در اختیار یک سایت پر طرفدار دیگر قرار میدهد تا منتشر کند. حال نکته مهم در مورد رپورتاژها این است که آنها در ظاهر اصلا تبلیغاتی به نظر نمیرسند. قالب کلی برای نوشتن رپورتاژ، قالب خبری یا به صورت مقاله است. این به این معنی است که مخاطب در نگاه اول تصور میکند با یک متن کاربردی و مصرفی رو به رو است اما نویسنده، با هوشمندی، محتوای تبلیغاتی را به گونه ای در متن خود میگنجاند که برای مخاطب، تبلیغات آن واضح نباشد.
یکی از دلایل بازده بالای رپورتاژها، بی اعتمادی مخاطبان به تبلیغات است. رپورتاژها تبلیغات را از پاپ-آپ های مزاحم و بنرهای رنگارنگ کوچک و بزرگ، به متنی کاربردی تبدیل میکنند که ضمن ارائه اطلاعات مفید به خواننده، محصول یا خدمات مورد نظر را به شیوه ای بهتر و کاراتر به او معرفی میکند. به همین دلیل معمولا نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی، بازده بالاتری دارند و علاوه بر رپورتاژ متنی، انواع رپورتاژ رادیویی و تلویزیونی هم وجود دارد.
با توجه به تاثیر بسزایی که نشر رپورتاژ آگهی در گوگل میتواند روی افزایش بازدید سایت ما داشته باشد، شیوه نگارش آن اهمیت زیادی پیدا میکند. اگر بهترین سایت را هم برای نشر آگهی پیدا کنیم، اگر متن رپورتاژ کیفیت لازم را نداشته باشد، بازده مورد نظر را نخواهد داشت. سئو، یکی از همین فاکتورهایی است که توجه به آن کمک میکند بتوانیم به عنوان یک نویسنده، بهترین رپورتاژها را بنویسیم.

فهرست مطالب


1.    اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو
2.    مزایای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی
3.    بهینه سازی کلمات کلیدی در رپورتاژ آگهی برای بهبود سئو


اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو


همانطور که گفته شد، رابطه سئو با رپورتاژ آگهی مشابه نوعی رابطه مستقیم است. برای بهبود سئوی سایت لازم است از نشر رپورتاژ آگهی در سایت استفاده کنیم و در مقابل برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی با کیفیت نیز باید حتما اصول سئو متنی را حین نوشتن در نظر داشته باشیم.
اگر بخواهیم دقیق تر به دلیل اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو بپردازیم، لازم است کمی بیشتر با سئو آشنا شویم. سئو (SEO) سرواژه ای برای این عبارت است: Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو. سئو به مجموعه فرآیندهایی گفته میشود که با استفاده از آنها میتوانیم رتبه سایت خود را افزایش داده و میزان بازدید آن را بالاتر ببریم. سئو با بررسی نحوه عملکرد موتورهای جستجو مانند گوگل، به ما کمک میکند تا سایت خود را طوری تنظیم و اداره کنیم که به بهترین شکل با فاکتورهای مطلوب الگوریتم های موتور جستجو تطبیق داشته باشد و در نتیجه، مدام سایت ما و مطالب آن را به مخاطبین پیشنهاد کند. به عنوان یک نویسنده، توجه به چارچوبهای سئو برای ما اهمیت زیادی دارد. مطالب نوشتاری هر سایت از جمله مهمترین متریالی هستند که مخاطبان را وارد آن میکنند. در نتیجه لازم است حتما با در نظر گرفتن چارچوبهایی که سئو تعیین میکند بنویسیم.
دلایل مختلفی وجود دارد که رپورتاژها را به ابزار مفیدی برای بهبود آمار سئوی یک سایت تبدیل میکند. اولین دلیل، فراگیر بودن آنها است. رپورتاژها را میتوان در انواع مختلفی از رسانه ها منتشر کرد. علاوه بر سایت های پر طرفدار، میتوان برای انتشار رپورتاژها از شبکه های اجتماعی هم استفاده کرد. این موضوع سبب میشود تا به دامنه گسترده تری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. همچنین رپورتاژها برای سایت مبدا و مقصد، بک لینک ایجاد میکنند و در بهبود سئوی خارجی سایت ما، تاثیر زیادی دارند.

مهمترین چارچوبهای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی
مزایای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی


تا اینجا مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی در سئو را متوجه شدیم. حال مزایای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی چیست؟ منظور از استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی این است که چارچوبهایی که سئو پیشنهاد میکند را در نوشتن رپورتاژ آگهی هم به کار ببریم. برای نوشتن رپورتاژها باید اصول سئو را رعایت کنیم تا در موتورهای جستجو دیده شویم. در ادامه با برخی از فاکتورهای تاثیرگذار سئو در رپورتاژ آگهی بیشتر آشنا میشویم.


-    رعایت ساختار و انسجام رپورتاژ آگهی


اولین نکته در مورد سئو در رپورتاژ آگهی، توجه به ساختار متن و انسجام آن است. هر رپورتاژ باید یکی از قالبهای مقاله یا خبری را داشته باشد. با توجه به این موضوع، باید دقت کنیم که حین نوشتن به بایدها و نبایدهای نوشتن متون خبری یا یک مقاله خوب توجه داشته باشیم. همچنین متن ما باید معنادار و مفید باشد تا کاربر به خواندن آن ادامه دهد. 


-    کپی نکردن


با توجه به قوانین سئو در رپورتاژ آگهی، کپی کردن، بدترین بلایی است که میتوانید سر محتوای خود بیاورید. این کار نه تنها ارزش متن را در نگاه خواننده پایین می آورد، بلکه سبب میشود موتورهای جستجو هم این موضوع را تشخیص داده و حتی سایت منتشر کننده متن را گرفتار پنالتی و جریمه کنند.


-    استفاده درست از کلمات کلیدی


برای رعایت اصول سئو در رپورتاژ آگهی، فاکتور بعدی استفاده از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی به کلماتی گفته میشود که به احتمال زیاد کاربر برای جستجو در مورد موضوعات مرتبط با مطلب شما، از آنها استفاده میکند. 


-    تیتر جذاب


تیتر نظر مخاطب را جلب میکند و او را تشویق میکند که روی لینک مطلب شما کلیک کند. پس نوشتن یک عنوان مرتبط و حرفه ای، تاثیر بسزایی در بهبود استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی خواهد داشت.


-    المان های بصری در رپورتاژ آگهی


اضافه کردن تصاویر هم از فاکتورهای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی است. با اضافه کردن تصاویر با کیفیت و مرتبط، علاوه بر افزایش جذابیت متن، خوانایی آن را هم افزایش میدهید.


-    مختصر و مفید بنویسید


رپورتاژها نباید نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشند. آنها باید بتوانند ضمن ارائه اطلاعات مفید و کاربردی در مورد محصول یا خدمات مد نظر ما به خواننده، تبلیغات را به شیوه ای غیر مستقیم منتقل کنند. برای این کار لازم نیست زیاد و طولانی بنویسیم، بلکه باید به مفیدترین شکل ممکن در عین تبلیغاتی بودن، بنویسیم. 
ملاک های دیگری هم برای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به ساده و روان بودن متن، انتخاب لحن درست، شناسایی مخاطبان و توجه به پرسونای مخاطب، رعایت اصول نگارشی، استفاده درست از کال تو اکشن (CTA) و... اشاره کرد. 

سئو در رپورتاژ آگهی
بهینه سازی کلمات کلیدی در رپورتاژ آگهی برای بهبود سئو


یکی از فاکتورهایی که برای استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی به آنها اشاره شد، کلمات کلیدی هستند. اهمیت این موضوع سبب میشود لازم باشد بیشتر از آن حرف بزنیم. استفاده از کلمات کلیدی بدون شک تاثیرگذارترین ابزاری است که به ما کمک میکند متن خود را به کاربران بیشتری نشان بدهیم. برای هر رپورتاژ آگهی یک کلمه کلیدی اصلی و تعدادی کلمه کلیدی فرعی تعیین میشود که باید از آنها در متن استفاده کنیم. نکته اینجاست که برای استفاده از آنها، چگالی کلمه کلیدی را در نظر داشته باشید. اگر بیش از این از این کلمات استفاده کنیم، ممکن است موتورهای جستجو متن را اسپم تشخیص بدهند و خواندن آن برای خواننده هم خوشایند نیست. اگر کمتر از میزان چگالی مطلوب از آنها استفاده کنیم، تاثیری نخواهند داشت. پس توجه به استفاده درست از کلمه کلیدی از ستون های اصلی استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی است که حین نوشتن باید توجه زیادی به آن داشته باشیم.

رپورتاژ آگهی
کلام آخر


استفاده از رپورتاژ آگهی در سئو عامل مهمی برای بهبود رتبه سایت است و سئو در رپورتاژ آگهی میتواند به هر چه بیشتر دیده شدنِ متن ما کمک کند. به عنوان نویسنده لازم است تلاش کنیم همواره شناخت درستی از سئو و تغییرات آن داشته باشیم و تولید محتوا را منطبق با الگوریتم های موتورهای جستجو انجام دهیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *