توضیح بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی+ نحوه کسب درآمد

توضیح بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی+ نحوه کسب درآمد

با گسترش نقش وب سایت های اینترنتی در زندگی روزانه مردم، بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی بسیار پر رونق شده است.


پیشگفتار


آمار بازدید وب سایت، یکی از دغدغه های اصلی مدیران می باشد. دیگر همه افراد اهمیت تبلیغات در اینترنت را می دانند و تا حدودی با روش های کسب درآمد از طریق فضای وب آشنا هستند. بنر های نمایشی ( Display Ads ) یا تبلیغات بنری یکی از روش های رایج برای معرفی وب سایت های مختلف در دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. با افزایش کاربران فضای مجازی، بازار کار طراحی بنر نیز بسیار بیشتر از گذشته رونق پیدا کرده است. ساخت بنر تبلیغاتی یک روش پربازده و تضمینی برای توسعه کسب و کار ها به حساب می آید و مدیران می توانند محصولات و خدمات خود را در سطح گسترده تری تبلیغ کنند و مشتریان بیشتری جذب کنند. 
موشن گرافی، آگهی های آنلاین، ویدیو های تبلیغاتی و... همگی بخشی از بازاریابی آنلاین به حساب می آیند و در میان بازار کار طراحی بنر برای طراحان گرافیک بسیار مساعد است. کار در این حوزه محدودیتی ندارد و تمامی افراد در هر سنی می توانند در آن فعالیت کنند. بنابراین کسانی که به این حرفه علاقه مند هستند می توانند به کمک نرم افزار های طراحی گرافیک بنر های تبلیغاتی طراحی کنند. آشنایی با ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی و شناخت تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، اصول اولیه برای شروع کار طراحی بنر به صورت حرفه ای هستند. در قدم بعدی طراحان باید بازار کار طراحی و شرایط آن را به خوبی ارزیابی کنند تا بتوانند بستر مناسبی برای کسب و کار خود فراهم کنند. 
بازار کار طراحی بنر نیز همانند دیگر مشاغل قوانین خاص خود را دارد و طراحی که می خواهند در این ح.زه به صورت جدی فعالیت کنند باید این قوانین را به خوبی بشناسد. در این مقاله تمامی آنچه که باید در مورد بستر کار طراحی بنر تبلیغاتی بدانید، بررسی شده است.  


مقدمه    


•    بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی چگونه است؟ 
•    کسب درآمد در بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی 
•    چگونه می توانیم در بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی فعالیت کنیم؟
•    نتیجه گیری 

طراحی بنر


بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی چگونه است؟


همه ما روزانه با انواع تبلیغات در شکل های مختلف بمبباران می شویم. آگهی های تلوزیونی و رادیویی، بیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر ها، تراکت ها و... تنها بخشی از تبلیغاتی هستند که از کنار آنها بدون توجه عبور می کنیم. در تجارت به شیوه مدرن، دیگر روش های سنتی تبلیغات چندان موثر نیستند. این روز ها اکثر افراد برای کسب اطلاعات و پیدا کردن جواب سوال های خود به سراغ اینترنت می روند و به طور کلی به مطالب که در وب سایت های اینترنتی منتشر شده است بیش تر اعتماد می کنند. همچنین می توانند موارد مختلف را در مدت زمان کوتاهی بررسی و ارزیابی کنند. به همین طراحی انواع بنر تبلیغاتی بسیار بیشتر از دیگر روش های در فروش و جذب مشتری موثر است. 
طراحی بنر تبلیغاتی یکی از پولساز ترین رشته های طراحی گرافیکی می باشد و آشنایی با بازار کار طراحی بنر می تواند در افزایش درآمد طراحان موثر باشد. این روزها که تعداد متقاضیان بنر های تبلیغاتی بسیار افزایش یافته است، بسیاری از طراحان به طراحی این نوع بنر ها می پردازند. در چنین شرایطی تنها راه موفقیت در این عرصه و شکست رقیبان، شناخت اصول این کار و پیدا کردن ایده های خلاقانه است. به این ترتیب با استفاده از برنامه های پیشرفته و به کارگیری ایده های جدید، طراحان
می توانند در این حوزه بسیار پیشرفت کنند و درآمد خوبی بدست آورند. با تمرین زیاد و استفاده از تکنیک های جدید می توان در کار طراحی بنر تبلیغاتی بسیار پیشرفت کرد. 

کسب درآمد در بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی  


همانند هر دیگر حرفه های تخصصی، در بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی عوامل مختلفی تاثیر گذار است. میزان درآمد طراحی بنر های تبلیغاتی مطابق با بستر انتشار تبلیغ و برند سفارش دهنده متفاوت است. لازم به ذکر است که در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی، مشخصات بصری بنر مانند ابعاد بنر تبلیغاتی، ایده طراحی، نوع محتوای متنی و تصویری استفاده شده ، ثابت و یا متحرک بودن بنر ها نیز تاثیرگذار هستند. به طور میانگین هزینه طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام و وب سایت های اینترنتی از حدود 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است. بسته به کیفیت کار طراح و زمان اتمام پروژه این حدود تغییر می کنند. معمولا اکثر شرکت ها ماهانه به چندین بنر نیاز دارند و چنانچه طراح بتواند با کار خود رضایت کاربر را جلب کند، درآمد بسیار خوبی از این طریق کسب می کند. نکته مهم در کار طراحی جذب مشتریان دائم می باشد. بنابراین طراحی با کیفیت و بی نقص ضامن موفقیت شغلی طراحان بنر های تبلیغاتی می باشد.   

کسب درآمد در طراحی بنر


چگونه می توانیم در بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی فعالیت کنیم؟


همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی قوانین خاص خود را دارد. این تبلیغات به شکل عمده سفارش داده می شوند :


1.    کانون های تبلیغاتی
2.    سفارش به صورت مستقیم


1. بازار کار طراحی بنر در کانون های تبلیغاتی:

کانون های تبلیغاتی در واقع شرکت هایی هستند که پروژه ها دریافت می کنند. کانون های تبلیغاتی تمامی کار های مربوط به قرارداد و تعیین بودجه را انجام می دهند. در این بخش ها افراد مختلفی اعم از نویسنده تبلیغات، عکاس، گرافیست، طراح و... فعالیت می کنند. بسیاری از شرکت های تبلیغاتی به گرافیست های خلاقی که به برنامه های گرافیکی مسلط هستند، نیاز دارند و طراحان می توانند در این شرکت ها به صورت رسمی و یا قراردادی کار کند. یکی از مزایای شغل طراحی بنر های تبلیغاتی امکان دور کاری می باشد. به این ترتیب طراحان می توانند در شرکت های مختلف به صورت گسترده کار کنند. به کمک کانون های تبلیغاتی دیگر طراحان مشکلی در ارتباط با کاربران ندارند و همچنین اعتبار نام شرکت های تبلیغاتی می تواند شانس همکاری های بزرگ را برای آن ها فراهم کند.  

2. بازار کار طراحی بنر در سفارش های مستقیم:

به علت هزینه های بالای برخی از شرکت های تبلیغاتی، اغلب مدیران ترجیح می دهند بدون واسطه و به طور مستقیم با طراحان همکاری کنند. در سفارش مستقیم معمولا تمام کار های مربوط به ساخت بنر را طراح انجام می دهد. کاربر هدف تبلیغ و آنچه که در مورد بنر در نظر دارد را برای گرافیست شرح می دهد و طراح با توجه به آن ها، بنر را طراحی و آماده می کند. 
مواردی مانند نبود نویسنده تبلیغات کار را برای طراح دشوار می کند. از دیگر معایب بازار کار طراحی بنر به این روش می توان به دشوار بودن پیدا کردن مشتری نیز اشاره کرد. سفارش مستقیم برای کاربران و طراحان به صرفه تر است، سفارش دهنده هزینه کمتری پرداخت می کند و از طرفی تمام دستمزد به طراح تعلق می گیرد.

طراحی بنر تبلیغاتی

نتیجه گیری 


در بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی، رقیبان بسیاری وجود دارد و افرادی که کیفیت کار پایینی دارند نمی توانند در آن چندان پیشرفت کنند. کیفیت بالای طراحی و توانایی فنی از عوامل بسیار مهم در این زمینه است. با آموزش های مداوم و شناخت روش های جدید طراحی می توانید مهارت و توانایی لازم برای طراحی بنر های با کیفیت و کاربردی را بدست آورید. سعی کنید دانش خود را به طور منظم به روز کنید. بررسی بنر های تبلیغاتی باکیفیت جهانی در پیدا کردن ایده های خلاقانه شما کمک می کند. اما تا حد امکان سعی کنید از ایده های تکراری استفاده نکنید.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *