چگونه در کوتاهترین زمان طراح کارت ویزیت شویم؟

چگونه در کوتاهترین زمان طراح کارت ویزیت شویم؟

طراح کارت ویزیت یکی از مشاغل پرطرفدار در صنعت گرافیک است که در آن باید مهارت های لازم برای کار با نرم افزارهای گرافیک و دانش اولیه این حوزه را داشته باشید.

پیشگفتار

طراح کارت ویزیت شغلی است که برای رسیدن به آن باید چند مرحله را طی کنید. امروزه با توجه به اینکه بسیاری از افراد به سمت افتتاح کسب و کارهای مختلف پیش رفته اند، تقاضا برای تبلیغات از طریق این ابزارها به شدت افزایش یافته است. از همین رو کسانی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند، می توانند از این فرصت استفاده نمایند. شما می توانید با طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ یا سایر برنامه ها، از این حوزه کسب درآمد کنید.

مقدمه

طراح کارت ویزیت، مجری ارائه تمامی خدمات ساخت و دیزاین یک کارت بیزینسی است. فرقی نمی کند مخاطب در چه زمینه ای فعالیت می کند، این دسته از افراد باید بتوانند انواع ایده ها و طرح ها را برای ساخت یک کارت ویزیت مرتبط برای این دسته از مشاغل استفاده کنند. بنابراین باید گفت طراحی کارت های ویزیت یکی از نیازهای جامعه امروزی است که در آن تبلیغات چه به صورت آنلاین و چه به صورت سنتی انجام می شود. با وجود فرصت های بیشماری که در این زمینه وجود دارد، شما می توانید با مطالعه نکات زیر، مسیر تبدیل شدن به یک طراح کارت های تبلیغاتی را بیاموزید.

•    چگونه در کوتاهترین زمان طراح کارت ویزیت شویم؟
•    نقشه راه تبدیل شدن به طراح کارت ویزیت
•    مهارت های لازم برای طراح کارت ویزیت
•    میانبرهای سریع تبدیل شدن به طراح کارت ویزیت

چگونه در کوتاه ترین زمان طراح کارت ویزیت شویم؟

اگر شما قصد دارید تا به یک طراح کارت ویزیت تبدیل شوید، تا پایان همراه ما باشید. چراکه در این مقاله می خواهیم پرسشی را برای کسانی که به بازار کار طراحی کارت ویزیت علاقمند هستند، پاسخ دهیم. چگونه باید در کوتاه ترین زمان ممکن به یک طراح گرافیکی کارت های ویزیت تبدیل شد؟ در پاسخ به این پرسش لازم است سه جنبه مهم مورد بررسی قرار گیرد که عبارتند از:

•    تجهیزات موردنیاز

در ابتدا لازم است تجهیزات طراحی یک کارت ویزیت را داشته باشید. اگر به یک کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی ندارید، می توانید از برنامه ساخت کارت ویزیت برای اندروید و یا پلتفرم های آنلاین نیز استفاده کنید. 

•    آموزش

چه بخواهید یا نخواهید، لازم است برای تبدیل شدن به یک طراح کارت ویزیت، آموزش های مورد نیاز آن را مشاهده کنید. پس زمان لازم برای آن را درنظر بگیرید. کمترین زمان ممکن برای این بخش از یک روز تا یک ماه (بسته به سابقه شما) است. در ساده ترین حالت شما می توانید یک دوره مقدماتی تا متوسط را برای تسلط بر روش طراحی کارت ویزیت موثر استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که دستیابی به درآمد طراح کارت ویزیت با یک آموزش مقدماتی نیز قابل انجام است و رفته رفته می توانید با کسب تجربه، آن را بیشتر نمایید.

•    مهارت ها

دو مورد قبل تنها در صورتی مفید هستند که در نهایت بتوانید مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح کارت ویزیت را کسب کنید. مهارت های ایجاد تصاویر گرافیکی و در کنار آن مهارت هایی که برای تعامل و ارتباط اجتماعی با دیگران وجود دارند، دو پیش زمینه مورد نیاز برای ورود به این حوزه می باشد. 

راهنمای تبدیل شدن به طراح کارت ویزیت

نقشه راه تبدیل شدن به طراح کارت ویزیت

برای کسانی که قصد دارند تا همین حالا به این حوزه وارد شده و در نقش طراح کارت ویزیت مشغول فعالیت شوند، شما می توانید از مسیر زیر استفاده کنید که عبارتند از:

•    قدم اول

ابتدا بهتر است طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ یا نرم افزار ایلاستریتور (در PC) را فرا بگیرید. اگر قصد دارید سریع تر مشغول کار شوید، می توانید تنها بخش هایی که در طراحی کارت های ویزیت کاربرد دارند را آموزش دیده و یادگیری دیگر ابزارها های این نرم افزارها را به زمان دیگری موکول کنید. 

•    قدم دوم

حال نوبت آن است که چند نمونه کار را برای خود طراحی کنید. 

•    قدم سوم

پس از انجام این دو قدم، شما آماده ورود به بازار کار طراحان کارت ویزیت هستید. شما می توانید با استفاده از ابزارهای ساخت کارت ویزیت، سفارش های مختلفی از کاربران دریافت کرده و آن ها را انجام دهید. شما می توانید برای کسب تجربه بیشتر، به صورت کارآموز وارد موسسات و شرکت های مختلف شوید. سپس در این اماکن استخدام شوید.

نقشه راه طراحی کارت ویزیت

مهارت های لازم برای طراح کارت ویزیت

در دو بخش قبل به برخی از پیش نیازهای تبدیل شدن به یک طراح کارت ویزیت اشاره کردیم که یکی از آنها، کسب مهارت های لازم برای طراح کارت ویزیت است. این نوع مهارت ها عبارتند از:

•    اصول اولیه

یک طراح فعال در این حوزه برای ساخت انواع کارت ویزیت، باید اصول اولیه کار را بداند. به عنوان مثال انواع سایز بندی کارت های ویزیت، سبک های طراحی کارت ویزیت، جنس مواد و نوع چاپ. 

•    اجزای طراحی کارت ویزیت

شناخت تمامی اِلمان هایی که برای ساخت یک کارت ویزیت ضروری هستند و یادگیری اصول طراحی آنها، یکی دیگر از مهارت های لازم برای طراحان کارت ویزیت می باشند. در این حالت به طور معمول لازم است تا کار با نرم افزارهای گرافیکی را بیاموزید و بر آنها تسلط کافی داشته باشید. 

•    گرافیک

یکی دیگر از دیگر مهارت ها و اصول ضروری در طراحی کارت ویزیت الکترونیکی یا فیزیکی، کسب آگاهی نسبت به اصول گرافیکی است. این مورد به طراح کارت ویزیت کمک می کند تا بتوانند از طریق آنها نمونه طرح کارت ویزیت زیباتری را ایجاد کنند. همچنین شما باید حداقل بر یک نرم افزار مسلط شوید.

•    بازاریابی

کسانی که قصد ندارند در قالب استخدام طراح کارت ویزیت در یک شرکت یا موسسه فعالیت کنند، بهتر است برای پیدا کردن مشتری و ارائه خدمات مهارت های بازاریابی خود را تقویت نمایند. این مهارت ها می تواند شامل بازاریابی دیجیتال و سنتی باشد. 

مهارت های تبدیل شدن به بهترین طراح کارت ویزیت

میانبرهای سریع تبدیل شدن به طراح کارت ویزیت

همانطور که از موضوع این مقاله پیداست، ما قصد داریم سریع ترین راهکارها برای تبدیل شدن به طراح کارت ویزیت را به شما معرفی کنیم. بنابراین راه حل هایی را نیز در انتهای این مقاله برای شروع سریع طراحی کارت های ویزیت به شما پیشنهاد خواهیم کرد. با این حال توجه کنید که استفاده از این روش ها بدون در نظر گرفتن نکاتی که تا اینجای مقاله بیان شده است، یک اشتباه است. شما نمی توانید به این ترفند های میانبر در طولانی مدت اتکا کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای آنکه مسیر صحیحی را در طراحی کارت های ویزیت در پیش بگیرید، حتما مهارت ها و دانش لازم را کسب کنید.

•    استفاده از سایت های آنلاین

برخی از سایت ها، در دیتابیس خود کتابخانه های بسیاری را مملو از کارت های ویزیت از پیش ساخته شده دارند. شما می توانید به عنوان یک طراح کارت ویزیت غیر حرفه ای، از این پلتفرم ها برای طراحی کارت ویزیت آنلاین استفاده کنید. به طور مثال، Canva یکی از بهترین و جامع ترین سایت ها در این زمینه است که انواع مختلفی از طرح های گرافیکی از پیش آماده را دارد. برای آشنایی بیشتر با دیگر نمونه ها از سایت طراح کارت ویزیت، به مقاله "پلتفرم رایگان طراحی کارت ویزیت" مراجعه کنید.

•    خرید پک های آماده

راه حل دیگر استفاده از پک های آماده است. این نوع بسته ها، دارای بسیاری از کارت های ویزیت طراحی شده آماده هستند. کسانی که کمی به طراحی کارت ویزیت با ایلوستریتور تسلط دارند، می توانند به راحتی آن را ویرایش کرده و کارت های ویزیت را در سریع ترین زمان ممکن ارائه کنند.

•    الگوگیری

اگر توانسته اید سطح خود را در این زمینه کمی بیشتر از قبل افزایش دهید، قادر هستید با کپی برداری (الگو گیری) از انواع طرح های کارت ویزیت در وب سایت هایی مانند پرینتست یا فری پیک و غیره، طرح های مرتبط برای مشتری خود را ایجاد کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *