آموزش تنظیم آهنگ زیر صدا برای پادکست

آموزش تنظیم آهنگ زیر صدا برای پادکست

آهنگ زیر صدا برای پادکست کار را حرفه ای تر نشان داده و احترام به مخاطب را می رساند. انتخاب زیر صدا بستگی به موضوع و قالب پادکست دارد.

آهنگ زیر صدا برای پادکست یکی از فاکتورهایی است که به جذابیت هرچه بیشتر پادکست کمک میکند. در این مقاله سعی بر آن است تا آموزش های لازم جهت تنظیم آهنگ برای زیر صدا پادکست، ارائه شود. یکی از نرم افزار های ویژه ی این کار، Adobe Audition می باشد. پس از باز کردن برنامه و ضبط صدا از قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ی file کلیک کرده و فایل موسیقی مورد نظر را انتخاب می کنیم. بنابراین موسیقی انتخابی به یکی از لایه های وسط انتقال پیدا کرده و تنظیمات لازم را می توان روی آن اعمال کرد.

جهت تنظیم آهنگ زیر صدا برای پادکست، امکان انجام تنظیماتی وجود دارد که آن تنظیمات عبارتند از :

  • تنظیم طول صوت
  • تنظیم بلندی صدا
  • کم کردن تدریجی صدا (Fade)
  • خروجی گرفتن از صوت

عناوین مقاله

به منظور آموزش تنظیم آهنگ زیر صدا برای پادکست لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد :

1- منظور زیر صدا در پادکست چیست؟

2- چرا زیرصدا در تولید محتوای پادکست مهم است؟

3- آموزش استفاده از زیرصدا در پادکست

4- تأثیر انتخاب موسیقی مناسب بر روی مخاطبان

5- موسیقی برند چه نقشی در موفقیت بازاریابی دارد؟

6- راهنمای انتخاب سبک موسیقی برای هر برند

منظور زیر صدا در پادکست چیست؟

زیر صدا در پادکست همان موسیقی است که در لایه ی زیرین صدای اصلی قرار می گیرد. به تعبیری دیگر، به کمک زیر صدا می توان پادکست را گوش نواز تر کرد، طوری که برای شنونده جذاب تر باشد. بسته به نوع پادکست و موضوع آن، زیر صداهای مختلفی را می توان بکار برد. بطور مثال برای پادکست های خبری و مهیج، از زیر صداهای تهییج کننده استفاده می شود تا قویه ی پرسشگری ذهن افراد بیدار شود. برای پادکست های شاعرانه نیز نوعی زیر صدا انتخاب می شود که لطیف بوده و حس مطلوبی را در افراد ایجاد نماید.

آهنگ زیر صدا برای پادکست اگر متناسب با قالب پادکست انتخاب شود نه تنها جذب مخاطب را افزایش می دهد بلکه وفاداری مخاطبین را نیز بالا می برد. بدین ترتیب پادکسترها برای خود برند سازی انجام داده و اثرات خود را امضا دار می کنند.

موفقیت بازاریابی با موسیقی برند

چرا زیرصدا در تولید محتوای پادکست مهم است؟

زیرصدا در تولید محتوای پادکست بسیار مهم و ضروری است، زیرا در صورت نداشتن زیر صدا فایل صوتی تولید شده خام به نظر می رسد. اغلب مخاطبان دوست دارند پادکست هایی را انتخاب کنند که گوش نواز بوده و حس خوبی را به آنها القا کنند. اینکه صدای راوی به تنهایی پخش شود زیاد خوشایند نبوده و سبب کاهش مخاطبان می شود. با چه برنامه ای پادکست بسازیم سوالی است که در مقالات گذشته به آن پاسخ دادیم.

زمانی که از زیرصدا در تولید محتوای پادکست استفاده می شود، این حس را به مخاطب می دهد که پادکستر برای تولید محتوا وقت خوبی را گذاشته و برای آنها ارزش قائل بوده است. پادکست های خام و بی زیر صدا، غیر حرفه ای به نظر می رسند و برای مخاطب کسل کننده خواهند بود. بنابراین با انتخاب یک زیر صدای خوب و قوی، علاوه بر احترام گذاشتن به مخاطب، اشتیاق شنوندگان نیز بیشتر می شود.

آموزش استفاده از زیرصدا در پادکست

استفاده از زیرصدا تنها به اضافه کردن موسیقی ختم نمی شود، بلکه امکان اضافه کردن انواع افکت ها نیز وجود دارد. افکت ها نیز مانند موسیقی در لایه ای جداگانه در نرم افزار قرار می گیرند. بدین ترتیب پادکستر ها می توانند افکت های مناسب را در قسمت های مختلف پادکست به کار ببرند. بطور مثال در پادکست های ورزشی، استفاده از افکت های (تشویق هواداران، سوت داور و... ) بسیار کاربرد دارد. در این صورت پادکست از حالت یکنواختی در آمده و هیجان انگیز تر خواهد شد.

آهنگ زیر صدا برای پادکست و افکت ها، در اکثر نرم افزار های ادیت صدا، به صورت پیش فرض وجود دارند. آموزش ادیت صدا برای پادکست خود مقوله ای است که به تنهایی باید مورد بررسی قرار گیرد. با این حال از موسیقی های شخصی خود نیز می توان در پاکست استفاده کرد و یا سایت های معتبر افکت های جالبی را دانلود نمود. برای این کار به این نکته توجه داشته باشید که قانون کپی رایت را رعایت کنید، در غیر این صورت در (زمان انتشار) به مشکل بر خواهید خورد.

آهنگ زیر صدا برای پادکست

تأثیر انتخاب موسیقی مناسب بر روی مخاطبان

تأثیر انتخاب موسیقی مناسب در پادکست ها بسیار چشمگیر است. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا در هنگام دیدن فیلم های ترسناک، وحشت تان چند برابر می شود ؟ بله، درست حدس زدید، به خاطر نوع موسیقی است که پخش می شود. حال به این موضوع فکر کنید که قرار است برای یک پادکست ادبی موسیقی انتخاب کنید. بدیهی است که انتخاب یک موسیقی مهیج کارساز نبوده و هیچ سنخیتی با موضوع ندارد. آموزش ساخت پادکست با پریمیر نیز کمک می کند تا موسیقی را به پادکست اضافه کنید.

تأثیر انتخاب موسیقی مناسب در موارد زیر خلاصه می شود :

  • موسیقی سبب نمایان شدن احساسات مخاطبان می شود.
  • موسیقی پادکست شما را در ذهن مخاطب ماندگار می کند.
  • موسیقی سبب انتقال درست مفهوم و منظور پادکستر می شود.
  • موسیقی پادکست شما را حرفه ای تر جلوه می دهد.

موسیقی برند چه نقشی در موفقیت بازاریابی دارد؟

موفقیت بازاریابی با موسیقی برند خیلی بیشتر از زمانی است که شما در هر پادکست از موسیقی های ضد و نقیض استفاده کنید. اینطور هم نیست که همه ی پادکست های تولیدی شما، حتما باید از یک نوع موسیقی الهام گرفته شده باشند. منظور این است که در مرحله ی شروع و یا پایان پادکست از موسیقی استفاده کنید که مخاطب با شنیدن آن، متوجه شود پادکست متعلق به شماست. بطور مثال فرض کنید یک عکاس، صفحه ای در اینستاگرام دارد. او سعی می کند تمامی عکس ها را به نوعی ادیت کند که مخاطبان متوجه شوند، عکس ها متعلق به چه کسی است.

به منظور کسب موفقیت بازاریابی با موسیقی برند، بهتر است متفاوت باشید و سعی کنید از ایده های خود بهره ببرید. کپی کردن کارهای دیگران مسیر را برای شما هموار نخواهد کرد. شناخت مخاطبان هدف نیز کمک شایانی به کسب موفقیت در این زمینه می کند. با آموزش ساخت پادکست با کامپیوتر  می توان موسیقی برند ایجاد کرد.

استفاده از زیرصدا

راهنمای انتخاب سبک موسیقی برای هر برند

انتخاب سبک موسیقی برای هر برند مستلزم داشتن دانش کافی در این زمینه است. بطور کلی آگاهی داشتن، کمک بزرگی به دستیابی به نتایج مطلوب خواهد کرد. موسیقی همواره عواطف و احساسات انسان را بر می انگیزد، اما استفاده ی درست از آن در پادکست یک اتفاق خوب را رقم می زند. برگزیدن سبک موسیقی برای هر برند، به عنوان و قالب آن بستگی دارد. در وهله ی اول باید مشخص کنیم که موضوع مورد نظر جدی است یا سرگرم کننده ؟ کاربران می توانند از موسیقی به عنوان راهنما برای مخاطبان استفاده کنند.

انتخاب سبک موسیقی برای هر برند با توجه به مخاطبان نیز امکان پذیر است. مثلا اگر مخاطبان شما رنج سنی جوانی دارند بهتر است از موسیقی های بروز استفاده شود. در صورتی که مخاطبان رنج سنی میانسال داشته باشند، موسیقی های نوستالژیک برایشان جذابیت ویژه ای خواهد داشت. آموزش ساخت پادکست با گوشی راهکاری است که خیلی زود شما را به مقصد دلخواه می رساند.

نتیجه گیری

آهنگ زیر صدا برای پادکست نقش بسیار مهمی را جهت افزایش مخاطبان و حرفه ای تر شدن اثر، ایفا می کند. آهنگ زیر صدا باید متناسب با موضوع و قالب پادکست انتخاب شود. بهره گیری از افکت ها نیز تاثیر بسزایی در جذاب شدن پادکست دارند. اکثر نرم افزار های ادیت صدا، موسیقی و افکت های پیش فرضی را دارند که به شما این امکان را می دهد از آنها در تولید پادکست بهره ببرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *