نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی

نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی

آیا میتوان نوشتن متن رپورتاژ آگهی را به هوش مصنوعی سپرد؟ این سوالی است که شاید ذهن بسیاری از نویسندگان محتوا را به خود مشغول کرده باشد.


نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی، امکان دارد؟ این پرسشی است که شاید ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده باشد. به خصوص در حال حاضر که تکنولوژیهای مرتبط با هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت و خودنمایی هستند. اما چه پاسخی میتوان به این سوال داد؟ آیا استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا، ممکن است؟ تا چه حد میتوانیم از این تکنولوژی برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟
پیش از پرداختن به شیوه نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی، لازم است ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم که منظور از رپورتاژ چیست؟ رپورتاژها (Advertorial)، انواعی از محتواهای تبلیغاتی هستند که ظاهرشان نشان از تبلیغاتی بودن ندارد. رپورتاژها که به آنها «گزارش آگهی» هم گفته میشود، ظاهری مشابه سایر انواع مقالات مصرفی دارند اما هدف نهایی از نوشتن آنها، تبلیغات و ترغیب مخاطب به سر زدن به سایت یک برند خاص یا سایر موارد این چنینی است. آنها ابزار قدرتمندی برای تبلیغات به شمار میروند و بازده بسیار بالایی دارند. همین مزایای بیشمار این شیوه تبلیغاتی سبب شده تا کسب و کارهای بسیاری از نشر رپورتاژ آگهی برای تبلیغات استفاده کنند. حال سوال اینجاست که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی هوش مصنوعی، آیا میتوان از این رباتها برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی استفاده کرد؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهم در مورد نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی با استفاده از هوش مصنوعی بپردازیم.


1.    نکاتی که باید در بخش‌ های مختلف متن رپورتاژ رعایت کرد

2.   استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی

3.   آیا نوشتن متن رپورتاژ به کمک هوش مصنوعی توصیه می شود؟

کلام پایانی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی با استفاده از هوش مصنوعی


نکاتی که باید در بخش‌ های مختلف متن رپورتاژ رعایت کرد


نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی، با توجه به پیشرفتهای صورت گرفته در این حوزه، کاملا امکان پذیر است. امروزه این تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که حتی برخی از افراد در حوزه های کاری مختلف، نگران امنیت شغلی خود شده اند و تصور میکنند که شاید به زودی، یک هوش مصنوعی جایگزین آنها در محل کار شود. نویسنده ها و فعالان حوزه تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کافی است موضوع مورد نظر و تعداد کلمات را به انواع مختلفی از رباتهای هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی (ChatGPT) بدهید تا یک محتوای آماده تحویلتان دهد؛ اما یک نکته وجود دارد.

نوشتن متن رپورتاژ آگهی
استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی


رباتها هر چقدر هم که پیشرفت میکنند، همچنان از بسیاری از عناصر مهم انسانی، مانند خلاقیت، که برای انجام کارهایی مانند نوشتن متن رپورتاژ آگهی لازم است، محروم هستند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع به راحتی میتوان تفاوت متنی که یک ربات نوشته را با متنی نوشته شده توسط یک انسان، تشخیص داد. این موضوع نشان دهنده این است که رباتها قرار نیست در بسیاری از مشاغل، جایگزین انسانها شوند. بلکه قرار است به آنها کمک کنند تا کارها را سریعتر و با کیفیت بیشتری انجام دهند.
پس آیا میشود برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی از هوش مصنوعی کمک گرفت؟ جواب کلی به این سوال این است که بله، این امکان وجود دارد اما لازم است نکات مهمی را مد نظر داشته باشیم. متونی که توسط هوش مصنوعی نوشته میشوند در بسیاری از مواقع انسجام کافی را ندارند و یا بخشهایی از آنها، به روز نیست. همچنین ممکن است جمله بندی ها در قسمتهایی از متن ایراد داشته باشند و یا هوش مصنوعی از پس اعمال درست برخی عناصر مهم مانند کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، برنیاید. با توجه به این مسائل، لازم است که اگر نوشتن متن رپورتاژ آگهی را به هوش مصنوعی میسپاریم، در نهایت مجددا خودمان هم متن را بازبینی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنیم تا اولا، متن لحن رباتی و خشکی نداشته باشد و دوما، اشتباهات احتمالی موجود در آن را تصحیح کنیم.
فاکتورهای مهمی در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی وجود دارد که باید حین استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی، به آنها توجه کنیم. از جمله این فاکتورها میتوان به عواملی مانند سئو در رپورتاژ آگهی، اضافه کردن تصاویر، توجه به خوانایی متن، توجه به ترتیب اجزای متن مقاله و کارایی آنها، استفاده درست از کلمات کلیدی و... اشاره کرد. هر رپورتاژ آگهی معمولا در قالب خبری و یا به شکل یک مقاله نوشته میشود. به طور کلی اگر بخواهیم اجزای اصلی یک مقاله رپورتاژ آگهی را نام ببریم، شامل موارد زیر میشوند.
-    عنوان و تیتر اصلی
-    مقدمه: شامل چکیده ای کوتاه از متن میشود.
-    بدنه اصلی: متن اصلی محتوا که باید تا حد ممکن شامل قانون 70/30 باشد. همچنین این قسمت شامل زیرعنوان های دیگری میشود که اضافه کردن آنها، به افزایش خوانایی متن کمک میکند.
-    کال تو اکشن (CTA): بخشی از متن که از مخاطب دعوت میکند تا کار مشخصی را مانند سر زدن به سایت برند مورد نظر، انجام دهد.
-    نتیجه گیری و کلام آخر
منظور از قانون 70/30 این است که در رپورتاژها باید حداقل 70 درصد از متن را محتوای مفید و کاربردی تشکیل بدهد و فقط 30 درصد از آن به تبلیغات اختصاص داده شود. هوش مصنوعی باید بتواند در هر یک از بخشهای رپورتاژ آگهی که از آنها نام برده شد، به خوبی به قوانین مرتبط با نوشتن متن رپورتاژ آگهی پایبند بماند. اگر اینطور نباشد، ما به عنوان نویسنده باید مشکلات موجود در متن را اصلاح کنیم. در ادامه به برخی از مواردی که حین اصلاح متن نوشته شده توسط هوش مصنوعی باید به آنها توجه کنیم، میپردازیم.


ارائه مزایا و ویژگی‌ های محصول یا خدمت در بخش «توضیحات»


در نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی، لازم است که مزایا و ویژگیهای محصول یا خدماتی که برند مورد نظر ارائه میکند را در بخش «توضیحات» اضافه کنیم. البته همانطور که گفته شد مهمترین ویژگی رپورتاژها که سبب بازدهی بالای آنها میشود، غیر مستقیم بودنشان است. پس حین ذکر این موارد لازم است که تا حد ممکن از تبلیغات مستقیم خودداری کنیم.


قرار دادن جزئیات فنی در بخش «مشخصات»


میتوان جزئیات فنی مرتبط با خدمات یا محصولات کسب و کاری که رپورتاژ تبلیغ میکند را در بخش «مشخصات» ذکر کنیم. توجه به ماهیت غیر مستقیم رپورتاژها نباید فراموش شود.


ارائه اطلاعات مربوط به تماس


لازم است در نوشتن متن رپورتاژ آگهی، حتما از کال تو اکشن های درست و به جا استفاده شود. برای این کار لازم اطلاعات تماس با شرکت را ذکر کنیم یا به سایت مشخصی لینک بدهیم. باید دقت کنیم که حتما متن، این فاکتور را در خود داشته باشد. در غیر این صورت عملا از هر گونه ابعاد تبلیغاتی تهی خواهد بود و هیچ ارزشی به عنوان رپورتاژ ندارد.

نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی
آیا نوشتن متن رپورتاژ به کمک هوش مصنوعی توصیه می شود؟


در کل، استفاده از این نوع تکنولوژی برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی مشکلی ندارد اما لازم است توجه به کیفیت متن را فراموش نکنیم. رباتهای هوش مصنوعی با وجود کاربردهای بیشمار و مفیدی که دارند همچنان در حال پیشرفت هستند. آنها در بسیاری از مواقع برای نوشتن محتوا در مورد یک موضوع، به کاربرهای مختلف پاسخهای یکسانی میدهند. این ممکن است سبب شود تا محتوای شما با محتوای فرد دیگری که او هم از هوش مصنوعی برای نوشتن متن استفاده کرده، یکی شود. در نتیجه، موتور جستجو تصور میکند که شما متن خود را از روی ان مقاله کپی کرده اید! نحوه انتشار رپورتاژ آگهی قوانین مشخصی مانند «کپی نکردن» دارد که پیروی نکردن از آن برایتان به شدت مشکل ساز خواهد شد. پس حتی اگر نوشتن متن رپورتاژ آگهی را به هوش مصنوعی میسپارید، چک کردن فاکتورهای این چنینی را نباید فراموش کنید.


نکات تکمیلی و کلام پایانی


نوشتن متن رپورتاژ آگهی با هوش مصنوعی به همان اندازه که جالب و هیجان انگیز است، نیاز به توجه و دقت دارد. هوش مصنوعی به بسیاری از توانایی های انسان مجهز نیست. پس اگر از این رباتها برای نوشتن متن رپورتاژ آگهی کمک میگیرید، باید به خاطر داشته باشید که در نهایت باید با استفاده از دانش خود، دستی به سر و گوش متن بکشید تا به یک محتوای مفید و مصرفی تبدیل شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *