اصول نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب

اصول نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب

رپورتاژ آگهی جذاب چگونه خلق می شود؟ اگر از زیر و بم نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب مطلع نیستید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

رپورتاژ آگهی جذاب به شرطی موفق خواهد بود که هم به متن آن توجه شود و هم به کیفیت و نوع ِلینک دهی آن. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها فقط به مورد دوم توجه می کنند. اینکه متن رپورتاژ خیلی جذاب و کاربردی نوشته شود یا انتقال دهنده‌ی اطلاعات تازه به مخاطب باشد، برایشان در اولویت نیست. در حالی که به شرطی می توان به رپورتاژ آگهی ویژگی جذاب بودن را نسبت داد که هر دوی این موارد در آن لحاظ شده باشد:
•    متن با کیفیت
•    بک لینک های حساب شده
اگر به درستی نمی دانید چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسید، در این مطلب به شما کمک می کنیم.


مقدمه


•    کلیدی ترین نکات خلق ِرپورتاژ آگهی جذاب
•    انتخاب عنوان مناسب برای رپورتاژ
•    نوشتن محتوای کاربردی برای خلق رپورتاژ آگهی جذاب
•    مخاطبان را به همراهی با رپورتاژ خود وادار کنید؛ اما نه به اجبار!
•    توجه به وب سایت هایی که محتوای رپورتاژ تان را منتشر میکنند بسیار اهمیت دارد.

 

نگارش رپورتاژ آگهی
کلیدی ترین نکات خلق رپورتاژ آگهی جذاب


اگر مقاله‌ی مفهوم رپورتاژ آگهی چیست؟ را در مورد  پایه‌ای ترین و اساسی ترین تعاریف و توضیحات در مورد رپورتاژ آگهی بخوانید، متوجه اهمیت ِآن در دنیای امروز برای داشتن تبلیغات موثر خواهید شد. انواع رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا بتوانید به شیوه ای غیر مستقیم با مخاطبان هدفِ خود ارتباط برقرار کنید. سپس آنها را به سمت محصول یا برند خود جذب کنید. این شیوه‌ی تبلیغات قبلا در روزنامه ها و نشریات مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه، کارکرد ِآن در وب سایت های خبری و وب سایت ها پربازدید بیشتر است. زیرا در گذشته، بک لینکی وجود نداشت که شما بتوانید به واسطه‌ی آن، برای بهبود سئوی خارجی وب سایت تان تلاش کنید. در گذشته، فقط هدف معرفی محصولی جدید یا برندی جدید بود. اما امروزه تلاش بر این است که سئوی سایت هم بهبود داده شود. اگر در این مورد چیزی نمی دانید، حتما مقاله ی «تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو» را مطالعه کنید.

  • انتخاب عنوان مناسب برای رپورتاژ


درک این نکته که رپورتاژ آگهی شما در یک وب سایت خبری، یک مجله یا یک روزنامه تنها مطلبی نیست که منتشر می شود و هزاران مطلب و عنوان مختلف در کنار هم در یک وب سایت یا مجله وجود دارند که مخاطبان را تحریک می کنند تا آنها را بخوانند، کمی به شما انگیزه می دهد که برای رپورتاژ خود عنوان جذاب و کاربردی بنویسید تا کاری کنید که مخاطب مانند یک ماهی به تور شما بیفتد. البته توجه داشته باشید که منظور، نوشتن ِعنوان های اغراق آمیز و یا عجیب غریب نیست. همانطور که در مطلب «نگارش رپورتاژ آگهی حرفه ای» توضیح دادیم، تسلط بر نوشتن یک عنوان خوب، به شما کمک می کند تا با اختصاص زمان و پیدا کردن ایده های مختلف بتوانید یک تیتر خوب بنویسید.
شما باید جمله یا عبارتی را که برای درج عنوان اصلی انتخاب می کنید، کاملا متناسب با موضوع رپورتاژ تان انتخاب کنید. درست است که همواره عنوان های اغراق آمیز و گول زننده ای وجود دارند که باعث می شود مخاطب محض کنجکاوی هم که شده مطلب را باز کند تا از محتوای آن سردر بیاورد. اما توجه داشته باشید که هر چقدر تلاش کنید با خلق یک عنوان گمراه کننده و حاوی دروغ مخاطب را به سمت محتوایتان جذب کنید، او پس از باز کردن مطلب و عدم مشاهده‌ی آنچه به دنبالش بوده، رپورتاژ شما را خواهد بست و آن را به صورت کامل مطالعه نخواهد کرد. در خوشبینانه ترین حالت ممکن او نگاهی اجمالی به محتوای رپورتاژ تان می اندازد و با بی توجهی آن را کنار خواهد گذاشت. پس دروغ ننویسید و بزرگ نمایی نکنید!

نحوه خلق عنوان جذاب برای رپورتاژ

  •  

    نوشتن محتوای کاربردی برای خلق رپورتاژ آگهی جذاب


دومین راز نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب این است که متنی بنویسید که برای کاربران/ مخاطبان جذابیت دارد و نه برای خودتان. در دنیای امروز برای طراحی یک اپلیکیشن، وب سایت، محصول فیزیکی و حتی نوشتن یک متن ساده‌ی رپورتاژ باید همدلی یا Emphasize را جدی بگیرید. همدلی به این معناست که شما طبق نیاز های مخاطبان متن را بنویسید و نیاز های آنها را در اولویت قرار می دهید. اگر چنین کاری نکنید، متن شما «کاربردی» نخواهد بود.
علاوه بر این، شما باید رپورتاژ آگهی جذاب خود را طوری بنویسید که طیف گسترده ای از مخاطبان ِهدف تان با سطح دانش و تجربه های مختلف بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و به درستی از آن استفاده کنند. متنی که فقط برای گروه خاص و محدودی از مخاطبان هدف تان نوشته شده باشد، «کاربردی» نیست. در اصل، شما با انجام ِاین کار گستره‌ی فروش یا معرفی محصول/ برندتان را به گروهی خاص محدود می کنید. 
در حالی که اصول نوشتن رپورتاژ آگهی موفق این است که به همه‌ی مخاطبان تان فکر کنید و تلاش کنید همه‌ی آنها را در کنار هم هدایت کنید. برای دستیابی به چنین هدفی، شما متن تان را ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی و اصطلاحات یا عبارات تخصصی بنویسید. لحن و زبانی که برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می کنید نیز بسیار مهم است.

  • مخاطبان را به همراهی با رپورتاژ خود وادار کنید؛ اما نه به اجبار!


همیشه تعریف و تمجید بیش از حد یا ارائه‌ی یک ادعای توخالی بدون آوردن منبع، مدرک، دلیل یا آمار ِ مورد تایید، نمی تواند در مخاطب احساس اعتماد ایجاد کند. همین امر باعث می شود تا بسیاری از کسب و کارها برای نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی وسواس بیشتری به خرج دهند. در واقع آنها تلاش می کنند با تولید اینفوگرافیک، استناد به آمار و اعداد اعلام شده از مراکز و منابع معتبر و نشان دادنِ نتایج تحقیقات در مورد موضوع مورد نظرشان کاری کنند که مخاطب با دید بهتری ادامه متن رپورتاژ را بخواند و به آنها اعتماد کند. 
ادعای توخالی در رپورتاژ آگهی جذاب جایی ندارد. مثلا اینکه «ما بهترین شرکت تولید کننده در این زمینه هستیم» ادعایی معتبر نیست! شما مطلقاً نباید در متن رپورتاژ تان از این دست جملات استفاده کنید. سعی کنید حتی به نقاط ضعف و ایراداتی که در کسب و کارتان در حال برطرف کردن یا بهبود ِآنها هستید، اشاره کنید. این نوع اشارات، حس اعتماد مخاطب را بیدار می کند. زیرا به او این حس را القا می کند که شما خلاء ها و مشکلات را می دانید و در تلاش اید تا آنها را برطرف کنید. این مسئله ای است که بسیاری از برند های بزرگ و کسب و کارهای شناخته شده به آن توجه می کنند. 
بازهم اشاره می کنیم که برای نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب، به دروغ گفتن و بزرگنمایی که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم، متوسل نشوید. شما نه تنها باید در عنوان نویسی صادق باشید، بلکه باید موقع آگهی نویسی هم صداقت را سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید.

رپورتاژ آگهی حرفه ای

  • توجه به وب سایت هایی که محتوای رپورتاژ تان را منتشر میکنند بسیار اهمیت دارد


پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی و اقدام برای انتشار ِآن، اول رسانه هایی که برای انجام این کار انتخاب کرده اید را بررسی کنید. 
در واقع همانطور که در دو مطلب «پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی» و «معرفی بهترین سایتها برای انتشار محتوای رپورتاژ» توضیح دادیم شما باید پلتفرم ها و رسانه های خبری مورد نظرتان را جهت انتشار رپورتاژ انتخاب کرده و در یک جدول لیست کنید. رسانه هایی که انتخاب می کنید باید بیشترین نزدیکی را با موضوع و حوزه کسب و کارتان داشته باشند. پس از آن، نباید فورا دست به انتشار رپورتاژ در این رسانه های پربازدید بزنید! بلکه باید زمان بگذارید و آن رسانه و مخاطبانش را به خوبی بشناسید. در مورد این رسانه ها تحقیق کنید. شما در ابتدا می توانید تحقیق تان را با پرس و جو از سایر کسب و کارهایی که در آن رسانه رپورتاژ منتشر کردند آغاز کنید. از آنها بپرسید که آیا از انتشار رپورتاژ در رسانه‌ی مذکور رضایت داشته اند؟ آیا توانسته اند میزان فروش خود را افزایش دهند؟ چه موانعی بر سر راه آنها قرار دارد؟ و غیره.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *