میزان درآمد طراحی بنر تبلیغاتی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان درآمد طراحی بنر تبلیغاتی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

با گسترش بنر های آنلاین در کسب و کار های مختلف، درآمد طراحی بنر تبلیغاتی بسیار بیشتر از گذشته است.

پیشگفتار


تبلیغات بنری دیجیتال یا همان بنر وب ها، نوعی آگهی تبلیغاتی گرافیکی آنلاین به حساب می آیند. این صفحات گرافیکی در وب سایت های مختلف منتشر می شوند و در معرض دید تمامی کاربران و بازدید کنندگان وب سایت ها قرار می گیرند. با گسترش روش های مختلف بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ، کم کم استفاده از بنر های تبلیغاتی رواج پیدا کرد و امروزه اکثر افراد برای معرفی محصولات و خدمات خود از این بنر ها استفاده می کنند. به این ترتیب بازار کار طراحی بنر گسترش پیدا کرد و درآمد طراحی بنر تبلیغاتی نیز افزایش یافت. بر اساس آمار های ثبت شده در Google که بزرگترین و پر مخاطب ترین شبکه تبلیغات آنلاین به حساب می آید؛ امروزه بیش از 90 درصد از کاربران وب بنر ها تبلیغاتی را دنبال می کنند. 

کاربرد بنر تبلیغاتی بسیار زیاد است؛ این بنر ها در توسعه کسب و کار ها بسیار موثر هستند. درآمد طراحی بنر تبلیغاتی بسته به نوع و کاربرد بنر ساخته شده، متغیر است. بنر های تبلیغاتی در انواع مختلف متحرک و ثابت در شکل ها و اندازه های مختلف ساخته می شوند. ابعاد بنر تبلیغاتی بر اساس موضوع و محتوای تبلیغ و سلیقه افراد تعیین می شود. بنر تبلیغاتی ثابت نوعی تصویر ساده به همراه لینک دسترسی به وب سایت ها است؛ در حالیکه در بنر تبلیغاتی متحرک طراح می تواند همان هدف و مفهوم را به صورت پویا و جذاب تر نشان دهد. ساخت بنر تبلیغاتی را می توان یکی از روش های پربازده و تضمینی برای معرفی محصولات و جذب مشتری دانست. از مزایای بنر تبلیغاتی می توان به افزایش نرخ کلیک (CTR) و افزایش بازدید کنندگان وب سایت ها، جذب مخاطب (Lead)،  برند سازی (Branding) و آگاهی از برند (Brand Awareness) اشاره کرد.  

مقدمه    


•    میزان درآمد طراحی بنر تبلیغاتی جذاب چقدر است؟ 
•    نوع بنر طراحی شده 
•    ابعاد بنر 
•    ابزار و برنامه های طراحی  
•    ایده طراحی بنر و محتوای ارائه شده در آن
•    مدت زمان طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی  

میزان در آمد طراحی بنر تبلیغاتی جذاب چقدر است؟


درآمد طراحی بنر تبلیغاتی تا حد زیادی وابسته به پروسه ساخت و کیفیت کار طراح می باشد. برای طراحی یک بنر تبلیغاتی جذاب، طراح باید انواع بنر تبلیغاتی و روش های ساخت هر کدام به خوبی آشنا باشد. شناخت ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی به طراحان کمک می کند تا بتوانند بنر هایی زیبا و کاربردی طراحی کنند. بنر هایی که تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشند و نظر مخاطبان را به خود جلب کنند، در عمل کاربردی تر و پربازده تر خواهند بود. طراحان بنر های دیجیتال باید با استفاده از المان های جذاب، مفهوم و هدف خاصی را به بازدید کنندگان منتقل کنند. یک بنر تبلیغاتی موثر می تواند در کنار دیگر بنر های منتشر شده، توجه مخاطبان را به خوبی به سمت خود جلب کند و افراد به سمت وب سایت اصلی هدایت کند. استفاده از تکنیک های طراحی بنر تبلیغاتی، می تواند در جلب توجه کاربران موثر باشد. گاهی یک خلاقیت کوچک و ساده منجر به تاثیرات مثبت بسیاری می شود. 

عوامل موثر در درآمد طراحی بنر

درآمد طراحی بنر تبلیغاتی برای بنر های تخصصی و پیشرفته بیشتر از دیگر نمونه ها می باشد. معمولا طراحان پیش از ساخت هر بنر، ایده و طرحی برای رساندن پیام تبلیغ به مخاطبان پیدا می کنند. هر چه این ایده کاربردی تر و خلاقانه تر باشد، خروجی نهایی بنر تبلیغاتی بهتر خواهد بود. به این ترتیب این بنر ها در مقایسه با نمونه های تکراری و بی کیفیت، شانس موفقیت بیشتری دارند. در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی و دستمزد طراحان، عوامل نقش دارد که در ادامه به چند مورد از موارد اصلی اشاره شده است.


•    نوع بنر 
•    ابعاد بنر 
•    ابزار هایی که طراح برای ساخت بنر استفاده می کند
•    ایده اصلی طراحی بنر و محتوای ارائه شده در آن 
•    مدت زمان طراحی 

اولین عامل موثر در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی: نوع بنر طراحی شده


همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، امروزه بنر های دیجیتال در انواع مختلفی ساخته می شوند و درآمد طراحی بنر تبلیغاتی بسته به نوع آن متفاوت می باشد. بنر های تبلیغاتی در انواع ثابت، متحرک، گیف، فلش و... موجود هستند. نوع بنر تبلیغاتی بر اساس هدف اصلی تبلیغ و روش ارائه محتوای آن انتخاب می شود.  بنر متحرک تبلیغاتی، بسیار جذاب تر از دیگر نمونه ها می باشد و از آنجایی که جذابیت بصری و جلوه ظاهری بنر ها در جلب نظر افراد و ترغیب آن ها به کلیک کردن بسیار تاثیر گذار است؛ اکثر افراد این نوع بنر را انتخاب می کنند. طراحی بنر های متحرک به مراتب دشوار تر و تخصصی تر از سایر بنر ها می باشد و دستمزد طراحی آن نیز بالاتر است.  

درآمد بنر تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد

دومین عامل موثر در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی: ابعاد بنر 


در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی، ابعاد بنر ساخته شده می تواند عامل تعیین کننده ای باشد. برای ابعاد بنر تبلیغاتی استاندارد هایی تعیین شده است. به این ترتیب بنر های طراحی شده به راحتی در وب سایت های مختلف بارگذاری می شوند. هزینه ساخت بنر های بزرگتر بالاتر از نمونه های کوچک تر می باشد.


سومین عامل موثر در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی: ابزار و برنامه های طراحی 


اگر طراح برای ساخت بنر تبلیغاتی از ابزار های پیشرفته و تخصصی استفاده کند، درآمد طراحی بنر تبلیغاتی ساخته شده، بیشتر می باشد. امروزه ابزار ها و برنامه های بسیاری برای طراحی گرافیک و طراحی بنر های تبلیغاتی در دسترس است. هر کدام از این برنامه ها قابلیت های منحصر به فردی دارند که طراحان با استفاده از آن ها می توانند طرح های گرافیکی خود را ایجاد کنند. کار کردن با برنامه های تخصصی بسیار دشوار است و نیازمند دانش تخصصی طراحی می باشد. 

سایر عوامل مهم در میزان درآمد طراح بنر تبلیغاتی

یک طراح بنر متناسب با میزان مهارتی که دارد میتواند درآمد بیشتری داشته باشد. در واقع زمانی که فردی یک بنر تبلیغاتی استاندارد و حرفه ای طراحی می کند میتوان انتظار داشت که میزان تعرفه بالاتری نیز درخواست کند. از جمله سایر عوامل مهم در میزان درآمد طراح بنر، سرعت عمل می باشد که نقش زیادی در تعداد پروژه های پذیرش شده دارد. در ادامه برخی عوامل دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد.

ابعاد بنر تبلیغاتی

چهارمین عامل موثر در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی: ایده طراحی بنر و محتوای ارائه شده در آن 


ایده طراحی بنر تبلیغاتی را می توان یکی از فاکتور های اصلی در میزان موفقیت آن بنر معرفی کرد. مسلما ایده های جدید و منحصر به فرد در جلب اعتماد افراد موثر تر هستند. درآمد طراحی بنر تبلیغاتی جذاب و خلاقانه بسیار بیشتر از نمونه های عادی می باشد. برای طراحی ایده های پیچیده، طراح باید از ابزار و برنامه های تخصصی استفاده کند. همچنین طراحی های پیچیده مدت زمان بیشتری نیاز دارند. در چنین مواردی کار طراح دشوار و زمان بر می باشد و به همین دلیل دستمزد بالاتری می گیرد. 

پنجمین عامل موثر در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی: مدت زمان طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی


  یکی دیگر از عوامل موثر در درآمد طراحی بنر تبلیغاتی مدت زمانی است که طراح برای طراحی و ساخت بنر صرف می کند. زمان به عنوان فاکتوری مهم در تجارت شناخته می شود و معمولا پیش از ثبت سفارش طراح و کاربر بر سر آن با یکدیگر به توافق می رسند. همانطور که در موارد قبلی اشاره کردیم، طراحی بنر های تبلیغاتی کاری زمان بر و تخصصی می باشد. به همین دلیل طراح پیش از اجرای طرح زمان تقریبی برای تحویل کار خود تعیین می کند. هر چه کار تخصصی تر باشد زمان بیشتری برای طراحی لازم است. 
 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *