تاثیر رنگ در طراحی کارت ویزیت

تاثیر رنگ در طراحی کارت ویزیت

رنگ در طراحی کارت ویزیت، عنصری مهم است که معمولا کمتر به آن اهمیت داده می‌شود. در این مقاله راجع به جزئیات و نکات این فاکتور مهم در طراحی می‌پردازیم.

پیشگفتار

رنگ در طراحی کارت ویزیت یک عنصر بسیار مهم است. فرقی نمی کند از چه برنامه ساخت کارت ویزیت برای اندروید، ویندوز یا مک استفاده می کنید. برای آنکه بتوانید یک طراحی کارت ویزیت موثر داشته باشید، لازم است حتما به مباحثی در این حوزه تسلط داشته باشید. از جمله این مباحث می توان به روان شناسی رنگ ها، تئوری رنگ ها و برخی نکات دیگر اشاره کرد که در ادامه این مقاله به آن پرداخته ایم. 

مقدمه

رنگ در طراحی کارت ویزیت یک عنصر بسیار مهم است که به تنهایی می تواند کارت های بیزینسی را در چشمان مشتریان زیباتر جلوه دهد. در بخش مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای برخی نکات و ویژگی هایی که این عنصر باید داشته باشد را ذکر کردیم. با این حال ممکن است بسیاری از افراد به سادگی از آن گذر کرده باشند. به همین خاطر در این مقاله با ما همراه باشید تا با توجه به فهرست زیر، به بررسی اهمیت و تاثیر رنگ آمیزی کارت ویزیت بپردازیم و به این سوال که چه رنگ هایی در طراحی کارت ویزیت به کار ببریم؟ پاسخ دهیم.

راهنمای رنگ آمیزی کارت ویزیت

تاثیر رنگ ها در طراحی کارت ویزیت

پیش از آنکه بخواهیم راجع به رنگ در طراحی کارت ویزیت بپردازیم، بهتر است ابتدا با اهمیت این مورد بیشتر آشنا شویم. نگاهی به کارت ویزیت خود بیندازید. چه چیزی در نگاه اول می تواند برای شما جذاب باشد؟ چه چیزی می تواند به سرعت مشتریان را به سمت کارت های تبلیغاتی شما جذب کند. هرچند نگاه عینی به ابزارهای بازاریابی خودتان می توانند دشوار باشند، اما حداقل یک عنصر وجود دارد که می تواند کارت ویزیت شما را از بقیه متمایز کند: انتخاب رنگ های مناسب. اگر کارت ویزیت شما سیاه و سفید است، ممکن است ارزش و تاثیر این عنصر را از دست داده باشید. به گفته کارشناسان، مشتریان کارت ویزیت رنگی را ده برابر بیشتر از کارت ویزیت تک رنگ نگه می دارند.
این تنها یک نمونه از تاثیر رنگ در طراحی کارت ویزیت بوده است. تاثیر دیگر رنگ در طراحی کارت های ویزیت، زیبایی و جذابیت آن است. این مورد می تواند موجب 2 نتیجه مهم شود که عبارتند از:

•    نگهداشتن کارت ویزیت نزد مشتریان

غالب مخاطبان ممکن است کارت های ویزیت را به خاطر زیبایی و حس خوبی که به آنها می دهد نگه دارند. همچنین ممکن است عده ای صرفا به خاطر تعامل با شما آنها را داشته باشند. با این حال، حتی این دسته از افراد نیز می توانند با دیدن کارت های ویزیت زیبا، تمایل بیشتری برای نگهداری آن داشته باشند.

•    جذب و هدایت مشتری

مورد مهم دیگر، سوق دادن مشتری به سمت کسب و کار شما است. رنگ در طراحی کارت ویزیت شانس فروش و عقد قرارداد مشتری با کسب و کار شما را افزایش می دهد. همچنین یک طراحی زیبا در کنار رنگ های جذاب، مشتریان را به سمت تعامل با وب سایت، راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شما جذب می کند.

تاثیر رنگ در طراحی کارت ویزیت

روان شناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت

واضح است که رنگ در طراحی کارت ویزیت می‌تواند بر احساسات ما تاثیر بگذارد. به این معنی که احتمالا ما را درگیر کرده و به انجام کاری تحریک می‌نماید. به عنوان مثال، در کمترین حالت می تواند موجب بیرون کشیدن یک کارت ویزیت از بسته آن شده و یا به برقراری تماس تلفنی بیانجامد. در طراحی کارت های ویزیت می توانید از روان شناسی رنگ ها بهره ببرید. روانشناسی رنگ ها می تواند تاثیر زیادی بر نحوه درک کارت ویزیت شما داشته باشد. نمونه هایی از کاربرد رنگ در طراحی کارت ویزیت در ادامه برای شما آمده است:

•    قرمز

برای زمانی که نیاز تحریک مشتریان خود دارید، از این رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ قرمز در تبلیغات فست فودها یک عنصر بسیار جذاب می باشد. همچنین این رنگ می تواند به خوبی کاربران را به سمت پلتفرم خود دعوت کند. نمونه زیبای استفاده این رنگ در نتفلیکس یا کوکاکولا مشاهده شده است.

•    نارنجی

رنگ های نارنجی، انرژی بخشی رنگ های قرمز را دارند و بیشتر برای جلب توجه در علائم ایمنی نیز استفاده می شوند. شما می توانید آن را در کنار عناصر دیگری همچون پرتقال، ویتامین های سی و غیره به عنوان یک عنصر انرژی بخش استفاده کنید. خصوصیات دیگر این رنگ شامل حس سرزندگی، سرگرمی و جوانی می باشد.

•    زرد

زرد یک رنگ روحیه بخش است. شما می توانید رنگ کارت ویزیت خود را با این مورد ترکیب کنید و آن را به حالت هیجان انگیز، شاد و پر از حس مثبت تبدیل نمایید.

•    سبز

سبز یک رنگ طبیعی است که می تواند باعث ایجاد حس اطمینان و آرامش شود. همچنین این رنگ برای القای حس مجاز بودن در دنیای کنونی استفاده می گردد. 

روانشناسی رنگ ها در طراحی کارت ویزیت

چه رنگ هایی را برای طراحی کارت ویزیت انتخاب کنیم؟

یکی از سوالاتی که در زمینه رنگ در طراحی کارت ویزیت پیش می آید، بهترین انتخاب آن است. در این رابطه نمی توان یک نسخه واحد برای همه کاربران ارائه کرد. از همین رو بهتر است یک سری نکات و پارامترها را برای شما بیان کنیم تا بتوانید به صورت داینامیک، هرکدام بر اساس آنها بهترین رنگ را انتخاب نمایید:

•    هماهنگی رنگ ها

مهم ترین پارامتر انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت، هماهنگی رنگ ها است. در این خصوص لازم است کاربران رنگ های کارت ویزیت خود را هماهنگ با رنگ های لوگو طراحی کنند. چراکه ترکیب این دو باعث می شود تا هم لوگو شما زیباتر دیده شود و هم برندسازی بهتری بر روی کارت ویزیت انجام بگیرد.

•    مخاطبین کسب و کار

مورد دیگر، نوع مخاطبین کسب و کارهای شما هستند. شما باید هدف طراحی کارت های تبلیغاتی خود را جلب توجه و رضایت آنها قرار دهید. در این صورت است که می توانید بهترین رنگ در طراحی کارت ویزیت را اعمال نمایید.

•    فونت ها و سایر المان ها

بهتر است حتما در انتخاب رنگ کارت ویزیت، آن را با آیکن ها و رنگ متنی که به کار برده اید، ست کنید. چراکه این کار می تواند در ایجاد هماهنگی بیشتر به شما کمک کند.

•    سبک و مود طراحی

در نهایت آخرین فاکتور مهمی که باید برای انتخاب یک رنگ مناسب به آن توجه شود، سبک های طراحی کارت ویزیت است. با توجه به اینکه کاربرد کارت ویزیت چیست، شما یک سبک طراحی مناسب برای آن انتخاب می کنید. این سبک ها می توانند کلاسیک، مدرن، ساده و یا مینیمال و غیره باشند. سپس باید با توجه به لوگو و سایر عناصر کارت ویزیت خود، یک سری رنگ ها را برای این سبک در نظر بگیرید. 

انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

تئوری رنگ ها

علاوه بر مبحث روان شناسی رنگ ها در طراحی کارت ویزیت، موضوع دیگر در این زمینه، تئوری آن ها است. منظور از تئوری رنگ ها، نحوه ترکیب آن ها است که باید با توجه به دسته بندی رنگ ها با توجه به حالت های اولیه، ثانویه و ثالث انجام شود. اساس تئوری رنگ ها چرخه رنگ است که برای تعیین رنگ های متضاد، مشابه و مکمل استفاده می شود. درک اصول اولیه تئوری رنگ در طراحی کارت ویزیت می تواند به شما در انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی کارت ویزیت کمک کند. همچنین این عامل به شما کمک می کند تا در انتقال و درک پیام توسط مخاطب، این کار بهینه تر از قبل انجام شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *