ویژگی های رپورتاژ آگهی با اثربخشی بالا

ویژگی های رپورتاژ آگهی با اثربخشی بالا

ویژگی های رپورتاژ آگهی چیست که سبب شده این شیوه از تبلیغات تا این حد به محبوبیت رسیده و در امر بازاریابی، قدرتمند ظاهر شود؟

ویژگی های رپورتاژ آگهی چیست که باعث شده به یکی از پر بازده ترین انواع روشهای تبلیغات و بازاریابی تبدیل شود؟ رپورتاژ (یا گزارش آگهی) از محبوبترین روشهایی است که امروزه کسب و کارهای مختلف از آن برای معرفی خدمات و محصولات خود به مخاطبان استفاده میکنند. مهمترین دلیل محبوبیت استفاده از رپورتاژها این است که قالب ظاهری آنها، تبلیغاتی نیست و به همین دلیل بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد. حال سوال اینجاست که به عنوان یک نویسنده، چطور میتوانیم رپورتاژی بنویسیم که بیشترین بازده را داشته باشد؟
رپورتاژ آگهی یک استراتژی موثر برای تبلیغات است که با توجه به ویژگیهای خاصی که دارد، میتواند اثربخشی بالایی داشته باشد. به عنوان یک نویسنده اگر میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که رپورتاژی که مینویسیم، بازده بالایی داشته باشد، لازم است با چارچوبهای یک رپورتاژ خوب آشنا باشیم. رپورتاژها ابزار قدرتمندی برای تبلیغات هستند اما فقط در صورتی موثر واقع میشوند که متن رپورتاژ، کیفیت لازم را داشته باشد. با توجه به این موضوع، در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های رپورتاژ آگهی بپردازیم. چه فاکتورهایی سبب تمایز این شیوه از تبلیغات با سایر روشها شده است؟ چطور میتوانیم یک رپورتاژ خوب و خلاقانه بنویسیم که مخاطب را به خرید یا استفاده از خدمات مورد نظر ما، تشویق میکند؟


1.    رپورتاژ آگهی چیست و چگونه کار می‌ کند؟
2.    ویژگی‌ های یک رپورتاژ آگهی موفق
3.    در تهیه رپورتاژ آگهی چه روندی باید طی شود؟
4.    ترفندهای افزایش اثربخشی رپورتاژ آگهی


رپورتاژ آگهی چیست و چگونه کار می کند؟


منظور از رپورتاژ چیست؟ رپورتاژ آگهی یکی از انواع روشهای تبلیغات و بازاریابی است که میتواند به ما کمک کند تا مخاطبان بیشتری جذب کنیم. رپورتاژها انواعی از تبلیغات هستند که ظاهر تبلیغاتی ندارند. حدود 70 درصد از متن رپورتاژ را محتوای مفید و مصرفی برای کاربر تشکیل میدهد و صرفا 30 درصد از متن به تبلیغات اختصاص داده میشود. با توجه به این موضوع، کاربران از محتوای رپورتاژ بیشتر استقبال میکنند و در نتیجه، بازده آنها نسبت به بسیاری از سایر روشهای تبلیغاتی بیشتر است. حال نکته اینجاست که به عنوان یک نویسنده، با آن دسته از ویژگی های رپورتاژ آگهی که به افزایش اثربخشی متن کمک میکنند آشنا باشیم و آنها را حین نوشتن متن به کار ببریم.

استفاده از رپورتاژ آگهی
ویژگی های یک رپورتاژ آگهی موفق


منظور از ویژگی های رپورتاژ آگهی، فاکتورها و عواملی است که در این نوع از تبلیغات مورد توجه قرار میگیرند تا خروجی نهایی در فرآیند تولید محتوا، یک متن عالی با بیشترین بازده باشد. در ادامه با مهمترین ویژگی های رپورتاژ آگهی آشنا میشویم.


هدفمندی


هدف از نوشتن هر رپورتاژ آگهی باید واضح و با توجه به گروه مخاطبان مورد نظر شما تنظیم شود تا اثربخشی آن افزایش یابد. باید به خوبی بدانید  مخاطبانی که قرار است از محتوای رپورتاژ بیشترین استفاده را ببرند، چه مدل افرادی هستند تا دقیقا متناسب با نیازها و نقاط درد آنها بنویسید.


کیفیت محتوا


محتوای آگهی باید جذاب، مفید و مرتبط باشد. استفاده از لحن مناسب در نگارش محتوا و به کار بردن تصاویر با کیفیت، اهمیت زیادی در تولید محتوا دارد.


استفاده از کلمات کلیدی


درج کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات در آگهی، نه تنها به جلب توجه مخاطبان کمک میکند، بلکه موجب افزایش قابلیت دیده شدن متن شما در موتورهای جستجو میشود.


مناسب برای هر زمان و مکان


یکی از مهمترین ویژگی های رپورتاژ آگهی این است که رپورتاژها تقریبا نوعی از تبلیغات دائمی هستند. وقتی رپورتاژ شما در یک سایت دیگر منتشر میشود، هر زمان که یک کاربر کلمات کلیدی مرتبط با آن را سرچ کند، محتوا به او نمایش داده خواهد شد. پس امکان دسترسی به رپورتاژ آگهی در هر زمان و مکان بر اساس نیازهای کاربران، یکی دیگر از دلایل بازده بالا و اثربخشی این نوع از تبلیغات است.


تعامل‌پذیری


فراهم کردن امکانات تعاملی مانند لینکهای کلیک پذیر، شماره تماس و آدرس وب سایت در متن رپورتاژ، به مخاطبان اجازه میدهد که به راحتی با شما تماس بگیرند یا به وب سایت مورد نظر دسترسی پیدا کنند.


آگاهی از رقبا


بررسی و آگاهی از عملکرد رقبا و رپورتاژهای مشابه، به شما کمک میکند تا بتوانید ایده های خود را به دور از کلیشه ها نگه دارید و به این شکل، با تولید یک محتوای بهتر، نسبت به سایرین برتری داشته باشید.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی
در تهیه رپورتاژ آگهی چه روندی باید طی شود؟


ابتدا باید به خوبی با شیوه نگارش یک رپورتاژ منسجم آشنا شوید. هر چقدر هم که تمام فاکتورهای مورد نظر را در متن به کار ببرید، اگر متن انسجام لازم را نداشته باشد، مخاطب به خواندن آن ادامه نخواهد داد. پس قدم اول کسب اطلاعات در مورد ویژگی هایی است که یک رپورتاژ را به بیشترین بازده میرسانند اما قدم بعدی که مهمترین است، نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و استفاده درست از این ویژگی ها در متن است.
همچنین لازم است در مورد سایر ابزارهای مهم در نوشتن رپورتاژ، اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از این ابزارها، سئو (SEO) است که رعایت قوانین مرتبط با سئو متنی به عنوان نویسنده به شما کمک شایانی در راستای بهبود کیفیت متن و عملکرد آن در موتورهای جستجو میکند. سئو برای تولید محتوا چارچوبهایی را پیشنهاد میکند که متن شما را در نتایج جستجوی گوگل، به صفحه اول میرساند. از جمله این چارچوبها میتوان به استفاده از کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی، استفاده از تصاویر مناسب، ذکر کلمه کلیدی در عنوان اصلی و زیرعنوانهای محتوا، کوتاه نگه داشتن پارگرافها و جملات و... اشاره کرد.
به طور کلی مراحل نوشتن یک رپورتاژ خوب این است که ابتدا به خوبی با مخاطبانی که قرار است متن شما را بخوانند آشنا شوید. بهتر است یک پرسونای مخاطب داشته باشید که برای شما یک مخاطب فرضی که احتمالا محتوایی مشابه محتوای شما را سرچ میکند، در نظر میگیرد و در آن سن، جنسیت، شغل و سایر ویژگیهای احتمالی مخاطب را ذکر میکند. به این صورت دقیقا میدانید که قرار است برای چه افرادی بنویسید.
سپس لازم است پلتفرمی را که قرار است رپورتاژ در آن منتشر شود، بررسی کنید. رپورتاژی که قرار باشد در شبکه های اجتماعی منتشر شود با رپورتاژ آگهی در یک روزنامه یا یک سایت خبری متفاوت خواهد بود.
در مرحله بعد، باید توجه به انسجام متن و رعایت اصول نگارشی را در نظر داشته باشید. استفاده از کال تو اکشن (دعوت از مخاطب به انجام یک کار مشخص) در متن نیز اهمیت زیادی دارد. میتوانید با توجه به شرایط مخاطب را تشویق کنید که از سایت مورد نظر شما بازدید کند یا با یک شماره تلفن، تماس بگیرد و غیره. توجه به قانون 70/30 را هم نباید فراموش کنیم. محتوا باید در عین کاربردی بودن، همچنان لایه های تبلیغاتی خود را حفظ کند، و برعکس.
توجه به رعایت این موارد در کنار سایر ویژگی های رپورتاژ آگهی قرار گرفته و یک محتوای ارزشمند و جذاب خلق میکند. 

ویژگی های رپورتاژ آگهی
ترفندهای افزایش اثربخشی رپورتاژ آگهی


نکاتی وجود دارد که در افزایش اثربخشی متن تاثیر بسزایی خواهند داشت. یکی از این موارد، نوشتن یک متن قوی است. این که متن رپورتاژ پر از کلمات کلیدی باشد، به هیچ وجه تاثیر مورد نظر شما برای جذب مخاطب را نخواهد داشت. مخاطبان فقط به خواندن محتوایی ادامه میدهند که برایشان مفید باشد. با توجه به این موضوع، اگر احساس کنند محتوای شما برایشان کاربردی نیست یا کیفیت لازم را ندارد، از سایت خارج خواهند شد. این کار مخاطب از نگاه الگوریتم های گوگل دور نمیماند و به زودی محتوای شما را به عنوان محتوای اسپم شناسایی کرده و در نتیجه، دیگر آن را به افراد نمایش نمیدهد. پس محتوایی قوی و متناسب با نیاز کاربر تهیه کنید.
نکته مهم بعدی، توجه به سایتی است که قرار است رپورتاژ را منتشر کند. نحوه انتشار رپورتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد. رپورتاژها علاوه بر تبلیغات برای خدمات و محصولات شما، به افزایش اعتبار سایت شما هم کمک میکنند چرا که میتوانند بک لینک های معتبری برای سایت باشند. پس اولا سایتی را انتخاب کنید که بازدید بالایی دارد و محتوای اسپم تولید نمیکند و ثانیا، تا حد ممکن محتوای آن مرتبط با سایت خود شما است.


سخن پایانی


فاکتورهای مختلفی هستند که در ارتباط با ویژگی های رپورتاژ آگهی، میتوان از آنها نام برد که در این مطلب به ذکر برخی از آنها پرداختیم. مهمترین نکته در مورد رپورتاژها، نوشتن متن رپورتاژ آگهی است که باید مفید و قوی باشد تا در کنار رعایت اصول سئو، بهترین بازده را برای محتوا به ارمغان خواهد آورد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *