تفاوت بنر و اسلایدر چیست؟

تفاوت بنر و اسلایدر چیست؟

کاربرد بنر های نماشی و اسلایدر ها در تبلیغات متفاوت است. در این مطلب به بررسی تفاوت بنر و اسلایدر پرداخته شده است.

پیشگفتار


تبلیغات یکی از راه های تعامل کسب و کار ها با جامعه هدف می باشد. افراد به واسطه تبلیغات، از خدمات و محصولات شرکت های مختلف آگاه می شوند و از این طریق آمار فروش شرکت افزایش پیدا می کند. با توجه به افزایش روزانه کاربران وب سایت های اینترنتی، تبلیغات در دنیای اینترنت بسیار موفق تر از دیگر رسانه ها می باشد. تبلیغات بنری و اسلایدر ها از بهترین و رایج ترین روش های تبلیغ در اینترنت به حساب می آیند. بعضی از افراد این دو روش را یکی می دانند و با تفاوت بنر و اسلایدر آشنا نیستند. در این مقاله قصد داریم به طور کلی به بررسی مفهوم و کاربرد اسلایدر ها و تفاوت آن با بنر های تبلیغاتی بپردازیم.   
موارد تفاوت بنر و اسلایدر بسیار زیاد است. امروزه که با ورود تکنولوژی به زندگی روزانه، تبلیغات رنگ و بویی مدرن و دیجیتالی به خود گرفته است؛ افراد از روش های مختلفی برای تبلیغ کسب و کار خود در فضای اینترنت استفاده می کنند. معمولا در بحث روش های  تبلیغ در وب سایت ها، بنر های تبلیغاتی اولین موردی پیشنهادی هستند. ساخت بنر تبلیغاتی جذاب در گسترش کسب و کار ها در دیجیتال مارکتینگ بسیار موثر است. کارشناسان بازاریابی بنر های تبلیغاتی را به عنوان روشی پربازده معرفی کرده اند. بر اساس آمار های ثبت شده، یک بنر تبلیغاتی حرفه ای که مطابق تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی طراحی شده باشد می تواند در مدت زمان کوتاهی مشتریان زیادی را جذب کند. به طور کلی کاربرد بنر تبلیغاتی در معرفی محصولات و برند ها می باشد. اما اسلایدر ها کاربرد گسترده تری دارند و می توان از آن ها در حوزه تبلیغات و معرفی خدمات نیز استفاده کرد.  

مقدمه


•    اسلایدر چیست؟ بررسی تفاوت بنر و اسلایدر 
•    تفاوت بنر و اسلایدر در چیست؟
•    سخن آخر در بحث تفاوت بنر و اسلایدر 

اسلایدر چیست؟ بررسی تفاوت بنر و اسلایدر 


پیش از این به معرفی و بررسی کاربرد بنر های تبلیغاتی پرداخته ایم. برای درک بهتر تفاوت بنر و اسلایدر، ابتدا باید با دو اصطلاح اسلاید ( Slide ) و اسلایدر ( Slider ) آشنا شوید. به تصاویر ثابت و یا متحرکی که در دنیای واقعی انتقال دهنده پیامی هستند، اسلاید می گویند. اسلاید ها انواع گوناگونی دارند و در حوزه های مختلف آموزش، سخنرانی، تبلیغات، کنفرانس و ... کاربرد دارند. از اسلایدر ها بر خلاف اسلاید ها که در دنیای واقعی کاربرد دارند، از بیشتر در فضای وب سایت ها استفاده می شود. اسلایدر ها از بخش های مهم هر وب سایت به حساب می آیند. معمولا اولین بخشی که در هنگام ورود به وب سایت ها به چشم می آید، اسلایدر ها هستند. بنابراین محتوای اسلایدر ها تاثیر بسیاری در مخاطبان خود می گذارد. به همین جهت از آن ها برای تبلیغات و معرفی محصولات استفاده می کنند. البته اسلایدر ها در موضوعات آموزشی و علمی و موارد دیگر نیز کاربرد دارند.    

بنر تبلیغاتی و اسلایدر


مفهوم بنر تبلیغاتی و اسلایدر تبلیغاتی در بازاریابی تا حدودی به هم نزدیک است اما با این همه تفاوت هایی هم دارند. تفاوت بنر و اسلایدر به طور عمده در کاربرد آن ها می باشد. اسلایدر ها یک سری تصاویر هستند که به ترتیب نمایش داده می شوند و به همین دلیل به چنین تصاویر اسلاید شو یا اسلاید تصاویر نیز می گویند. به طور کلی اسلایدر ها در صفحات اصلی یک وب سایت قرار داده می شود و در بازه های زمانی مشخص محتوایی را به نمایش می گذارد. برخی افراد اسلایدر ها را نوعی بنر متحرک می دانند؛ در صورتی که این دو بسیار متفاوت هستند. بنر های تبلیغاتی در وب سایت های دیگر منتشر می شوند اما اسلایدر ها در وب سایت اصلی به نمایش گذاشته می شوند. 


تفاوت بنر و اسلایدر در چیست؟


همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، اسلایدر ها نوعی بنر متحرک تبلیغاتی نیستند. در ادامه تفاوت بنر و اسلایدر را به طور کامل بررسی کرده ایم. گفته شد اسلایدر ها تصاویری هستند که پشت سر هم نمایش داده می شوند. هر تصویر پس از یک بازه زمانی مشخص مثلا چند ثانیه به طور اتوماتیک تغییر می کند و تصویر بعدی نمایان می شود. اسلایدر هایی هم وجود دارد که کاربر می تواند به طور دستی آن ها کنترل کند. مزیت این نوع اسلاید شو ها در این است که افراد می توانند تصاویر را در مدت زمانی که می خواهند ارزیابی کنند و یا اسلاید هایی که دوست ندارند را رد کنند و وقت بیشتری را به تصاویر مورد نظر خود اختصاص دهند. 
      

تفاوت بنر و اسلایدر در چیست؟

یکی دیگر از موارد تفاوت بنر و اسلایدر، تفاوت در محتوای این دو می باشد. بنر های تبلیغاتی بیشتر برای ایجاد حس کنجکاوی در مخاطبان طراحی می شوند و کاربر از طریق دکمه اقدام به عمل به وب سایت اصلی هدایت می شود. در بحث آموزش طراحی بنر تبلیغاتی موثر، به این مورد اشاره شد که هدف اصلی بنر های تبلیغاتی جذب مخاطب است و لزومی به قرار دادن تمامی اطلاعات محصول در بنر نیست. زیرا بنر های شلوغ در ذهن کاربران تاثیر منفی می گذارند. یکی از روش های جذاب برای معرفی کامل محصولات و پرداختن به جزئیات بیشتر، استفاده از اسلایدر ها می باشد. به عنوان مثال در وب سایت یک هتل، به کمک اسلایدر ها می توان تصاویری از اتاق های مختلف و امکانات هر کدام را به نمایش گذاشت. قرارگیری تصاویر به صورت متحرک، نمایی زیبا در وب سایت ایجاد می کند و از طرفی بازدید کننده می تواند تصاویر را به درستی ارزیابی کند. 

نقش بنر و اسلایدر در تبلیغات


سخن آخر در بحث تفاوت بنر و اسلایدر 


در این مطلب به بررسی تفاوت بنر و اسلایدر پرداختیم. بنر های تبلیغاتی و اسلایدر ها همگی برای تعامل بیشتر با کاربران استفاده می شوند و هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارند و در صورتی که از آن ها به شکل اصولی و استاندارد استفاده کنید، می توانید وب سایت خود را بسیار گسترش دهید و رتبه بهتری در سئو بدست آورید. همانطور که می دانید داشتن سئو مناسب برای وب سایت ها بسیار ضروری و با اهمیت است. به همین دلیل مدیران وب سایت ها دائما تلاش می کنند تا وب سایت خود را مطابق با استاندارد های روز طراحی کنند. استفاده از عناصر جذاب می تواند مخاطبان بسیاری را به سمت وب سایت ها جذب کند. 


اگر چه موارد تفاوت بنر و اسلایدر زیاد است اما هر کدام به نوعی برای کسب و کار ها ضروری هستند و افراد می توانند از آن ها برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند. در بخش مزایای بنر تبلیغاتی، به طور کامل به ویژگی ها و مزیت های تبلیغات بنری پرداختیم. از مزایای اسلایدر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1.    ارتقا سطح پویایی وب سایت ها 
2.    نمایش محصولات و خدمات به صورت جذاب و کاربردی
3.   هدایت کاربران به صفحات خرید و ثبت سفارش ( از طریق  لینک دسترسی به صفحات که هر اسلاید قرار داده می شود )
4.    ایجاد تبلیغات محیطی مناسب در فضای اصلی وب سایت ها
5.    تعامل بهتر با کاربران
6.    انتقال پیام به شکلی سازمان یافته و آماده 
7.   افزایش جذابیت بصری وب سایت ها ( محتوای متنی زیاد برای مخاطبان جذاب نیست )
8.    بهبود قابلیت ها و کاربرد وب سایت ها
9.    ارتقا رابط کاربری ( IU )

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *