بهترین‌های پادکست‌ عاشقانه کدامند؟

بهترین‌های پادکست‌ عاشقانه کدامند؟

عشق موضوع بسیاری از آثار سینمایی، کتاب‌ها و داستان‌های اساطیری است. مسئله‌ای که گاه حتی اتفاقات تاریخی مهمی را نیز رقم زده است. عشق احساس مشترکی میان تمامی انسان‌ها است که بدون توجه به طبقه اجتماعی و سطح فرهنگی و تحصیلات و... به سراغ آنها می‌آید. انسان عاشق به طبع بیشتر سراغ محتوای رمانتیک می‌رود. به همین منظور تعدادی پادکست عاشقانه را در این متن معرفی کرده‌ایم.

شاید پادکست عاشقانه، یکی از جستجوهای شما در فضای اینترنت باشد. اگر این روزها به تازگی دل به محبوبی سپرده‌اید، اگر عاشق هستید و غم دوری می‌کشید، اگر در عشق ناکام مانده و از یار بی‌وفایی دیده‌اید، اگر به دنبال مفهومی برای عشق می‌گردید تا آن را بهتر درک کنید؛ با ما همراه باشید تا چند پادکست عاشقانه را به شما معرفی کنیم. تمامی این پادکست‌ها در اپلیکیشن‌های پادکست گیر مثل کست باکس، ساندکلاد و اسپاتیفای در دسترس هستند.

در باب عشق، جاودان مایه‌ی حیات

عشق، واژه‌ای است ساخته شده از سه حرف ع ش ق، که بارها و بارها توسط عالمان و ادیبان و عارفان باز تعریف شده است؛ همچنان معنای مشخصی ندارد. همه آنچه درباره‌اش گفته‌اند هست و نیست. عشق عمیق‌ترین و درونی‌ترین احساس بشر است. شخصی‌ترین احساسی است که هر کس می‌تواند تجربه کند. همه عاشق می‌شویم اما انگار این احساسی که نام مشترکی را یدک می‌کشد، در وجود هر کدام از ما متفاوت تجربه می‌شود. وقتی از عشق سخن می‌گوئیم ناخودآگاه، پای ادبیات و هنر نیز به میان می‌آید. دو حوزه‌ای که خمیره‌شان آمیخته با آدمی است و ذات آدمی قائم به عشق است.

عشق که مجموعه‌ای است از لحظات خوش و تلخ، عشق که آمیزه‌ای است از وصل و جدایی، بانی خلق آثار بسیاری در طول تاریخ گشته و اثرات شگفت‌انگیزی بر جای گذاشته است. آثار ادبی و هنری فراوانی با موضوع عشق تولید شده و هم چنان نیز تولید می‌شوند. گویا عشق تنها عنصری است که رنگ فنا به خود نمی‌پذیرد و غبار عادت به روی آن نمی‌نشیند.

رادیو اروس، پادکست عاشقانه‌ای برآمده از دل خاطرات عشاق

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا ستونی مخصوص به خاطرات عاشقانه دارد. اشخاص حقیقی خاطرات عاشقانه خود را برای روزنامه ارسال می‌کنند تا در این قسمت چاپ شوند. رادیو اروس به سراغ این روزنامه رفته و در هر اپیزود یکی از این خاطرات عاشقانه را برای مخاطب روایت می‌کند. شنیدن داستان عشقی که دیگران تجربه کرده‌اند، ماجرای اشک‌ها و لبخندهای آنها، همیشه برای انسان جذاب بوده است. احتمالا به همین علت است که در تمامی فرهنگ‌ها چندین منظومه عاشقانه وجود دارد که از ناخودآگاهی جمعی آن ملت و دیدگاه مشترکشان به مسئله عشق خبر می‌دهد. رادیو اروس داستان عشق حقیقی را برای شما روایت می‌کند. عشاقی که شاید به اندازه مجنون عاشق نبوده باشند اما حتی برای لحظاتی طعم آن احساس ناب را چشیده‌اند. خالق این پادکست عاشقانه پیمان برومند است. رادیو اروس در کست باکس 2.0 k دنبال کننده دارد.

چای با بنفشه

در فرهنگ شفاهی و داستان‌ها و افسانه‌های رسمی ایران، همواره داستان‌های عاشقانه فراوانی وجود داشتند. خسرو و شیرین یکی از این داستان‌های عاشقانه است که توسط نظامی سروده شده است. خسرو، پادشاه ایران است که عاشق دختری که خواهرزاده ملکه ارمنستان است، به نام شیرین می‌شود. شیرین نیز دل در گرو خسرو دارد. ماجراهای فراوانی بین این دو عاشق دل خسته می‌گذرد. پادکست چای با بنفشه، پادکست عاشقانه‌ای است که به سراغ این داستان رفته است. در این پادکست قصه‌ی عشق بین خسرو و شیرین روایت می‌شود. چای با بنفشه 11.4 k دنبال کننده در کست باکس دارد. شنیدن این پادکست را به همه‌ی علاقمندان به عشق و ادبیات توصیه می‌کنیم.

رادیو اروس داستان عشق حقیقی را برای شما روایت می‌کند. عشاقی که شاید به اندازه مجنون عاشق نبوده باشند اما حتی برای لحظاتی طعم آن احساس ناب را چشیده‌اند

احمد شاملو، عاشقانه‌ها

احمد شاملو، شاعر معاصر ایرانی است که همگی او را می‌شناسیم. این شاعر که آوازه عشقش به همسر سومش آیدا تمامی ایران را درنوردیده است؛ اشعاری عاشقانه سروده که هنوز هم بین علاقمندان به ادبیات و عشاق رد و بدل می‌شود. علاوه بر این شاملو مترجم نیز هست. معروف ترین ترجمه‌ای که انجام داده است، کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپه ری است. احمد شاملو_عاشقانه‌ها، پادکستی است که این کتاب را به فارسی احمد شاملو برایتان روایت می‌کند. شازده کوچولو داستان پسرکی است که از اخترک و گل سرخ مغرورش دل می‌کند و از آسمان‌ها به زمین می‌آید. در گیر و دار آشنایی‌اش با کاراکترهایی مثل روباه، خلبان و... پیچیده ترین مسائل روانشناختی و روابط در متن مطرح می‌شود. پس اگر اهل روانشناسی مستقیم نیستید، حتما به سراغ این پادکست عاشقانه بروید که شنیدنش کار ساعت‌ها روانشناسی را می‌کند. این پادکست در کست باکس 1.7 k دنبال کننده دارد.

رادیو عشق

رادیو عشق خلوتی است برای یاد و یار. این پادکست قطعه‌های ادبی نوشته شده توسط نویسنده، اشعار عاشقانه و... را در تلفیق با موسیقی عاشقانه ارائه می‌کند. دوری و جدایی و دردی که در فقدان نهفته است، دوست داشتن و... از مفاهیم و مسائل پرداخته شده در این پادکست هستند. علاوه بر این، تکه‌هایی از دیالوگ‌های عاشقانه فیلم‌های معروف عاشقانه نیز در این پادکست عاشقانه استفاده شده است. رادیو عشق 6.5 k دنبال کننده در کست باکس دارد.

 رادیو عشق خلوتی است برای یاد و یار.

رادیو یونیسم، پادکست عاشقانه برای دانشجویان

رادیو یونیسم که به گفته خود سازندگان آن رادیویی است ماحصل تلاش تعدادی دانشجو، به عشق و تمامی عواطفی که دانشجویان در زمان تحصیل خود که سال‌های مهمی از دوران زندگی‌شان هم هست، می‌پردازد. این پادکست نیز قطعه‌های ادبی با تم مسائل عاطفی را همراه موسیقی قرائت می‌کند.

این رمان داستان آشنایی شمس تبریزی و مولانا است. آمیزه‌ای از عشق و عرفان و خداوند

کتاب صوتی ملت عشق، پادکست عاشقانه از میان کتاب‌ها

ملت عشق، رمان پر فروش الیف شافاک نویسنده اهل ترکیه است که به زبان‌های مختلفی در سراسر دنیا ترجمه شده و انتشار یافت. در ایران نیز تبدیل به یکی از کتاب‌های پر فروش و موفقی شده بود که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده بود. درون مایه این رمان عشق است. داستان زنی است میانسال که عشق را گم کرده و تنها به خاطر فرزندانش زیر بار زندگی با مردی که به او خیانت می‌کند رفته است. زمانی تصمیم به کار کردن  می‌گیرد و با توجه به اینکه در دانشگاه ادبیات خوانده است به ویراستاری در یک نشر روی می‌آورد. رمانی در اختیارش قرار می‌گیرد که او را به شدت جذب می‌کند. این رمان داستان آشنایی شمس تبریزی و مولانا است. آمیزه‌ای از عشق و عرفان و خداوند. 40 قانون اصلی برای عشق در این داستان ذکر می‌شوند. چهل اصل که در نهایت زندگی زن را نیز دگرگون می‌کنند. اگر خلاصه داستان این رمان برایتان جذاب بود اما فرصت خواندن این کتاب را ندارید، حتما به سراغ این پادکست عاشقانه بروید. در ترافیک، یا هنگامی که سرگرم امور روزمره و تکراری هر روز خود هستید، به این پادکست گوش کنید و از آن لذت ببرید. پادکست کتاب صوتی ملت عشق، 50.7 k  دنبال کننده در کست باکس دارد. و همین تعداد استقبال از این کتاب صوتی خود گواه شنیدنی بودن آن است.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *