چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام

چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام

راجع به اهمیت محتوا و نحوه تولید محتوای متنی و تصویری در اینستاگرام و نکات کلیدی در این راه صحبت خواهیم کرد.

پیشگفتار

همان طور که می دانید در عصر حاضر بسیاری از کسب و کار ها با استفاده از شبکه های اجتماعی توانسته اند توسعه چشمگیری داشته باشند. از جمله شبکه هایی که این روز ها اکثر کسب و کار ها برای پیشرفت خود استفاده می کنند، اینستاگرام است. از آن جایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است، در ابتدا تولید محتوای تصویری و در قدم دوم تولید محتوای متنی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا که افراد برای سرگرم شدن به این شبکه می روند باید محتوایی برای آن ها تولید شود که کاربران بیشتری را جذب کند. با ما باشید تا به شما بگوییم چطور تولید محتوا انجام دهید و محتوا باید چگونه باشد تا در مدت زمان اندکی بتوانید پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

آنچه در این وبلاگ مطالعه می کنید به شرح موارد زیر است:

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟

منظور از تولید محتوا، تولید عکس، ویدئو و متن است که با هدف و به صورت برنامه ریزی شده انجام شود. در این صورت کاربران به صفحه شما علاقه مند شده و کسب و کارتان گسترش می یابد. پس بهتر است روش های تولید محتوای متنی و تصویری را بدانیم تا هنگام تبلیغ کردن محتوای جذابی ارائه کنیم.

نحوه تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

چندین روش برای تولید محتوا وجود دارد:

بررسی و ایده گرفتن از طرح های آماده برای تولید محتوا

همان طور که گفتیم اینستاگرام یک بستر محتوای تصویری است. پس اولین چیزی است که مخاطب با آن رو به رو می شود و ممکن است ترغیب شود که به پست توجه کند یا نه! حتی اگر کاربر حرفه ای هم نباشید،  ابزار های زیادی در دسترس است و به شما کمک می کند که به چنین کاربری تبدیل شوید و بتوانید محتوای خوبی ارائه کنید. مانند برنامه های آنلاینی که برای درست کردن پست های اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد. پس باید کار با این برنامه ها را خیلی سریع آموزش ببینید.

بهتر است عکس های با کیفیت زیادی از محصول هایتان داشته باشید. البته به یاد داشته باشید، داشتن تعامل بالا با کاربران می تواند عکس های ساده را نیز در نظرشان خاص نشان دهد.

از عکس های با کیفیت بالا برای تولید محتوا استفاده کنید

استفاده از عکس های آماده ایده جالبی نیست. اما اگر مجموعه ای از عکس های مشابه داشته باشید، با ایجاد تغییراتی می توانید از این عکس ها استفاده کنید. پس می توانید از این عکس ها در مواردی استفاده کنید.

می توانید از عکس هایی که زیاد از آن ها استفاده نشده اما متناسب با فرهنگ برند شماست استفاده کنید. این عکس ها را از سایت های مربوطه به صورت رایگان دانلود و سایز آن را به 1080*1080 پیکسل تغییر دهید و سپس در اینستاگرام منتشر کنید.

استفاده از فرمت های مختلف با یکدیگر

شما باید برای فروش بیشتر از انواع محتوا که در اینستا وجود دارد استفاده کنید و آن را در اختیار کاربر قرار دهید. به عنوان مثال می توانید با به اشتراک گذاشتن 10 پست یه آلبوم درست کنید. هم چنین می توانید با به اشتراک گذاشتن یک فیلم 60 ثانیه ای محصولاتتان را معرفی کنید، آموزش دهید و یا هر امور دیگری، انجام دهید.

در این حین سعی کنید بیش از حد عکس نگذارید. چرا که کاربران تحت فشار قرار می گیرند و ممکن است شما را آنفالو کنند. می توانید با گذاشتن محتوای تصویری جذاب خواننده را به خواندن بقیه مطالب و حتی بقیه پست هایتان تشویق کنید. در مرحله آخر می توانید به تولید گیف بپردازید. گیف ها نوعی از ویدیو هستند و برای تعامل مناسب با کاربران استفاده می شود.چرا که کاربران علاقه خاصی به این نوع محتوا دارند.

ایده گرفتن از برند های دیگر برای تولید محتوا

اگر زمان مناسبی برای تولید محتوا ندارید، می توانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات مشابه شما دارند استفاده کنید. به این معنی که نیازی به گذاشتن زمان زیاد برای تولید محتوا نیست.

با ما باشید تا بگوییم چطور می توانید با محتوای برند های دیگر ایده گرفته و محتوا تولید کنید.
 
تولید محتوای تصویری

هشتگ ها و حساب کاربری

با استفاده از هشتگ های مربوط به کسب و کارتان، که بیزینس هایی مشابه شما با مخاطبانی که مخاطب هدف شما نیز هستند، می توانید محتوایی داشته باشید که خیلی سریع در اکسپلور دیده شود. این پیج ها می تواند رقیب مستقیم شما نباشند. پس لیستی از چنین پیج هایی تهیه کنید. آن ها را فالوو و محتوایشان را دنبال کنید. پست های آموزشی و مفید آن ها را ذخیره کنید. در این صورت می توانید در زمان نیاز از آن ها استفاده کنید.

هشتگ هایی که سرچ می کنید را کاملا مشابه با کسب و کارتان انتخاب کنید. استفاده از هشتگ های غلط می تواند باعث سردرگمی شما و تولید محتوای نامربوط شود.

حق کپی رایت محتوا ها را رعایت کنید

اگر می خواهید محتوایی را عینا در پیج تان به اشتراک بگذارید حتما نام آن پیج را نیز معرفی کنید. هم چنین می توانید پست مورد نظرتان را در دایرکت ارسال کنید و از صاحب پیج کسب اجازه کنید. با این کار هم شما محتوایی دارید که آن را به اشتراک بگذارید، هم پست آن پیج در معرض دید افراد بیشتری قرار می گیرد. از این روش شما می توانید محتوا های با کیفیتی را به فالور هایتان نشان دهید.

با کمک کاربر محتوا تولید کنید

به نظر شما چگونه ممکن است با کمک کاربر ها محتوا تولید کنیم؟ با مطرح کردن سوال هایی در حوزه کاری تان از کاربر بخواهید که به آن ها جواب دهد. هم چنین می توانید نظر تان را در رابطه با موضوعی به اشتراک بگذارید و از کاربر بخواهید که او هم نظرش را برایتان ارسال کند. به چنین محتوایی، محتوای تولید شده توسط کاربران با یا بدون تشویق آن ها نسبت به محصولات و خدمات خود می گویند. (UGC)

امروزه برند های بسیاری از این روش استفاده می کند. حتی اگر برند بزرگ و به نامی با فالوور های زیادی باشید، باید با کاربرانتان ارتباط داشته باشید. برگزار کردن یک مسابقه و دادن هدیه به افراد می تواند به شما در این راستا کمک کند.

تولید محتوا

دادن کد تخفیف یا نمونه ای از محصولاتتان به کاربران، می تواند باعث ایجاد انگیزه به مخاطبینتان شود. از کاربرانتان بخواهید هشتگ هایی را زیر پست تان کامنت کنند. این کار می تواند شروع خوبی برای شما باشد.

محتوا هایی که کاربر با شما به اشتراک می گذارد نباید برای او آزار دهنده باشد. بلکه باید تکمیل کننده محتوای شما باشد. در نظر داشته باشید که ممکن است این محتواها حس سو استفاده کردن به مخاطبینتان بدهد.  

همکاری با بلاگر ها و اینفلوئنسر ها

برای کنترل بیشتر در حوزه کاری تان و قرار گرفتن در مسیر و جریان محتوای برند تان باید به این فکر کنید که با اینفلوئنسر ها در ارتباط باشید. همکاری با این اینفلوئنسر ها، می تواند فالوور های پیج شما را افزایش دهد و فرصت مناسبی را برای تان فراهم کند.

اگر کسب و کار تان زیاد بزرگ نیست با میکرو اینفلوئنسر هایی که تعداد فالور 10.000 تا 50.000 تایی همکاری کنید. البته در نظر بگیرید که مخاطبین آن اینفلوئنسر ها به محتوای پیج شما نیز علاقه مند باشند.

چگونه پست ها را طراحی کنیم؟

در اینستا مهم ترین محتوایی که وجود دارد محتوای تصویری است. در انتخاب تصویر و عکاسی باید نکاتی را در نظر بگیریم:

تمرکز افراد را روی یک نقطه خاص بیاورید

مهم ترین حرکتی که باید انجام دهید این است که کاری کنید که کاربر زمان مشخصی را روی پست ها بگذارد و با آن درگیر شود. برای این کار می توانید به یک نقطه از عکس بیشتر توجه کنید و آن را در معرض دید بیشتری قرار دهید. پس سعی کنید از عکس های شلوغ که باعث گیج شدن مخاطبین می شود استفاده نکنید. اگر عکستان شلوغ نباشد؛ مغز راحت تر می تواند به شناسایی آیتم ها بپردازد. پس وقت کافی در این زمینه بگذارید.

قانون یک سوم در تولید محتوا

قانون یک سوم می گوید تصویر خود را به 9 قسمت تقسیم کنید. به صورتی که آیتم هایی که باید به آن ها توجه شود در نقاط تلاقی خطوط عمودی و افقی قرار بگیرد. همین طور می توانید آیتم های مورد نظرتان را در یک سوم تصویر خود بگذارید.
 
تولید محتوا در اینستاگرام

حاشیه های سفید در عکس

از حاشیه سفید در اطراف عکستان استفاده کنید. این حاشیه ها چه در عکس های شلوغ که جایی برای تنفس وجود ندارد! و چه در عکس های ساده، می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبتان داشته باشد. در واقع این راهکار کمک می کند تا عکستان ساده تر شود. استفاده از این روش و روش قبل با یکدیگر مخاطبین بیشتری را درگیر می کند.

به وجود آورد تضاد

وجود داشتن تضاد در عکس ها می تواند کمک کننده باشد. این تضاد ها را می توانید در رنگ، شکل، نور، شکل یا هر آیتم دیگری به وجود بیاورید. برای ایجاد این تضاد ها می توانید از ابزار هایی که در اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. مانند فیلتر ها! علاوه بر اینستاگرام می توانید از برنامه های دیگری نیز برای ادیت استفاده کنید اما اگر توانایی استفاده ندارید از اینستاگرام کمک بگیرید. چرا که این برنامه خود به شما کمک می کند تا تضاد هایی در عکس تان به وجود آورید. با کمک تضاد ها می توانید مخاطب را تشویق به خواندن پست تان کنید. پس حتما به این نکته توجه کنید.

برای تولید محتوای متنی در اینستاگرام چه کنیم؟

تا اینجا در رابطه با نکات مربوط به محتوای تصویری صحبت کردیم. حال نوبت آن رسیده که نکاتی در رابطه با محتوای متنی نیز در اختیارتان قرار دهیم.

داستان سرایی

بهترین و جذاب ترین نوع تولید محتوای متنی داستان سرایی است. پس داستان محصول خود را بگویید. داستان تان باید مربوط به تصویر تان باشد. با کمک شخصیت پردازی، داستانی متناسب با برند و محصول تان بگویید. مطمئن باشید موفق می شوید.

برنامه ریزی

نه تنها در این کار که در هر کار دیگری داشتن برنامه ریزی و بیزینس پلن می تواند امری مهم و کمک کننده باشد. داشتن برنامه به شما کمک می کند مسیر تان را بهتر ببینید و مخاطبان خود را در این مسیر همراه خود داشته باشید. بهتر است داستان پست هایتان به هم ارتباط داشته باشد. این کار باعث می شود که افراد برای فهمیدن تمام ماجرا به پست های قبلی بروند. این کار علاوه بر نشان دادن همبستگی پیج تان، به تولید محتوای شما نیز کمک می کند. 

رشد در اینستاگرام

برای انتشار پست ها برنامه داشته باشید. به نوعی که مخاطب در تایم مشخصی از روز یا شب منتظر پست شما باشد. پس خود را ملزم کنید تا زمان مشخص پست را منتشر کنید. برای پیدا کردن این تایم مشخص از قسمت insights پیج تان کمک بگیرید.

مخاطبین هدف

مخاطبین خود را بشناسید و بدانید بیشتر جزو چه گروه سنی هستند. با سوال پرسیدن علاقه مندی آن ها و شخصیت شان را بشناسید و محتوایی متناسب با آن ها تولید کنید. چرا که تولید محتوا برای یک فروشگاه لباس بچه گانه با تولید محتوا برای یک فروشگاه که لوازم آرایشی دارد زمین تا آسمان متفاوت است.

جملات انگیزشی

این محتوا همیشه پر بازدید ترین نوع محتوا بوده است. پست هایی با مضمون پر انرژی بودن و انگیزه داشتن برای زندگی! همه نکاتی که تا اینجا گفتیم را با هم به کار بگیرید و در رابطه با این موضوع محتوا تولید کنید. پیج تان غوغا به پا می کند.

از کامنت ها و دایرکت ها نگذرید

بیشتر سوال ها و نظرات افراد در دایرکت و کامنت وجود دارد. از این نکات استفاده کنید و برای مخاطبین تان محتوا تولید کنید. نظرات فالوور هایتان نسبت به محصولات تان و سوال هایی که برای آن ها به وجود آمده در تولید محتوا برای بقیه مخاطبین تان کمک کننده است. چرا که آن محتوا مورد توجه بقیه افراد نیز قرار می گیرد.

مصاحبه

با افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی ها مصاحبه کنید. این کار علاوه بر تولید محتوا، به بالا بردن فالوور هایتان کمک می کند. محصولات خود را برای این افراد ارسال کنید و از آن ها بخواهید که نظر شان را با فالوور هایشان به اشتراک بگذارند. این افراد با گرفتن مبلغی این کار را برای شما انجام می دهند. پس اگر قادر به پرداخت آن هستید از این روش نیز استفاده کنید.

سخن آخر

به شما قول می دهیم که اگر این نکات را در نظر بگیرید می توانید بهترین نوع محتوا را تولید کنید و مخاطبین بیشتری جذب کنید. این نکات را رعایت کنید و از وجود فالوور های جدید در پیج تان لذت ببرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *