چطور محتوای تبلیغاتی حرفه ای بنویسیم؟
تولید محتوای تبلیغاتی که توسط یک نویسنده سئوکار انجام می شود، باید حرفه ای و تاثیرگذار باشد. اگر در این زمینه به آموزش نیاز دارید، با ما همراه باشید.
پیشگفتار
تبلیغاتی، نوع دیگری از انواع محتوا به حساب می آید که با هدف مشخصی تولید می شود. شما در این خصوص چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید چگونه باید از طریق محتوا تبلیغات موثر انجام داد؟ و یا می دانید چطور می توان این نوع محتوا را تولید کرد؟ به طور کلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ که دائما در حال رشد و توسعه است، رقابت باید حرفه ای باشد. در این صورت است که می توان به یک حرفه ای تبدیل شد. بخشی از رشد و پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات موثر و حرفه ای برمی گردد. به همین منظور سعی داریم در این بخش شما را با نحوه تولید محتوایی که جنبه تبلیغات دارد، آشنا کنیم. قطعا مطالعه این بخش آموزشی برای یک نویسنده سئوکار به شدت لازم است.
در ادامه این بخش عناوین زیر را مطالعه خواهید کرد:
- مقدمه
- با محتوای تبلیغاتی آشنا شوید
- چارچوب تعریف شده برای نوشتن محتوای تبلیغاتی
- در نوشتن محتوای تبلیغاتی چه مواردی باید رعایت شود؟
- چگونه محتوای تبلیغاتی بنویسیم؟
- جمع بندی نهایی
مقدمه
محتوای تبلیغاتی یکی دیگر از انواع محتواهاست که شما می توانید به واسطه آن کسب و کار یا خدمات خاصی را معرفی کنید. البته این محتواها تنها با هدف معرفی تولید نمی شوند. بلکه می توان گفت اهداف متعددی از تولید این محتوا وجود دارد که شما باید نسبت به آنها آگاهی کامل داشته باشید. همانطور که می دانید تبلیغات گوناگون در دنیای بازاریابی محتوایی مخاطبان همواره به سمت محتواهایی جذب می شوند که هدفمند باشد، نیازشان را برطرف کند و به طور کلی از جذابیت های رایج در دنیای بازاریابی برخوردار باشد. بنابراین بهتر است تا در ادامه با ما همراه باشید و راز تولید محتوای تبلیغاتی موثر و جذاب را فرا بگیرید.
با محتوای تبلیغاتی آشنا شوید
محتوای تبلیغاتی چگونه محتوایی است؟ آیا این محتوا صرفا یک محصول یا خدماتی را معرفی می کند و از مخاطبان می خواهد تا خرید داشته باشند؟ قطعا خیر! به طور کلی محتوای تبلیغاتی محتوایی است که دغدغه ها و نیازهای کاربران را برطرف می کند. پس تنها در این نوع محتوا معرفی محصول یا خدمات صورت نمی گیرد. تولید این گونه محتوا جزو یکی از روش های سودآور برای صاحبین مشاغل به حساب می آید. زیرا تبلیغات موثر و هدفمند اصلی ترین ابزار برای رسیدن به سود بیشتر است.
با توجه به رقابت های بدون وقفه ای که در دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد، شما باید محتوای تبلیغاتی را با استفاده از جدیدترین و به روزترین تکنیک ها و متدهای تبلیغاتی تولید کنید تا در این عرصه موفق باشید. بنابراین کیفیت محتوا، نوع نگارش محتوا، سئو کردن محتوا و... همگی موارد مهمی هستند که شما باید در محتوای خود پیاده سازی کنید.
چارچوب تعریف شده برای نوشتن محتوای تبلیغاتی
لازم است تا بدانید که محتوای تبلیغاتی باید طبق چه چارچوبی نوشته شود. در واقع آشنایی با ویژگی های این نوع محتوا به شما کمک می کند تا مسیر تولید محتوا را پیش رویتان ترسیم کنید. بدین ترتیب با به روزترین تکنیک های تولید این نوع محتوا آشنا می شوید و آنها را در نگارش محتوای خود به کار می گیرید. حال سوال این است؛ چارچوب تعریف شده برای تولید محتوایی بر پایه تبلیغات چیست؟
-
مجهول نویسی ممنوع!
در تولید محتوای تبلیغاتی مجهول نویسی ممنوع است. آیا می دانید یکی از تکنیک های موثر تولید محتوا چیست؟ این است که شما با طرح سوال و جواب هایی ذهن مخاطب را به چالش بکشید و اجازه ندهید که خواندن محتوا برای کاربران کسل کننده باشد. حال اگر در طول محتوا سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد می کنید، حتما باید پاسخ آن را نیز در اختیار آنها قرار دهید. در غیر این صورت محتوای شما دارای مجهول نویسی است و این قطعا نمی تواند یک محتوای تاثیرگذار و حرفه ای باشد.
-
تعیین لحن مقاله و توجه به پرسونای مخاطب
ویژگی بعدی محتوای تبلیغاتی این است که به تعیین لحن مقاله و توجه به پرسونای مخاطب می پردازد. مخاطبان شما دقیقا چه کسانی هستند؟ آیا لحن عامیانه آنها را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد یا لحن رسمی؟ در صورتی که به این موارد توجه داشته باشید، قطعا می توانید با لحن مناسب و گیرایی محتوای خود را بنویسید. همچنین استفاده از ضمیر شما در طول مقاله باعث می شود تا بتوانید با مخاطب تعامل بهتری برقرار کنید.
-
تبلیغ غیر مستقیم
قطعا زمانی که شما در حال تولید محتوای تبلیغاتی هستید، می خواهید خدمات یا محصولاتی را معرفی کنید و آنها را به فروش برسانید. اما این رازیست میان شما و کسی که درخواست تولید محتوا را داده است. کاربران و مخاطبان مورد هدف، در صورتی که احساس کنند تبلیغ معیار اصلی محتوا است، قطعا از خواندن آن دست می کشند. پس بهتر است تا تبلیغات خود را به روش های غیر مستقیم اما تاثیرگذار انجام دهید. در این صورت تاثیرگذاری محتوا را چند برابر بیشتر کرده اید.
در نوشتن محتوای تبلیغاتی چه مواردی باید رعایت شود؟
حال که با چارچوب کلی تولید محتوای تبلیغاتی آشنا شدید، بهتر است تا بدانید برای نوشتن این محتوا باید به چه مواردی توجه کنید؟
-
در مورد محصول یا خدمات اطلاعات کافی کسب کنید
اولین و مهمترین چیزی که در نوشتن محتوای تبلیغاتی به آن نیاز دارید، اطلاعات کافی در مورد محصول یا خدمات است. شما باید بدانید که نقاط مثبت و منفی موضوعی که می خواهید در مورد آن تبلیغ بنویسید، چیست؟ برخورداری از اطلاعات کافی در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی تبلیغات را انجام دهید.
-
صداقت داشته باشید
در نگارش محتوای تبلیغاتی باید صادق باشید. هرگز اطلاعات دروغین در اختیار مخاطبان قرار ندهید. زیرا در این صورت شاید فروش برای یک بار صورت بگیرد، اما اعتماد مشتری از بین خواهد رفت و خرید برای مرتبه های بعدی اتفاق نخواهد افتاد.
-
دغدغه های مخاطبان را شناسایی و برطرف کنید
در خصوص تولید محتوای تبلیغاتی شما باید دغدغه های مخاطبان را شناسایی و برطرف کنید. به عنوان مثال اگر در مورد یک محصول مراقبت از مو می نویسید، سوالات و دغدغه های کاربران را مطرح کنید و به آن پاسخ بدهید. این محصول برای چه کسانی مناسب است؟ چرا باید از این نوع استفاده کنیم؟ روش استفاده از آن چگونه است؟ برای چه مدت باید استفاده کنیم؟ و... این ها همگی سوالاتی هستند که اگر در طول محتوا مطرح و پاسخ داده شوند، قطعا مخاطب را جذب می کنند.
-
محتوای جامع و کامل بنویسید
زمانی که می خواهید یک محتوای تبلیغاتی بنویسید، باید به جامع بودن و کامل بودن آن اهمیت دهید. محتوایی که می نویسید، باید در بر گیرنده تمام اطلاعات محصول یا خدمات و معرفی کامل آنها باشد. سعی کنید بیشتر به بررسی ویژگی های مثبت محصول یا خدمات اشاره داشته باشید تا از این طریق مخاطبان را به خرید یا دریافت خدمات ترغیب کرده باشید.
چگونه محتوای تبلیغاتی بنویسیم؟
حالا که دیگر با چارچوب و نکات مهم در نوشتن محتوای تبلیغاتی آشنا شدید، می توانید با پیاده سازی آنها شروع به نوشتن کنید. برای نوشتن این محتوا باید از تیترهای جذاب و چالش برانگیز استفاده کنید. زمانی که در انتخاب تیترها و عناوین نهایت دقت را به کار بگیرید، قطعا جذب سمع و نظر مخاطبان کار ساده تری خواهد بود. البته در انتخاب تیترها اغراق نکنید و سعی کنید تیتری مناسب با زیر تیتر انتخاب کنید.
اگر در متن تبلیغاتی لازم است تا از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید، حتما توضیح مختصری در خصوص آن اصطلاح بدهید تا کسانی که با این اصطلاحات آشنایی ندارند، متوجه منظور شما شوند. یکی از مهمترین مسائلی که باید در نوشتن محتوای تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید، نوشتن یک محتوای کامل است. حتما محتوایتان را با مقدمه ای مناسب شروع کنید و در پایان یک جمع بندی کلی داشته باشید. اگر می خواهید مستقیما از برند یا خدمات صحبت کنید، بهتر است تا در به کار بردن آن اغراق نکنید. استفاده بیش از حد از برند یا خدمات، باعث خستگی کاربران و همچنین بی توجهی آنها می شود.
در صورتی که در تولید محتوای تبلیغاتی کمی خلاقیت به خرج دهید و داستان سرایی کنید، قطعا محتوای جذاب تری تولید خواهید کرد. این را به خاطر داشته باشید، مخاطبان به دنبال داستان های جذاب در خصوص محصولات یا خدمات هستند. در مورد اطلاعات محصول، قطعا روش های دیگری مانند مطالعه بروشور یا دفترچه راهنما نیاز آنها را برطرف خواهد کرد. پس تاثیر به خرج دادن کمی خلاقیت در متن را دست کم نگیرید و سعی کنید از روش ها و تکنیک های جالبی برای توضیح و تبلیغ استفاده کنید.
جمع بندی نهایی
ما در این بخش شما را با نحوه نوشتن یکی از محتواهای پرکاربرد، یعنی تبلیغاتی آشنا کردیم. با مطالعه این بخش آموزشی قطعا شما موارد مهمی را که باید در نوشتن محتوای تبلیغاتی به کار بگیرید، آموزش دیده اید. پس حالا می توانید با اطلاعاتی که کسب کرده اید، شروع به نوشتن کنید. باید این را به خاطر بسپارید که به کار گرفتن ترفندها و تکنیک های مختلف برای تولید این گونه محتوا، می تواند تبلیغات شما را از دیگران متمایز کند. همچنین بدانید که تبلیغات، قدرتمندترین ابزاری است که با استفاده از آن می توان برندسازی کرد و یا فروش را افزایش داد. پس همه این ها در صورتی اتفاق می افتد که تبلیغات حرفه ای و موثر باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید