معرفی بهترین‌های پادکست شاد

معرفی بهترین‌های پادکست شاد

انسان در مواجهه با غم و تنش‌های روزمره، به دنبال راهی برای شادی می‌گردد. پادکست شاد یکی از راه‌های افزایش شادی و نشاط و همچنین بهبود وضعیت روانی انسان است. در متن پیش رو در باب شادی با شما سخن خواهیم گفت و بعد از آن سه پادکست شاد را به شما معرفی خواهیم کرد.

پادکست شاد چیست؟

پادکست شاد یکی از انواع پادکست است که با هدف افزایش نشاط در مخاطب تهیه و تولید می‌شود. انسان‌ها در مواجهه با روزهای کسالت آور زندگی، همواره به دنبال راه رسیدن به لذت و شادمانی هستند. یکی از این راه‌ها گوش سپردن به پادکست شاد است.

شادی و غم، دو عنصر جدایی ناپذیر از سرشت انسان!

در زندگی همه ما لحظات شاد و غمگین به یکدیگر پیوند خورده‌اند. زندگی مجموعه‌ای از اشک‌ها و لبخندها است. موقعیت‌های مختلفی مثل گرفتن نمره‌ی خوب در یک آزمون، کسب موفقیت شغلی، رابطه عاطفی موفقی که پاسخگوی تمامی نیازهای ما است و... می‌توانند باعث ایجاد احساس شادی در وجود ما بشوند. اما آیا تاکنون به این مسئله اندیشیده‌اید که شادی چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود به هنگام قرار گرفتن در این موقعیت‌ها احساس شادی کنیم؟ قرن‌های متمادی است که انسان‌ها به دنبال پاسخ این پرسش هستند. حالا علم هم به یاری انسان آمده تا پاسخ این پرسش مهم را بیابد. شادی در ذهن هر کدام از ما تعریف متفاوتی دارد؛ و درست به اندازه‌ی تمامی انسان‌های روی کره زمین، راه برای رسیدن به شادی وجود دارد.

شادی چیست؟ و چگونه ایجاد می‌شود؟

شادی در لغت به معنی بهجت، خرمی، سُرور و مسرّت آمده است و با واژه‌های اندوه و غم تضاد معنایی دارد. شادی احساسی درونی است که هر انسان در طول زندگی آن را تجربه می‌کند. وقتی در موقعیتی قرار می‌گیریم که در روان ما به عنوان موقعیت‌های شادمانی آور کدگذاری شده‌اند؛ بدن شروع به تولید هورمون‌های شادی آوری می‌کند که در نهایت منجر به ایجاد احساس شادمانی در ما می‌شوند. یکی از این هورمون‌ها دوپامین است. دوپامین مسئول ایجاد احساس خوب است. و به طور مستقیم نقش مهمی را در سیستم پاداش مغز ایفا می‌کند. هر وقت کاری را با موفقیت به انجام می‌رسانید، مغز به شما پاداش می‌دهد. برای مثال وقتی در آزمونی که خیلی برایش تلاش کرده‌اید، موفق می‌شوید، این ترشح دوپامین است که احساس لذت و شادمانی را در شما به وجود می‌آورد.

هورمون مهم دیگری نیز وجود دارد که به هورمون شادی معروف است. اندورفین که کاهش دهنده طبیعی درد نیز محسوب می‌شود؛ مثل دوپامین در سیستم پاداش مغز فعالیت دارد. معمولا هنگام غذا خوردن،  ورزش کردن، و یا داشتن رابطه جنسی در بدن ترشح می‌شود.

پس شادی در واقع حالتی است روانی که در نتیجه‌ی ترشح هورمون‌ها در بدن فرد به وجود می‌آید. هر چیزی که در نظر شما لذت بخش باشد، منجر به ترشح این هورمون‌ها و در نتیجه ایجاد احساس شادی در شما می‌شود. حالا در ادامه به معرفی چند نمونه از این پادکست شاد‌ها را معرفی خواهیم کرد.

هدف رادیو قرنطینه خنداندن و شاد کردن مخاطبانش است.

رادیو قرنطینه

هدف رادیو قرنطینه خنداندن و شاد کردن مخاطبانش است. این پادکست شاد در هر اپیزود به سراغ یکی از موضوع‌های جالب روزمره می‌رود. از دل موضوعات جدی، موضوعی طنز آمیز می‌یابد. خاطره بازی، مرور نوستالژی‌ها و معرفی سرگرمی‌های جالب از دیگر فعالیت‌های این پادکست شاد است. این پادکست که در آغاز شیوع ویروس کرونا تولید شد و در ایام قرنطینه مخاطبان خسته و افسرده‌ای را که در خانه‌هایشان به نوعی زندانی بودند را شاد کرد؛ هم اکنون با وجود کنترل شدن اپیدمی، همچنان برای افزایش شادی و نشاط توصیه می‌شود. بعد از 4 اپیزود اول که در رابطه با اپیدمی کرونا هستند، نوبت به اپیزود پنجم این پادکست شاد می‌رسد.

اپیزود پنجم با عنوان فانوس کش، به مراسم‌های عروسی قدیمی می‌پردازد. عروسی‌های دهه 60 و 70 که نقش پررنگی در خاطرات این نسل‌ها دارند. مرور خاطرات این عروسی‌ها، به ویژه عروسی‌های تهران قدیم، از جمله مطالب لذت بخش و شادی آوری است که در این اپیزود مطرح می‌شود. اپیزود ششم مربوط به دوران مدرسه است. از مشق شب‌هایمان تا جلد کتاب فارسی که دیگر بر روی کتاب‌هایمان نیست. اگر بار دیگر دلتنگ آن نیمکت‌های کوچکی که سه نفر و نصفی رویش می‌نشستیم هستید و می‌خواهید همان حال و هوا برای شما تداعی شود، به این اپیزود گوش دهید. رادیو قرنطینه در کست باکس در دسترس است و با سرچ اسمش صفحه مربوط به آن را خواهید یافت.

رادیو کشورگرافی پادکستی است با محوریت طنز که در کشورهای مختلف سفر کرده و ما را با آنها آشنا می‌کند.

رادیو کشورگرافی

رادیو کشورگرافی پادکستی است با محوریت طنز که در کشورهای مختلف سفر کرده و ما را با آنها آشنا می‌کند. این پادکست شاد در حین اینکه مخاطب را می‌خنداند، اطلاعات سودمندی را در اختیار او قرار می‌دهد. قسمت نخست این پادکست با عنوان ژاپن، تانوکورا اطلاعات مفیدی راجع به ژاپن را در اختیار شما قرار می‌دهد و در حین آن شما را می‌خنداند. اپیزود دوم به کشور افغانستان صحبت می‌کند. در اپیزود سوم تیم رادیو کشورگرافی به سیگار می‌پردازند. عجیب است مگر نه؟ این سورپرایزهایی است که این تیم برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند. اپیزودهایی فرعی که لا به لای اپیزودهای اصلی قرار داده شده‌اند. اپیزود چهارم از آمریکا می‌گوید و اپیزود پنجم به مکزیک و جشن مردگانش سری می‌زند. اپیزود ششم مجددا یک اپیزود فرعی با عنوان عمه گرافی است.  اپیزود هفتم اما به آفریقا می‌پردازد. اپیزود هشت به آمستردام هلند می‌رود. اپیزود نهم اپیزود فرعی با موضوع پول است.

اپیزود ده مصر، و اپیزود یازده الجزایر را توصیف می‌کند. اپیزود دوازدهم عشق را موضوع خودش قرار داده است. و به همین ترتیب کشورهای استرالیا، انگلستان، برزیل، آلمان، لهستان، ماداگاسکار، عراق، هندوستان، کانادا، ایتالیا، تاجیکستان، گرجستان، ترکیه، تایلند، سوئد، شوروی، فرانسه، پاکستان، کرواسی، کره شمالی، اسپانیا و اتیوپی در اپیزودهای بعدی این پادکست شاد بررسی می‌شوند. اپیزودهای فرعی که در این میان به گوش می‌رسند، موضوعاتی از قبیل حمام، ورزش، مو، شانس، معنا، عادل فردوسی‌پور، پشت بام، طنز آهنگ، مد و فشن، زمین، گوگوش، یلدا و کریسمس دارند. این پادکست شاد تاکنون در 47 اپیزود منتشر شده است و در کست باکس 21.1 k دنبال کننده دارد. پس اگر طرفدار آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف هستید، گوش سپردن به این پادکست را به شما توصیه می‌کنیم.

رادیو پرهام یک پادکست شاد با موضوع طنز اجتماعی است و به مسائل روزمره‌ای که با آنها برخورد داریم می‌پردازد و آنها را مورد انتقاد قرار می‌دهد

رادیو پرهام

رادیو پرهام یک پادکست شاد با موضوع طنز اجتماعی است و به مسائل روزمره‌ای که با آنها برخورد داریم می‌پردازد و آنها را مورد انتقاد قرار می‌دهد. برای مثال مسئله دروغ. اینکه چرا دروغ می‌گوئیم و... . همچنین در بخشی دیگر به مسائل و حواشی فوتبال به زبان طنز پرداخته می‌شود. رادیو پرهام 4.4 k دنبال کننده در کست باکس دارد؛ و تا کنون 37 اپیزود از آن منتشر شده است. در این 37 اپیزود به موضوعاتی چون دوستی، تعصب، شانس، وفاداری، استعداد و... پرداخته می‌شود. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *